SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 06-04-2009 12:25:35

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Vedel by mi niekto poradiť ohľadne kúpy zváračky? potrebujem aby mi dokázala pozvárať hliník AlMg zliatinu 2mm hrubý plech, ale chcel by som sa zmestiť do 10 000 KČ, v niektorých internetových predajniach mi tvrdia, že mi na to stačí zváračka s metódou TIG pulse, alebo inventor na obalované elektródy, iní zase tvrdia, že to zvládne iba AC/DC zváračka alebo CO zváračka, vedel by mi niekto poradiť? konkrétne som mal vyhliadnuté tieto:

http://www.euronaradie.sk/product_info. … ts_id=2414)
http://www.svartop.cz/zbozi/44-svarovac … r-gama-165
http://www.svartop.cz/zbozi/88-gama-1500-d

alebo CO:

http://www.svartop.cz/zbozi/224-svareck … ue-einhell - ale tu zrejme budem musieť ešte čo to dokúpiť a do 10000 KČ sa zmestím asi ťažko

vedel by mi niekto poradiť pre ktorú by som sa mal rozhodnúť

  ďakujem

           ruder66

Offline

 

#52 06-04-2009 15:08:02

alienbarbar
Člen
Registrovaný: 05-02-2009
Příspěvky: 45

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

No, chcel by som vidieť výsledok zvárania hliníka týmito zváračkami:)). Metódou TIG iba AC/DC.

Offline

 

#53 06-04-2009 15:16:31

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Vieš, ale táto téma má názov "čím zvárať hliník bez použitia TIG AC/DC" , keby som chcel dať 20 000 a viac za TIG AC/DC, tak sa tu na to nepýtam...logicky

Offline

 

#54 06-04-2009 17:28:50

780622
Člen
Místo: dechtice sr
Registrovaný: 05-10-2008
Příspěvky: 304

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

ahoj ruder66, na zvaranie hliniku bud MMA alebo MIG/MAG alebo TIG AC. s TIG DC hlinik a ani jeho zliatiny nezavaris. na MMA potrebujes elektrody na hlinik (mozes pouzit inventor). zvaranie hliniku MIGom sa tu riesilo uz viackrat. pozri do sekcii http://www.svarforum.cz/forum/viewforum.php?id=25 a http://www.svarforum.cz/forum/viewforum.php?id=8 alebo pouzi HLADAT... pokial chces usetrit a nechces kupovat ACDC TIG, tak MIG/MAG zvaracka posluzi, s tym ze potrebujes vymenit kladky, bovden, pouzit na zvaranie ochranny plyn argon, nie CO2 a hlinikovy drot (asi logicke...). pokial nechces ani ten MIG/MAG a rozhodnes sa pre klasicku zvaracku popr. inventor tak to ide tiez - vzhladovo neporovnatelne s TIGom alebo MIGom - potrebujes elektrody na hlinik....


IWT
Migatronic RallyMig 161i + 9002x

Offline

 

#55 06-04-2009 18:00:44

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

ruder66 napsal(a):

Vieš, ale táto téma má názov "čím zvárať hliník bez použitia TIG AC/DC" , keby som chcel dať 20 000 a viac za TIG AC/DC, tak sa tu na to nepýtam...logicky

No, bez použití TIG AC to jde v amatérských podmínkách ještě MMA a taky autogenem. Ovšem autogenem pouze menší rozměry a tloušťky materiálu, neboť Al je dobrý vodič tepla a rychle teplo odvádí ze svařaného místa. Nejsnadněji to jde použitím přídavného materiálu AlSi12, nebo alespoň AlSi5, kdy přídavný drát má nižší teplotu tavení, takže jde de-facto o pájení.  Plamenem lze ale svařovat i čistý hliník, chce to však trochu praxe. Plamen má být s mírným přebytkem acetylénu a nutno použít tavidlo pro hliník. Nejvhodnější je použít speciální brýle s modrým sklem, neboť u Al je nesnadno viditelná tavná lázeň. Nevýhodou použití AlSi12 je, že pokud chcete povrchovou úpravu aloxováním, tak svár je temně šedý po této úpravě. smile

Offline

 

#56 07-04-2009 08:57:37

alienbarbar
Člen
Registrovaný: 05-02-2009
Příspěvky: 45

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

To som si všimol. To bolo na margo internetových predajcov, že hliník sa dá zvárať aj TIG pulsom. Pri MMA budú tie 2mm dosť problém.

Offline

 

#57 07-04-2009 09:48:54

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Vďaka všetkým za informácie....

Offline

 

#58 05-05-2009 14:52:37

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Zdravím Vás, nie je tu nejaky odborník, čo by mi vedel poradiť ( pri Kitin 150 LA) akú hodnotu prúdu a hodnotu a dĺžku trvania HOT START funkcie mám nastaviť, aby som pozváral zliatinu AlMg o hrúbke 2 mm, problém je v tom, že mi to buď strašne lepí alebo mi to spáli plech, pri hliníku neviem tie hodnoty správne skombinovať..

Offline

 

#59 05-05-2009 18:21:15

Bohouš
Člen
Registrovaný: 15-06-2007
Příspěvky: 325

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Obávám se, že to ani nepůjde, protože KitIn 150 LA je pouze DC a na svařování hliníkových slitin je zapotřebí střídavý proud.


Svářeč (lepič) amatér MMA, MAG, TIG
KS 250R, KITIn 165, Gude 145+HFU 400
Maximal 2005 (MAG); TIG AC/DC 200A P
Plasma Berlan BPS40, autogen

Offline

 

#60 05-05-2009 18:28:17

semancko
Člen
Místo: Prešov
Registrovaný: 05-12-2008
Příspěvky: 206

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

2 Bohous, cisto teoreticky by to mohol skusit obratenou polaritou... Ak sa teda bavime o TIGu... Ale to by asi uvaril elektrodu aj horak.


Vysnivany TransTig 1600 big_smile

Offline

 

#61 07-05-2009 14:13:23

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

A nezničí mi to zváračku?

Offline

 

#62 07-05-2009 14:15:33

ruder66
Člen
Registrovaný: 06-04-2009
Příspěvky: 12

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Par kusov sa mi podarilo pozvarat mma metodou, co ma celkom prekvapilo, nie je to nic extra ale drzi to, len mi casto lepi elektrodu...podla to viem ze to urcite ide, len asi to musi byt riadne zrucny zvarac s bohatou praxou..

Offline

 

#63 08-05-2009 13:55:38

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

jj.
Elektrody musí bejt na 100% suchý.Kažedj svár oklepat strusku,očistit,vybrousit -pak teprve pokračovat dalším svárem.Pak to i vypadá.

Offline

 

#64 26-05-2009 19:08:05

cricket199
Člen
Registrovaný: 26-05-2008
Příspěvky: 39

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

soda napsal(a):

Admin: Taky by me ty testy svaru moc zajimaly, neb jsem se stal hrdym majitelem AC TIGu :-)) Puvodni svarecku 110A jsem vyztuzil MOTem, kvuli zvyseni napeti na prazdno, ionizatorem z feritovyho trafa z telky se svickou coby jiskristem (indukovani do sekundaru svareciho trafa je podle me fakt zbesila metoda), dokonce par relatek co resej predfuk a dofuk. Na testy rad ZAPUJCIM, vari to dle myho nazoru hezky, ale srovnani pevnosti svaru udelanyho profi masinou by mohlo byt fakt zajimavy.

Zdravim...

Tak co robili sa pokusi s touto zvarackou? Ak ano ako to dopadlo?  Pozeram ze furt niekto otoci temu a ani fotky ani popis vysledku...

Offline

 

#65 03-08-2009 15:35:23

regulus
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 13

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Upgradoval jsem svářečku z trafa na invertor (KITin 170/TIG LA). Patřím do skupiny lidí co si svaří sem tam něco a vlastně hlavní důvod oné výměny byla váha trafa a fakt, že bylo na 400V. Nehodlal jsem do toho investovat nějaký šílený peníze, ale taky jsem nechtěl riskovat nějakej invertor za pár peněz z nějakých supermarketů. Můj prvotní požadavek vlastně byl jen to, aby to umělo to co to trafo, se kterým jsem byl až na tu váhu spokojenej. To co jsem si koupil, bylo jednak proto, že na základě různých recenzí to vypadalo celkem slibně, k výrobci to nemám zas až tak daleko abych jim to v případě, že to bude stát za houby "omlátil o hlavu" a z toho taky plyne, že případný servis je taky relativně kousek. Navíc jsem vychytal jakousi akci, takže cena 8,5 tisíce s káblama a se samozatmívací kuklou mi připadla dost zajímavá. To, že to umí i svařování TIG jsem bral jako přidanou hodnotu, na tenký plechy (se kterejma jsem se dycky buď trápil nebo někoho otravoval) a na nerez to bude dobrý. Jelikož ale moc nečtu ty obchodní kecy, ale spíš technický parametry (z toho obvykle poznám víc), tak jsem si sám sebe kapinku mystifikoval, protože jsem sám sebe blbě přesvědčil, že ono PULSE je vlastně TIG AC a tudíž jsem se začal domnívat, že s tím půjde svařit i hliník, což samozřejmě není pravda. Moje radost trochu opadla, ale z druhé strany bych do svářečky TIG AC stejně neinvestoval a ta co mám umí stejně víc než jsem původně chtěl. Jak už jsem psal, vařím jen sem tam něco a když už jsem si zvyšoval vzdělání prolízáním toho co umí a neumí která svářečka, tak jsem si taky zjišťoval co je k čemu potřeba, prošmejdil internet i tento skvělej web, tak jsem narazil na možnost svařování hliníku metodou MMA.

No a teď bude následovat onen pro mnohé stupidní dotaz. Nejsu strojař a upřímně řečeno o materiálech mám jen dejme tomu trochu lepší obecný znalosti. O svařování hliníku jsem se nikdy moc nezajímal, věděl jsem, že to je problém, takže pouze vím, proč to ten problém je. Z toho co jsem vyčetl, tak mi vyplývá, že pokud použiju speciální obalovanou elektrodu tak hliník, teda spíš asi jen jeho slitiny, údajně svařit jde. No a protože jsem se do toho už tak zamotal, že už z toho mám v hlavě guláš a taky jsem od přírody nedůvěřivej (moje přesvědčení ještě nedávno bylo, že hliník lze svářet, ale jen v ochranné atmosféře a speciální svářečkou), tak si myslím, že to tak jednoduchý zase nebude. Můj dotaz tedy zní, lze výše uvedeným invertorem (zde je odkaz na manuál http://www.kuhtreiber.cz/Navod%20KITin1 … CZ--EN.pdf ) svářet hliník respektive jeho slitiny metodou MMA, jedná se mi konkrétně o profily (jekly, eLka apod.) co se běžně prodávají ve Feroně, asi to nebude čistej hliník a nemám tušení co je to za slitinu. Jde mi jen o to, že pokud by to šlo, tak si potřebný informace najdu, případně vznesu nějakej konkrétnější dotaz, pokud ne, tak se tím prostě dál zabývat nebudu. Už jsem toho v poslední době přečetl tolik, že z toho mám "hokej".

Děkuji za odpovědi.

Editoval regulus (03-08-2009 15:36:34)

Offline

 

#66 03-08-2009 21:54:52

TOMY199
Člen
Registrovaný: 19-04-2008
Příspěvky: 181

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Vlastním invertor-KITin 170/TIG LA a zvarat s hliníkovou elektrodov sa dá len treba držať dlhší oblúk trochu vyššie nad materiálom .Dost to lepí aj často zhasne oblúk lebo z hliníkovej elektródy to ide veľmi  rýchlo  treba sa prispôsobiť  a povedal by som že na to je vhodne mat trochu roztrasenú  ruku.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/408_zvar.jpg   http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/408_zvar-1.jpg   http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/408_zvar-2.jpg

Offline

 

#67 04-08-2009 00:33:31

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Hlinik tam davaj kvuli ceně, ja bych to nahradil mědí


BERLAN BWIG180

Offline

 

#68 04-08-2009 17:16:29

prezident
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 25-12-2008
Příspěvky: 228

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Bohouš napsal(a):

Obávám se, že to ani nepůjde, protože KitIn 150 LA je pouze DC a na svařování hliníkových slitin je zapotřebí střídavý proud.

jak je to s MIG, umí teda hliník nebo ne, když je zdroj proudu DC? Už z toho začínám být taky zblblej. Všude se pořád píše, že bez AC to nejde a na druhé straně u každé laciné MIG/MAG je napsáno, že s Argonem umí bezproblému hliník a usměrňovací blok mají všechny nepřemostitelný

Editoval prezident (04-08-2009 17:24:02)


MMA/TIG GAMA145 SVARBAZAR EDITION, HFU400 + WP17V, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MIG/MAG BT-GW150, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MMA/TIG Barevná krabice 200AC/DC

Offline

 

#69 04-08-2009 17:41:48

dolezelk
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 26-05-2009
Příspěvky: 78

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

jasne , ze hlinik jde MIGem, muzu ti ukazat par peknych svaru smile


------------------------------------
Berlan BWIG180 & Bimax 4.195 + Amatersky Invertor s AC/DC TIG  smile

Offline

 

#70 04-08-2009 18:00:32

prezident
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 25-12-2008
Příspěvky: 228

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

dolezelk napsal(a):

jasne , ze hlinik jde MIGem, muzu ti ukazat par peknych svaru smile

no tak. A pak, že to DCčkem nejde, to jsou mystifikace :-))). Budeš mít možnost v tech 19:00

Editoval prezident (04-08-2009 18:03:04)


MMA/TIG GAMA145 SVARBAZAR EDITION, HFU400 + WP17V, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MIG/MAG BT-GW150, doplněn el.mg.v. předfuk dofuk
MMA/TIG Barevná krabice 200AC/DC

Offline

 

#71 04-08-2009 18:03:37

semancko
Člen
Místo: Prešov
Registrovaný: 05-12-2008
Příspěvky: 206

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Podmienka AC pre zvaranie hlinika plati pre metodu TIG. Pre MIG to neplati, tam staci DC.


Vysnivany TransTig 1600 big_smile

Offline

 

#72 04-08-2009 18:25:03

Bohouš
Člen
Registrovaný: 15-06-2007
Příspěvky: 325

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Přesně tak. Předtím byla řeč o metodě TIG, tam musí být skutečně AC proud, ale s MIGem je to úplně něco jiného. Tam to funguje s polaritou DC+


Svářeč (lepič) amatér MMA, MAG, TIG
KS 250R, KITIn 165, Gude 145+HFU 400
Maximal 2005 (MAG); TIG AC/DC 200A P
Plasma Berlan BPS40, autogen

Offline

 

#73 05-08-2009 00:35:20

regulus
Člen
Registrovaný: 01-08-2009
Příspěvky: 13

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

Ja, richtig pánové, ale já se ptal na to, jestli to jde metodou MMA nikoliv MIG nebo cokoliv jinýho, v případě mýho invertoru stejnosměrným proudem (střídavej to pokud jsem to dobře pochopil neumí), metoda TIG AC je mi celkem jasná, jde mi o to, jestli mám dále bádat či nikoliv, jak jsem psal, už z toho mám guláš, samá zkratka a ..... . TOMY199 mi odpověděl, sice kladně i s obrázky, ale sváry, jak bych to kulantně řel, nejsou nic moc úhlednýho, takže netuším, jestli je to fofr fotka rychlou jehlou nebo to je proto, že to je v úhledný formě s touto svářečkou prakticky neproveditelný, nicméně druhá část odpovědi, jestli čistej hliník jo či ne, případně jaký slitiny, zůstala nezodpovězena. Jednoduše nehodlám dělat technologickýho badatele navíc v oblasti o které toho moc nevím a proto se ptám.

Offline

 

#74 10-08-2009 12:34:42

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

AlSi5 se dobře svařuje jak čistý hliník, tak různé tvářené i lité slitiny slitiny a kombinace mezi sebou. Samozřejmě např. u vytvrditelných slitin nedosáhnete maximální pevnosti, ale důležitá je dobrá smáčivost a kvalitní svar.
V elektrodách je to UTP 485 a průměrem 2,5 lze svařovat od tlouštky 2 mm.

Offline

 

#75 27-08-2009 21:43:12

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: Čím svářet hliník bez použití Tigu AC/DC ?

TOMY199> S elektrodou jsem se taktéž pokoušel o kloudný výsledky, ale nikdy s tím něco schopnýho neudělám. A taktéž elektrody na hliník nejsou nejlevnější. Tak jsem to úplně zavrhl. Jen tak zkoušel jsi svár brousit? Nebyl pórovitej?

Zítra mám v plánu zkusit TIG DC+ na hliníku, má s tím někdo zkušenost? Se Zdenálem jsme se pokoušeli svařit místy vydřenej hliníkovej dekl na motoru MIGem, ale bohužel hliník je mrcha a tak sem tam nějakej ten porek kde byl zatečenej olej zůstal... Takže jsem přemýšlel jen to bez přídavku materiálu znovu přejet a doufat že se to steče. Hořák má vodní chlazení tam by problém být neměl, elektrodu použiji 2mm jen se zeptám zkušenějších zkusit u toho pulz ať rychle nehoří elektroda? Popřípadě jak s proudem? Tloušťka materiálu 2-3mm.

Editoval MiraGSX (27-08-2009 21:44:57)


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS