SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-03-2017 20:12:52

Lacike
Člen
Registrovaný: 30-09-2015
Příspěvky: 13

Zváranie ocele C40

Zdravím
Poprosim vas info o zvyritelnosti C 40 poprípade elektródu akou zvarat
Dakujem

Offline

 

#2 18-03-2017 20:16:21

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2144

Re: Zváranie ocele C40

12 041 uhlík 0,4% =kalitelna nesvařitelná.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 19-03-2017 13:15:17

Lacike
Člen
Registrovaný: 30-09-2015
Příspěvky: 13

Re: Zváranie ocele C40

Neslo by to ani OK67.45

Offline

 

#4 19-03-2017 15:00:05

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1591
Web

Re: Zváranie ocele C40

Lacike napsal(a):

Neslo by to ani OK67.45

Spíše bych použil E-312-16 s předehřátím zákl. mat. na 250°C a pomalým ochlazováním po svaření, prostě zamezit zakalení v přechodovém pásmu... Ale vlastnosti takového spoje jsou tak jako tak nezaručené.

Offline

 

#5 19-03-2017 15:36:58

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 987

Re: Zváranie ocele C40

Rozhodně bych to dělal bazickou elektrodou a ne drátem.
Máte dvě varianty:
1. levnější: předehřev 300°C, nelegovaná elektroda na oceli s vysokým obsahem uhlíku FOX EV 63, velmi pomalé chladnutí.
2. spolehlivější: předehřev tak 100-150°C, elektroda na bázi niklu UTP 068 HH, opět pomalé chladnutí. Tyto elektrody jsou nyní k dostání i v 1 kg minipaku.

Editoval JardaK (19-03-2017 15:38:12)

Offline

 

#6 19-03-2017 15:50:56

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1663
Web

Re: Zváranie ocele C40

Frank:souhlasím-udělal bych to stejně E 312-16;Fox CN 29/9;Chemweld 8200(různá označení různých výrobců).Tohoto wig drátu mám asi největší spotřebu.Naposledy opravy ubroušených konců pouzder a vrtáků Morse 4 a 5-něco návarem a na "černého Petra"prasklého ještě před kalením polštáře a až do nich kus nosiče plátkového soustružnického nože.

Editoval Ládes (19-03-2017 15:51:41)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#7 19-03-2017 16:01:17

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1591
Web

Re: Zváranie ocele C40

Ládes napsal(a):

Frank:souhlasím-udělal bych to stejně E 312-16;Fox CN 29/9;Chemweld 8200(různá označení různých výrobců).Tohoto wig drátu mám asi největší spotřebu.Naposledy opravy ubroušených konců pouzder a vrtáků Morse 4 a 5-něco návarem a na "černého Petra"prasklého ještě před kalením polštáře a až do nich kus nosiče plátkového soustružnického nože.

Jasně, já tou E-312-16 svařoval mnoho součástí z uhlíkových ocelí s vyšším obsahem C, označených za nesvařitelné a vždy OK. Ale ta verze s niklovou elektrodou, jak píše p. JardaK, se mi rovněž zamlouvá. Vždy je několik použitelných variant... smile

Editoval Frank (19-03-2017 19:26:35)

Offline

 

#8 19-03-2017 17:13:42

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2321
Web

Re: Zváranie ocele C40

jak je výše psáno o pomalém ochlazování, nebo velmi pomalé chladnutí - tím se nemyslí to zabalit do asbestu a nechat být = to je moc rychlé. Asi je třeba nachystat nějakou pec, případně nějaký žhavý popel a svár ohřívat v řádu desítek minut. Něco velkého i déle.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#9 22-03-2017 16:07:28

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1663
Web

Re: Zváranie ocele C40

Tak abych poreferoval-"Černý Petr"(vrták d48) drží i při úběru v předvrtané 16mm díře,takže "oprava" se dá se říci zdařila.Po 30 takových kusech jsou tento způsob opravy a tvrzení o úspěchu" obhájitelné".


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#10 23-03-2017 08:48:47

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2144

Re: Zváranie ocele C40

Vime prd o co se jedná tedy o jaky vyrobek. Tak jsou ty rady sice mooc hezke(po odborne strance) ale kdo by chtel jet za autem jehoz zaves z tehle oceli bude svareny??(jen priklad).Co kdyz to bude treba ten vrtak a kdyz praskne kus se vystipne a skonci vrtařovi v oku??

Svarit to pujde coz o to ale kdo z vas tady se pod to podepise??

Editoval Honza007 (23-03-2017 08:49:43)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#11 23-03-2017 20:47:39

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2321
Web

Re: Zváranie ocele C40

Ládes napsal(a):

(vrták d48).

a co jsi na něm vařil? Nevím co je za ocel ta vrtáková ale já občas navařuju - prodlužuju kusem hlazenky a nikdy to nepraskne...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#12 23-03-2017 21:26:37

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 447

Re: Zváranie ocele C40

Velký vrtáky jsou svářené ,pracovní část je z legované nástrojovky a upínací část (kužel a kousek těla)je z houževnaté měkčí oceli ,a většinou je to okem rozpoznatelné podle barvy.

Offline

 

#13 23-03-2017 21:35:08

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1663
Web

Re: Zváranie ocele C40

Jirko klasika-při vyjíždění z díry se díky tomu že byl načlej už před kalením(na lomu zřetelně patrné) odštípl ten plochý konec co dosedá do díry v pouzdru nebo vřeteni.Původně jsem to chtěl jen doplnit návarem,ale když jsem viděl jak a kam ta prasklina pokračuje zaúřadoval tenký řezák ve flexe a tvrdokov v přímé brusce(vědět jaký jehličky a kolik z toho půjdou překonal jsem lennost,prohodil kleštinky a vzal to diamantem),vyřízl a zarovnal tam šlic 12mm široký,tigem tam navařil polštář,boky toho šlicušikmo zaříznul(jako na půlV),uřízl kus soustružnického nože,zlehka jsem ho potahal po pásu na brusce,ohřál ho,heftnul dokopy,ohřál a svařil 312 drátem(svár byl krásně zlatorůžovej) v těch půlV úkosech.Jestli naučím počál bavit se s telefonem(zase se spolu nebaví) můžu Ti udělat fotku.Já jsem si kdysi urval při vrtání ruční vrtačkou vrták tuším 13,8 u konce šroubovice,svařil jsem ho dokopy a drží dodnes.Do svaření tažnýho bych se ale nehrnul.

Editoval Ládes (23-03-2017 21:35:46)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS