SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
u řemenice vrtačky Jihokov V16 mám uštíplý kus na převodu do rychla. Materiál neznámý. Co s tím?
- dovařit chybějící kus a osoustružit?
- odsoustružit celou poškozenou rychlost řemenice, vyrobit novou a přivařit po celém obvodu k původní řemenici?
- udělat celou novou řemenici?
Co byste doporučovali? Dělat to sám nebudu, nemám na to vybavení, takže tak jako tak budu muset někoho sehnat.
Offline
tieto remenice sa sem tam daju zohnat na bazosi,uz som ich videl aj po 10 eur alebo obehnut srotoviska,vyroba novej rozhodne nebude lacna,takze najvyhodnejsie bude opravit tu co mas na sustruhu,presny postup ti nejdem pisat je viacero moznosti,ak mas znameho co pracuje na sustruhu tak za nim zabehni on ti uz povie co a ako
Offline
No je to trochu zprzněnej hliník odhadem tak 8%Si bez tepelného zpracování .Tak že bych to navařil TIG s drátem AlSi 12 (ten by měl mít tvrdost podobnou jako základ ,alespoň doufám)
Třeba se ozve někdo s jiným nápadem.
Offline
Ja by som odrezal poškodenú časť. Keďže nemám nikoho vo svojom okolí čo zvára hliník, nový diel by som teda priskrutkoval z čela tromi zapustenými skrutkami M6 a následne sústružil klin na presno.
Offline
Najst nieco podobne skus
Offline
Nejvíc se mi zamlouvá řešení od fmodel: dovařit chybějící část AlSi 12 a pak osoustružit.
Nějaký tip na ochotného svářeče v Praze nebo okolí? Nebo na svářecí školu, kde by mě s tím nevyhodili? Případně to můžu i poslat poštou.
Díky.
PKE
Offline
Žádná normální svářecí škola tě nevyhodí ,zkus tu co je nejblíž.
Offline
Nejvhodnější bude navštívit některou Svářečskou školu v Praze a tam se osobně dohodnout na možnostech a na ceně. Samozřejmě ani Svářečská škola, ani "ochotný svářeč" nebudou schopni poskytnout záruku na opravu.
Offline
nejzkušenější opravář je mistr RobiG.
Offline
aj ked to das navarit aj tak sa s tym budes musiet trepat za sustruznikom na obrabanie...chod za nim rovno on si uz nejak poradi a nemusis behat hore dole s takou drobnostou
Offline
Mig AlSi5 cca1/2 hod.
Offline
Amatérsky by mohla jít taková řemenice po navaření obrobit i bez soustružníka. Prostě se to zamontuje na hřídel, pustí motor a přečnívající materiál srazí brusným kamenem nebo ostrým pilníkem. A pilníkem se do dá ještě dopředu ve svěráku připravit, ubrat většinu nadbytečného materiálu.
Přirozeně soustružník to udělá kvalitněji a bez znečištění stroje kovovými pilinami, ale pokud je k dispozici dost času, aby se to udělalo pečlivě, tak by to mělo jít.
Předpokládám, že otáčky řemenice nejsou tak vysoké, aby vadilo, že přidaný materiál má trošku jinou měrnou hmotnost než původní, takže to nebude stoprocentně vyvážené.
Offline
Nebudeme přehánět-u Al způsobí nevývažky i pero na hřídeli.
Offline
Neviem ako u Vas ale ja ked idem ku sustruznikovy tak sa rozhodujem ku ktoremu nie len podlan ceny ale niektory ma aj ine vybavenenie a prax na zvaranie obycajnej ocele alebo nerezu alebo ma aj frezu,drazkovacku a podobne masiny v dielni,ze zbytocne s takymi vecami sa trepat do zvaracskej skoly ale rovno odniest ako bolo spominane do neakeho skuseneho sustruznika a rovno si dat vytocit novu remenicu a Ju bude mat skor urobenu ako ked ju bude opravovat alebo spoji dve dokopy alebo bude mat podobnu a len ju upravi aj tak sa takym majstrom vacsinou toho v dielni vala dost ked pozeram unich pri navsteve
Offline
Joe66 napsal(a):
Neviem ako u Vas skuseneho sustruznika a rovno si dat vytocit novu remenicu a Ju bude mat skor urobenu ako ked ju bude opravovat alebo spoji dve dokopy alebo bude mat podobnu a len ju upravi aj tak sa takym majstrom vacsinou toho v dielni vala dost ked pozeram unich pri navsteve
No nevím nevím , zavaření u mě třeba 200 + 100 soustruh a teď si spočítej cenu materiálu na novou řemenici !! pokud to neukradne v práci na tu cenu se nemůže dostat ! pak ještě 1h práce 400, jinak to musí dělat v práci,a za to bych ho vyhodil (u mě si může dělat jen pro vlastní potřebu a né každej den)Tak že je mistr soustružník zlodej nebo blbec lidumil,a i přesto že nějakej sponzorink funguje tak bych nedělal řemeinci za moje peníze.
Offline
Já jsem si nevšiml, že to je hliník (mylsel jsem litinu). Oprava není problém ani tak ani tak, záleží na možnostech. Dovařit ulomenou část není problém. Potom opracovat na soustruhu, jak radí fmodel. Když dělat novou, tak bych dobře vyrovnal a stočil na válcovou plochu, na kterou bych natáhl řemenici (pro ten jeden stupeň) novou a na čele přivařil. Rozhodnutí je otázka možností a peněz.
Offline
Je to hliník (nějaká slitina), řemenice je lehká a dutá s trubkou uprostřed. Záruku na to žádnou nečekám a ani nechci. Řemenice je za provozu pod opravdu masivním krytem (vrtačka je z roku 1964), takže i kdyby se rozlítla, tak se nic nestane. Aktuálně tu rychlost, která je poškozená nepoužívám. Ono by to asi šlo i používat (řemen opásává řemenici v mnohem větší délce, než je poškozené místo), ale bojím se, aby se nepoškozoval řemen.
Sehnat soustružníka je pro mě jednodušší, ale ten nebude vybavený na sváření hliníku. Ještě změřím kolik by tam zbylo "masa", kdyby se odsoustružila celá poškozená řemenice (aby pak neupadla ta osová trubka).
Offline
Hmm, pošlete nám to, vyléčíme zadáčo, mobil na šéfa 604143111 nebo tu bude diskuse na tři stránky...zdravím
Offline
Jabych tu řemenici nechal soustružnikem vyrobit novou z bežneho černeho materialu normalně bežne se ve vetších firmach vyhazují zbytky z palici ho stroje vypalena kolečka i o pruměru 200mm a sile plotny 100 mm s takovych zbytku potom není problem cokoli vyrobit sam jsem si nechaval udelat řemenici na štepkovač s benzinovym motorem na 2 kliňaky soustružnka duchodce mam pobliž v ulici..
Offline
Evita - to je slovo do pranice. Jsem zvědav na výsledek nebo jestli okecávání bude pokračovat.
Offline
Offline