SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-11-2016 19:44:00

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Dobrý deň, chcem sa opýtať či ma niekto skúsenosti zo zváraním hliníka z 3D tlače?
Pri zváraní sa mi vytvárajú "bublinky" v zvare a neviem to nijakým spôsobom odladiť.

Za každú radu budem veľmi veľmi vďačný.

Ďakujem

Jedna sa o materiál:

Technicky popis tvárniaceho prášku:

Hliníková prášková zliatina ALSi10-Mg
Hrúbka nanášanej vrstvy prášku: 25μm
Prísada výrobného systému: AM250

Obsah legujúcich prvkov:

Hliník (Al):     ostatok  (cca 88.66%)    
Kremík (Si):     9.00 - 11.00%
Horčík (Mg):     0.25 - 0.45%
Železo (Fe):     ˂0.25%
Dusík (N):     ˂0.20%
Kyslík (O2):        ˂0.20%
Titán (Ti):     ˂0.15%
Zinok (Zn):        ˂0.10%
Mangán (Mn):    ˂0.10%
Nikel (Ni):    ˂0.05%
Meď (Cu):    ˂0.05%
Olovo (Pb):     ˂0.02%
Cín (Sn):    ˂0.02%

Offline

 

#2 24-11-2016 11:46:43

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

majo.0007 napsal(a):

Dobrý deň, chcem sa opýtať či ma niekto skúsenosti zo zváraním hliníka z 3D tlače?
Pri zváraní sa mi vytvárajú "bublinky" v zvare a neviem to nijakým spôsobom odladiť.

Za každú radu budem veľmi veľmi vďačný.

Ďakujem

Tam může být problém s množstvím rozpuštěných plynů v materiálu při technologii zpracování materiálu během tisku... což asi odladit moc nepůjde.

Offline

 

#3 24-11-2016 12:22:57

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2796

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Vyžíhat dílec? Při teplotě řekněme o 100 st C nižší než teplota tání hliníku či té slitiny?
Přísada výrobního systému AM250 je co chemicky?

Editoval Radim (24-11-2016 12:41:49)

Offline

 

#4 24-11-2016 12:30:18

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Rozpouštěcí  žíhání nepomůže ,to by se ušetřilo peněz za odplynění kdyby to fungovalo wink

Offline

 

#5 24-11-2016 19:04:51

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

No môže byť, v tlačiarni sa najskôr odsaje vzduch cez vývevu a následne sa napumpuje do tlačovej komory argón.
Zváraný materiál sa správa normálne ale po pre brúsení zvaru vidieť čierne vtrúseniny a malé otvory.

Nedalo by sa toto nejako odladiť?
Prípadne ako sa toto nadmerne rozpúšťanie dá obísť?

Priadavam data sheet od výrobcu.

Inak tento materiál, netlačený ale odliatok sa správa a zvára ako?
Netuším čo AM250 je sad

Offline

 

#6 24-11-2016 19:08:04

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

http://resources.renishaw.com/details/D … 10Mg-0403+(200+W)+powder+for+additive+manufacturing(73121)


datasheet vložiť sa sem príloha nedá sad

Offline

 

#7 24-11-2016 20:45:54

Rocker32
Člen
Místo: Hořice v Podkrkonoší
Registrovaný: 30-03-2010
Příspěvky: 82

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač


Doma: MMA - KitIn 170 TIG LA + MAG - Automatic 230 :-)
V zaměstnání: AC/DC TIG, AC/DC MIG/MAG, autogen, plazma ...

Offline

 

#8 24-11-2016 21:27:21

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Zaručují výrobce zařízení a dodavatel prášku svařitelnost výsledné slitiny? Není nějaká chyba v technologii výroby tištěného dílu? Jak vypadá řez dílu při naleptání? Jsou správně slité jednotlivé mikrovrstvy? Je správně v programu ošetřená výška trysky?
Svým složením slitina silně připomíná materiál z řady AlSi8, AlSi12,  tedy použít přídavný materiál ESAB OK TIGROD 4047. Pokud ale jsou ve sváru póry už ze základního materiálu tak šancí moc není.

Offline

 

#9 25-11-2016 16:00:01

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Dakujem za odpoved.
Vyhodou 3d tlace je ze material sa nasypa a doplna vo vakuovo uzavretych nadobach.
Takze riziko kontaminacie je skoro nulove.
Laser tiez pali v pohode 25mikronov prepali hravo.
Naviac doska na ktoru sa tlaci je nahriata na 150°C.
Vyrobca sidli v anglicku a stara sa len o 3d tlac material mu zvara len externa firma taktiez z anglicka, a komunikacia s nimi je dost tazka.
Kazdopadne material sa zvarat da len su tam cierne pory akoby nieco vyprskovalo von.

Fotku poslat nemozem lebo mame zo zakaznimom podpisanu dohodu o mlcandlivosti.

Offline

 

#10 25-11-2016 17:23:42

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Není potřeba fotku celého díla stačí jen svár wink

Offline

 

#11 26-11-2016 13:55:12

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Neviem ako sa tu da vlozit obrazok 😐

Offline

 

#12 26-11-2016 17:43:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Zavolej si funkci "MOJE OBRÁZKY" na horní hnědé liště a postupuj podle návodu.

Offline

 

#13 27-11-2016 18:09:02

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Dakujem 😀

url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/5798_20161126_135239.jpg]
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5798_20161126_135239.jpg[/url]

Offline

 

#14 27-11-2016 18:10:09

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Po okrajoch zvaru su bublinky po prebruseni do hladka za zvacsuju ...
Rez poslem ked budem v praci.

Offline

 

#15 07-12-2016 12:23:52

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Dobrý deň, zasielam kúsok z rezu.
Trápia ma tie bublinky ku ktorým smeruje šípka.
Pri väčšej hrúbke je ich viac a viac sad
Spôsobujú lom súčiastok.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5798_rez.jpg

Offline

 

#16 13-12-2016 09:21:45

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5798_zvar.jpg

Offline

 

#17 13-12-2016 09:23:05

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Dnes som spravil nové fotky zvaru.
Neviete mi prosím Vás povedať ako eliminovať tieto bublinky?
Materiál je totožný.

ďakujem

Offline

 

#18 13-12-2016 16:07:45

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Máš už nějakou zprávu od výrobce prášku na svařitelnost výsledného výtvoru?
A co výrobce stroje říká na uvedenou závadu ve struktuře?

Offline

 

#19 14-12-2016 07:37:33

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: AlSi10 – Mg - 0403 - 3D tlač

Vyrobca udava ze material zvaritelny je.
A zvara mu ho externa firma v anglicku.
On sa zvaranim nezaobera vobec.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS