SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
CIJOML napsal(a):
Tak sem si nechal od TomK udelat analyzu slozeni a vysledek je nasledujici:
Elem: Al Fe Cu Zn
hm. % 11,1 0,2 3,0 85,7
stř. kv. odch. 2,0 0,1 0,3 2,0
pry se to blizi slozenim materialu ZAMAK12, coz sem nikdy neslysel. Jaky zpusob opravy navrhujete?
To jsem přesně čekal! Typická zinková slitina s 85% Zn.... Nejrozumnější by bylo pájení použitím HTS 200, nebo equivalent - u vás tuším VELCO 1450
http://www.welco.cz/katalog/welco-1450-durafix
Offline
Nasel sem tohle. Je to to co myslite?
https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU
Offline
CIJOML napsal(a):
Nasel sem tohle. Je to to co myslite?
https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU
Konkrétně toto jsem nezkoušel, ale s tím HTS 2000 mám poměrně dobrou zkušenost na Zn/Al slitinách. Koukám, že vývoj pokročil a toto, zdá se je lepší, než ta HTS 2000. Toto doporučuji! Pájet materiálem s bodem tání značně nižším, než zákl. mat! V žádném případě nedoporučuji na zinko-aluminiové slitiny s vysokým obsahem Zn použít TIG a příd mat pro Al. (AlSi12, AlSi5).
Offline
Tento materiál neznám a dohledatelné materiály hovoří pouze o slitině vhodné pro tlakové lití. Když ale vidím chemické složení tak je to pro svařování děs. Skoro bych tvrdil, že slitina 11% Al + 86 % Zn + 3 % Cu bude nesvařitelná. Určitě bude dobré kontaktovat nějakou firmu zabývající se lepením kovů, kde by bylo možné doplnit chybějící část zaformováním a dosazením kovovým práškovým lepidlem. Samozřejmě je možné se pokusit s vlastní invencí použít takový materiál sám. např. http://www.technicke-lepeni.cz/hnetaci-kov-hlinik
Editoval jirkati (23-06-2015 18:23:29)
Online
Já ještě k tomu "karbecu" - Ten doporučovaný pájecí materiál zde: https://www.youtube.com/watch?v=dINNNtVk0cU je příšerně drahy! Koukal jsem, že balení 7ks by přišlo s poštovným do ČR asi na 75 dollars.
Editoval Frank (25-06-2015 03:05:44)
Offline
cena se u veteranu "neresi" jde mi o to aby to jezdilo na karbec co tam patri a ne na peracky a ano vim ze to pojede hur
Editoval CIJOML (25-06-2015 08:31:36)
Offline
jirkati napsal(a):
Tento materiál neznám a dohledatelné materiály hovoří pouze o slitině vhodné pro tlakové lití. Když ale vidím chemické složení tak je to pro svařování děs. Skoro bych tvrdil, že slitina 11% Al + 86 % Zn + 3 % Cu bude nesvařitelná.
Ono stačí vědět, že zinek se vypařuje při teplotě pouhých 907 st C. Jiné svařované materiály, železo, nikl, měď, hliník při teplotě nad 2500 st C. Elektrický oblouk má mít teplotu ku 3000 st C.
Offline
Pro Radim - přesně tak jak je psáno. Jenže v AUTOMOTIVE se zcela běžně používá robotizované pájení pozinkovaných dílů a vzhled sváru (přesněji pájeného spoje) je takový, že až k hranici pájky je Zn vrstva neporušená. Případné opravy spojů se pak dělají metodou TIG se stejným přídavným materiálem. Takže TIGový i MIGový oblouk nahřívá základní materiál na teplotu cca 850 - 870 st.C a přídavný materiál má teplotu velmi podobnou.
Online
Radim napsal(a):
Ono stačí vědět, že zinek se vypařuje při teplotě pouhých 907 st C. Jiné svařované materiály, železo, nikl, měď, hliník při teplotě nad 2500 st C. Elektrický oblouk má mít teplotu ku 3000 st C.
U čistých kovů je to tak. Ve slitinách to funguje tak, že se ta teplota vypařování kovu s nižším bodem varu posunuje směrem nahoru, podle procenta obsahu kovu s vyšším bodem varu. Takže např. u slitin s obsahem Zn pod 15% a zbytek Cu ve slitině, lze už obloukové svařování(TIG) použít, popřípadě obrátit polaritu proudu, kdy je ohřev základního mat. omezen o ca. 600°C.
Offline
Frank: Aha, děkuji za upřesnění.
Offline
Stránky: 1 2