SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Na 95% relé pro spínání trafa (jak píše varok). Lepším relátkem si člověk moc nepomůže, protože to jde do kytek z důvodu, že na cívku 12V relé jde přes 15V a to začas cívku zničí. Pomůže sériový odpor k cívce relé.
Offline
Zdravím ve spolek,
obracím se na všechny zkušené s prosbou o radu co přibližně může být za závadu na svářečce Einhell 145 sga turbo když při zapnutí jede pouze ventilátor. Při zmáčknutí "pistole" není slyšet vůbec žádná reakce, pojistka je v pořádku, zkoušel jsem také očistit kontakty po rozšroubování pistole a žádná pozitivní změna se nekonala. Z radu předem děkuji.
Editoval All (26-08-2016 12:49:09)
Offline
Těch příčin může být víc (tepelná pojistka, pomocné trafo, relé...). Pokud tomu rozumíte, na netu je volně schéma. Závada by se měla dát najít za pár minut.
Pokud ne, viz #280.
Editoval Zdenek11 (26-08-2016 19:29:11)
Offline
Mam ten sami problem ze 190 blue toci se mi jmen vetrak.nejde slyset ani cvaknout rele a podsuv dratu taky nejde ani proud tam nejde nevim si rady
Offline
Offline
Ale veď na tej doske dokopy nič není .
Skúsený elektroník zisti chybu do 5 minút ...
Nevidím dôvod kupovať novú dosku -
Editoval m.evil (02-12-2016 19:20:14)
Offline
A nehaka rada proc nic nefunguje jen se toci vetrak
Offline
Marekv28>proměřit součástky na desce.Přes net to nejde
Offline
Bohužel opravdu nee . Je dobré od tazatelů napsat odkud jsou . V blízkém okruhu při dovozu zdiagnostikuji závadu zdarma . RK
Offline
Offline
Trafo neni original je mimo desku
Offline
Dobrý den/ahoj všem místním odborníkům, potřeboval bych poradit. Mám Einhell BT-GW 190 D a chtěl jsem vyměnit hořák, stávající koncovka je ulomená a háže oblouk když se dotknu svař. materiálu, takže práce s ním je náročná. Svařuji jen velmi málo, zejména výfuky (držáky výfuku, příruby apod.) někdy to je jednou za týden jedno auto, někdy více, ale nic velkého, proto mi tato levná svářečka stačí, i když jsem koukal po něčem lepším. Nový hořák ten stejný který tam je nyní, stojí 1800,- + pošta a při hledání tohoto hořáku jsem narazil na tuto diskuzi. Chci se vás tedy zeptat mám si koupit tento "origo" hořák Einhell: http://www.alfin-trading.cz/einhell/hor … nhell-blue ? nebo to předělat na euro koncovku a upravit ten posuv? Resp. sám bych si na to asi netroufnul a nemám moc času si s tím hrát, byl by tady někdo ochotný mi tu svářečku předělat? Samozřejmě to zaplatím, finance nejsou problém. Jsem z Brna, byl by tady někdo komu bych mohl svářečku dovézt třeba na týden (nebo dle potřeby nevím jak časově náročné to je ta úprava) a upravil by mě ji? Líbilo by se mi kdyby ten posuv fungoval a drát neskákal, nyní mi připadne (mám to pořád na 1ce), že drát jede stejnou rychlostí, jak kdyby ta regulace nešla správně nebo vůbec...
Offline
Dobrý den, mají to moc drahé. Někde jsem ten samý viděl za přibližně 9 stovek. Myslím na hobbynařadí nebo bergland24. Za takový hořák bez eura dávat tolik je zbytečné. To si raději kupte už hořák s koaxiálním kabelem jako mají eura, ale dají se koupit i bez toho konektoru.
Offline
varok: díky za tip, našel jsem tento: http://www.bergland24.cz/svarecky/svare … o-mig-mag/ za 899,- to už je lepší cena, ale i tak by mě zajímala možnost nechat si ji "vytunit" u někoho za poplatek, přeci jen s tím kopáním drátu se taky občas trápím, ale nějak jsem si na to zvyknul, takže mě ani nenapadlo, že to šlo vyřešit, tady když čtu příspěvky o tom jak si každý upraví svářečku doma, tak si připadám jak kdybych objevil ameriku :-D ale moc si na přestavbu sám netroufnu, číst schémata by ještě problém být snad nemusel, ale jak by šlo o výrobu nějakého obovdu na tišťák, skončil bych. Takže jak jsem už psal, kdyby tu byl někdo kdo se nade mnou zželí a bude si chtít přivydělat tak mu rád tuto úpravu zaplatím... Jsem z Brna.
Editoval mot (27-06-2017 12:35:25)
Offline
EuroKoncovku by nedával na motorek z Autodráhy ... Majú to večšinov všetky lacné zváračky CO2 ... Ked podavač plastový a má to velkosť stieračového motora , tak niečo by sa dalo stoho vykúzliť ... A hlavne zatažovateľ Trafa ... 60A na 100% , je diskutabilné na investíciu ... EuroKoncovka + Horák , potom ElektroMagnetický ventil + nová elektronika + stykač Soft ... a už 100€ navyše
Offline
atishajn napsal(a):
EuroKoncovku by nedával na motorek z Autodráhy ... Majú to večšinov všetky lacné zváračky CO2 ... Ked podavač plastový a má to velkosť stieračového motora , tak niečo by sa dalo stoho vykúzliť ... A hlavne zatažovateľ Trafa ... 60A na 100% , je diskutabilné na investíciu ... EuroKoncovka + Horák , potom ElektroMagnetický ventil + nová elektronika + stykač Soft ... a už 100€ navyše
dobře, ale 100euro mi ještě nepřijde jako investice, která by neměla smysl, pokud se s tím bude dat lépe vařit tak je to ještě zlaté, nechce se mi kupovat stávající hořák s plastovou trubkou/bovdenem uvnitř, když tady každý píše jak se kvůli tomu zasekává drát, radši bych teda to kovové lanko jak tady psali ostatní a to předpokládám lepší hořák uzpůsoben pro eurokoncovku bude mít automaticky, takže minimálně toto bych investoval, ale potřeboval bych někoho kdo to předělá...
Offline
Ano, ten hořák ve vašem odkazu, to je ono. Ten kovový bovden se dá koupit zvlášť a můžete ho zkusit dát do vašeho stávajícího hořáku. Stojí okolo 100,- kč ve svářečských potřebách.
Když budete dávat eurohořák, ty jsou už samozřejmě dražší, nejméně 1500,-kč. Potom musíte dát minimálně el. ventil plynu.
Offline
opravdu tady není někdo kdo by si chtěl přivydělat a upravit mi tu svářečku?
Offline
Ja som prerábal podobnú mašinku Hliníkovým vinutím na trafo ...
Len začiatok na zapojenie konektorov ...
A tu je je už finálny výrobok , použité NE555 na PWM reguláciu , Triak na bezkontakné spínanie v nule ... Čo relé sa odpalovalo na 2-5mm častých zvaroch ... A dá sa ešte ta mašinka vylepšovať !!! A koncová cena ???
Editoval atishajn (29-06-2017 09:39:42)
Offline
atishajn> To je ručně kreslenej spoj,že ? To se dnes moc nevidí.
Offline
Sender je to ručne kreslené ... Prototip a viem že som tam musel robiť úpravy , potenciometer mi revelzne fungoval ... Jeden plošák robiť cez PC ? Ručne mám návrch a finál rychlejšie ako cez PC a CAD ...
Offline
No tak ručne že je to rýchlejšie? Cez Sprit Layout to máš zmaknuté za pár minút.
Offline
atishajn>Byly doby,kdy se to ručně dělalo.Dnes je PC a spousty software,tak se to dělá v něm.Já preferuju KiCAD,případně pro domácí použití Eagle Light(přípsdně Demo).Nevěř,že to ručně nakreslíš rychleji než CADu.Každýmu se dělá dobře v něčem.Na to ruční kreslení možná není až tak potřeba znát rozteče vývodů.Pokud je třeba nějaká speciální součástka,tak je vhodný nakreslit si součástku do knihovny (což jde v KiCADu opravdu rychle).U obou programů netřeba kreslit schéma.Lze poskládat pouzdra a propojit vývody myší.Ručně když to má trochu vypadat,tak to práce dá dost.
Offline
To je sice pravda, že je PC a spousta software, ale pro jednoduché věci a hrubý obrazec asi úplně stačí to nakreslit přímo na desku plošných spojů a hned vyleptat. Případně kdo umí rychle s PC, tak to nakreslit v PC a potom podle obrazovky ručně překreslit na plošńák.
Potom je možnost co nejsytěji to vytisknout na laserovce a žehličkou zažehlit na měď, to jde taky rychle a měly by tím jít i jemnější spoje. Akorát je třeba mít tu dobrou laserovku, údajně tam musí být originál toner, ne levný alternativní.
Offline
Levný toner (=prášek) funguje taky, nefunguje levný přenosový válec nebo jak se tomu správně nadává -prostě takový modrozelený nebo zelený válec, na kterém se pomocí statické elektřiny a laserového paprsku vytvoří obrazec z tonerového prachu a ten se následně přetiskne na papír (pak už se to jen "zažehlí" v zapékací jednotce). Tenhle válec je většinou součástí tonerové kazety. Také většinou nefungují barevné tiskárny s přenosovým pásem - nepřenese takové množství toneru. A nakonec - tiskárna musí jít nastavit do "plýtvacího" režimu, kdy dává úplně mega vrstvu toneru - takovou, že když po papíru přejedete rukou, cítíte kde je natištěný toner. To v dnešní době echt úsporných "eko" tiskáren také není samozřejmost. Ověřená klasika je např. HP 5L a podobné.
V dnešní době je ale otázkou, jestli se vyplatí nějaké pokusničení s tonerem, nebo - kdo to chce mít hogo fogo nebo dělat jemné a přesné plošňáky pro SMD - tak s fotocitlivým lakem a UV osvitem, a potom se babrat s agresivními a nebezpečnými*** chemikáliemi... když jde jednostranný plošnák 0,5 dm² dnes pořídit od 150 Kč u amatéra Kohouta (tistaky.cz), nebo 1 dm² za 550 Kč v Pool Servisu u PragoBoardu, kde ale za tu cenu je profi dvouvrstvá deska s prokovy, nepájivou maskou a potiskem. Výborně fungují i různé podobné služby v Číně, kde se to dá srovnat kvalitou s PragoBoardem, cenově to vychází lépe, ale většinou je nějaký minimální počet kusů od jednoho motivu (např. 10), takže to není úplně na nějakou jednoduchou jednorázovku.
***Jednou v létě jsem takhle leptal plošňáky v klasické směsi HCl + H2O2 a tato reakce je exotermická. Zahřátý použitý roztok jsem přelil do klasické hnědé litrové láhve se šroubovacím plastovým špuntem, jaké se kdysi používaly na technický benzín, petrolej a pod. Po nějaké době slyším syčení, které stále zesiluje, sekundu jsem se zamyslel, než jsem pochopil, co se děje a že je zle, otočil jsem se a udělal pár rychlých kroků a v tom se ozvala rána, jakou jsem v životě ještě nezažil (a že jsem jako občasný návštěvník místní střelnice slyšel ledacos) a na stole, kde předtím stála láhev, bylo jen dýnko. Střepy měly dost energie, aby z jednoho metru a pod úhlem udělaly otisky a vrypy ve skleněné okenní tabuli a samozřejmě všude rozstříknutá směs HCl + H2O2. Jak bych dopadl, kdybych se zdržel o sekundu déle, nebo kdyby mě láhev přetlakovaná kyslíkem z rozkládajícího se peroxidu nevarovala syčícím uzávěrem, a zůstal bych cca metr od láhve, otočený tváří k "epicentru", to si netroufám odhadnout.
Editoval Aleš_ (30-06-2017 22:41:31)
Offline