SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
tezko rict, jistic 25b, obcas vypadaval pri zapnuti, za provozu nikdy. Dle vyjadreni orig. servisu v PL podpeti, nestabilita site...tipoval jsem to na zasuvku, ze ktere se pri poruse pekne zajiskrilo. Nejsem typ, co by se kvuli prkotine prel a zas tak tomu nerozumim, navic prodejce byl ochotny a masina si na sebe xkrat vydelala.
Offline
Len tak na okraj k tým modrým zásuvkám a vidliciam.SEZ Dolný Kubín vyrába rôzne redukcie.
Videl som ich len na ich stránkach,ale v praxi nie.
Tu je link,ak by to niekoho zaujímalo.
https://www.sez.sk/produkty/sa-4
Offline
škoda, škoda, zrovna ta z odkazu by se hodila kdyby to šlo objednat rovnou se strojem
v příspěvku 84 jsou ještě nějaké odkazy na redukce
Editoval jees (27-03-2017 09:36:31)
Offline
pozor su dva typy - 16A a 32A - treba vyberat podla velkosti modrej koncovky na zvaracke
SK:
16A http://www.elektro-material.sk/Snur-ada … d99548.htm
32A http://www.elektro-material.sk/Snur-ada … d99549.htm
16A http://www.cbelektro.sk/eshop/adapter-z … 6862.xhtml
32A http://www.cbelektro.sk/eshop/adapter-z … 6863.xhtml
CZ:
16A http://www.sez-cz.cz/eshop/index.php?se … vku-16a/3p
32A http://www.sez-cz.cz/eshop/index.php?se … vku-32a/3p
dalsie redukcie:
http://www.cbelektro.sk/eshop/vidlica-z … 1638.xhtml
Editoval rcp (27-03-2017 11:49:29)
Offline
Tak dnes zjištěno, že při přepnutí na pedál nejde nastavit čas zvýšení a snížení proudu, zůstává na displeji 0, koncový proud je 5A, počáteční nastavit lze. Po přepnutí na 2T jde nastavit vše. při přehození zpět na pedál už zase ne. Má to tak i někdo další? Zdá se, jako by stroj nechával tyto věci na pedálu a proto nejdou nastavit
Offline
Připoj pedál a pak přepni na 4T. To má ale smysl jen, když budeš mít na hořáku potenciometr. Jinak s pedálem je 2T a náběh a konec se dělá pedálem.
Offline
Famater: díky za informaci, já původně myslel že se dají nastavit nějaké hodnoty na stroji a ty by byly potom jako hraniční při 100% sešlápnutém pedálu. Když jsem pak vyzkoušel že u 2T nastavit jdou a u pedálu ne, tak už mě to mě napadlo, že to stroj nechává na práci s pedálem. Ptal jsem se v obchodě a tam nevěděli, tak jsem trochu bloudil, v návodu o tom nic není
Jinak na hořáku je tlačítko a otočný volič s hodnotami 1-10, je to Parker
Offline
Při pedálu se dá nastavit max. proud na svářečce. Potom pedál reguluje od min. do meximálně proudu nastaveného na paneu svářečky. Protože se pedálem provádí jak náběh, tak doběh proudu, tak svářečka detekuje připojení pedálu a automaticky přepne na 2T. Při regulaci na hořáku je nutné zachovat 4T, proto to je takto uděané. Ale tady je důležitá hodnota potenciometru, aby to správně regulovalo. Já mám předchůdkyni této svářečky a tam to je uděláno tak, že pedál má potenciometr 1k. Při připojení se zatíží svářečka tak, že je na potenciometru 5V.(tak také svářečka pozná, že je pedál připojený) Pokud je hodnota pot. jiná, nefungovalo by to správně. Doporučil bych změřit odpor potenciometru v pedálu a takový pot. dát na hořák. Pokud by byl na hořáku pot. s odporem větším, tak je možnost upravit celkový odpor přidáním paralelního odporu k potenciometru. Tak jsem to musel udělat u Binzelu, kde jsem měl 10k. (kdybych ho chtěl vyměnit, musel bych dát celou jinou destičku za cca 1200Kč.)
Offline
Ještě jednou díky, nechám to tedy zatím na pedálu a budu se učit tak, abych to zpočátku nějak nekomplikoval. Zkusil jsem i ten přednastavený program pro alu, ale s pedálem a docela to fungovalo. Pak bych případně do budoucna zkusil i tu variantu s hořákem, zatím jsem rád za natavený hliník
Offline
Zdravím, neporadil by mi někdo do začátku nastavení na 2,7mm hliník? Potřeboval bych zavařit malou trhlinu na okraji takové té děrované pochozí lávky ca 1x0,5m (něco jako zinkované ocelové rošty), elektrodu mám 1,6, na přednastavený program na hliník který má Tig III spojím kolem ca 97-100A drát s materiálem, ale rychle mi uhoří elektroda. Když uberu na 90A, už to nespojím, udělá se kulička z drátu na plechu.
Zkoušel jsem i puls 50% a balance asi 30% a 50% ale neuspěl jsem. V zásadě, když se povede slít materiál dohromady, uhoří elektroda. Zkoušel jsem i víc -balance, ale pak už se mi to po nahřátí rychle propadlo.
Nemám koupit 2,4 elektrodu, těch 100A už bude asi na 1,6 dost? (kromě toho, že se to, samozřejmě, musím taky naučit)
Offline
Ta 1.6tka je cista (zelena)? Alebo nejaka ina lebo ta cista wolframka je na nizsie prudy ako tie Thoriove/ceriove a lanthalky
ale urcite ist do 2.4mm aj ked budes mat balance 50:50% zelena mozes az 120A a pulz az 180A (tolko moj tahak).
Ja spicku struham na 2.5x priemer eldy alebo od oka ale nie prilis tenky spic potom to uhori.... aj pri 30-60A
Editoval ihlan (31-03-2017 12:01:41)
Offline
je zelená, do 100A by snad měla stačit, ale to už bude asi konec jejího rozsahu. Zatím jsem tig zkoušel tak 1-1,5hodiny, takže téměř vůbec a určitě dělám spoustu chyb, tak abych se od něčeho odpíchnul
špičku nebrousím
Editoval jees (31-03-2017 12:03:22)
Offline
1,6 pro začátek zahoď a pořiď 2,4 modrou. Nabrousíš do špičky cca. 2,5D, jak psal ihlan a pak ubrousíš lehce vrchol - vznikne něco jako komolý kužel. Pulzem si zatím nelámej hlavu. Nastav 30% balance, 120Hz frekvenci a cca. 100 - 120 A proud - to podle materiálu a šikovnosti. Elektrodu nech koukat tak 3 mm z hubice, svařovaný materiál pořádně mechanicky očisti a odmasti a uvidíš, jak to potom půjde.
Offline
Len doplnim ze modra by mala byt Lanthalka ale byva aj zlata inak na ALU AC je vraj lepsie cista wolframka zelena
ale pouzit sa da aj ta lanthalka. Ked brusis musis brusit na cistom kotuci nie tam kde si brusil zelezo a material musi byt tiez cisty aspon kefkou prebehnut ale zase nei tou co si brusil iny matros. Inak ked nemas cocku tak investuj
ale tam si treba dat pozor aky priemer alebo ich zobrat viac na rozne priemery.
Offline
Děkuji za informace, pořídím tedy silnější a uvidíme. Doplním ještě, že čočku mám 6 a 10, průtok Ar jsem postupně zvedal z asi 8 na současných ca 15l, což bude zbytečně moc, ale chtěl jsem odstranit jednu z možných příčin neúspěchu.
Těch 30% balance 120Hz jsem zkoušel u těch 97-100A, tak se k tomu ještě vrátím a trochu přidám. Musím ještě také natrénovat ruku, často se dotknu buď plechu nebo brnknu drátem, takže vychytat i tyto holé základy.
Ještě k tomu broušení, u zelené jsem se dočetl, že se (jako snad jediná) nemusí brousit, je to opravdu tak a brousí se ty ostatní, nebo je to špatně? Nebo se nemusí brousit, ale je to lepší?
Kartáč mám na hliník extra nerezový + na brusce extra lamelák
Editoval jees (31-03-2017 13:27:40)
Offline
Pozri si ako to vyzera ked nebrusis alebo mas gulicku - brusit treba a podla vykonu aj volit ten uhol.
Prilis ostry spic pri velkych vykonoch nieje dobry lebo sa ti to roztavi.
Trosku iny pohlad na obluk.
Ako spravne brusit elektrodu. Viac ti mozno vecer prezradi Jirka alebo Frank
Editoval ihlan (31-03-2017 13:56:22)
Offline
Já to načítal na Svarinfu http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2006111201
a koukám, že jsem těmi 100A tu 1,6 opravdu přetěžoval
Offline
Já třeba zelenou nepoužívám vůbec. Brousit se nemusí právě proto, že se vždycky na konci při správném nastavení vytvoří velká kalota (kulička). Oblouk je pak míň koncentrovaný a třeba při kouťáku může pak i ošklivě "poskakovat". U té modré nebo zlaté se vytvoří kalota mnohem menší. Navíc mají větší teplotní odolnost. Však si to vyzkoušej. Kup obě elektrody a uvidíš, s jakou ti to půjde víc. Každému může vyhovovat něco jiného. 🙂
Offline
Ano, ta kulička se dělá sama někdy se udělá dost velká a asi tehdy i přeskakoval oblouk jako zběsilý.
Já tu zelenou vzal hlavně proto, že ze začátku člověk elektrodu každou chvíli zprzní, tak abych neztrácel čas broušením a věnoval ho víc učení, vyzkouším toho určitě víc. Ty 2,4 už jsem pořídil, tak v neděli (pokud přežiju víkend ve zdraví) začnu zase s tigem
Offline
Když je na elektrodě plus(+), tek do ní vbstupuje více tepla. Tedy čím je v jedné periodě větší část +, tak více tepla vstupuije do elektrody. Podíl mezu + a - během jedné periody se nastavuje parametrm "balance" nebo "čistení". Elektroda na to reaguje (Podle druhu) zvětšení kuličky ("kalota") a to až do vzniku rovnováhy mezi přimutým teplem a vydaným (chlazení plynem a vyzářením) Když se zvýčí množství tepla jad útoveň, kdy se již svou velikostí nemůže kuliža udržet pohromedě - nejddříve se začna defotmovat do protáhlého tvaru až nakonec uletí. Pomůže snížit podíl + na elektrodě, nebo ubrat celkový proud. Protože proud se neřídí podle požadavku elektrody, ale svařence, tak potom použitím většího průměru elektrody. Udělal jsem pokus, jehož výsledky jsou na následujícím obrázku
Byly použity elektrody šedá, zlatá a modrá.
Z tohoto pokusu je možné vyvodit:
šedá má schopnost vyvořit kalotu podobně jako zelená, jenže snese o dost větší prudové zatížení. Zlatá a modrá špičku jen zakulatí a při větším zatížení se konec "roztřepí". To ale nastává při velkém zatížení a proud. při kterém to nastane závisí na tom, jak je hodně špička ubroušena. Elektroda 2,4 zlatá, nebo modrá snese i 200A, když se špička více ubrousí. Pak špička nerozvete, ale jen se zakulatí. Přitom zůstává oblouk "soustředěný". Abych neměl v elektrodách nepořádek když se barva ošoupe, tak na všechno používám zlatou. Jen elektrody o1 používám červené a tam se není možné splést.
Poznámka pro jeese k hliníku. Hliník má velkou tepelnou vodivost a vyžaduje velký proud, aby se rychle na povrchu natavil. Pokud se použije příliš malý proud, tak se bude ohřívat a ohřívat a že se to ohřeje v celé tloušťce a je tam najednou díra. Dále při malém proudu je tendence zkracovat oblouk a pak se snadno hliník dostane na elektrodu. Tam se odpaří a vznikne šedý (až černý) flek. Také je lepší hořák moc nenaklápět, držet více kolmo.
Offline
Ta modrá snese krátkodobě i 250A. Občas ji takhle trápím, když jsem línej kvůli pár svárům měnit na 3,2. 😃 Chce to mít ale rozumně nastavenou balance. :-)
Offline
Já jsem si dal pro srovnání 200A. Doporučení (Miller) je pro 2,4 do cca 220A.
Offline
Famater: o tom větším ohřívání při + balance vím, snažil jsem se v závěru pokusu mít víc -, ale to už jsem utavil tolik netavící se elektrody, že už jsem neměl čím vařit. Je pravda, že předtím jsem tu elektrodu přetížil a kalota byla přímo obrovská. I jsem si vyzkoušel to propadnutí materiálu, pořád nic a pak téměř najednou díra do které jsem nestíhal přidávat drát.
V podstatě jsem disciplínu "Sváření netavící se elektrodou" změnil na "Pájení skokově se tavící elektrodou"
Materiál jsem doplnil, zítra znovu pročtu připomínky a rady a dám se zase do toho, ještě jednou díky
Offline
Netaviaca znamena ze sa nepridava do zvaru ako MMA ale to neznamena ze ju nemozes roztavit
Mal by si "ukvapkavat" z pridavneho materialu ten ti to mierne ochladi
Offline
Ihlane, u Al se nedá ukapávat, protože drát musí být v kontaktu se svarovou lázní. jinak se udělá kulička, která se nespojí. Totiž i přídavný drát musí být vodivě spojený s lázní, aby se čistil. Z počátečních neúspěchů si nic nedělej. U Al je to trochu jinak neř u ocelí. Je také dobré poslouchat, jaký zvuk oblouk produkuje a dej si ho do souvislosti co se děje ve svarové lázni.
Offline