SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#76 25-08-2017 20:55:53

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 387

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Máte nějaké výsledky a doporučení s pájením? Nějak to tu skončilo bez výsledku.
Koupil jsem na Ebay dráty pro pájení hliníku, teplota tání údajně 480 stupňů. Bohužel propanbutan to nedokáže ohřát a nebo prodejce kecá.

Jak by jste změřili teplotu 500 stupňu?

Offline

 

#77 25-08-2017 21:06:25

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2214

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

teplota sa da zmerat bezkontaktne IR teplomerom (alu priamo nezmera) alebo kontaktne termočlanok K-type napr taka tycka.

Editoval ihlan (25-08-2017 21:11:18)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#78 25-08-2017 22:15:10

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 425

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Hliník velmi dobře odvádí teplo. PB-vzduch hořáky nemají dostatečnou teplotu plamene a je dost dobře možné, že ten hliník jsi nedostal na těch 500°C. Možná kdyby to byl tenký plíšek, ale pokud je to něco jen trochu silnějšího, tak na PB-vzduch zapoměň. PB-O2 to už je něco jiného i když pořád na hony vzdáleno skutečnému autogenu. Napiš jaký máš hořák. Já používám MEVA 4453, má pěkný ostrý plamen, ale taky má jen 3,5kW, takže na větší práce to není. On není problém ve výkonu jako takévém, protože mám i 30kW stavební hořák, ale problém je, že tyhle PB-vzduch hořáky produkují ten výkon jako "velký plamen o relativně nízké teplotě" a to je přesně opak toho, co je potřeba k pájení a sváření - "malý soustředěný plamen o vyšší teplotě".

Offline

 

#79 26-08-2017 09:23:41

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 387

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Mam soupravu která obsahuje plynový hořák 3,5kW.
http://www.mevatrade.cz/mevatrade/eshop … ava-brasna
Měl jsem pocit, že by to měl ohřát a jak vidím tak realita je jiná.
Kde je podle vás rozdíl oproti tomuhle videu? https://www.youtube.com/watch?v=xpwpkMQGTqU
Vychází mi to že v teplotě tavení pájky která se musí blížit pájce cínové. Asi směs zinku, cínu a možná olova. Taky s ní jako s cínovou pracuje.

Offline

 

#80 26-08-2017 17:03:52

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3079

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Já mám zato , že těch 3,5kW je značně nadsazeno ...

Offline

 

#81 26-08-2017 17:20:30

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 664

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Ja som takým horákom spájkoval menšie veci s mosadzou.


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#82 27-08-2017 15:52:38

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 425

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

(46,1 MJ/kg * 0,238 kg/h) / 3600 s = 3,05 kW
Možná to tedy je nadsazeno, ale neřekl bych že značně. Navíc není jisté, jestli výrobce uvádí špatně hodnotu výkonu nebo spotřeby a i když jsem to nikdy přesně neměřil, tak z vlastní zkušenosti vím, že tento hořák dost žere. Takže bych spíše tipoval, že je chybně udaná spotřeba.

Ano, jak píše huat, tak drobnosti jdou s těmito hořáky i mosazí. Nedávno jsem takto pájel M4 matky na malý plechový kroužek cca 1mm ocel plech a celkem to šlo. Zkus samotný drát natavit v plameni (přibližně na špičce vnitřního kužele). Pokud to nepůjde, asi ty dráty nejsou pájka na hliník.

Editoval Aleš_ (27-08-2017 15:55:09)

Offline

 

#83 27-08-2017 18:39:25

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 387

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Zkusil jsem drát natavit v plameni a to jde. Podařilo se mi připájet kapku na malý kousek hliníkového plechů o rozměrech 1 x 2 x 0,1 v centimetrech. Na nějakou práci je to takhle ale nepoužitelné.

Offline

 

#84 28-08-2017 10:38:09

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Dobře to napsal Aleš v#78, ten výkon hořáku ještě nic neznamená, je rozprostřený na relativně velkou plochu. Ještě se dá PB dobře natvrdo pájet ocel, ale na hliník nebo dokonce měď to většinou nestačí. Když jednou za čas něco takového potřebuju nutně provést, používám hořáky dva - jeden tu starou Mevu na celoplošné nahřívání (pomáhá mi syn) a druhým ručním bodovým s malou lahví pak směřuju špičku plamene na pájené místo. Většinou se zadaří, ale je to opravdu takové hodně nouzové neohrabané řešení. Před pár lety jsem četl někde na zahraničním fóru o podobných problémech, byl tam uvedený nějaký vhodný hořák (na MAPP) kde většina výkonu šla opravdu do špičky, ale byl dost drahý, myslím kolem 2000, tak jsem to pustil z hlavy - ale i tak to bylo jen na nějaké drobnější věci.

Offline

 

#85 31-08-2017 07:23:58

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 139

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

U hořáku na PB nutno připomenout ještě jeden problém. Aby se dosáhlo slušného výkonu a tvaru plamene, používá se plamen silně oxidační. A oxidační prostředí  + teplota + hliník + čas na ohřátí = silná vrstva oxidů a problémy. Aby se zmenšily problémy, musí se vzít co nejsilnější hořák, nelámat si hlavu tím, jestli má 3kW nebo kolik vůbec. Silný hořák zkrátí dobu ohřevu a tím se zmenší síla oxidované vrstvy.

Offline

 

#86 31-08-2017 10:38:09

huat
Člen
Místo: Komárno
Registrovaný: 17-06-2009
Příspěvky: 664

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Niektoré horáky vlastnej výroby https://www.youtube.com/watch?v=pZfR-f3YwdU
https://www.youtube.com/watch?v=j047ipIXtqs
https://www.youtube.com/watch?v=8HW0I6mVHao
https://www.youtube.com/watch?v=RAuyf-zfFc8
https://www.youtube.com/watch?v=4zp-efcB71s
Na spájkovanie trochu velké ,základ je 3/4 colová trubka ale dá sa vyrobiť aj menší povedzme z 3/8 trubky.


malý PB autogen,kitin tig 170 LA,fronius transpocket 1500,magnum mig,mag 190II,tuson tucana 200 dc multi
+Všetko možné z Lidlu  a Obi a z blšáku

Offline

 

#87 31-08-2017 11:14:17

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 387

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Jaké jsou zkušenosti s PB + H + O? Na H + O udělat vyvíječ vodíku a kyslíku elektro rozkladem vody. Teplota plamene by měla jít trochu nahoru.

Ty domácí hořáky jsou zajímavé, otázka je jakou teplotu dají.

Offline

 

#88 31-08-2017 14:02:37

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1090

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Doporucujem precitat clanku o kyslikovo vodikovej zvaracke, a neriskovat.

Offline

 

#89 31-08-2017 16:19:24

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3509

Re: Spájkovanie hliníka - kde robím chybu?

Genialita acetylénu je v jeho vysoké teplotě plamene ve směsi s O2 a ve vysokém tepelném výkonu z něj. Všechny ostatní hořlavé plyny, včetně MAPP (čistý propylén), jsou na tom podstatně hůř. A ve směsích se vzduchem, kde je jen cca 20% O2, je to ještě horší.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS