SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-04-2019 21:03:00

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Broušení za tepla válcovaného materiálu

Dobrý večer, když se něco vyrábí z materiálů za tepla válcovaných, je to trošku problém brousit. Teď myslím broušení svárů na vzhled. V několika firmách jsme se dost trápili, okuje zalepí kotouče a je po srandě. Jak lamelové kotouče tak fíbry moc nevydrží. Někteří umělci to řeší tlačením na kotouče větší silou, což má za následek podbroušené důlky. Nějaké tryskání vynechme. Má na to prosím někdo nějakou fintu? Děkuji


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#2 03-04-2019 23:45:42

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 828

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Ono to vlastně funguje jinak. Starý kotouč s velým přítlakem kopíruje nerovnosti. Na konečnou jedině nový kotouč,
vysoká zrnitost a malý přítlak.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#3 04-04-2019 04:41:53

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Nový kotouč beru, ale vydrží hodně málo, hlavně fíbry. U nás kupují jen zrnitost 36, jsou to Cubitron II od 3M. Takže mám zkusit větší zrnitost, třeba 60?


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#4 04-04-2019 08:25:10

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 828

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

36 už nemám. Používám 40 a 80.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#5 04-04-2019 21:02:09

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 160

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Offline

 

#6 04-04-2019 21:20:09

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Carls: Děkuji, ale potřebuji něco na větší díly, né trubky a jekly. V práci děláme zjednodušeně napsáno bedny z plechů 5 a 6mm. Je to pálené na laseru. Něco se dělá na tzv. zámky, něco zavařeno na hranu atd. Prostě třeba v rozích zavařená hrana po celém obvodu, potřebuji obrousit do rádiusu. Něco je uprostřed dílu díra např 8x30mm, kterou prostrčím výstupek druhého menšího dílku, který zaliju svárem a potřebuji to zabrousit do rovna, co nejpěkněji.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#7 04-04-2019 22:17:19

Štěpán
Člen
Registrovaný: 01-02-2008
Příspěvky: 91

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Dobrý den
Pro běžné broušení svarů používám zrnitost 40 . Starším, použitým kotoučem obrousím svary na hrubo a novým do roviny.V zásadě asi tak , jak píše pan kemppin.
Někdy je ale okujený povrch materiálu opravdu odolný. Teď právě svařuji sérii dílů pro elektro mechanické odbíjení zvonů. Některé polotovary jsou vypáleny laserem z plechu 6mm.  Okujený povrch na těchto dílech jsem nejprve odstranil ponorem do zředěné kyseliny solné a po svaření je  broušení zcela bezproblémové a pohledově bezvadné. Tak, že to je možnost jak se zbavit okují. Samozřejmě  je to jistě limitované velikostí dílů a také třeba následnou další povrchovou úpravou dílů. Díly, které vyrábím se budou galvanicky zinkovat, tak, že zase půjdou do kyseliny solné ale pokud by se třeba měly lakovat tak už by bylo jen samotné odstranění okují v kyselině solné nedostatečné a povrch by se musel neutralizovat a pasivovat . Zdravím Štěpán

Offline

 

#8 04-04-2019 23:52:55

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 828

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Pokud nestačí úprava fíbrem, tak se používá excentrická bruska. Nabízí ji např. Atlas Copco na vzduch za
cca 50k Kč


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#9 05-04-2019 04:46:55

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Moření do kyseliny by asi neprošlo, díly jsou za prvé velké(kolem 1m) a za druhé to jde potom na komaxit.

Kemppin: Fíbrem to stačí, ale aby to trošku vypadalo. Jak už jsem psal, někteří to moc neřeší, na kotouče více tlačí a pak tam jsou podbroušené důlky. Já nejsem prasesváry které se nebrousí se snažím zavařit pěkně a ty co se brousí tak to obrousit do rovna.

Takže asi i nadále budu vyhazovat jeden fíbr za druhým do koše. Děkuji


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#10 05-04-2019 11:53:14

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 160

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

varok napsal(a):

Carls: Děkuji, ale potřebuji něco na větší díly, né trubky a jekly. V práci děláme zjednodušeně napsáno bedny z plechů 5 a 6mm. Je to pálené na laseru. Něco se dělá na tzv. zámky, něco zavařeno na hranu atd. Prostě třeba v rozích zavařená hrana po celém obvodu, potřebuji obrousit do rádiusu. Něco je uprostřed dílu díra např 8x30mm, kterou prostrčím výstupek druhého menšího dílku, který zaliju svárem a potřebuji to zabrousit do rovna, co nejpěkněji.

Jasný ale dělají se  pro tvou potřebu jen trochu se musí víc hledat https://www.naradionline.cz/rucni-pasov … -inox.html
nahrubo flexou na čisto do rádiusu  tím v odkazu zde je videjko  https://www.youtube.com/watch?v=x0ODlB9Qcnc
Chtělo by to prodejce i s odzkoušením na místě  aby se nekoupilo něco co pak nebude sloužit.Ale s tím nemohu pomoci  v práci máme jen tu co jsem odkazoval jako první a na roury na leštění na soustruhu

Editoval Carls (05-04-2019 11:58:39)

Offline

 

#11 06-04-2019 07:49:11

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 896

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

ja bojujem v praci za tepla tvarovanou ocelou uz dlhsi cas.
sice len oddelovanie.
frezka /alebo vrtak/ stoja na tuto mnamku nekrestanske peniaze a su tak na otravu...bol a je to des.
teraz po novom pouzivam na bodove zvary brusne pasky od 3M cubitron2 ale zrnitos 60+  80+
to co trvalo pol dna mam teraz oddelene za max 1h a ruky v klude.
zrnitost 36 sa neosvedcila rychlejsie sa poskodi a nefunguje tak ako napr 60...

akekolvek ine brusivo nema sancu to odbrusit za ruzumne peniaze a cas.

Offline

 

#12 06-04-2019 08:04:37

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Aha, takže mám říct v práci, že chci jemnější zrnitost těch papírových fíbrových kotoučů? Už ve více firmách používají ty fíbry zr. 36, kde jsem dělal předtím bylo to samé. Brousily se s tím ale klasické plocháče asi 15x70. Po uhnutí na lisu tam byl tzv. napěchovaný materiál v ohybu, tak se to muselo obrousit do rovna s okolním materiálem. Měl jsem obrousit třeba 100ks, ale už po 5ks byl fíbr zanesený okují a vůbec nebral. Na celou sérii 100ks mi dali přitom třeba jen 5 fíbrů, což bylo hodně směšné.
Tady kde teď dělám si sice mohu teoreticky vzít papírů kolik potřebuji, ale paní ve skladě se taky netváří moc nadšeně. Co jsem ale koukal, tak někteří výrobci mají tu brusnou vrstvu jakoby normálně otevřenou bez povrchové úpravy(jako běžný smirkový papír), ale ten Cubitron od 3M to má zalité nějakou barvou nebo co. Tak jestli to má taky vliv? Nevím.
Zkusím tedy fíbry třeba ty 60ky. Zatím děkuji.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#13 07-04-2019 00:38:29

Štěpán
Člen
Registrovaný: 01-02-2008
Příspěvky: 91

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Dobrý den Na ukázku ,jaký je rozdíl mezi za tepla válcovaným materiálem a materiálem chemicky zbaveným okují jsem ustřihl dva kousky ze za tepla válcovaného plechu 2,5mm a jeden  očistil a jeden nechal v  původním stavu. Po cca 10 min v zředěné kyselině solné je povrch upravovaného materiálu zcela bez známek okují a kovově lesklý . Pro mne znamenala tato předúprava dílů velkou úsporu na brusivu i času broušení a hlavně dobrý výsledek. (nenastává viditelný přechod mezi místem přebroušeným a okolím s okujemi) Jinak při broušení za tepla válcovaných materiálů se mi nejlépe osvědčily lamelové kotouče s keramickým brusným zrnem. Zdravím Štěpán

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/303_img_20190405_174212.jpg

Offline

 

#14 07-04-2019 07:50:31

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Pěkné, v naší firmě jdou výrobky na otryskání a komaxit. Člověk když se nad tím zamyslí, tak to většinou nechápe, ale co už. To s tou kyselinou vypadá pěkně, no jak už jsem psal, to by u nás neprošlo. Šetří kde se dá. Lameláky s keramickým zrnem jsem asi ještě neviděl.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#15 07-04-2019 21:12:54

Štěpán
Člen
Registrovaný: 01-02-2008
Příspěvky: 91

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Dobrý den Tady je ukázka lamelových kotoučů s keramickým zrnem.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/303_img_20190407_205028.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/303_img_20190407_205056.jpg

Offline

 

#16 07-04-2019 21:59:19

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4755

Re: Broušení za tepla válcovaného materiálu

Tak takové kotouče jsem ještě neměl.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS