SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 12-11-2020 12:33:19

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Nebudeme spamovat MINI JET tig tema a budem pokracovat tady big_smile.

Jinak ja na hlinik pouzivam origo klestinu s keramikou. Na nerez a ocel pouzivam plynovou cockou s pyrexem.

Editoval Tom_ (12-11-2020 12:39:12)

Offline

 

#2 12-11-2020 15:33:41

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Zkousel jsem dneska kouty a mam problem, ze mi to upaluje vice horni hranu materialu, jak jde videt na fotce. Jinak mam odzkouseno kdyz se pridava drat vice ze shora tak nemel drat tolik tendenci delat kapky a ukapavat. Ty kouty jsem varil na 100 amper, 2,4 elektroda, 1,6tka drat, 7l prutok
https://www.imgup.cz/images/2020/11/12/124862986_1276257099416627_2790619372714288539_n.md.jpg
https://www.imgup.cz/images/2020/11/12/124810051_718175685575188_7018645307671354883_n.md.jpg
https://www.imgup.cz/images/2020/11/12/124853097_1035382783556603_9044962293313230641_n.md.jpg

Offline

 

#3 12-11-2020 16:23:08

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

jak tlustý máš plech? Ideální je začínat s tloušťkou 2-3mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 12-11-2020 16:27:25

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Plech je 2mm tlusty. Mozna by to chtelo zkusit i ty dalsi prubehy, ale pouzivam advanced square (obdelnikovy)

Editoval Tom_ (12-11-2020 16:30:38)

Offline

 

#5 12-11-2020 16:52:12

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Nedělej si v tom bordel. Nech obdélník a trénuj, trénuj a pořád dál. Nemá smysl zkoušet něco jiného, dokud nezvládneš jedno. Pak bys pořádně nepoznal, kde děláš chybu. Je potřeba si vytvořit správné reakce. Na těch fotkách je to studené.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 12-11-2020 16:54:02

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Presne tak, je treba trenovat. No mozna bych si mohl dat elektrodu jeste blize ke svarenci, ale uz mam obavy abych ji vzdy nenamocil big_smile nebo mozna uhel trosku snizit.

Offline

 

#7 12-11-2020 18:31:48

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1217

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

To není kouťák, to je přeplátovanej spoj.  (lap weld joint) 
Úplně základní spoj, na kterém na trubce všechno předváděj.  Trénuj ještě chvíli na jednom plechu, nespojuj je.
Tvar proudu u takhle tlustého plechu je fuk, dobře tam půjde sinus, lichoběžník i obdélník. Ale zatím si s tím nehraj, jak správně říká Famater.
Soudruh Uljanov správně říkal: učit se, učit se, učit se ....  Tak dlouho s tím učením provokoval, až ho zastřelili smile

Editoval pafik1605 (12-11-2020 18:32:56)

Offline

 

#8 12-11-2020 19:02:08

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Chapu.No pristi tyden objednavam ten pedal. Ted jsem si zkusil prejet ten skaredy svar pulzem a trosku to pomohlo. Jo, ucim se co to jde big_smile Premyslim kde sezenu nejaky zbytky (kousky) hliniku abych mohl procvicovat.

Edit: tak jsem to nevydrzel a objednal pedal jeste dneska big_smile

https://www.imgup.cz/images/2020/11/12/125305192_464870607832174_4666969430282234245_n.jpg

Editoval Tom_ (12-11-2020 19:42:07)

Offline

 

#9 12-11-2020 21:52:18

Caly
Člen
Registrovaný: 16-11-2018
Příspěvky: 7

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Kde jsi ho nakonec objednal?

Offline

 

#10 12-11-2020 22:21:41

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3763
Web

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Tom_ napsal(a):

kde sezenu nejaky zbytky (kousky) hliniku abych mohl procvicovat.

Kdybys jel mým směrem a předem napsal na mail zasypu tě kusy Al. Za odvoz.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#11 13-11-2020 10:51:29

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Caly napsal(a):

Kde jsi ho nakonec objednal?

Tady jsem to objednal https://allegro.pl/oferta/pedal-steruja … NmY3YTE%3D

Bourači, díky za nabídku, mít to k Tobě blíže, tak neváhám a zastavím se. Snad seženu i něco tady, když ne, tak bych si udělal výlet big_smile Díky

Offline

 

#12 13-11-2020 11:25:18

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Na těch plechách máš ještě hodně místa tam se vejde ještě housenek!


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 13-11-2020 11:39:12

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Ty mista jsem uz vyuzil smile a kdyz mam takhle plech povareny, tak dva takovy plechy varim k sobe "butt weld" . Nevim jak se tomu rekne cesky, ale anglicky nazev mi k tomu sedi big_smile

Offline

 

#14 13-11-2020 13:16:54

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1217

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

A co druhá strana plechu? Otočit a křížem !

Editoval pafik1605 (13-11-2020 13:17:06)

Offline

 

#15 13-11-2020 22:12:56

ocilio
Člen
Místo: Babice u Říčan
Registrovaný: 07-10-2019
Příspěvky: 27

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Já jsem s pedálem naprosto spokojen, když jsem zkoušel hliník bez pedálu, tak jsem při delších housenkách musel být rychlej jak leopard. Což neskončilo vždy úspěchem, buď se mi to rozteklo nebo to vypadalo naprosto příšerně, elektroda, drát,  plech no hrůza. Dělal jsem jen krátký housenky, než se mi to moc přehřálo. Pak jsem si koupil pedál a ono je to najednou lepší. Stejnej pedál mám i já, jen né z alegra, nějak se mi nepodařilo ho tam koupit (ale to už jsem psal kde jsem koupil). Hliník na trénování jsem kupoval ve sběrnejch surovinách(flaška rumu pro obsluhu), sice něco s eloxem, ale to jsem hned, při pokusu to svařit poznal a brousil. Housenky mi šly i na 1mm hliníku a když jsem dal dva hliníkový plechy 1mm k sobě tak to mi to nešlo svařit, tragédie. V podstatě mám s 1mm hliníkem problém pořád ale 2mm hliník už mi jde docela dobře, teda dle mého hodnocení. Hodně zdaru s hliníkem přeje amatér. Čus


Jsem naprostý amatér a začátečník, který si koupil Mini Jet Tig AC/DC 200

Offline

 

#16 14-11-2020 09:53:36

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1217

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Když svařuješ dva tenký plechy k sobě, tak nezačínej na kraji, ale kousek od něj, pak rychle zajet na kraj a pak honem pryč. smile
Samozřejmě správně tlustej drát; pr. 1,6 je na 1 mm plech moc, ale slabší se asi nedělaj, nebo je v mé oblíbené prodejně neberou. Používal jsem MIG drát z cívky.

Editoval pafik1605 (14-11-2020 09:54:01)

Offline

 

#17 14-11-2020 16:42:20

ocilio
Člen
Místo: Babice u Říčan
Registrovaný: 07-10-2019
Příspěvky: 27

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Dík za rady, zkusím to být rychlejší a nezačínat na kraji. Drát na hliník mám jen 1.6 a 2.4 AlSi5.


Jsem naprostý amatér a začátečník, který si koupil Mini Jet Tig AC/DC 200

Offline

 

#18 14-11-2020 17:09:54

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

pafik1605: rozkaz big_smile udelam tim padem i druhou stranu big_smile jen jsem si rikal jestli to nevadi. Na druhe strane je videt pruvar (je to tam vystouple)

ocilio: Diky, uz se tesim az mi to zitra nebo v pondeli prijde. Pak poreferuju big_smile Jinak 1mm al plech nemam. mam pouze takovy 2mm ctverecky (odrezky)

Offline

 

#19 14-11-2020 17:34:26

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

drát menší než 1,6 se nevyrábí. To by se asi musel sehnat na MIG - zbytky - na konci zbude délka hořáku. S plechem 1mm nemá smysl se zezačátku trápit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#20 14-11-2020 18:09:02

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Tady je video ke sváření tenkých Al plechů
https://www.youtube.com/watch?v=2HkFPSyUlmY&t=1044s
Podotýkám, že na videu se jedná o plech 1,5mm. Mezi 1,5 a 1mm je ale ještě obrovský rozdíl.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#21 14-11-2020 18:48:12

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3763
Web

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Famater napsal(a):

drát menší než 1,6 se nevyrábí.

vyrábí, nebo určitě vyráběl - elektro kabely. Složení 99% Al, zbytek nejspíš nečistoty. Šlo by to použít pro Tig?
Kabel lze snadno z izolace vyloupnout.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#22 14-11-2020 19:20:19

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 442

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Famater : Diky za odkaz, podivam se.

Bourač: to mně taky napadlo, ale moc kabelů nemám big_smile

Offline

 

#23 14-11-2020 19:47:46

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3502

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Já jsem měl na mysli TIG přídavný drát.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#24 15-11-2020 09:45:40

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 882

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Po přejetí rounem na čistý Al se dá použít.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#25 15-11-2020 10:35:57

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1217

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

U těch tenkejch drátů je problém, že to nedrží tvar a obvykle se to nedá ani srovnat do přímosti. Když jsem přidával 1,2 z MIG cívky, tak byl mírně do oblouku, líp se to nedalo srovnat, a trefit se tím přesně do lázně byl problém. U drátu z kabelu, kterej bude ještě měkčí, si to ani nedokážu představit.
Tom: co by se nemohlo, akorát počítej s tím, že se ti zvětšila tlouštka toho plechu, o ty housenky na druhý straně. Ale s tím si snadno poradíš.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS