SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-10-2017 16:11:54

antipepek
Člen
Registrovaný: 21-01-2014
Příspěvky: 14

Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Dobrý den,
prosím o radu nebo názor jaký úkos by byl ideální (vhodný) pro typ konstrukce(viz níže).Jedná se o velké tloušťky s částečně omezeným přístupem pro svařování.Metodu svařování bych volil 135. Kunstruktér počítá s neprůvarem.
Jde mi o zabezpečení přístupu do kořene a proveditelnost svaru. Ještě jsem zvažoval úkos W(lomené V). Pokud by měl někdo zkušenost s tak velkými tloušťkami,tak budu rád za rady. Ještě podotknu,že konstrukci zřejmě nebudeme svařovat,ale nakupovat a jedná se o část zkušebního přípravku. materiál S355J2+N. V normě 9692-1 sice nějaké úkosy jsou,ale např. U svar není zrovna standardní a výroba takových úkosů není běžná.
metodu 121 jsem vyloučil kvůli omezenému přístupu. Zvažoval jsem ještě kombinaci 111+135?


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5362_vystoiek-typ_ukosu.jpg


Děkuji

Offline

 

#2 02-10-2017 20:00:20

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3123

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Tento svařenec je extrémně špatně zkonstruovaný z hlediska svařování a deformací. Takhle velké tloušťky materiálů se svařují do tzv. úzkého úkosu, to ale kvůli mizernému přístupu k naprosto všem vnitřním svárům prakticky není možné. Jediným řešením by asi bylo robotizované svařování zároveň s dokonalým polohováním svařence. Stejně se ale obě plochy s výztuhami (zřejmě i výztuhy) významně zdeformují a bude nutné jejich dodatečné rovnání teplem, možná i s celkovým žíháním a třískovým obráběním.

Offline

 

#3 03-10-2017 08:22:16

antipepek
Člen
Registrovaný: 21-01-2014
Příspěvky: 14

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

díky za reakci,je to samozřejmě první návrh, počítá se s tepelným zpracováním po svaření  a následným obráběním.To že je to nevhodná konstrukce z hlediska svařování souhlasím,ale zatím nemáme alternativu. Původně to měl být odlitek,ale...

Offline

 

#4 03-10-2017 08:43:07

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3123

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Zkuste ještě spočítat, zda by nebylo možné přesunout výztuhy blíž k okrajům desek. Deformace by se výrazně mohly zmenšit a přístup ke svárům zlepšit.

Offline

 

#5 03-10-2017 14:30:09

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2166

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Nelze ty vystuhy navařit tak ze bocnice by mely předpalene podélné diry a přivařily vy se zvenku a zevnitř by zbyl jen max kouťák??


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#6 04-10-2017 13:52:05

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 129

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Jistě by to šlo, jen konstruktér by musel mít hlavu a znalosti.To co je na výkresu se náramně moc podobá odlitku,( viz text výše) ještě že rádiusy nejsou tak r30...Nechci dělat chytrého, ale jako svařenec by možná stačil materiál v menší tloušťce, mnohdy byla síla stěny větší kvůli lepšímu lití. Litina tlumí vibrace, válcovaná ocel moc ne. K čemu to vlastně má být?

Offline

 

#7 10-10-2017 19:23:15

antipepek
Člen
Registrovaný: 21-01-2014
Příspěvky: 14

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Myslím,že nemáme špatné konstruktéry,jen hold existují okrajové podmínky,které musí respektovat.Výpočet jsem konzultoval a protože výpočtům nerozumím,tak musím věřit ikdyž se mi mi to někdy zdá přehnané.Stojiny nejdou posunout ke krajům,protože následně by vadily funkci.Nevím  přesně jak se počítá namáhání svařence nebo odlitku,ale vím,že i nejlepší svary mají koeficient menší než 1a po dosazení do výpočtu vychází hůř než základní materiál,ikdyž na druhou stranu g20mn5 má horší vlastnosti než s355,tak by ten svařenec mohl z tohoto pohledu vycházet lépe.Jedná se o součást přípravku namáhaného na tlak tah.No, jako výchozí jsme navrhli  oboustranný strmý pul V s konstrukčním neprůvarem s tím,že úkos se dá upravit dodatečně na základě použité technologie.

Offline

 

#8 10-10-2017 20:31:33

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1742
Web

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Udělal bych tam jak navrhuje Honza007,díry(zámky) do bočnic,výztuhy na obou stranách osazené tak aby zapadly do zámků,zavařil z vnější strany a uvnitř jen ten kouťák(deformační síly by se tak částečně vyrovnaly).Místa tam sice moc není,ale co už.Leda by se udělala jedna strana nahotovo a druhá bočnice se nasadila zámky na osazení až jako další v pořadí(takové lego)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#9 15-10-2017 19:28:05

Michal71
Člen
Registrovaný: 18-09-2017
Příspěvky: 6

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

Nevidím v tom problém. Úkosy 1/2 V udělat  jen zvenku úplně do špičky. Úhel 50 stupňů. Bude zajištěn dokonce plný průvar, vyvařit úkosy 35x 50 není zase až takový problém. Žebra mezi sebou provázat pomocí nastehovaných vzpěr, které se poté obrousí. Předepsanýb ohřev ve výkresu je O.K. Plech 120 se trošku prohne,ale  předpokládám že to jde poté na opracování. Předtím určitě žíhat . Pokud se bude vyrábět více kusů, nastehujte dva svařence dlouhými deskami k sobě, po vychladnutí pod 60 stupňů možno rozbrousit. Deformace desky bude minimální.

Offline

 

#10 15-10-2017 19:45:51

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 489

Re: Návrh typu úkosu pro velké tloušťky materiálu t>50mm

No prve 3 pripravky skoncia v kosi mazno 4 bude pouzitelni. Som zvedavi ci sa dozvieme vysledok.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2017


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS