SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-03-2018 21:28:12

rusna
Člen
Registrovaný: 07-07-2012
Příspěvky: 33

Navařování malých bodů

Ahoj,

máme nový produkt,trubka průměr 60mm,tloušťka 1,5mm.
Máme robotem navařovat 3 body,výška sváru nesm být víc jak 0,5mm.šářka 5mm.
Zkoušel jsem drátem 1mm,ale výška byla  1,5mm.
Poradáte,jak mám svár udělat víc plochy?

Offline

 

#2 10-03-2018 10:26:03

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3402

Re: Navařování malých bodů

Sakra, věšteckou kouli mám zrovna v servisu. Vždyť jste nenapsal vůbec žádné technické údaje, podle kterých by bylo možné aspoň začít uvažovat o řešení. Takhle se technické zadání pro robotizované pracoviště neřeší!
1, definovat zadání přesným výkresem
2, stanovit podmínky pro konkrétní robotizované pracoviště, které je určitě víceosé
3, stanovit ekonomické ukazatele pro daný svařovaný díl - čas, cena, náklady atd.
4, podle základního materiálu stanovit materiál přídavný
5, podle tloušťky a tvaru základního materiálu stanovit průměr přídavného materiálu
6, vytvořit program pro robota pro daný svařenec a odladit jej
7, na několika zkušebních kusech seřídit svařovací parametry, trajektorii hořáku
8, kontrolou svárů (nejlépe řezem, vyleštěním a naleptáním) zjistit zda je správný závar do materiálu a správný tvar sváru

Zní to poměrně složitě, ale nasazení robotizovaného svařování není jen přímá náhrada svářeče, ale řada nutných technických opatření. Nejobtížnější je pak najít dobrého seřizovače pro daný typ robotů a svářeček, který by dokázal takové pracoviště provozně udržet v trvalém kvalitním a přesném chodu.

Offline

 

#3 10-03-2018 10:38:21

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4274

Re: Navařování malých bodů

Rusna: Většinou pomůže jemně ubrat na posuvu drátu, popř. trošku přidat na napětí. Na to co píšete je ale podle mě 1mm drát moc. Dal bych 0,8mm.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#4 10-03-2018 11:13:56

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3402

Re: Navařování malých bodů

Varoku, ty jsi odborník na robotizované svařování? Ty víš, v jaké poloze jsou navrhované "body" prováděny? Nebo snad dokonce máš k dispozici podmínky pro přejímací protokol pro zákazníka? Tak to taky asi víš, o jakých bodech rusna uvažuje. Ale třeba těmi body nic na trubku nepřivařuje, třeba jen dělá přesně definované výstupky na povrchu. Ach jo.

Offline

 

#5 10-03-2018 16:38:58

rusna
Člen
Registrovaný: 07-07-2012
Příspěvky: 33

Re: Navařování malých bodů

Trubka bude v přápravku na stojato.
Jak píšeš,jedná se o 3 výstupky,120 stupňů od sebe,ve stejné rovině,výkres nemám u sebe,jde o polotovar,trubka se pak naráží do plastu.
Ty výstupky musí být podle výkresu 0,5mm vysoké,takže téměř zádný svár.

Offline

 

#6 10-03-2018 17:18:36

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1739

Re: Navařování malých bodů

Takže je to tam víceméně jen na to aby to drželo v tom plastu. Pro širší svár je nutné přidat trochu napětí. Nicméně půlmilimetrový bod na výšku bude těžké pomocí céočka vytvořit... Možná tak 0,6drát a dát mu víc těch voltíků. Nepíšeš jestli bude případný vnitřní průvar vadit nebo ne, tak těžko radit...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#7 10-03-2018 17:19:45

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4274

Re: Navařování malých bodů

Jirkati: To co jste psal nepotřebuji vědět k tomu, abych usoudil, že nižší bod znamená více rozlít svar(bod). Ať už se k trubce něco přivařuje, nebo se dělají body naprázdno.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#8 10-03-2018 17:26:38

rusna
Člen
Registrovaný: 07-07-2012
Příspěvky: 33

Re: Navařování malých bodů

Na vnitřní prúvar se zeptám,ten by tam podle me vadit nemusel,o výrobku vím od pátku,vyskoušel sem pár bodů,

Offline

 

#9 10-03-2018 22:33:40

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3402

Re: Navařování malých bodů

Kdyby tu bylo od začátku známé zadání, tak nemusela vzniknout zcela zbytečná diskuze. Daný výtvor není vhodný pro robotizované svařování. Robotizovaně jedině v poloze PA, to znamená otáčení ve vodorovné rovině, tedy sedmou osu. Pokud se nejedná o několikatisícovou serii bude nejrychlejší a nejpřesnější navařování "výstupků" metodou TIG ručně. Ani tak bych nevolil polohu PC.
Pokud nebude existovat jiné rozumné řešení než původní varianta se svislou trubkou, tak bych doporučil místo "bodů" dělat krátké (8 - 10 mm) sváry v poloze PG drátem 0,8 mm. Slabší dráty (0,6 mm) se mi na žádném robotizovaném svařovacím pracovišti nepovedlo stabilně použít.

Offline

 

#10 12-03-2018 05:32:03

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2768
Web

Re: Navařování malých bodů

varok napsal(a):

více rozlít svar(bod).

smile pak ale nestvoříš bod nýbrž blob, smile a zřejmě sis nevšiml zadání tloušťky stěny (jen 1,5mm)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#11 12-03-2018 15:41:01

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4274

Re: Navařování malých bodů

Bourač: všiml, a co je na tom? Když dělám karosařinu a potřebuji kolikrát svařit plechy i méně než 0,8mm tak musím. A taky to jde. Vše je jen o nastavení svářečky, v tomto případě automatu. Ale uznávám, někdy se domluvit s automaty je dost složité. Zkušenost z práce.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS