SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 26-05-2016 23:24:23

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Svareni litiny MIG

Ahoj. Zajímal by me názor odborníku. Úspěšně svarim litinu touto metodou. Používám drát 309L, plyn 98% Ar2%O2. Predehrev na cca. 300 stupňů. Postupně chladnutí v popelu. Kořenová vrstva prekovana. Drží sverne spoje jako sverak, priruby čerpadel i tepelné namahane spoje jako výfukové důvody motoru.

Offline

 

#2 27-05-2016 14:58:44

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1096

Re: Svareni litiny MIG

A jste si jistý, že svařujete litinu, nikoliv ocel na odlitky, často nazývanou zavádějícím způsobem ocelolitina?
Pokud je to opravdu litiny, tzn. železo s klidně 3% uhlíku + další prvky, tak Vám chróm z té 309L s uhlíkem z litiny vytvoří velmi tvrdé karbidy chrómu rozptýlené v naprosto nedefinovatelné matrici, tedy tvrdý a křehký spoj. Právě proto se používají pro litinu přídavné materiály na bázi niklu, ten zabrání průniku uhlíku do svaru a ten je díky tomu houževnatý.

Offline

 

#3 27-05-2016 16:33:56

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Svareni litiny MIG

Tak sveraky, priruby klasických vodních čerpadel jsou sedá litina.. Zkoušel jsem to i MIG pajenim drátem CuSi3 a to jde taky, ale moc to nedrží. Pokud to ma jen držet pohromadě tak ano, ale sverne spoje nedrží. Ale u Te výše popsané metody ano. Inspiraci jsem našel na YouTube..

Offline

 

#4 27-05-2016 18:31:55

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svareni litiny MIG

RV napsal(a):

Tak sveraky, priruby klasických vodních čerpadel jsou sedá litina.. Zkoušel jsem to i MIG pajenim drátem CuSi3 a to jde taky, ale moc to nedrží. Pokud to ma jen držet pohromadě tak ano, ale sverne spoje nedrží. Ale u Te výše popsané metody ano. Inspiraci jsem našel na YouTube..

Já vám to věřím, že se to i podaří zavařit litinu tou 309 nerezí. smile Sám jsem to také zkoušel, tedy TIGem, už před 30 roky a často to i drželo dost solidně. Pokud se však jednalo o tlusté materiály, tak nic moc. Spousta mikroskopických prasklin, možná okem neviditelných, ale PT test naprosto příšerný. To znamená značně snížená pevnost a těsnost takového spoje.
Takže mnohem spolehlivější je použít doporučené materiály pro litinu, jak velmi správně popsal pan JardaK.  Nebo dokoce čistý niklový drát ERNi-1. Jinak CuSi3 také není příliš vhodný, mnohem lepší z hlediska pevnosti je Al bronz, např. ERCuAl-2, nebo bronz ERCuNiAl.

Editoval Frank (27-05-2016 21:15:59)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče