SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 05-07-2016 10:38:38

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1804
Web

Re: Pájení ocelových trubek

Bicyclecafe napsal(a):

Zde pájení nerezových tepelně zpracovaných trubek Reynolds 953 (2050 MPa) natupo stříbrem. Tloušťka stěny (double butted) od 0,8-0,3-0,8 mm do 0,5-0,3-0,5 mm
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … g_0463.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … g_0462.jpg

Zde pájení natupo mosazí. Pokud spoj vypadá dobře a zákazník si tak přeje, nebrousí se do hladka.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … razing.png

Ony ty trubky jsou v sobě vzájemně zasunuté, ve stolici zafixované,následně spájené a ve finále hlavová,sedlová trubka i středová mufna vystružené.

Editoval Ládes (08-07-2016 21:29:27)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#52 05-07-2016 12:24:16

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2467

Re: Pájení ocelových trubek

konzultoval som to s bouracom,ten ma s tymto asi najvacsie skusenosti z tu pritomnych,hadice beriem ako spotrebny material,stoja malo takze to bude urcite tiez nove akurat sa snazim kupit rezak ale neni som si isty ci bude fungovat aj s PB zajtra zbehnem do zvaracskej skoly maju tam aj predajnu som zvedavi co mi tam slecny poradia...urcite kupis origo rezak na PB stoji cez 100 eciek na bazosi ich je momentalne niekolko cisto novych za 50 eur...uvidime

Offline

 

#53 08-07-2016 08:53:15

ridchey
Člen
Registrovaný: 18-06-2016
Příspěvky: 5

Re: Pájení ocelových trubek

Carcharot napsal(a):

Svařování ocele PB + O2 (doufám že takhle už to chápeš) není svařování, ale lepení. PB nemá ani s kyslíkem teplotu na to, aby udělal kloudný svar. Pokud tomu cintání říkáš svařováni, prosím, ale doufám že tím nelepíš nic, co bude nějak zatíženo, nebo by mohlo někoho ohrozit.
Nejjednodušší bude, když to kolínko vezmeš do kabele a zaneseš to někomu kdo umí svařovat (letovat)
a má doma klasický švajc. Ušetříš si čas a určitě to bude lepší než lepení pomocí PB.

P.S.: Borax je bílej wink

z Vasich odpovedí vidim,ze ze sebe delate velkeho chytraka a odbornika,ovsem i s arogantni příchutí a sklonem delat z nekoho,kdo se chce neco dozvedet, blbce.
Ucel a dostupne vybaveni jsem uvedl,netreba tedy k tomu hloupych komentaru.
Inu, kazdy jsme nejaky.
Ale take vidim,ze tu jsou i kovanější od kterych mohu načerpat uzitečné informace,aniz bych chtel ovsem podcenovat vase vedomosti.

Offline

 

#54 08-07-2016 09:24:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2528

Re: Pájení ocelových trubek

Hořákem PB-O2 lze skutečně svařit ocel, ale vlivem, který popsal Jirkati je svarový kov nekvalitní.  Proto je hlavním účelem těchto hořáků ohřev a tvrdé pájení. Já jsem nikdy o použití těchto hořáků na sváření ani neuvažoval.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#55 08-07-2016 17:49:53

Carcharot
Člen
Registrovaný: 17-07-2015
Příspěvky: 172

Re: Pájení ocelových trubek

Nikdo z z tebe blbce nedělá. Pokud máš ten dojem, je mylný, jen se ti celou dobu snažím vysvětlit, že svařovat ocel propanem +O2 sice lze, ale nemá to z praktického hlediska význam kvůli jakosti svaru. Pokud to tak děláš, O.K. tvoje věc, ale uvědom si to riziko, příkl. - zalepíš tak výfuk, fajn, ušetřils pár korun co bys dal garážníkovi odvedle za zavaření MIGem, jezdíš, pak jednoho krásnýho dne výfuk upadne a poškodí auto jedoucí za tebou... Stálo to za to?
Jsou prostě zavedené postupy, které vykoumali jiní a chytřejší dávno před námi a nemá cenu o tom špekulovat, pájet, nahřívat, pálit propanem ano, svařovat ne.

Offline

 

#56 09-07-2016 12:39:07

ridchey
Člen
Registrovaný: 18-06-2016
Příspěvky: 5

Re: Pájení ocelových trubek

OK, jak bylo uvedeno,resp. snad z toho vyplynulo, jedna se mi o tvorbu malych soucasti na mopeda, tedy si udelat kolinko s prirubou.
proto tedy primarne se dotazuji na to tvrde pajeni s mosazi,
ten jeden pripad co jsem si zkousel u kamose PB s kyslikem bylo opet male kolinko a udelat mu prirubu,i kdyz jinam a protoze to bylo drobne, tak se to opravdu dobre slilo i fe dratem.
cinem to delat nechci,to uz je moc mekky spoj.
trubky prumeru do 20mm,sila steny cca 1-1,5mm, sila priruby cca 3-4mm, proste kde nic tu nic, jen se to nesmi uklepat.
kolena starych karbecu se take tak vyrabela

Offline

 

#57 09-07-2016 20:33:48

Carcharot
Člen
Registrovaný: 17-07-2015
Příspěvky: 172

Re: Pájení ocelových trubek

Protože jak sám píšeš nemáš  kyslík, zbývají ti jen dvě možnosti - buď kámoš kterej má PB+O2,nebo možnost číslo dvě -  nachystat, tzn. pečlivě slícovat, aby šlo jen o svar (netrváš-li třeba z estetického hlediska na letovaném spoji)  a dal bych to někomu kdo má švajc, COčko nebo TIG a umí s ním, za špinky/škopek ti to svaří, pro zručného svařeče je to otázka minuty, dýl mu bude trvat rozmotání hadic než vlastní svar. Ušetříš si s tím trápení a budeš to mít nafurt.

Editoval Carcharot (09-07-2016 20:34:49)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS