SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Těší mě že jste nakonec uspěli, a že to s tou školou nebyl tak blbej nápad.
Offline
fmodel napsal(a):
Těší mě že jste nakonec uspěli, a že to s tou školou nebyl tak blbej nápad.
Děkuji )
Offline
A jen tak po zajímavost, nešlo by to přece jen bez toho frézování?
V automotive při přivařování dílů z pozinku přece taky nefrézují a taky to musí být podhledově relativně kvalitní.
Offline
Radim napsal(a):
A jen tak po zajímavost, nešlo by to přece jen bez toho frézování?
V automotive při přivařování dílů z pozinku přece taky nefrézují a taky to musí být podhledově relativně kvalitní.
Zkoušeli jsme také. Ale při tom nefrézovaném povrchu nám hodně kouřil zinek. Teď momentálně v prostoru kde dochází ke sváření nemáme ventilaci. Proto do budoucna zatím takhle budeme pokračovat.
Offline
Ja bych opravdu zkusil to pájení. To by zinek nekouril.
Offline
RV napsal(a):
Ja bych opravdu zkusil to pájení. To by zinek nekouril.
Děkuji za reakci. Ale neosvědčilo se nám to. Pokud bych viděl že technologií CuSi3 pájení je možné ten svár udělat tak aby byl hladký, asi bych možná otom uvažoval.
Offline
Tak opět to je asi na tu školu. Od svarece co dělal tak fatální chyby jak popisujete asi nelze čekat, ze si poradí s něčím novým.
Offline
RV napsal(a):
Tak opět to je asi na tu školu. Od svarece co dělal tak fatální chyby jak popisujete asi nelze čekat, ze si poradí s něčím novým.
Nikde jsem se nesetkal že by ten svár byl čistý, hladký. Když jsme tuto technologii zkoušeli měli jsme tady experti s FRONIUSU. Výsledek nebyl pro nás uspokojivý.
Offline
Podle příspěvku č. 54 hrubě porušujete bezpečnotní předpisy pro svařování a když to někdo práskne, tak vám hrozí pokuta nad 50 000 Kč.
Tvrdé pájení el obloukem je natolik dobře zvládnutá technologie spojování pozinkovaných dílů, že to běžně v AUTOMOTIVE svařují roboti. Pro ruční svařování je to docela obtížně použitelné kvůli nutnosti hodně přesného vedení hořáku. Proto se třeba opravy chyb po robotech dělají metodou TIG s použitím stejného drátu, jako na robotech.
Offline
Tady opravdu nejde o nejakou formalitu. Z hlediska bezpečnosti je to snad jeste horší nez ta kyselina. Kdo zažil "zinkovou horečku" tak vi o čem mluvím. Vysoká horečka, neovladatelnej třes, nevolnost, zvracení..
Offline
Děkuji za reakce,
nám ale teď přitom ofrézovaném povrchu a následném svaření tigem nedochází k vypalování zinku. Tudiž ani k jedovatým zplodinám. Tuto věc jsme řešili i ve svářečské škole. Pokud budeme postupovat tak jak jsme si určili, nehrozí žádné nebezpečí otravy. Samozřejmě již teď řešíme ventilaci. Pro jistotu.
Offline
NVRBCKDWN napsal(a):
Děkuji za reakce,
nám ale teď přitom ofrézovaném povrchu a následném svaření tigem nedochází k vypalování zinku. Tudiž ani k jedovatým zplodinám. Tuto věc jsme řešili i ve svářečské škole. Pokud budeme postupovat tak jak jsme si určili, nehrozí žádné nebezpečí otravy. Samozřejmě již teď řešíme ventilaci. Pro jistotu.
Myslim si ze to Jirkati myslel inak.
Odvetravanie alebo ventilacia pri zvarani je nutna. Tu nejde o to ci zvaras cierny material alebo pozink. Z hladiska BOZP je to povinnost zamestnavatela.
Offline
Souhlas s jirkati a svářeči ten každodení smrad nezávidím ..pozink,bronzový drát bez odsávání...... Dělám návary CuSn6 a Cu Al8 tigem i migem a vím jak to tzv.hulí ten zelený kouř
Offline
nečetl jsem celou diskuzi ale pokud jde výpary Zn - opravdu nedoporučuju si s tím zahrávat.
vydržím (dík metabolismu a genetické výbavě) ledacos, ale výpary zinku spolehlivě odrovnají i mě
už jsem si diskuzi přečetl celou
Frézovat (brousit) vrstvu zinku je třeba tak aby třísky (okuje) neodlétávaly na již očištěnou plochu - nalepí se zpět. Také 0,2mm nemusí stačit - viz Radim, příspěvek č.4
Editoval bourač (18-04-2016 22:52:23)
Offline