SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Na tom favoritu je vidět kus práce. Taky mám favorita, staršího, udržuju ho průběžně, pokud by byl ve stavu jako zde před zahájením oprav, tak už bych se ho zbavil. Pokud je to koníček, tak se čas nedá počítat.
Offline
znamy (autoklapiar) mal daaavno favorit,vela krat sme mu vraveli nech si ho da doporiadku,bol totalne zhrdzaveny ale fakt totalne miesto podlahy mal danu uz len dosku vzdy len kyvol rukov...je to len favorit,myslim ze toto auto bolo bezkonkurencne "najhrdzavejsie" ake kedy skodovka vyrabala
Offline
Já jsem měl na rozdíl od kolegů zrovna pech, že to v MB nastříkali na rezaté plechy, takže již po 1/2 roce se objevilo na karoserii dost puchýřků, trvalo to zhruba 5 let, než sem to na viditelných místech vychytal šmirglem a odrezovačem.
Offline
Kdysy jsem četl někde na netu, že ty první typy prý občas měli vyrobeno nadbytek a na lakovně nestíhali, tak je skladovali normálně venku, kde na ně pršelo a sněžilo. Pak to ani neošetřili a barvu stříkali na chycené plechy. Hned se to třeba neprojevilo, ale po létech to začalo kvést.
Offline
Škoda Favorit, jestli si to dobře pamatuji, zrovna někdy v posledních letech socíku dostával novou povrchovou úpravu - elektroforézní základování. Jinde běžné už nejméně 10 let.
A to je pak v korozní odolnosti zatracený rozdíl, když staré favority měla ještě jako základ obyčejné máčení v běžné základní barve - stačilo trochu šáhnout na plech a už to tam nedrželo, nemluvě o tom, že za socíku se skutečně klidně mohlo stát, že svařené káry nechali venku zmoknout a vzniklou rez prostě jen zalakovali. Tio skutečně mohlo začít reznout už po zasolení v první zimě.
Zatímco na novějších muselo být kvůli foréze automaticky velmi kvalitní odrezení i odmaštění plus ještě potom příprava povrchu pod forézu kvalitnám fosfátem. A samotná foréza, která má už z principu velkou hloubkovou účinnost - spolehlivě zaleze do všech spár a hluboko do dutin. Plus ještě k tomu to, že všechny mezioperační oplachy se provádějí demineralizovanou vodou, tedy prakticky destilovanou vodou, takže se do vrstev barvy nedostanou žádné stopy solí , které tu korozi iniciují.
Editoval Radim (25-07-2015 17:47:50)
Offline
Psal jsem, že to prý bylo u těch prvních modelů. Ale i ta foreza jak píšete tomu moc nepomůže. Co mám zkušenosti, tak Favority i Felicie nejvíce reznou právě v přeplátovaných spojích.
Offline
varok napsal(a):
Psal jsem, že to prý bylo u těch prvních modelů. Ale i ta foreza jak píšete tomu moc nepomůže. Co mám zkušenosti, tak Favority i Felicie nejvíce reznou právě v přeplátovaných spojích.
Trochu OT:
Foréza tomu pomůže hodně, ale musí být kvalitní.
Ve forézní lince je přes deset provozních lázní a dalších technologických kapalin, které musí mít přesně udržované složení a další podmínky aplikace. I vstupní díly musí mít příslušnou kvalitu , ať už se jedná o materiál anebo o jeho porezavění či zamaštění něčím, co se použitou odmašťovačkou v lázni sundává špatně.
Podstatou kvality forézy je to, že se ta barva vylučuje elektrickým proudem. Jak se příslušná vrstva barvy vyloučí na vnějším povrchu, od účinku elektrického proudu ho zaizoluje a vylučování barvy se potom přemístí do hlubokých rohů, dutin a vnitřku přeplátovaných spojů.
Pokud to rezlo v přeplátovaných spojích, tak to třeba nebylo dostatečně dlouho ve forézní lázni nebo byly plechy zamaštěny něčím, co uvnitř přeplátovaného spoje už odmašťovací lázeň nedokázala odmastit nebo prostě konstrukce přeplátovaných spojů byla vhodná pro snadné svařování, ale nevhodná pro povrchovou úpravu ve foréze. Vylaďování takových věcí u nových elektroforézních linek tehdy mohlo trvat i roky, zvláště když v socialistickém prostředí nikdo netlačil na kvalitní antikorozní ochranu a tu forézu z velké části pořídili jen proto, protože v západních automobilkách už to byl běžný standart a poučení lidi auto bez forézy nekupovali.
Offline
aneb kdyz alfa prska, muze za to zrezlej favorit, vyreseno :-D
Editoval jonky (27-07-2015 11:19:07)
Offline