SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 15-11-2016 16:40:23

JirkaZ
Člen
Registrovaný: 07-04-2016
Příspěvky: 1

Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Mám dotaz pro zdejší odborníky: potřeboval bych zavařit několik otvorů v 1 mm silném nerez plechu (materiál EN 1.4404). Otvory mají průměr cca 4 mm.

Mám šanci to udělat invertorem GAMA 160 a vhodnou obalenou elektrodou? Počítám s tím, že bych otvor vždycky podložil (kusem mědi?). Uvítám doporučení vhodného typu elektrody (musí být kusově dostupná), čili jak materiálu, tak průměru.

K dispozici jsou zbytky toho nerez plechu, takže je na čem zkoušet...

Díky za reakce.

Offline

 

#2 15-11-2016 17:02:02

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Jednou jsem něco podobného dělal - byly to jen dvě díry, použil jsem nějakou nerezovou rutilku 2mm, ale přesný typ už nevím. Jako podložku jsem měl betonovou dlaždici a proud co nejmenší, aby elektroda ještě hořela. Ale práce nevděčná, nejvíc času pak zabralo vybrušování. Zavařené a funkční to bylo, ale pohledově výsledek nic moc, navíc se plech ještě kolem svaru zkroutil.

Editoval Zdenek11 (15-11-2016 17:19:21)

Offline

 

#3 15-11-2016 19:57:22

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3520

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Musím se přiznat, že bych takovou akci nechtěl podnikat. Díry 4 mm jsou na plechu o tl. 1 mm obrovské, neexistuje jednoduché řešení, které by na daném plechu zabránilo deformaci. A rovnání je v takovém případě otázka bohaté praxe, představivosti, znalostí a umění práce s teplem. V případě nezbytnosti volím v takovém případě i komplikované a drahé rovnání na válcích po vybroušení svárů do roviny.

Offline

 

#4 15-11-2016 20:15:28

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Obalenou elektrodou nesmysl!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#5 15-11-2016 21:37:07

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 604

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Jediný rozumný spôsob je použitie "ceóčka", k tomu patričný drôt + argon. Elektroda je nezmysel a pri TIG sa to bude vlniť, prehrievať / pórovať lebo od spodu nebude ochrana plynom

Offline

 

#6 15-11-2016 22:00:32

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3584

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Jdine ceočkem  i bez argonu trubičkovy nerezovy drat od bohleru a jako plyn obyčejné co2 jen kvuli chlazení hořaku.. doma jinak nerez nesvařuji pokud je to slaby material. Tig mašinu ješte nemam a zatím neplanuji.. elektrodu jen na silnejší material kupuji jen  jako kusovku..


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#7 16-11-2016 07:11:28

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Pokud byste to chtěl přece jen zkusit, díval jsem se ještě večer a našel zbytek elektrod, které jsem použil - je to v podstatě přechodová, ale je i na svařování nerezi - OK 67.60 2mm, proud byl myslím kolem 30A. Doporučil mi je jeden známý svářeč, na malé věci jsou hodně operativní. Zavařoval jsem tehdy otvory "navíc" v takové stříšce nad brankou. Jak jsem už psal, zavařil jsem je, ale estetika veškerá žádná. Tady to bylo skoro jedno, ty závary jsou víceméně schované. Na nějaké další úpravy jako třeba úplné sjednocení s plochou, leštění, tak to asi nee. Záleží, k čemu to máte.

Offline

 

#8 16-11-2016 11:26:00

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2772

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Vyplnit nerezovými nýty pr 4, rozklepat a považovat za ozdobu.
Nebo, pokud to není z druhé vidět, podložit kousky nerezi o síle tak 3 mm a zavařit jako kruhový svar a vybrousit.

Editoval Radim (16-11-2016 11:28:23)

Offline

 

#9 16-11-2016 12:14:24

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 894

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Podložit mědí, zatížit nebo stáhnout a bobek Migem, nerez drát, trubička nejde.

Offline

 

#10 16-11-2016 15:39:03

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1073

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Když už to má být elektrodou, zvolil bych 316L v průměru 1,6 mm. Kde je sehnat na kusy nevím, ale třeba Avesta 316L SKR 1,6x250 je balena po 1,36 kg.
A plech bych přitáhl na měděnou podložku.

Offline

 

#11 16-11-2016 17:00:10

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1818
Web

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Schválně jsem to dnes zkusil ,dokonce jsem si udělal  i horní přítlačnou destičku s dírou d 12,stáhl jsem to klešťovýma svorkama "nakrív",prubl všechny nerez elektrody co ve 2mm mám a děs a hrůza.Jel jsem to pod doporučenými proudy-mezi 34-40A a díra se jen posunula o kus dál(po odskočení strusky tam uprostřed původní díry zůstala část strusky zavařená a po jejím vyrýpnutí vykoukla dírka).Vyvařil jsem ji ale to samé se opakovalo o kousek dál.Takhle jsem vyvařil celou díru v horním přítlaku z mědi a uspokojivých výsledků jsem nedosáhl.Tou 1,6mm by to bylo určitě lepší,ale práce na 2 věci....


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#12 16-11-2016 17:37:53

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Ale jde to. Alespoň mně to s tou 67.60 na betonové podložce celkem i šlo, na měděné ne. Před tím jsem to párkrát zkusil nanečisto, chce to krátkou elektrodu, cca do 10 cm a celý svar musí být tak do 2 sekund hotový, prostě projet tu díru po obvodu a na konci kruhu najet do středu původní díry a rychle odtáhnout, elektrodu držet kolmo. Elektroda je od 30A, myslím, že jsem měl ještě o trochu míň, ale to už si moc nepamatuju. Zapaluje perfektně, prakticky napoprvé, má velice stabilní oblouk.
Edit.: díval jsem se do katalogu, je to nějaká rutil-kyselá.

Editoval Zdenek11 (16-11-2016 17:40:59)

Offline

 

#13 16-11-2016 21:45:07

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1818
Web

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Já to zkoušel 63.30 a 63.80 od Esabu,309 a 307 přechodovkama od Bohlera a nějakým UTPčkem.Ono by to nakonec asi šlo,nicméně už nezbyl čas na testy a osobně si svár představuju kapku jinak.Šlo by to opatrně tigem,nebo jak už uvedla Evita Migem(Magem?Prostě odtavující se drátovou elektrodou).Osobně bych tam nacpal kousek 4 nerez kulatiny a tigem bych ji tam zatavil a zbytek zabrousil.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#14 16-11-2016 21:56:16

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3211
Web

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

jirkati napsal(a):

Musím se přiznat, že bych takovou akci nechtěl podnikat. Díry 4 mm jsou na plechu o tl. 1 mm obrovské, neexistuje jednoduché řešení, .

čau, vidím že si to nikdo z kolegů na 1mm plechu nezkusil smile 4 díru budiž ale tak ve plechu od 2mm tloušťky výš. A prohne se to v jakémkoliv případě.

Editoval bourač (16-11-2016 21:57:20)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#15 17-11-2016 08:43:51

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 203

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Včera večer som v dielni skúšal len tak zo zaujímavosti. Použil som SUPRANOX 316L elektródu 1,6mm na medenej podložke aj na keramickej (prúd cca 23-28A). Výsledok nič moc, pri postupnom bodovaní zavarená struska, pri obvarení hrán s ukončením zvaru do stredu nastala deformácia. Elektróda sa na takúto prácu žiaľ moc nehodí. Odporučil by som nabodovanie MAG (ev. MIG)..

PS: Opravoval som (úspešne) deravú misku z nerezového plechu 0,8 práve bodovaním pod argónom (4,8) s 0,6 drôtom.

Editoval jarinox (17-11-2016 09:11:53)


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#16 17-11-2016 10:48:08

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Ano, ta deformace tam je. Elektroda se na to opravdu nehodí, ale v nouzi nejvyšší se to dá.

Offline

 

#17 17-11-2016 11:04:04

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1818
Web

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Taky jsem obalenou opravil od díry pro nýtek roztrženou litrovou naběračku z 0,8mm plechu,ale tam šlo o to přivařit ulomené držadlo z 2 plechu,ne vyvařit díru 4x větší než je tloušťka materiálu.Ale v opravdu veliké nouzi proč ne.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#18 17-11-2016 15:41:24

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

Zabobkovat "CO-ckem" to půjde jako nic. Nerez drát, argon plyn.

Offline

 

#19 17-11-2016 17:27:56

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3520

Re: Zavaření malých otvorů v 1 mm nerez plechu

V mém prvním příspěvku jsem se nechtěl moc rozepisovat. Zákazník si na nerezovém plechu tl. 1,2 mm vymyslel výřezy 1,3 x 15 mm. Obchodníci koupili jednu tabuli, z ní vyšly akorát tři potřebné díly. Programátor při duplikování výřezů v programu na laser udělal chybu a seknul tam symetricky jeden výřez navíc. Kolega si toho před ohýbáním na ohraňováku všimnul a přišli na mě, abychom to zavařili. Prskalo se to MIGem po jednom "bodíku", který se nechal vždy vychladnout. Stejně se to pokroutilo, takže jsme to nejdřív prokovali a pak proháněli mnohonásobně skružovačkou. Vyrovnání se sice povedlo a naštěstí šel konečný svařenec do tryskání, takže to ani nebylo moc vidět. A co by člověk neudělal pro kolegu programátora. Never more.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS