SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 10-02-2011 20:27:46

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: stavba kamen

" To Kirkmen."
Také jsem si stavěl horkovzdušná kamna do garáže, ale od začátku mám problém s kouřem. Normálně kamna topí, ale vždy, když přikládám nové dřevo, tak mi dvířky silně kouří do prostoru. Komín mám čtyri metry vysoký, izolovaný, průměr 145mm. Myslím, že mám špatnou konstrukci. Nemohl bys sem dát nějaké obecné schéma, jak má vypadat topeniště, kam umístit ten deflektor (ani nevím, co to přesně je. Není to, kominicky názýváno "jízek"?), minimální průměr komína. Stále si s tím lámu hlavu a nedokážu s tím nic udělat.

Offline

 

#27 10-02-2011 20:40:13

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: stavba kamen

A co vynechat azbestovou šňůru u skla nahoře aby šel sekundární vzduch kolem skla a bránil usazování sazí.

Offline

 

#28 10-02-2011 21:08:13

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: stavba kamen

jole napsal(a):

" To Kirkmen."
Také jsem si stavěl horkovzdušná kamna do garáže, ale od začátku mám problém s kouřem. Normálně kamna topí, ale vždy, když přikládám nové dřevo, tak mi dvířky silně kouří do prostoru. Komín mám čtyri metry vysoký, izolovaný, průměr 145mm. Myslím, že mám špatnou konstrukci. Nemohl bys sem dát nějaké obecné schéma, jak má vypadat topeniště, kam umístit ten deflektor (ani nevím, co to přesně je. Není to, kominicky názýváno "jízek"?), minimální průměr komína. Stále si s tím lámu hlavu a nedokážu s tím nic udělat.

Obecné schéma asi neexistuje, ale velikost kouřovodu se odvíjí od výkonu kamen a jeho vzdálenosti od komína. Mám pocit, že komín (pozor ne kouřovod, tenby jako připojení ke komínu mohl stačit) 145 je málo a výška 4 m, nemusí do určitých podmínek stačit, záleží jak jste na tom s tahem, jestli nejsi v dolíku apod. Komín to chce aspoň 200 a výšku 6 metrů. Ale je to také o velikosti dvířek, stačí jednoduchý výpočet obsahu otvoru dveří a obsahu kouřovodu, pokud jsou dvířka razantně větší, tak to je problém a nevyhneš se kouři nikdy, prostě kouř půjde tím snažším otvorem pryč. U velkých dvířek krbových kamen se to řeší tak, že je opravdu velký připojovací průměr kouřovodu (já sám mám kamna 16 kw z toho je asi 13 kw do vody a kouřovod je 160) a pak se to dá ovlivnit způsobem otevírání dvířek a stavem odhořatého paliva. Když počkám, že je skoro vyhořato a není už plamen, pootevřu malinkato dvířka tak, že je povolím a počkám na vyrovnání tlaku a pak pomalu otevřu, prakticky to nezakouří do místnosti. Když otevíráš dvířka rychle strhneš kouř do místnosti, také je důležité před otevřením dvířek, otevřít naplno přívod vzduchu pod rošt.
Extra fajn lidé to řeší odtahovým ventilátorem. Problém bude ve velikosti komína.
Co je deflektor to přesně taky nevím, zřejmě to každý výrobce nazývá jinak. My používáme u kamen klapku, která se po otveření dvířek sklopí a překryje horní část otvoru dvířek, trochu to tomu kouření také brání.
Topeniště jak ho máme my je jednoduchá věc, pro představu vnitřek kamen je kvádr, kde ve spodní třetině kolem dokola (kromě strany kde je branka), jsou šamoty a vespod po celé ploše rošt. Zbytek je plech nahoře vložka na vodu (někdy je i zadní strana voda), nahoře nad vložkou krátký labirint a pak hrdlo kouřovodu. Nic složitého. Rozdíl mezi topeništěm na dřevo a uhlí je ve velikosti, to na dřevo je větší na stejný výkon, taky má dřevo delší plamen, tak je potřeba mu dát prostor, aby se vychladil a nešlo to hned do komína.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#29 10-02-2011 21:11:11

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: stavba kamen

lukkin napsal(a):

A co vynechat azbestovou šňůru u skla nahoře aby šel sekundární vzduch kolem skla a bránil usazování sazí.

Jako jednoduché řešení by to asi šlo, ale není to regulovatelné a když budete chtít na noc stáložár (jen v tom případě, že je dobře vyhořato a jsou již jen uhlíky, jinak hrozí to co v mylíři, vznik dřevoplynu a jeno možné vznícení v komíně, prostě to může bouchnout), nemáte to jak zavřít.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#30 10-02-2011 22:34:55

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: stavba kamen

"kirkmen" děkuji za odpověď. Je vidět, že se vyznáš. Jole.

Offline

 

#31 11-02-2011 07:58:52

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4217

Re: stavba kamen

4m komín je jednoznačně krátký . A jinak já psal o krbových kamnech , ne o zplynovacím kotli . To je větší rozdíl než mezi rutilkou a bazickou . A ten systém přikládání je dost podstatný , zvláště u krbových kamen v obýváku . Málokdo si uvědomí , že v topném prostoru je za provozu podtlak , který musí "vyrobit" dostatečný komín . Výrobci problém s přikládáním také posunou dozadu do knížečky , stejně jak v jiných smlouvách úrok . Další podstatnou věcí je použité dříví . Z tvrdého se netvoří taková ta vátina , která z kamen hned vylítne od smrku atp . No a ta bezpečnostní smyčka tě vytrhne jen u obecního vodovodu . Ty dva kbelíky z vlastní vodárny to nevytrhnou .

Offline

 

#32 11-02-2011 08:14:56

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: stavba kamen

bobobo - správna připomínka k té bezpečnostní smyčce, musí být na obecním vodovodu a nebo musí být zapojena samotížně na nějaký spotřebič (akumulačka, bojlér), který případný výkon odebere. Další řešení je záloha proudu pomocí různých elekt. zařízení (to spíše poradí místní znalci elektroniky než já), jsou i čerpadla na 12V. Tenhle problém také řeším, ale pořád se mi nechce mít doma autobaterii. Pokukoval jsem po UPS od počítačů, ale nevím zda čerpadlo nemá při sepnutí velkou proudovou špičku.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#33 11-02-2011 08:53:21

vasek
Člen
Registrovaný: 09-02-2011
Příspěvky: 234

Re: stavba kamen

Já mám zazděnou krbovou vložku s rozvodem horkého vzduchu. Podtlak v topeništi nepociťuju. Myslím že to řeší přívod vzduchu pod topeniště z venku. Jen je potřeba před přikládáním otevřít spodní i vrchní klapku, jinak se po otevření nestydí ani zakouřit.


Práce zku....á, dobře natřená, vypadá jako nová.

Offline

 

#34 11-02-2011 10:27:13

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4580

Re: stavba kamen

jole napsal(a):

" To Kirkmen."
Také jsem si stavěl horkovzdušná kamna do garáže, ale od začátku mám problém s kouřem. Normálně kamna topí, ale vždy, když přikládám nové dřevo, tak mi dvířky silně kouří do prostoru. Komín mám čtyri metry vysoký, izolovaný, průměr 145mm. Myslím, že mám špatnou konstrukci. Nemohl bys sem dát nějaké obecné schéma, jak má vypadat topeniště, kam umístit ten deflektor (ani nevím, co to přesně je. Není to, kominicky názýváno "jízek"?), minimální průměr komína. Stále si s tím lámu hlavu a nedokážu s tím nic udělat.

No, nejlepší je radit přímo na místě. Když člověk nezná konkrétní situaci, tak kolikrát v dobrém úmyslu i s dobrýma znalostma poradí špatně.
Za prvé jestli kamna či kotel při otvírání a přikládání kouří, je už dáno jejich konstrukcí. Pokud jsou dvířka přímo do spalovacího prostoru a za nimi jsou za normálního provozu neshořelé spaliny, co unikají z paliva a budou hořet až dál, minimálně kouří vnitřek dvířek, protože na nich jsou ty látky a smradíky zkondenzované a po otevření se z dvířek odpařují. Základní návod na přikládání je potom ten, že před přikládáním se zavřou všechny přívody vzduchu do kamen či kotle a klapka do komína se naopak otevře co nejvíc. A pokud konstrukce topidla má, otevře se klapka, která přímo propojuje komín a přikládací prostor, to ale bude spíš pro kotle než pro kamna. Potom jediný vzduch, který půjde do komína, je vzduch odsávaný přes otvíraná dvířka. Pokud se budou otvírat trochu opatrně, ( a nebudou nějak přehnaně velká vzhledem k výkonu topidla a průměru komína) tak by ven nemělo unikat téměř nic. U nevhodně konstruovaných kamen se akorát může stát, že když je za dvířky hořlavé prostředí a otevřením dvířek se k němu dostane vzduch, že to občas trošku "houkne" a přetlak vyžene smradíky a v horším případě plamen ven, to je potom věc zkušenosti obsluhy.
Co se týká průměru komína, větší průměr neznamená automaticky větší tah. Tah není dán průměrem, ale rozdílem měrné hmotnosti ohřátých spalin a okolního venkovního studeného vzduchu. Když má komín z nějakého důvodu špatný tah, je možné tah zvýšit zvýšením teploty v komínu. Prostě se něco provede v topidle, aby na úkor účinnosti z něho šly teplejší spaliny a tah komína se tak zvýší.
Průměr komína akorát musí být optimální k topidlu, protože s ním tvoří jeden celek. Přisávaný primární vzduch přes palivo plus k tomu přiváděný sekundární vzduch regulovaný nějakou dusivkou tvoří v topidle nějakou tlakovou ztrátu, která je kompenzována právě tahem v komínu. Pokud je topidlo netěsné nebo rovnou otevřené, musí být průměr komína podstatně vyšší.
4 metry vysoký komín může stačit a nemusí. Podmínka je, že to musí být na rovině nebo na kopci a kolem na vzdálenost až několik desítek metrů nesmí být stejně vysoké nebo vyšší objekty. Pokud jsou, kolem ústí komína se při některých směrech větru objevují větrné turbulence, které činí tah komína silně nestabilní. Komín má třeba chvilkami velice silný tah, chvilkmi naopak žádný....tam by se musel komín zvýšit nebo aspoň na jeho ústí nasadit nějakou komínovou stabilizační hlavici nebo zvýšit tahv komíně instalací ventilátoru.
Pro budoucnost jsou nadějné ventilátory, viděl jsem ventilátory instalovatelné na vrch komína a s regulovatelným výkonem podle tahu komína dole u kotle. Přirozeně se všemi příslušnými certifikáty. Takový ventilátor potom usnadňuje zatápění do studeného komína, omezuje vliv větru a okolní zástavby, umožňuje používat topidla s nízkou výstupní teplotou spalin....

Editoval Radim (11-02-2011 10:30:48)

Online

 

#35 11-02-2011 11:04:13

vasek
Člen
Registrovaný: 09-02-2011
Příspěvky: 234

Re: stavba kamen

Radim napsal(a):

jole napsal(a):

" To Kirkmen."
Také jsem si stavěl horkovzdušná kamna do garáže, ale od začátku mám problém s kouřem. Normálně kamna topí, ale vždy, když přikládám nové dřevo, tak mi dvířky silně kouří do prostoru. Komín mám čtyri metry vysoký, izolovaný, průměr 145mm. Myslím, že mám špatnou konstrukci. Nemohl bys sem dát nějaké obecné schéma, jak má vypadat topeniště, kam umístit ten deflektor (ani nevím, co to přesně je. Není to, kominicky názýváno "jízek"?), minimální průměr komína. Stále si s tím lámu hlavu a nedokážu s tím nic udělat.

No, nejlepší je radit přímo na místě. Když člověk nezná konkrétní situaci, tak kolikrát v dobrém úmyslu i s dobrýma znalostma poradí špatně.
Za prvé jestli kamna či kotel při otvírání a přikládání kouří, je už dáno jejich konstrukcí. Pokud jsou dvířka přímo do spalovacího prostoru a za nimi jsou za normálního provozu neshořelé spaliny, co unikají z paliva a budou hořet až dál, minimálně kouří vnitřek dvířek, protože na nich jsou ty látky a smradíky zkondenzované a po otevření se z dvířek odpařují. Základní návod na přikládání je potom ten, že před přikládáním se zavřou všechny přívody vzduchu do kamen či kotle a klapka do komína se naopak otevře co nejvíc. A pokud konstrukce topidla má, otevře se klapka, která přímo propojuje komín a přikládací prostor, to ale bude spíš pro kotle než pro kamna. Potom jediný vzduch, který půjde do komína, je vzduch odsávaný přes otvíraná dvířka. Pokud se budou otvírat trochu opatrně, ( a nebudou nějak přehnaně velká vzhledem k výkonu topidla a průměru komína) tak by ven nemělo unikat téměř nic. U nevhodně konstruovaných kamen se akorát může stát, že když je za dvířky hořlavé prostředí a otevřením dvířek se k němu dostane vzduch, že to občas trošku "houkne" a přetlak vyžene smradíky a v horším případě plamen ven, to je potom věc zkušenosti obsluhy.
Co se týká průměru komína, větší průměr neznamená automaticky větší tah. Tah není dán průměrem, ale rozdílem měrné hmotnosti ohřátých spalin a okolního venkovního studeného vzduchu. Když má komín z nějakého důvodu špatný tah, je možné tah zvýšit zvýšením teploty v komínu. Prostě se něco provede v topidle, aby na úkor účinnosti z něho šly teplejší spaliny a tah komína se tak zvýší.
Průměr komína akorát musí být optimální k topidlu, protože s ním tvoří jeden celek. Přisávaný primární vzduch přes palivo plus k tomu přiváděný sekundární vzduch regulovaný nějakou dusivkou tvoří v topidle nějakou tlakovou ztrátu, která je kompenzována právě tahem v komínu. Pokud je topidlo netěsné nebo rovnou otevřené, musí být průměr komína podstatně vyšší.
4 metry vysoký komín může stačit a nemusí. Podmínka je, že to musí být na rovině nebo na kopci a kolem na vzdálenost až několik desítek metrů nesmí být stejně vysoké nebo vyšší objekty. Pokud jsou, kolem ústí komína se při některých směrech větru objevují větrné turbulence, které činí tah komína silně nestabilní. Komín má třeba chvilkami velice silný tah, chvilkmi naopak žádný....tam by se musel komín zvýšit nebo aspoň na jeho ústí nasadit nějakou komínovou stabilizační hlavici nebo zvýšit tahv komíně instalací ventilátoru.
Pro budoucnost jsou nadějné ventilátory, viděl jsem ventilátory instalovatelné na vrch komína a s regulovatelným výkonem podle tahu komína dole u kotle. Přirozeně se všemi příslušnými certifikáty. Takový ventilátor potom usnadňuje zatápění do studeného komína, omezuje vliv větru a okolní zástavby, umožňuje používat topidla s nízkou výstupní teplotou spalin....

Já mám tahovou výšku komína něco malinko přez 4 m. Ten tah asi opravdu hodně ovlivňuje přívod venkovního vzduchu do topeniště. Největší pravdou je ale asi ta zkušenost obsluhy. Manželce jsem to vysvětlil tak, aby otvírala krb až když jsou tam jen oharky a to opravdu funguje i na ženskou, a nekouří to.


Práce zku....á, dobře natřená, vypadá jako nová.

Offline

 

#36 11-02-2011 11:14:26

hanzel 30
Člen
Místo: trenčín
Registrovaný: 31-01-2011
Příspěvky: 157

Re: stavba kamen

njlepšie je otvorit komin naplno chli počkat pootvorit trochu dvierka nech sa tam vyvetra a rychlo priložit a  robim to takto roky a vobec mi to nedymi a to mam nad vyustenim rbu asi 5 m komina 160cm priemer a v pohode ked povysuniem popolnik tak mi ide v nustri vcuc nut rošt do komina tie vlošky maju len maly privod vzduchu a na roskurenie by bolo dobre keby maly eterny rivod vzduchu s regulaciov


zvarovacie trafo s usmernovačom made in gear
KUTREIBER kitin 170 tig la

Offline

 

#37 11-02-2011 14:22:20

vasek
Člen
Registrovaný: 09-02-2011
Příspěvky: 234

Re: stavba kamen

hanzel 30 napsal(a):

njlepšie je otvorit komin naplno chli počkat pootvorit trochu dvierka nech sa tam vyvetra a rychlo priložit a  robim to takto roky a vobec mi to nedymi a to mam nad vyustenim rbu asi 5 m komina 160cm priemer a v pohode ked povysuniem popolnik tak mi ide v nustri vcuc nut rošt do komina tie vlošky maju len maly privod vzduchu a na roskurenie by bolo dobre keby maly eterny rivod vzduchu s regulaciov

jj, moje řeč, externí vzduch to chce a myslím že to dokonce vyžaduje nějaká norma. Nebo to aspoň říkal ten chlapík co mi to projektoval. Chtěl po mě 150mm trubku. vyřešil jsem to na radu třema 50mm trubkama do podlahy, ty se daj snasno do podlahy schovat.


Práce zku....á, dobře natřená, vypadá jako nová.

Offline

 

#38 11-02-2011 14:59:05

hanzel 30
Člen
Místo: trenčín
Registrovaný: 31-01-2011
Příspěvky: 157

Re: stavba kamen

ta 50mmti bohato postači pokial to netahaš 20 metrov ps ti čo predavaju krby strašne prehanaju ked som kupoval edinkammin vložku tak ma presviečali strašne ze na ten obim priastoru potrebujem minimalne 24 kw kupil som 12 menšiu som nenašiel a na minimum sa idem uvarit asi nikdy nepočuly o tepelnych izolaciach.ps a odvtedy som zopar krbov postavi a všetky funguju super a ked daš ventilator na rozvod tak ti to vykuri za chvilku

Editoval hanzel 30 (11-02-2011 15:00:14)


zvarovacie trafo s usmernovačom made in gear
KUTREIBER kitin 170 tig la

Offline

 

#39 11-02-2011 15:46:55

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: stavba kamen

Tady jsou ty moje kouřící kamna.Asi jsou moc veliká vstupní dvířka a malý průměr komína. Jole.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2017_dscn1429.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2017_dscn1425.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2017_dscn1424.jpg

Offline

 

#40 11-02-2011 16:38:51

hanzel 30
Člen
Místo: trenčín
Registrovaný: 31-01-2011
Příspěvky: 157

Re: stavba kamen

priemer komina je dostatočny  a aky maš komim s vloskov alebo bez a vobec čistiš komin,a ete ma na to vliv atmosferike podmienky a ked to otvaraš treba to zo zaciatku len pootvorit lebo ked to prudko otvoriš tam maš vsetok dym v izbe

Editoval hanzel 30 (11-02-2011 16:40:37)


zvarovacie trafo s usmernovačom made in gear
KUTREIBER kitin 170 tig la

Offline

 

#41 11-02-2011 17:34:34

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: stavba kamen

Jsou to kamna v garáži, komín je asi 4m. Je to topenářská trubka 150, venku izolovaná skelnou vatou a plechovým obalem. Je pravda, že terén kolem garáže je z jedné strany kopec a z druhé rokle. Jestli je tam špatné proudění, nevím. Nejhorší je to tehdy, když je zima a inverze. Ale to je pak asi normání. Někdy topí bez problémů. Hlavně při bezvětří.Jole.

Offline

 

#42 11-02-2011 18:03:12

hanzel 30
Člen
Místo: trenčín
Registrovaný: 31-01-2011
Příspěvky: 157

Re: stavba kamen

komín musi previšovat okolite prekažky ked si v jame inak turbulentne prudenie ti zraža spaliny späť  asi ti pomože len vyšší komín


zvarovacie trafo s usmernovačom made in gear
KUTREIBER kitin 170 tig la

Offline

 

#43 19-02-2011 10:55:07

memo
Člen
Registrovaný: 06-02-2011
Příspěvky: 6

Re: stavba kamen

Pro Jole: Pěkná práce. Děkujeme za foto. Přemýšlel jsem o tom, jestli by to nechtělo mít prostor nad horní hranou dvířek k vyústění kouřovodu jak to napsat "jakoby hlubší". Aby spaliny tvořené hořením se kumulovaly ve větším objemu prostoru než jsou odtaženy tahem komína ven. Myslím si, že při 4m komínu je menší tah vzhledem k objemu prostoru nad dvířky. Možná by to chtělo přidat jeden metr komína navíc a před otevřením dvířek úplně otevřít komínovou klapku. Protože úprava kamen odříznutím vrchu a navařením vyššího objemu prostoru se mi zdá u hotových kamen dost pracná.
K tomu deflektoru, taky nevím přesně, ale domnívám se, že je to takový přibrždění odtahu spalin, těsně před tím než se dostanou vlastním tahem komína do kouřovodu. V marketech v kachl. kamnech a krb.vložkách to řeší i šamotovou kachlí sklopenou pod úhlem směr kouřovod, kde nižší hrana kachle je umístěná směrem ke dvířkům a vyšší ke kouřovodu.
Děkuji vám všem mnohokrát, za projevenou ochotu podělit se o své zkušenosti a ještě bych se vás rád zeptal, jestli jste nezkoušeli v provozu použít do rozvodu teplé vody krb-výměník-trubky-radiátory náplň nějaké chemikálie, která by snížila korozivní účinek vody? Nějakou podobnou té, kterou lijeme do chladících systémů aut? Předem děkuju a přeju dobré dny.

Editoval memo (19-02-2011 11:20:43)

Offline

 

#44 19-02-2011 15:23:46

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4580

Re: stavba kamen

Jsou na to přímo prodávané výrobky, jmenuje se to obecně  "inhibitor koroze do ústředního topení" , bude to v drogeriích a podobně... Třeba  přípravek Inhicor, jestli se ještě prodává. Záleží na kvalitě konkrétního topení, zejména jak moc se dostává expanzní nádobou nebo netěsnostmi nebo plastovými materiály do vody kyslík ze vzduchu, prodlužují životnost topení až několikanásobně.
Při nákupu je vhodné trochu dávat pozor, pro jakou kombinaci materiálů topení jsou určeny. Některé jsou určeny pro vytápění  hliníkovými radiátory nebo pro eliminaci elektrochemické koroze, když jsou v ústředním topení i nějaké měděné trubky a podobně, takž by na ocelových dílech jinak vznikala elektrochemická koroze. Pokud na návodu není upřesněn materiál topení, budou na "obyčejné" topení z černých trubek a dalšího černého materiálu , maximálně kombinovaného s nerezem. Kdysi na inhibici koroze v takovém topení stačil pytlík chromanu draselného nebo podobné chemikálie s šestimocným chromem.

Online

 

#45 21-03-2013 20:31:07

poleno
Člen
Registrovaný: 25-02-2010
Příspěvky: 42

Re: stavba kamen

zdravím, koukám, že je tu spoustu odborníků přes kotle a tak bych se chtěl zeptat jak se u kotle počítá jaký má výkon, dík

Offline

 

#46 21-03-2013 21:15:15

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: stavba kamen

jak to tady tak pročítám tak mě napadlo jestli nekdo z vás nemá schéma těch zázračných Kanadských kamen.

Offline

 

#47 21-03-2013 21:18:23

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4476

Re: stavba kamen

Tento dotaz je poněkud neúplný. Ale pokusím se.
1, Pokud chcete konstruovat kotel tak potřebujete dostat do souladu celou řadu informací. Podle typu paliva a určených spalovacích poměrů lze spočítat množství a teplota spalin předávajících své teplo na teplosměnných plochách nosnému mediu - vodě.
2, Poměr mezi množstvím spáleného paliva - s jeho výhřevností za ideálních podmínek - a skutečně získaným množstvím ohřáté vody na danou teplotu pak určuje účinnost kotle.
Pokud potřebujete ještě jiné informace, pak ještě upřesňujte.

Offline

 

#48 22-03-2013 10:25:08

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4580

Re: stavba kamen

Otázka je, k čemu to bude dneska potřeba, když kvůli ochraně ovzduší budou muset být kotle výrobcem certifikovány na emise prachu a tudíž výroba kotle samodoma se stane prakticky nemožnou.

Online

 

#49 22-03-2013 13:47:26

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: stavba kamen

Radim napsal(a):

Otázka je, k čemu to bude dneska potřeba, když kvůli ochraně ovzduší budou muset být kotle výrobcem certifikovány na emise prachu a tudíž výroba kotle samodoma se stane prakticky nemožnou.

Já bych to upřesnil, tato povinnost je již dnes u výrobce, ale kvůli tomu si můžete udělat domamont, protože uživatel nemusí toto nějakému orgánu prokazovat. Horší je to se zákonem platným od letošního roku, kdy místní obecní úřad má právo žádat po majiteli domu protokol o spalinách, při nedodání 20.000 pokuta, od dalších let pokuta 50.000 a to již jen při zjištění, že ho zrovna na ten rok nemáte (takže zpětně to nepůjde). Měření může provádět pouze autorizovaná osoba(firma) pověřená výrobcem, součástí toho bude i seřízení a to vše jistě bude za hubičku. Prostě komunisti a milovníci norem jásají, jak zas českého Pepíka připraví o penízky, o ekologii vůbec nejde. Soudruzi z Bruselu souhlasně přikvikují. Je to normalizační pakáž, rozlezlá po všech oborech.
Mimochodem i tak si můžete pořídit domamont, nikdo totiž nebude kontrolovat zda máte za zdí další kotel (kromě kominíka), za levný peníz změří spaliny a seřídí. A co se týče toho kominíka, tak tuším, že od roku 2012 platí zákon, který říká, že kdo nemá prohlídku komína dle spalovaného paliva od autorizovaného kominíka (plynná paliva jednou za tři roky, kapalná jednou za dva a tuhá ročně), se vystavuje v případě požáru pokutě 20.000 Kč o neplatnosti nebo snížení pojistky nemluvě.
S EU a normalizátory na věčné časy! ble


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#50 22-03-2013 18:16:08

poleno
Člen
Registrovaný: 25-02-2010
Příspěvky: 42

Re: stavba kamen

chtěl bych si vyrobit horkovzdušný(trubkový) kamna a zajímalo by mě jak se u takových kamen počítá výkon jestli to má např. 10w
Vím, že si například můžo ošlehnout nějaká jiná kamna která má můj požadovaný výkon, ale přece jenom mě zajímá jak se to počítá. Někdo mi říkal, že se vypočítá plocha topeniště a pak nějaký vzorec, ale to se mi nezdá... dík

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče