SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-10-2018 11:07:05

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Oprava poroviteho zvaru

Zdravím, mám otázku ohľadom opravy zvaru.
Zvar je na nádrži na hydraulický olej teplota do cca 200 stupňov, tlak v nádrži je atmosferický (je tam otvorený odvzdušňovák)
Nádrž bola robená s hasiaceho prístroja, metóda zvárania TIG.
Kvôli pórom v materiály vznikli v zvare malé póri a zvar netesní.
Drží ale časom by mi to prežralo farbu a tiekol by mi olej.

Kamarát mi hovoril, že takéto jemne defekty sa dajú zaliať autogénom a mosadzou.
Preto sa chcem opýtať či by ste mi vedeli poradiť nejakú spájku čo by mi to zaliala.

Mám doma horák na letovanie medeného potrubia cca teplota okolo 800 stupňov, čiže to viem nahriať, len nemám potrebnú spájku.
A cín by to asi neudržal.

Sériovo vyrábaná nádrž mi nevlezie na traktor (homemade), preto to riešim takto.

ďakujem za radu.

Offline

 

#2 02-10-2018 14:23:27

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3041

Re: Oprava poroviteho zvaru

Cín by to vydržel , ale musel by se aplikovat na čistý kov . Běžnou bezejmennou mosazí to v poho půjde , ale bez autogenu nee .

Offline

 

#3 02-10-2018 14:53:34

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Dakujem za odpoved.

Cize ked kupim mosadz povedzme Tig pridavny material a osmirglujem zvar tak mi to chyti?
Alebo potrebujem nejake spojovadlo pod mosadz?
Nejaku pastu alebo kyselinu?

A keby som chcel aplikovat cin cim to mam ocistit existuje nieco ako penetrak pod cin?
Nejaka pasta alebo daco?
Lebo teraz mi cin odpadaval a robil gulocky.

Dakujem

Offline

 

#4 02-10-2018 18:58:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2198

Re: Oprava poroviteho zvaru

Jak hodně těch pórů je? Když by jich bylo jen několik, tak možnost opravy je trochu vybrousit, ohřát aby se vyhnal olej a převařit, třeba elektrodou. Nebo když chceš pájet tak klidně tigem drátem CuSn, nebo CuSn6,CuSi3. Jestli je to hodně pórovité, tak vybrousit a převařit. Pokud je to z hasičáků (prášek, pěna , voda, tak by asi neměl být problém se svářením. Potom je asi vada ve sváření. špatně zalitý svár, nebo přehřátý, kdy začne tavná lázeň pěnit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#5 02-10-2018 19:16:38

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2260

Re: Oprava poroviteho zvaru

Tohle bych po odmasteni a  vybrouseni v klidu svaril i  s MAG.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Online

 

#6 02-10-2018 20:32:02

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2198

Re: Oprava poroviteho zvaru

To jistě, ale jak tomu rozumím, tak mag asi nemá. Když má TIG, tak jistě má i MMA.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#7 02-10-2018 21:15:06

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Ďakujem za odpoveď,

Áno mám MMA a TIG zvárací inventor PEGASUS 200 AC/DC.
MAG alebo inak povedané Cočko nevlastním.

Je to hasičák o hrúbke 1mm. Problém nastal asi pri primiešaní nečistôt s prístroja.
Bol to práškový prístroj, vybrúsil a odmastil som obe časti ale prášok musel ostať v materiáli.

Keď som to zváral tak v niektorých miestach kúpeľ prskala, čo znamenalo že vo zvare sa mi spravili malé póri cca 0.1 až 0.2mm.
Keď som nádobu nafúkal tlakom 3 BAR a polial jarovou vodou celý zvar mi bublinkoval cez tie póri.

Viem že MMA zváranie ma trusku, kde sa nečistoty vyplavia a tú potom oklepem ale zvárať 1mm plech elektródou si netrúfam.
Teraz som mal 25A a už som mal problém aby som neprepálil stenu.

Hasičák som odrezal a navaril naň oceľovú platňu, aby som mal hore rovinu na olejový filter, plus som z boku vrtal dieru 26mm na olejoznak.
Je tam rúrka s vnútorným 1/2 coľovým závitom a bublinkuje mi to aj okolo nej....

Čiže keď to obrúsim, zájdem k ujovi čo má autogén, nahrajem a pridám Cu normálne sa mi vsiakne do pórov v zvare?
Netreba pod ňu nejaký prípravok (kedysi sa to volalo myslím BORAX alebo tak nejako)?

A keby som chcel použiť Cín mal by som tiež použiť nejaký prípravok ako klonofoniu aby mi držal na zvare?
Lebo som to skúšal cinovať a cín sa mi odlepoval od zvaru a robil guľôčky...


Kvalitnejšie bude asi použiť tú mosadz.....

A posledna otazka mozem nahratit autogen Tigom?
Ze by som TIGom nahrial material povedzme na 10A a potom by son tam prikozil tu mosadznu tycinku?
Skusal to niekto aj Tigom nahrievat?
Lebo teplota by mala byt podobna ako pri autogene nie?

Dakujem

Editoval majo.0007 (03-10-2018 05:05:17)

Offline

 

#8 03-10-2018 07:50:12

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2198

Re: Oprava poroviteho zvaru

Při tloušťce plechu 1mm jsi to nejspíš přehřál při sváření. Při opravě jakýmkoli způsobem bude dělat problém olej, který v těch pórech je. Na opravu zaolejovanáho sváru by bylo asi nejjednodušší provést tvrdým pájením mosazí autogenem, nutné tavidlo (borax). Tigem jde pájet natvrdo, přídavné materiály jsem napsal. Musí to být čisté, odmaštěné, žádné tavidlo se nepoužívá. Když už máš ten TIG, tak na tvém místě bych koupil přídavný drát CuSn6(určitě by se dal koupit jednotlivě) a zkusil to zapájet Tigem. Malý proud a snažit se držet drát v tavné lázni. Sehnat někoho s autogenem, kdyby se ti to nedařilo budeš mít vždycky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#9 03-10-2018 07:50:20

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1703

Re: Oprava poroviteho zvaru

majo.0007 napsal(a):

Zdravím, mám otázku ohľadom opravy zvaru.
Zvar je na nádrži na hydraulický olej teplota do cca 200 stupňov ...

Pokud bude teplota ke 200°C, na opravu se nedá použít cínová pájka, to je už teplota blízká jejich tavení. Mosazí by to opravit asi šlo, ale měl by to dělat někdo zkušený, mosazná lázeň v tenké vrstvě do spár pravděpodobně nezateče a bude mít tendenci je kopírovat. Jako tavidlo se dá použít borax.

Offline

 

#10 03-10-2018 09:07:36

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Aha

Ja som našiel medzi tým toto:

https://www.zvaracka.eu/pajka-cu-flam-rb-5246-pr-2-0mm

plus tavivo

https://www.zvaracka.eu/tavivo-castolin-cuflux-5000

Dalo by sa to spraviť aj týmto?
Len cena je tam veľká skoro 50€ s poštovným.... To si dám račej nádrž spraviť niekde v dielni.
Doma myslím mám Borax ale ževraj je to veľmi škodlivé som počul....

Skúsim zájsť do zváračského obchodu a tam sa opýtam na tavivá.
Bez tavivá by mi asi tá mosadz na to nechytila však?

Offline

 

#11 03-10-2018 09:24:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2198

Re: Oprava poroviteho zvaru

To je fostorová pájka na tvrdé pájení měděných trubek, tedy jen mědi, jen plamenem. Na ocel vůbec ne a Tigem už vůbec ne. Zkus tu CuSn6 používám ji občas na pájení hodně tenkých plechů. CuSi3 bys asi dost těžko sháněl jako kusovku. K té mosazi: Tigem to ani nezkoušej. Když tak autogenem a tavidlo, stačí borax.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#12 03-10-2018 09:41:17

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

OK Vďaka za radu cez víkend zájdem k ujovi čo má autogen

Offline

 

#13 03-10-2018 09:44:10

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1703

Re: Oprava poroviteho zvaru

majo.0007 napsal(a):

Doma myslím mám Borax ale ževraj je to veľmi škodlivé som počul....
Skúsim zájsť do zváračského obchodu a tam sa opýtam na tavivá.
Bez tavivá by mi asi tá mosadz na to nechytila však?

Borax je tetraboritan sodný, při běžném použití jako tavidlo nijak nebezpečný není, je třeba v pracích prášcích a používá se i jako hnojivo. Tak jako tak, i když si koupíte hotové tavidlo, stejně buď obsahují borax nebo fluoroboritany, takže to vyjde nastejno, akorát zaplatíte víc. Bez tavidla se mosazí pájet nedá.

Offline

 

#14 03-10-2018 10:20:21

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2260

Re: Oprava poroviteho zvaru

Jako pokud by nebylo jine resení(třeba praskly litinovy blok ktery stale sakne) tam pochopím použití letovaní.Ale pokud se jedna o cistou ocel a použiju třeba na tig spravny přídavny material nevidim duvod proč to řesit letovaním.Už jsem opravoval peknych par nadrzi at uz tigem autogenem nebo Mag metodou a pokud to nejaky umelec predemnou zkousel letovat obvykle to přidělalo praci (krom toho pajka obcas praskne).


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Online

 

#15 03-10-2018 11:49:15

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 794

Re: Oprava poroviteho zvaru

Jen doplním, borax ze svářecích potřeb bude určitě bezvodý, pokud se koupí jinde, např jako hnojivo, nebo pro změkčování vody, může být s krystalově vázanou vodou, to pak při ohřevu prská, proto by bylo nutno takovýto borax předem vyžíhat.

Offline

 

#16 03-10-2018 13:07:21

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Ok uz som objednal Borax zo zvaracskych potrieb. Za 5eur.
Borax je praskovy normalne ho posypem po materiali a zecnem nahrievat plamenom a do plamena pridam mosadzny drot.

Malo by to fungovat tak ze si material do seba natiahne mosazd?

Dakujem

Offline

 

#17 03-10-2018 13:35:49

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1703

Re: Oprava poroviteho zvaru

No já jsem to dělal trochu jinak, prvně jsem si nahřál pájku-drát a strčil do práškového boraxu, ten se na něj natavil. Pak nahřál základní materiál (u mosazné pájky zhruba do barvy světle červené), pak posypal trochou boraxu a ihned na pájené místo přiložil ten boraxem obalený mosazný drát, pak podle potřeby pájené místo dohříval. Kdyby se dal drát přímo do plamene, někam nekontrolovaně skápne, to je k ničemu.

Offline

 

#18 03-10-2018 13:42:21

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2198

Re: Oprava poroviteho zvaru

A co to bude za plamen? Autogen- Acetylen/kyslík, nebo PB/kyslík? Hořák PB vzduch na to stačit nebude.
Ještě k Honzovi. Kdybych to vařil já, tak tenhle problém nevznikne. Kdybych to opravoval, tak to budu svářet. Když je snaha to opravit pájením, tak sděluji jen jak by to šlo a jak by to nešlo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#19 03-10-2018 17:16:37

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Aha skúsim takýto postup teda tongue

Určite Acetylen + Kyslík, klasika čo sa aj režú materiály.

Ono materiál bol nasiaknutý práškom s prístroja, dokonale sa nedal očisťiť, brúsil som ho lamelovým kotúčom a odmasťoval technickým benzínom.
Problém nastal aj v tepelnej rozťažnosti materiálu...
Ja som naváral na kruhovú nádobu kruhovú platňu nie bombír...

Čiže aj keď som zváral postupne materiál sa naťahoval a zvar popraskal tepelnou rozťažnosťou...
Kamarát už takto opravoval podobný fix a úspešne to drží do dnes.

Mne sa jedná hlavne o to aby mi netiekol olej z nádrže cez póry von.
Potrebujem len tie póri zaliať aj živicou by možno stačilo nejakou alebo aj cínom....

A potom to ešte prekytujem laminátom a vybrúsim aby ta nádrž aj vyzerala.
Tlak tam nebude žiaden len riedky a teplý olej.

Offline

 

#20 03-10-2018 17:36:28

majo.0007
Člen
Registrovaný: 07-08-2014
Příspěvky: 94

Re: Oprava poroviteho zvaru

Cez víkend tu pridám fotografie ako to vyzeralo.
Aj tie póry skúsim nafotiť.

ďakujem za rady

Offline

 

#21 03-10-2018 17:37:07

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3041

Re: Oprava poroviteho zvaru

Ještě jsme nežral vytracení mosazi z pórů ....... big_smile big_smile

Offline

 

#22 03-10-2018 18:01:36

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 828

Re: Oprava poroviteho zvaru

Hmm, moc to řešíte, trošku brusu, přetigovat nerez. drátem, odzkoušet a bude. Mosaz bych řešila až jako poslední, mohlo by to praskat v TOO jako u nádrží, zdravím

Offline

 

#23 03-10-2018 18:52:01

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2260

Re: Oprava poroviteho zvaru

Ty jo podle toho postupu to bude asi pěknej slepenec !


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Online

 

#24 03-10-2018 22:31:37

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 758

Re: Oprava poroviteho zvaru

Evita napsal(a):

Hmm, moc to řešíte, trošku brusu, přetigovat nerez. drátem, odzkoušet a bude. Mosaz bych řešila až jako poslední, mohlo by to praskat v TOO jako u nádrží, zdravím

Moc to neřešte-chce to zůstat u jednoho. Když už autogen,tak převařit komplet a je to.
Na znečištěné mareriály je drát Zinkromax.   Pokud si budete hrát s mnoha způsoby,je to vždy průser.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS