SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-12-2017 13:53:46

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 6

Předělání cočka na svařování hliníku

Dobrý den,

Potřebuji poradit jak předělat svoje Cočko aby umělo i svařit hliník. Mám http://www.chobola.cz/svareci-stroje/mi … g-200y-j03 . Výrobce píše že výborně svařuje Al. Co všechno potřebuji nakoupit a předělat, abych mohl amatersky svařit slitiny Al?

Moc tomu nerozumím, ale domnívám se že potřebuji: lahev a ventil na Ar, kabely a hořák s teflonem?a Al cívku.

Chci svařovat malé hlinikové součástky ve větší reliéf - nejde mi tudíž až tak o ,,pevnost´´sváru, větší roli tu bude hrát estetika.


díky za rady

Offline

 

#2 23-12-2017 14:37:12

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2385

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Argon a budik na 180-200atm drat ALnieco podla toho aky je material vyrobku
a prave MIG nieje o estetike  ked potrebujete male a pekne zvary tak TIG AC
ak nemate zasraty horak tak staci aj to co mate ist to pojde casom mozno dokupite teflon a kladku na makky al drat


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#3 23-12-2017 15:21:30

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 6

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

mam starý kabel a hořák binzel -je důležité mít vevnitř teflon?dá se nějak předělat můj starý hořák?kladku na makky al drát myslíte ta co je za posuvem drátu?

Offline

 

#4 23-12-2017 15:59:03

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Teflon je ve vedení drátu pro výrazné snížení tření drátu ou délce v hadici a hořáku.
Kladky pro Al dráty mají jemné vroubkování, aby se na nich nemusel nastavovat tak velký přítlak, který drát zdeformuje.
Svařiövání MIG - Al, nerezy - vyžaduje mnohem přesnější vedení hořáku než MAG, prostě se to musí umět.

Offline

 

#5 23-12-2017 16:17:49

sikjak
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 6

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

jde starý kabel a hořák upravit nebo musím koupit vše nové?

Offline

 

#6 23-12-2017 16:22:13

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 282

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

jednou jsem si nabodoval magem dva silnější AL kusy k sobě a potom vařil AC tigem. to nabodování mi přišlo jako takzvaný nějaký studený spoj, zkrátka průvar nic moc spíš nic, ale nato aby to chvíli drželo pohromadě to tak nějak stačilo. jestli to je klasická vlastnost této metody nebo jsem měl málo proudu nevím, mašina nato byla.

Offline

 

#7 23-12-2017 17:02:12

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 393

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

nellospeed napsal(a):

jestli to je klasická vlastnost této metody nebo jsem měl málo proudu nevím, mašina nato byla.

Je to vlasnost ne metody, ale materiálu. Protože hliník je dobrým vodičem tepla, vznikne na počátku svaru studený svar než se materiál postupně prohřeje. Proto se hliníkový svařenec předehřívá, aby se tomuto studenému začátku zabránilo. Jole.

Offline

 

#8 23-12-2017 19:18:37

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1007
Web

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

sikjak, ten teflonovy bowden nie je zivotna podmienka. Moze byt kludne aj ocelovy, ale mal by byt v prvej rade cisty a jeho vnutorny priemer by nemal byt o vela vacsi ako drot s ktorym zvaras, aby nedochadzalo k jeho zvlneniu v bowdene. Osobne som dlhe roky zvaral s CO-ckou hlavne hlinik a mal som tam prave ocelovy bowden. Mne sa skor stalo, ze ked som ten ocelak vymenil za teflon, tak sa mi ten teflon zapchal hlinikovymi supinkami a hlinikovym prachom.. kedze sa stal neprechodnym, siel prec..  dalsia vec, na ktoru je dobre sa zamerat je kolienko na horaku. Je dobre ked je co najrovnejsie. Nemusi byt zase priamo rovne ale aby tam nebol velky ohyb. Ja som si jedno kolienko prave kvoli hliniku vyrovnaval aby som tam mal mensi ohyb. Aj tam som pouzival ocelovy bowden. Pritlak na kladkach - co najmensi. Dlhe roky pouzivam klasicke kladky ktore sa pouzivaju na ocel. Tie V drazky. Dlzka horaku do troch metrov, a pri zvarani s nim nevytvarat ziadne slucky ale mat ho co najpriamejsi. Medzi kladkami a bowdenom co najmensi priestor, aby aby sa drot medzi nimi pri vyssom odpore v bowdene nekrkval, a nezamotaval.. Spicky samozrejme na hlinik. Su masivnejsie ako tie obycajne a diera ma trochu vacsiu volu. No a pre zaciatok zacinat s drotom AlMg5 1mm. Nastavenie stroja je dalsia kapitola. Na klasicke parametre ktore nastavujes na zvaranie ocele rovno zabudni. Posuv tam budes mat 2 - 3 x vyssi ako obycajne. Ked sa dostanes az sem v praxi a nieco ti nepojde, kludne sa ozvi.

Editoval vyrobca (23-12-2017 20:53:49)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#9 24-12-2017 09:16:03

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2134

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Řeknu to asi tak:
1/ potřebuješ čistý argon
2/ kladky pro hliník
3/ ideálně teflon do vedení hořáku
4/ hliníkový svařovací drát
Tímto můžeš svařovat větší kusy hliníku a ne moc esteticky. Na malé věci rovnou zapomeň. Jednou jsem zkoušel přivařit na pásovinu kostky 10x10x10mm a byl to naprostý propadák. Jde hlavně o to, že začátek sváru je totálně studený. Pokud zase dáš proudu moc, tak se to propálí... Tady máš pár ukázek jak to vypadá v praxi http://rellik.rajce.idnes.cz/Alfin_Pega … 173036.jpg + pár fotek předtím...
Pokud tedy chceš svařovat esteticky malé kousky, pořiď TIG wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#10 24-12-2017 09:53:11

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3114

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Já to zase řeknu takhle . V Brně na veletrhu jsem byl na stánku froniusu . Pro ukázku vařili dva plechy k sobě na T ve stoupačce v držáku . Nerozeznal bys to od TIGu . Ač jsem pochopitelně nebyl zákazník , ale jen čumil , tak mi to předvedli . Když někdo chtěl , tak mu to půjčili do ruky . To jsem se neodvážil .

Offline

 

#11 24-12-2017 10:17:41

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2134

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Jo, to je sice možné ale nemůžeš srovnávat svářečku od froniusu za desítky tisíc se svářečkou za deset tisíc... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#12 24-12-2017 12:50:29

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1698
Web

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Froniusky majú ešte jeden podávač v rukoväti horáku .
Zvára sa pulzom .


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, POWERMAT S-MAT 160 - OMI 165

Offline

 

#13 25-12-2017 11:26:55

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3114

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Já jen píši , že dnes skoro vše jde . Dnes bych se zdžel déle a vyzvídal podmínky a vyzkoušel si to .

Offline

 

#14 25-12-2017 11:52:23

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1759

Re: Předělání cočka na svařování hliníku

Jako bych nechtěl svařovat velkoobjemovou vanu tigem ,tak  by asi byl problém vařit drobné a malé věci  MIGem

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS