SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 30-12-2018 16:44:25

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4432

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Když vám to ukápne, máte moc velký proud. (napětí) Netroufnu si odhadnout jaký proud(napětí) je potřeba. Já auta jen boduji, jak už bylo několikrát psáno, takže mám nastaven vyšší sv. stupeň svářečky, tedy napětí, když to převedu na proud, odhaduji tak 60-80A u plechu asi 0,8mm, ale to je něco jiného. U tak dlouhého souvislého sváru nevím, řekněme 40A?
Co jsme kdysy svyřovali v práci n3co podobného, ale plech myslím kolem 1,5mm a délka svaru odhadem 500mm a v kuse to nikdo nedal.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Online

 

#52 30-12-2018 17:02:48

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

To je přesně moji pracovní náplni jen tak celý den prskám  big_smile  ale já  vařím  do sebe pružinové dráty  dvojky Když vařím plechy tak i 0.5 .Máš pravdu je to nerez. Dobře se to dělá právě tím MW2200 ale jde to i  tím Alfínem  jen musíš mačkat. Ale ono je to lepší  máš větší kontrolu.

Offline

 

#53 30-12-2018 17:04:34

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

To bylo k tomu to odkazu.  https://www.youtube.com/watch?v=cCTyE1_QwB8

Offline

 

#54 30-12-2018 18:37:05

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

mw2200 neznam, to je jiny nez PI315?


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#55 30-12-2018 19:18:19

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Fronius Magic Wave 2200  ale ono je to jedno ,těch značek je více. Já jsem spíše reagoval jak já píši  o prskáni tak to je ono. Tak já v práci svařuji. Jestli to tak jde nazvat. Třeba jak jsme psali o těch kuklách ,že mám samý zápal. Tak že pro mě špatná kukla je vcelku průser.

Offline

 

#56 30-12-2018 20:50:10

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

hele jen jsem koukal na to video a už mně to sralo, to musí být záhul na oči. to máš dlouhou prodlevu  a jedeš to pořád v zatmaveným? nedal by jsi video jak ty "prskáš" je to celkem zajímavý.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#57 30-12-2018 21:05:20

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Bych to musel nějak natočit big_smile Já dělám hlavně takové drátky a pružinky

Offline

 

#58 07-01-2019 16:37:29

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

tak co už jsi natáčel?jaký máš přitom nastavený parametry k dané síle mat..


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#59 07-01-2019 18:54:01

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4432

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Dnes jsem zkoušel v práci ve volné chvíli svařovat plech kolem 1,5mm, tenší jsem nesehnal. Měl jsem nastaveno kolem 60A a je to tak na hraně. Při menším proudu jsem to už nedokázal nějak rozumně vyladit. Máme ale drát 1mm, při drátu 0,8 nebo 0,6mm to půjde.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Online

 

#60 07-01-2019 20:51:50

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka napsal(a):

kit ne to by neslo,to není kovový, určitě to chci žárově pozinkovat.. a pak není to osobák,ale musím to zvládnout bez hrbolatejch přechodů.  bodovaní je super,ale pak to jedině zacínovat. ale to kdybych pak dal žárově pozinkovat tak to zas roztaví cín?

nejmín tepla dodá jedině tig, mám možnost půjčit hodně slušnou mašinu. praticky plně vybavenou , má rychlý, pomalý i synergi pulz . zkousel jsem ji a dalo by se to naučit využít. potom jsem ale stejne přesel na klasiku. ono jak pulzujes tak zas muzes víc amper,teda musíš víc amper. a to už zas mužeš lehce přepísknout. co se mi při zkouškách nelíbí byli stehny po 5cm to je o nicem . když budu preskakovat tak to bude jak karpaty, to když jsem jel v kuse jednu housenku ,tak se to jen prohlo.

Nastehuj to, klidne i necelistve jak ti radil kolega, nech to pozinkovat a zacinuj to po zinkovani.

Offline

 

#61 07-01-2019 22:30:00

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 30

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Nejsem specialista na svařování, ale napadlo mě - podložit páskem plechu a celé to jenom bodovat , pozinkovat a spáry a důlky od bodování zacínovat.  Nebo to jenom spájet? existuje i cínovací pasta na železo , když to bude podložený páskem plechu, tak by mohl fungovat kapilární efekt jako u měděných trubek? na tu pastu stačí cca 200 °C
Kdyby se to jenom pájelo, tak ty plechy nejdřív pozinkovat?

Editoval sutneosv (07-01-2019 22:33:54)

Offline

 

#62 08-01-2019 11:08:36

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 386

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

a co tak tig brazing? tzn. spájet to bronzem?

Offline

 

#63 08-01-2019 23:59:49

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1387

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Už jsem to tady jednou psal  plech nejde zinkovat pokroutí se a udělají se boule

Offline

 

#64 05-02-2019 17:52:25

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

chci jen všem říct,že jsem zatim nepokracoval,ale byla příprava


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#65 05-02-2019 18:06:27

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

peprnik napsal(a):

a co tak tig brazing? tzn. spájet to bronzem?

Rozhodne spis MIG brasing v argonu, podstatne mene vneseneho tepla nez TIGem, nekolikanasobne vyssi rychlost atd.
Nejvetsi zkusnosti s touto metodou zde ma JARYN

Offline

 

#66 05-02-2019 18:16:31

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

hodně dobrý, to se musí vyzkoušet, jak cokoliv a jakkoliv svari robot v pulzu, tak svar je jak z říše snů
https://www.youtube.com/watch?v=HCuRsw-f1vA


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#67 05-02-2019 18:40:38

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

JJ, v pulzu to jede jak lokomotiva i rucne, ted momentalne timto zpusobem delam 300 pozinkovych plechu na pozinkovanou kostru a bez teto technologie bych se z toho pos....
A Jaryn mi posilal fotky, kdy takovy svar jak ten automat umi vypalit rucne.

Editoval 6six6 (05-02-2019 18:42:59)

Offline

 

#68 05-02-2019 22:38:46

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 311

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka napsal(a):

hodně dobrý, to se musí vyzkoušet, jak cokoliv a jakkoliv svari robot v pulzu, tak svar je jak z říše snů
https://www.youtube.com/watch?v=HCuRsw-f1vA

Zajímavé, když ukazuje svár zezhora,  tak se jedná o 3 svařené plechy, když zezdola tak je to jeden plech.

Offline

 

#69 05-02-2019 22:57:50

michal84
Člen
Registrovaný: 02-08-2011
Příspěvky: 118

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Spravne, kedze zvaranie vacsinou veci spaja dokopy tak zhora su to zvarene dva plechy a zospodu su to tiez zvarene dva plechy..... omg

Skor by ma zaujimalo ako taky zvar dopadne ked je vyrobok v "lufte" a nieje podlozeny.... Cusi3 varim tigom v puzle, je to parada, da sa to pouzit na spajanie takmer hocicoho. Ale pri pozinku mi este stale obcas ujde teplota a uz citim smrad. Chce to naozaj presne nastavenie.

Online

 

#70 06-02-2019 18:02:42

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Charon napsal(a):

pawka napsal(a):

hodně dobrý, to se musí vyzkoušet, jak cokoliv a jakkoliv svari robot v pulzu, tak svar je jak z říše snů
https://www.youtube.com/watch?v=HCuRsw-f1vA

Zajímavé, když ukazuje svár zezhora,  tak se jedná o 3 svařené plechy, když zezdola tak je to jeden plech.

to jsou dva pasky pozink plechu, jak zvrchu, tak zespodu jsou oba vidět, všimni, že pořad přečuhuje. proste je položl na sebe a zavařil.


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#71 06-02-2019 18:06:25

pawka
Člen
Registrovaný: 22-07-2010
Příspěvky: 695

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

6six6 napsal(a):

JJ, v pulzu to jede jak lokomotiva i rucne, ted momentalne timto zpusobem delam 300 pozinkovych plechu na pozinkovanou kostru a bez teto technologie bych se z toho pos....
A Jaryn mi posilal fotky, kdy takovy svar jak ten automat umi vypalit rucne.

až ted jsem si všimnul, že to je vlastně i pozink! já bych chtěl vidět , jak to máte nastavený a jak se vám daří ,chtěl bych si POHNOJIT OČI .-) jste machři

jinak na tom robotu má 130amper, to se mně zdá hodně, tak nevím,že to tak nehřeje. chtěl bych to vidět,abych porozuměl věci


jen co2 a mma
kutil wink
omi204,js90n,uda160

Offline

 

#72 06-02-2019 18:40:31

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 311

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

pawka napsal(a):

Charon napsal(a):

pawka napsal(a):

hodně dobrý, to se musí vyzkoušet, jak cokoliv a jakkoliv svari robot v pulzu, tak svar je jak z říše snů
https://www.youtube.com/watch?v=HCuRsw-f1vA

Zajímavé, když ukazuje svár zezhora,  tak se jedná o 3 svařené plechy, když zezdola tak je to jeden plech.

to jsou dva pasky pozink plechu, jak zvrchu, tak zespodu jsou oba vidět, všimni, že pořad přečuhuje. proste je položl na sebe a zavařil.

Díky, ted to vidím.

Offline

 

#73 06-02-2019 21:24:00

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 40

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Taky je potřeba si všimnout, že to je technologie CMT, což sou mašiny o level vejš.

Offline

 

#74 06-02-2019 22:01:00

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1429

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

Antihero napsal(a):

Taky je potřeba si všimnout, že to je technologie CMT, což sou mašiny o level vejš.

o jeden? big_smile
https://www.youtube.com/watch?v=M7-VyVYkC28

ale treba priznat, ze cena je tiez niekolko "levelov" inde .....

Editoval rcp (06-02-2019 22:04:00)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#75 09-02-2019 15:07:46

6six6
Člen
Registrovaný: 11-02-2017
Příspěvky: 104

Re: Svařování plechu 1,2mm svar dlouhý 1900mm

michal84 napsal(a):

Skor by ma zaujimalo ako taky zvar dopadne ked je vyrobok v "lufte" a nieje podlozeny....

Jak jsem psal Brasingem pajim pozinkove plechy k pozinkovane konstrukci, je to kryci plech v radiusu, cili misty nedolehne uplne presne, protoze jsou pod nim tri az ctyri ohnute profily a ne vzdy jsou uplne v rovine. Plech je tl. 0,8 mm a mezera k dolehnuti je nekdy i 4-5 mm. V pohode to tim tvrdym pajenim v blesku vyplni tu mezeru bez toho aby plech ukapl, nebo se deformoval.
Furt budu tvrdit, ze Migem je Brasing CUSi 3 mnohem produktivnejsi net TIGEM a to radove nekolikrat.
Jediny problem u zinku nastava poduk je to zarove zinkovani s nestejnou tloustkou zinku, popripade mistni zinkove nalitky, to pak ma tendenci obcas strelit nejakou tu kulicku ,ale tenkovrstve pokoveni je bez prskani a kulicek.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS