SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 20-05-2017 20:25:04

Luckyns
Člen
Registrovaný: 20-05-2017
Příspěvky: 1

Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Ahoj,
chtěl bych se Vás zeptat, čím je nejlepší brousit / čistit sváry po bodové svářečce ( sváry velké cca 4 mm ) na kartáčovaném nerezu?

Děkuji

Lukáš

Offline

 

#2 20-05-2017 21:40:41

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Z technologického hlediska je viditelná stopa na kartáčovaném plechu neznalost svářeče, nebo technologa svařování. Každý zkušený svařovací technolog a každý kvalifikovaný svářeč odporového svařování ví, jak to provést, aby žádné tavné stopy, kromě malé barevné změny nenastaly.Trocha teorie o odporovém svařování určitě neuškodí. Barevné stopy se pak odstraní překartáčováním nerezovým ručním, či strojním kartáčem.

Offline

 

#3 21-05-2017 10:29:12

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1258

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Tak jsem si říkal, konečně zajímavé téma a zase nevím nic ,asi nejsem tak dobrý svářeč. Také proto tady chodíme si něco přečíst a také kouknout jak se to má dělat. Svařuji nerez každý den, ale jen prumyslově a tam se estetiku nějak nehledí. Vozíky a přípravky  pro lakováni. S broušenou nerezi  jsem se nesetkal

Offline

 

#4 21-05-2017 19:48:28

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Pate - dotaz zněl jak brousit body na kartáčovaném nerezovém plechu. Až se někdo zeptá jak to udělat lépe, bude jiná odpověď určitě následovat. Docela mě překvapuješ s tím, že se v průmyslové aplikaci na estetiku nehledí. To bys zíral, jak si švédská firma, zajišťující catering pro letadla, pečlivě přebírá každý kus s důrazem i na estetiku.

Offline

 

#5 21-05-2017 22:10:55

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 848

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

pat pise ze zvara asi najskor nejake zavesne zariadenia pre lakovne tam je estetika asi na poslednom mieste /myslim viditelnost bodoveho zvaru/
neviditelnost zariadi lakovna...

cateringove naradie ci uz do lietadla alebo na pozemne pouzitie je tak trochu ina kava urcite aj cenovo.-)

Online

 

#6 21-05-2017 22:47:44

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1258

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

SO 545 ....... Výborně  věšejí se na to světla která jdou na pokovení,  Jinak doma si tak hraji v garáži a tak mě to zajíma jak brousit leštit a třeba i kotvení a vrtáni sloupku  zábradlí pod uhlem. Já to dělám na soustruhu ve vrtacím přípravku.

Offline

 

#7 21-05-2017 22:56:55

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2807
Web

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

jirkati napsal(a):

viditelná stopa na kartáčovaném plechu neznalost svářeče, nebo technologa .

jasná věc, bodovačka musí být seřízená tak aby svár držel ale nebyl (jen minimálně) vidět.  Zkoušet cokoliv tepelného na viditelném kartáčovaném povrchu znamená následně okartáčovat znovu celou plochu sad
  - jakákoliv místní povrchová úprava bude vždy vypadat hůř než ponechaný viditelný bod.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#8 22-05-2017 07:44:34

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 138

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

že odbočuji:  To je všechno složité. Koupil jsem nerezové hrnce od Tescomy, sváry viditelné, nezabroušené, dokonce s ostrým hrotem.. řemeslo braň se! a navíc, netuším, z čeho je nádobí udělané, ale na Tescoma pekáči mám najednou vyleptanou skvrnu asi 1x2 cm. A to se mi dosud doma nestalo, aby jídlo naleptalo nerez.. je to čína vyleštěná nočníkstahl..

Offline

 

#9 22-05-2017 10:42:05

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2718

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Tescoma myslím nemá svou výrobní fabriku a tyhle věci nakupuje. Takže občas něco ujede.

Offline

 

#10 22-05-2017 17:11:51

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 848

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

bourač napsal(a):

- jakákoliv místní povrchová úprava bude vždy vypadat hůř než ponechaný viditelný bod.

pod toto sa podpisem.

Mal som tu cest zavarat diery v Al plechu ktory bol na podlahu k nejakemu kontajneru.
Akosi sa sekli a vypalili par dier naviac.

Chceli to zavarit a potom vybrusit. Nakoniec to nechali tak. A asi spravili dobre. Rakusak si kontajner prezrel a kupil.
Akokolvek brusene by to  bolo ako past na oko.

Online

 

#11 23-05-2017 12:44:29

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2718

Re: Broušení bodových svárů kartáčovaného nerezu

Ještě je možné udělat si z tenkého plechu, na nerez určitě nerezi, šablonu, otvor přesně na ty stopy po bodování a například hodně viditelné stopy jako okuje přes tu šablonu okartáčovat.
Bod bude přirozeně vidět i nadále, protože kartáčování tam bude jiné, ale už jenom pro toho, kdo se podívá pořádně a zblízka.
Případně s nějakým malým nářadím, jako kartáčkem či lešticím kotoučkem na malé vysokotáčkové brusce se může spekulovat o tom, jak povrch toho bodu na závěr okartáčovat vzhledově co nejblíž ostatnímu povrchu. Když na to bude čas.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS