SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-12-2018 12:53:34

Jezevec
Člen
Registrovaný: 18-04-2017
Příspěvky: 9

Problém s kvalitou řezu

Ahoj mám doma čínskou plasmu Sharks cut 60 mám stím nařezáno dost na tenčím plechu převážně 3,4 a 6mm řez je pěkný ,ale když jsem potřeboval nařezat pasovinu o síle 10mm tak ono to sice prořízne ale začne se mi projevovat záporné zkosení čím to je ? Hledal jsem už hodně na internetu ale nic moc jsem se nedozvěděl je to tím že 60amper je málo ? Nebo je to nekvalitním hořákem ? Hořák mám wsd60p tryska 1.2 kompresor 300/10/50 na redukčním ventilů na plasmě mám nastaveno 5 bar. V rukách to podle mě není zkoušel jsem to řezat podle L profilu abych si byl jistý že mám hořák kolmo ale furt stejný hořák tahnu přímo po matrosi. Přemýšlel jsem že bych zkusil koupit lepší hořák třeba ekvivalent hořáku trafimet lt81 který se na Ali pohybuje kolem 1500kc , ale nejdřív se tu zkusím zeptat než vyhodím peníze třeba zbytečně předem díky za rady.

Offline

 

#2 05-12-2018 15:52:21

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4272

Re: Problém s kvalitou řezu

Dobrý den, nezkoušel jste jinou trysku? Ta co píšete je doporučená pro daný materiál? Stíhá kompresor? Vím že v práci jak jsme dělali s plasmou, tak to byl hrozný žrout vzduchu. Jestli dobře chápu, tak kompresor má sací výkon 300L/min. 10Bar a 50L tlaková nádoba?


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#3 05-12-2018 16:02:34

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 813

Re: Problém s kvalitou řezu

Skuste nastavit iny tlak. Aky prudom rezete? Podla prudu sa voli priemer trysky.

Online

 

#4 05-12-2018 17:26:41

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 580

Re: Problém s kvalitou řezu

10mm je plazmu už celkom dosť, zvlášť ak sa to ťahá ručne.  Si spomínam že sme v bývalej práci skúšali aj 20mm s 80A zdrojom, ale to bola strojná plazma a rýchlosť musela byť žalostne malá aby to akotak vyzeralo

Offline

 

#5 05-12-2018 17:41:25

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4272

Re: Problém s kvalitou řezu

My jsme 10 pálili i ručně, ale nevím jestli jsme něměli více jak 60A. Plasma byla do 80-90A, už nevím přesně. Ale určitě se to dá. Je potřeba ale opravdu hodně vzduchu. na tenší plechy do řekněme 5mm stačí i menší kompresor, ale u hrubších asi nad 5mm to už potřebuje pořádně profouknout, nevím jak se to odborně nazývá.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#6 05-12-2018 19:03:12

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2196

Re: Problém s kvalitou řezu

Já si myslím, že tady bude hranice tak 8mm. Tlustší bude trápení.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 05-12-2018 21:08:40

Jezevec
Člen
Registrovaný: 18-04-2017
Příspěvky: 9

Re: Problém s kvalitou řezu

Kompresor je Gude 300 litrů sací a píšou 220litru výtlačný při kolika barech ale nevím  je to přesně jak říká varok 50litru nádoba a 10bar při pálení 2metrovych pasu plechu síla 4mm se zapne po 1 řezu ale stíhá se dofoukavat podle mě to v kompresoru není zkusím si to ještě hlídat udělám nějaký řezy a uvidím trysky mám jen 1 typ ty 1.2mm pamatuju že jsem zkoušel různé ampery těch 60 bylo moc ten řez pak nebyl rovný ani nahoře hodně to ujíždělo do stran i když jsem hořák vedl podle prkna a zkosení tam bylo taky v manuálu se píše když je řez konicky tam se musí otočit tryska jenže tenhle typ hořáku má trysku i dyzu na závitu takže se otočit nic nedá pak jsem potřeboval v pasovine vypálit díru tak i když jsem se snažil sebevíc tak nahoře to byla dokonalá díra ale dole to bylo o dost širší

Offline

 

#8 05-12-2018 22:25:14

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 813

Re: Problém s kvalitou řezu

Zniz tlak, max zbicis trysku a dizu no ake malo by to byt lepsie.

Online

 

#9 05-12-2018 22:35:18

Jezevec
Člen
Registrovaný: 18-04-2017
Příspěvky: 9

Re: Problém s kvalitou řezu

Famater- myslíte že tato plasma na to nemá že lepší hořák nepomůže ? Že je potřeba více ampér ? Já si myslím že by ty ampery stačily že i ta rychlost řezu je na doma dostatečná ale vadí mi ten konickej řez kdyby to bylo jen trochu ale je to fakt znát a pak to ještě vybrusovat do nějaký roviny  je práce na prd. Když se podívám na nějaký jiný stroje třeba jasic cut 60 tak tam píšou 20mm pěknej řez 25mm dělící tak jaktoze tato plasma má problém i s 10mm plechem že by to bylo konstrukcí ?

Offline

 

#10 05-12-2018 22:37:27

Jezevec
Člen
Registrovaný: 18-04-2017
Příspěvky: 9

Re: Problém s kvalitou řezu

Atlan- díky zkusím všechno možné až najdu nějakej kus železa na kterým se vyřadím a ozvu se jestli něco pomohlo. Trysk a dyz mám dost tak to nebude problém .

Offline

 

#11 06-12-2018 00:34:22

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2768
Web

Re: Problém s kvalitou řezu

až na vyjímky žádnou ruční plasmou nelze udělat dokonalý řez nad cca nějakých 10-15mm. Vyjímkou je dle mých zkušeností Hypertherm Powermax.
Na postnutém obrázku (narychlo nalezený na netu) je spotřební materiál pro řezáky Hypertherm, vlevo je patentovaný systém elektrody, má šroubovici a roztočí a usměrní proud vzduch v trysce tak že oblouk plasmatu je rovný v ose řezáku řádově dál než u jiného systemu.
Asi jako když potřebuju vylejt z lahve vodu, když lahví zatočím vznikne vír a voda vyteče mnohem rychleji.
  Je nutný správný tlak vzduchu ve vztahu k ampéráži oblouku.
U toho Hyperthermu mám vyzkoušeno optimálně 6bar na řezáku - na aparátu 7bar, při 100A to celkem v pohodě uřízne i 40mm nerezu. Rychlost postupu je ovšem tragická jak někdo píše výše, může to být tak 3cm/min. Pokud se paličovi zaklepe ruka a vyjede nebo nakloní řezák, řez se zaleje okujemi a je potřeba se o kus vrátit a začít jinde.
Pěkný řezy jdou jen strojní plasmou, často se neřeže vzduchem ale dusíkem, kyslíkem nebo nějakou vychytanou směsí.
https://www.google.cz/search?q=hyperthe … 4051833149
Na podřezávání má vliv i umístění kostry ale hlavní příčina je proud vzduchu který proudí z trysky.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#12 06-12-2018 09:29:22

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2196

Re: Problém s kvalitou řezu

Já mám CUT 55, což je jen jinak nastavená CUT50. Myslim si, ža ta CUT60 je to samé. Kvalitní řezy mat. tl. 10mm jsem vzdal. Do těch 8mm to řeže slušně.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 06-12-2018 10:39:57

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 883

Re: Problém s kvalitou řezu

U plazmy platí, že údaje výrobce o max. řezech musíte násobit koeficientem 0,6. Pak teprve dostanete reálné parametry použitelné ve výrobě. Je také značný rozdíl mezi plazmou na 3x400V a nebo 230V. Podřezávají ale všechny.

Offline

 

#14 06-12-2018 11:20:14

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2196

Re: Problém s kvalitou řezu

Ona ta Shark CUT 60 je na 400V, tak je to trochu něco jiného než mám já.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 06-12-2018 16:29:37

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 580

Re: Problém s kvalitou řezu

Na 10mm je to možno aj málo ampérov - hlavne pri ručnom rezaní tie výsledky budú aké budú aj ked má človek vozík a ťahá, nikdy to nepotiahne tak plynulo ako nejaký pohon stola.

V práci sme mali Hypertherm 80A a ako som vyššie písal, bárs to bola strojná plazma tak nad 10mm to chce mať trysku v dobrom stave aby bol rez pekný a určite sa valilo na plný výkon.

Offline

 

#16 06-12-2018 17:39:35

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4272

Re: Problém s kvalitou řezu

Jezevec napsal(a):

Kompresor je Gude 300 litrů sací a píšou 220litru výtlačný při kolika barech ale nevím  je to přesně jak říká varok 50litru nádoba a 10bar při pálení 2metrovych pasu plechu síla 4mm se zapne po 1 řezu ale stíhá se dofoukavat podle mě to v kompresoru není zkusím si to ještě hlídat udělám nějaký řezy a uvidím trysky mám jen 1 typ ty 1.2mm pamatuju že jsem zkoušel různé ampery těch 60 bylo moc ten řez pak nebyl rovný ani nahoře hodně to ujíždělo do stran i když jsem hořák vedl podle prkna a zkosení tam bylo taky v manuálu se píše když je řez konicky tam se musí otočit tryska jenže tenhle typ hořáku má trysku i dyzu na závitu takže se otočit nic nedá pak jsem potřeboval v pasovine vypálit díru tak i když jsem se snažil sebevíc tak nahoře to byla dokonalá díra ale dole to bylo o dost širší

Psát můžou co chtějí, ale realita je jiná. Asi by více napsali chlapi Brembo, Discovera a jiní. Těch 220L možná naprázdno. Jestli to je tzv. rychloběžka, tedy motor pohání přímo agregát, tak tolik nedá.
Co jsme měli v práci plasmy ESAB 80A, přesný typ nevím a na dílně nějakou starou mrchu, tak taky pálily jemně zešikma.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#17 06-12-2018 20:36:06

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3580

Re: Problém s kvalitou řezu

Unas v praci se pali čistě dusíkem .


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#18 06-12-2018 21:47:27

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2768
Web

Re: Problém s kvalitou řezu

ano, použití dusíku místo vzduchu znamená určitě mnohem kvalitnější řez, takže jezevec můžeš zkusit místo kompresoru použít láhev se stlačeným N2. Já ho nekupuju ale myslím že je nejlevnější z technických plynů.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#19 06-12-2018 22:07:46

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 839

Re: Problém s kvalitou řezu

Jezevec: Trysku 1.2 co píšeš je na tvůj stroj nevhodná (i když se k 60-kám dávají do 60A)...lepší výsledek a to opravdu znatelně lepší bys měl s velikostí 1mm. Tlak max 5 bar a hlavně čistý vzduch...i minimální množství vody ti ničí dýzu na samotném konci u elektrody. Zkus 1mm a uvidíš sám....stroj by měl být schopný řezat i tu 10ku pokud udržíš kolmost hořáku vůči materiálu. Kompresor by neměl být problém jen nesmí být při sepnutí vidět jakoby "škytnutí" plazmy z trysky....některé kompresory při sepnutí mají tuto necnost (spíše chyba regulátoru co je na nich) a opět tento škubanec podpaluje dírku v trysce do stran.  Každopádně postupová rychlost je velmi malá a na tyto stroje je to prostě už moc a pěkně řežou do 6mm max, pak je to o nervy...lze si pomoci menší tryskou 1mm...ale spása to není.

Editoval Discovera (06-12-2018 22:12:01)


AlfaIN PEGAS MIG 200 PFC MAN + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155,  10l lahev směska M21, 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP9F, WP17, WP18F vodní chlzení vlastní výroby, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  1x 10l + 4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen,  TecnoMig 200GD , TecnoTig 205 AC/DC Puls

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2018


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS