SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 28-04-2018 07:24:25

gomezKa
Člen
Registrovaný: 28-04-2018
Příspěvky: 3

Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Zdravím všechny,
potřeboval bych poradit se svářením a případně doporučit nějakou levnou TIG svářečku na svařování převážně slabších plechů 0,5-1mm. Hliník ani nerez nepotřebuji a na silnější plechny a jiné mám MIG. V současné době používám na TIG invertor a škrtací metodu. Svářím 1mm elektrodou a slabé plechy potebují mít elektrodu stále dobře nabroušenou. To se škrtáním moc dobře nejde. Kvalita svárů není tak důležitá jelikož se jedná převážne o různou drobnou plechařinu (moto, auto) kde to nemohu bodovat a tím pádem použít MIG. Plechy svářím s malým přesahem, případně  na tupo k sobě.

Jelikož jsem absolutní amatér a sváření mě neživí potřebuji poradit zda nákup svářečky mi v tomto případě přinese nějakou větší změnu ve sváření.

Na co se mám při výběru zaměřit krom bezdotykového zapalování?

Přinese mi nákup svářečky cca kolem 15000 Kč něco nepšího než škrtání s invertorem?

Díky všem za rady GomezKa

Offline

 

#2 28-04-2018 07:44:35

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Já zrovna potřebuji přivařit  1.5 nerez k 0.5 a nějak bojuji  a to svařuji každý den v práci. Potřebuji dvoupláštový  komín přivařit k plechu a ten zasunout pod tašky. jak se dotknu  te 0.5 tak se utaví. Je to jako alobal .Ani dobrá svářečka mi nepomůže

Offline

 

#3 28-04-2018 07:52:59

jry
Člen
Registrovaný: 04-12-2017
Příspěvky: 167

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

gomezKa, shodou okolností jsem dnes potkal toto vlákno, možná tam najdeš něco zajímavého: https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=7403

Offline

 

#4 30-04-2018 12:10:05

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 907

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

přivařit komín k plechu no fuj ...


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#5 30-04-2018 12:43:36

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 392

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

pat napsal(a):

Já zrovna potřebuji přivařit  1.5 nerez k 0.5 a nějak bojuji  a to svařuji každý den v práci. Potřebuji dvoupláštový  komín přivařit k plechu a ten zasunout pod tašky. jak se dotknu  te 0.5 tak se utaví. Je to jako alobal .Ani dobrá svářečka mi nepomůže

No jde to, když jsem se hrál, tak jsem to zkoušel, ale zezadu se musí hodit kus mědi (nějaká měděná kostka) nebo aspoň kus hlinkové kostky. Aby mělo teplo kam utíkat. A na youtube jsem viděl, že borec si na silnějším materiálu udělá bobek  a pak hodí ten plíšek k tomu a tagne to přes ten bobek a slije se to. Zkoušel jsem a funguje. Ale nejsem profík, jen to mám jako hobby.

Offline

 

#6 30-04-2018 13:04:39

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2467

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Pate. Jestli jsem to pochopil, tak se jedná o vyrobení průchodu střešní krytinou. Plášť komína je ta 0,5mm (spíš bývá 0,4mm) a plech, který bude krýt díru ve střeše bude s dírou, nasazený šíkmo dle sklonu střechy. Myslím si, že nemusí být tl. 1,5mm, ale stačilo by max 1mm, aby se změnšil rozdíl v tloušťce. Svár bude koutový kolem dokola. Je to piplačka, ale při dobrém spasování!! by to šlo. Zevnitř trubky to podložit mědí, aby těsně přiléhala ( stočit plech) . Pak pulsem, drát 0,8mm. Hrozná piplačka, ale mělo by se to podařit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 30-04-2018 13:06:48

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2294

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Tyhle sily se bodujou bodovkou.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 30-04-2018 13:46:14

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 392

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

no a blbá otázka, proč na tom plechu, co bude ležet na střeše udělat falc, který se stáhne kolem toho komína a zalepí se to bezbarvým silikonem. Ten komín (dvouplášťový) je studený. Případně použít kamnářský silikon, který protože ho tam bude minimum mezi tím falcem a komínem ani nepůjde vidět. Případně na tom komínu udělat takový deštníček (neznám odborný název), který zaklopí ten falc toho střešního plechu. Celé se to dá případně utěsnit tmelem. Ten spoj bude volný, takže nebude vadit teplotní roztažnost, lehký pohyb krovu, ... Prostě svár mi tam přijde jednak blbě proveditelný na místě a konstrukčně ne moc vhodný.

Offline

 

#9 30-04-2018 16:42:53

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

No bude to výzva, trochu mi to jde. Dokonce i oprava  propáleného plechu. Je ale pořád je kde se zlepšovat. 1.5 plech mám proto, že ve fabrice je ho dost. Ale když je tenký plech horizontálně a  ten silnější vertikálně. Tak to jde jen ještě barva svaru se mi nelíbí. Já si poradím jen jsem to tady psal ,že někdo to chce také vařit  něčím levným a ono je to opravdu oříšek a to mám plechy čisté , nové.

Offline

 

#10 30-04-2018 19:36:56

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1634

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

pat napsal(a):

Já zrovna potřebuji přivařit  1.5 nerez k 0.5 a nějak bojuji  a to svařuji každý den v práci. Potřebuji dvoupláštový  komín přivařit k plechu a ten zasunout pod tašky. jak se dotknu  te 0.5 tak se utaví. Je to jako alobal .Ani dobrá svářečka mi nepomůže

tak to mas este dobre smile

mne pred casom nejaky certifikovany polovicny genius (tusim to je byvaly letecky konstrukter) nakreslil, ze mam na montazi plynotesne privarit nerezovy vlnovcovy kompenzator k nerezovej prirube hrubky 10mm. ten kompenzator mal hrubku tusim 0,2 - 0,4mm (uz si presne nepamatam), medium v potrubi bol pyrolyzny plyn (woodgas), teplota nieco okolo 1000°C
"zavarit" sa mi to nakoniec podarilo - skusali sme to penetrackou, akurat asi po dvoch mesiacoch prevadzky zostali uz len priruby - kompenzator sa odparil.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_hoblik.png
a ze tych noriem, ktore treba dodrzat tam je vypisanych smile
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_hoblik2b.png
akurat by som chcel vidiet tu 2-ku zvar na 0,2-0,4mm materialy smile

Kokotiny nevymyslaju len ludia doma, ale aj bezne verejne a oficialne - nevadi, ze je to zhovadilost najvyssieho rangu, dolezite je, ze na vsetko su certifikaty. Uz len s udivom sledujem a cakam, kam az to ti dementi dotiahnu



a aby som sa vratil k teme - pouzita zvaracka bola fronius big_smile

Editoval rcp (30-04-2018 21:00:58)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#11 30-04-2018 20:04:16

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 890

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Hmm, na tyhle tenký věci se vyrábí mikroplasma, ale tu umí jen pár spešl firem jako EWM, no je to za větší lováky a stejně to pod 0,3 v ruce nezmáknete, chce to strojní posuv......

Offline

 

#12 30-04-2018 20:10:02

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1634

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Evita napsal(a):

Hmm, na tyhle tenký věci se vyrábí mikroplasma, ale tu umí jen pár spešl firem jako EWM, no je to za větší lováky a stejně to pod 0,3 v ruce nezmáknete, chce to strojní posuv......

to je "slovo do pranice" EWM vs. FRONIUS - idem pohladat foto, ako to vyzera "v ruke" s tigovkou  fronius (TRANSTIG 1750 PULS) smile
robil som ich tusim celkovo 8ks





uz mam smile , nie su bohvieco, ale su ....


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf0548_0.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf0589_0.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf0592_0.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf0595_0.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_normal_dscf0770.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf0775.jpg

inak tie kompenzatory nebola jedina vec, ktora tomu certifikovanemu magorovi "nevysla" - po 3 mesiacoch skusobnej prevadzky vyzeral 12-metrov vysoky kotol z 10mm hrubeho nerezoveho plechu ako panacik michelin smile
https://www.michelin.sk/assets/img/tyre-widget2/ts2-widget-center-mr-bibs.png
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf1021.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dscf1035.jpg

tak to vyzera, ked su certifikaty nad zdravy rozum
este ze to zaplatil brusel ....

Editoval rcp (30-04-2018 20:55:47)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Online

 

#13 30-04-2018 20:44:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2751

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

peprnik napsal(a):

no a blbá otázka, proč na tom plechu, co bude ležet na střeše udělat falc, který se stáhne kolem toho komína a zalepí se to bezbarvým silikonem. Ten komín (dvouplášťový) je studený. Případně použít kamnářský silikon, který protože ho tam bude minimum mezi tím falcem a komínem ani nepůjde vidět. Případně na tom komínu udělat takový deštníček (neznám odborný název), který zaklopí ten falc toho střešního plechu. Celé se to dá případně utěsnit tmelem. Ten spoj bude volný, takže nebude vadit teplotní roztažnost, lehký pohyb krovu, ... Prostě svár mi tam přijde jednak blbě proveditelný na místě a konstrukčně ne moc vhodný.

Přesně tak. Možná ještě lepší než silikon, protože na kovu dobře drží jen neutrální silikon a ten časem může podléhat třeba plísním, by měl být polyuretanový stavební tmel. Ten je na takové věci přímo určený a na kovu drží taky velmi dobře. Kamnářský silikon je tuším silikon upravený tak, aby měl co největší tepelnou odolnost, ten ale na kovu dlouhodobě nedrží  a spoj tak není těsný. Dá  se použít jedině u nějakých šroubových spojů, kdy se povolený šroubový spoj zalepí silikonem a jak silikon vytvrdne i uvnitř spoje, šrouby se utáhnou, takže silikon funguje pouze jako nepřilnavý pružný těsnicí pásek.

Ale když o tom tak uvažuji, pokud ten vnější povrch komína je studený, co brání tomu použít k dlouhodobě odolnému vodotěsnému spoji po kvalitním připasování měkkou pájku? Přirozeně s kvalitní pájecí vodou na nerez.

Offline

 

#14 01-05-2018 08:32:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1567

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Polyuretan znám tmelím s ním  spáry na posuvných bránách  jak se vaří spodní C profil. Pak tam nezatéká a nic nehnije. Ale stejně nej je zinek.

Offline

 

#15 18-03-2019 15:39:10

gomezKa
Člen
Registrovaný: 28-04-2018
Příspěvky: 3

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Ahoj, navazuji na téměř rok starý příspěvek s dotazem výběru svářečky. Bohužel debata se zvrhla uplně jiným směrem. Já jsem tak nějak rok přežil se svojí gamma 1550 a škrtáním.
Jelikož nemám ve svém okolí nikoho kdo by mi poradil znovu prosím o radu.

Škrtáním jsem schopen si vystačit při silnějších materiálech (vařím jen železo) cca 1,5-5mm.
Problém vždy nastane u něčeho slabšího. Škrtáním sice slabý plech svařím ale vzhledem k častému poškození elektrody a nutnosti neustálého broušení a tím pádem rizika propálení materiálu se do toho moc nepouštím. (chce to i hodně trpělivosti a cviku)

Bude nákup nového stroje skok v konfortu svařování a budu schopen svařovat mnohem lépe i slabé plechy 0,8 -1mm na tupo k sobě? Mám to jako hoby záležitost jen na drobné železo při renovaci veteránů a podobně. Na svár nejsou kladeny prakticky žádné nároky. Sváry nejsou pohledové, nebo se to brousí a tmelí.

Doporučíte mi nějaký levný stroj, nebo raději mám vzdát a brát moje nároky jako nereálné? Na co se mám případně zaměřit při výběru? Díky Gomez

Editoval gomezKa (18-03-2019 15:39:35)

Offline

 

#16 18-03-2019 15:40:31

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1072

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Berlan Bwig180?

https://www.bergland24.cz/svarecky/svar … r-bwig180/

Asi najlacnejsie tig, ma to hf zapalovanie, ele mag ventil plynu, a tusim aj nejaky smiesny pulz.

Uvid8s co povedia skusenejsi.

Editoval Atlan (18-03-2019 15:42:34)

Offline

 

#17 18-03-2019 16:22:56

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2161

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Ten berlan je uz prekonany, ano bol najlacnejsi tak pred 4-5r nemal konkurenciu.
Teraz to ma aj kadejaka cina. Napr Magnum DC je aj s pulzom plne nastavitelnou krivkou (vsetky parametre) nie ako Berlan.
Len cenovo neviem DC stroje teraz velmi nesledujem.

Tusim Famater ma nejaky Partner 200 alebo Rellik ked fotil JET TIG mini tam mal nejaky mensi DC stroj preklikaj si

Editoval ihlan (18-03-2019 16:52:33)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#18 18-03-2019 17:13:29

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1072

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

No parada vyzeraju dobre tie masinky.... Este si treba polozit otazku ci ma zmysel zvrat take tenke plechy, alebo pouzit pridavny material a tig spajkovat.

Offline

 

#19 20-03-2019 07:04:33

gomezKa
Člen
Registrovaný: 28-04-2018
Příspěvky: 3

Re: Svařování slabých ocelí 0,5-1mm - doporučení svářečky

Altan: "Este si treba polozit otazku ci ma zmysel zvrat take tenke plechy" No o to mi jde, zda je normalni svarovat TIGem takhle slabe plechy. Zda mi nakup stroje prinese potrebny konfort a pujde svarovani slabych plechu dobre bez vetsich komplikaci. Proste abych na tom nebyl podobne jako ted se skrtanim.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS