SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 24-07-2015 22:01:52

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 885

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

Na tom favoritu je vidět kus práce. Taky mám favorita, staršího, udržuju ho průběžně, pokud by byl ve stavu jako zde před zahájením oprav, tak už bych se ho zbavil. Pokud je to koníček, tak se čas nedá počítat.

Offline

 

#52 24-07-2015 23:36:54

pavol.sk
Člen
Místo: Stredné Slovensko
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3045

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

znamy (autoklapiar) mal daaavno favorit,vela krat sme mu vraveli nech si ho da doporiadku,bol totalne zhrdzaveny ale fakt totalne miesto podlahy mal danu uz len dosku vzdy len kyvol rukov...je to len favorit,myslim ze toto auto bolo bezkonkurencne "najhrdzavejsie" ake kedy skodovka vyrabala

Offline

 

#53 25-07-2015 08:51:30

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 885

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

Já jsem měl na rozdíl od kolegů zrovna pech, že to v MB nastříkali na rezaté plechy, takže již po 1/2 roce se objevilo na karoserii dost puchýřků, trvalo to zhruba 5 let, než sem to na viditelných místech vychytal šmirglem a odrezovačem.

Offline

 

#54 25-07-2015 15:41:12

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8667

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

Kdysy jsem četl někde na netu, že ty první typy prý občas měli vyrobeno nadbytek a na lakovně nestíhali, tak je skladovali normálně venku, kde na ně pršelo a sněžilo. Pak to ani neošetřili a barvu stříkali na chycené plechy. Hned se to třeba neprojevilo, ale po létech to začalo kvést.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#55 25-07-2015 17:46:43

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4641

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

Škoda Favorit, jestli si to dobře pamatuji, zrovna někdy v posledních letech socíku dostával novou povrchovou úpravu - elektroforézní základování. Jinde běžné už nejméně 10 let.
A to je pak v korozní odolnosti zatracený rozdíl, když staré favority měla ještě jako základ obyčejné máčení v běžné základní barve - stačilo trochu šáhnout na plech a už to tam nedrželo, nemluvě o tom, že za socíku se skutečně klidně mohlo stát, že svařené káry nechali venku zmoknout a vzniklou rez prostě jen zalakovali. Tio skutečně mohlo začít reznout už po zasolení v první zimě.
Zatímco na novějších muselo být kvůli foréze automaticky velmi kvalitní odrezení i odmaštění plus ještě potom příprava povrchu pod forézu kvalitnám fosfátem. A samotná foréza, která má už z principu velkou hloubkovou účinnost - spolehlivě zaleze do všech spár a hluboko do dutin. Plus ještě k tomu to, že všechny mezioperační oplachy se provádějí demineralizovanou vodou, tedy prakticky destilovanou vodou, takže se do vrstev barvy nedostanou žádné stopy solí , které tu korozi iniciují.

Editoval Radim (25-07-2015 17:47:50)

Offline

 

#56 26-07-2015 16:08:55

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8667

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

Psal jsem, že to prý bylo u těch prvních modelů. Ale i ta foreza jak píšete tomu moc nepomůže. Co mám zkušenosti, tak Favority i Felicie nejvíce reznou právě v přeplátovaných spojích.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#57 27-07-2015 10:26:26

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4641

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

varok napsal(a):

Psal jsem, že to prý bylo u těch prvních modelů. Ale i ta foreza jak píšete tomu moc nepomůže. Co mám zkušenosti, tak Favority i Felicie nejvíce reznou právě v přeplátovaných spojích.

Trochu OT:
Foréza tomu pomůže hodně, ale musí být kvalitní.
Ve forézní lince je přes deset provozních lázní a dalších technologických kapalin, které musí mít přesně udržované složení a další podmínky aplikace. I vstupní díly musí mít příslušnou kvalitu , ať už se jedná o materiál anebo o jeho porezavění či zamaštění něčím, co se použitou odmašťovačkou v lázni sundává špatně.
Podstatou kvality forézy je to, že se ta barva vylučuje elektrickým proudem. Jak se příslušná vrstva barvy vyloučí na vnějším povrchu, od účinku elektrického proudu ho zaizoluje a vylučování barvy se potom přemístí do hlubokých rohů, dutin a  vnitřku přeplátovaných spojů.
Pokud to rezlo v přeplátovaných spojích, tak to třeba nebylo dostatečně dlouho ve forézní lázni nebo byly plechy zamaštěny něčím, co uvnitř přeplátovaného spoje už odmašťovací lázeň nedokázala odmastit nebo prostě konstrukce přeplátovaných spojů byla vhodná pro snadné svařování, ale nevhodná pro povrchovou úpravu ve foréze. Vylaďování takových věcí u nových elektroforézních linek tehdy mohlo trvat i roky, zvláště když v socialistickém prostředí nikdo netlačil na kvalitní antikorozní ochranu a tu forézu z velké části pořídili jen proto, protože v západních automobilkách už to byl běžný standart a poučení lidi auto bez forézy nekupovali.

Offline

 

#58 27-07-2015 11:18:36

jonky
Člen
Registrovaný: 13-02-2014
Příspěvky: 322

Re: Alfa-in 155 - když chci svářet svářečka prská a nesvařuje

aneb kdyz alfa prska, muze za to zrezlej favorit, vyreseno :-D

Editoval jonky (27-07-2015 11:19:07)


Truhlář
Lincoln 200C, Kukla Viking Lincoln
www.pauch.cz

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025 TOPlist


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče