SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-10-2018 12:02:27

Lado 72
Člen
Registrovaný: 24-10-2018
Příspěvky: 4

Rezanie alebo vŕtanie

Pozdravujem všetkých,
som tu nový a nemám skúsenosti s rezaním plazmou a tak sa chcem opýtať:
Potrebujem do platní ktoré budú k sebe spájané skrutkami vyvŕtať otvory od 12 do 16 mm. Platní je 350 ks a každá má 6 otvorov. Hrúbka platne je 10 mm, do budúcna to bude 12 a 15 mm.
Chcem sa opýtať či by nebolo lepšie tie otvory páliť ručnou plazmou v nejakom prípravku - ide mi o rýchlosť. Máte s tým skúsenosti? Čo je rýchlejšie vŕtanie, alebo to skôr vypálim? Dajú sa vôbec také malé otvory pekne vypáliť?
Zákazka nie je jednorázová a vyriešil by som s tým aj pálenie jednoduchých výpalkov, ktoré si teraz dávam páliť laserom.
Premýšľal som nad kúpou Alfain Pegas 101. Bude mi tá mašinka stačiť, alebo poznáte v tejto cenovej relácii aj lepší stroj?

Ďakujem za odpovede.

Editoval Lado 72 (24-10-2018 12:13:30)

Offline

 

#2 24-10-2018 13:03:55

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1675

Re: Rezanie alebo vŕtanie

Podle mě je na plazmu poměr tloušťka materiálu/průměr otvoru už moc velký. Asi by tady byla vhodnější magnetická vrtačka s jádrovým vrtákem, nicméně určitě vám poradí zkušenější.
https://www.youtube.com/watch?v=uYZ3DdzRKrA . Mělo by jít o otvor Ø 22mm v desce tl. 19 mm.

Editoval Zdenek11 (24-10-2018 14:13:39)

Offline

 

#3 24-10-2018 14:47:30

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 379

Re: Rezanie alebo vŕtanie

10 mm je už pomerne dost, 12 až 16 mm je pomerne malý primer,radšej vrtat-jadrovou vrtačkou alebo stojanovou s čerpadlom emulzie.

Offline

 

#4 24-10-2018 15:00:38

Lado 72
Člen
Registrovaný: 24-10-2018
Příspěvky: 4

Re: Rezanie alebo vŕtanie

Veľká vďaka za rady. Budem to teda vŕtať.
Ešte sa chcem teda opýtať, že od akého priemeru diery by sa to v tej 10 mm platni dobre robilo?
A čo tá mašinka Alfain Pegas 101 - bude dobrá na produktívne pálenie do cca 15 mm platne?

Offline

 

#5 24-10-2018 16:02:14

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 888
Web

Re: Rezanie alebo vŕtanie

najdi si niekoho kto ma cnc plazmu a daj si tam tie platne vypalit aj s dierami... bude to rozhodne rychlejsie a lacnejsie riesenie ako to vrtat na vrtacke... medzitym mozes robit nieco uzitocnejsie.. :-)
a pegas 101 vie palit v pohode 25mm plech.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#6 24-10-2018 17:46:37

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 469

Re: Rezanie alebo vŕtanie

Urcite si nechat platne vypalit. To je vrtania a vrtania. Teraz ti to treba upinat atd atd.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS