SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 07-05-2019 10:28:47

adams
Člen
Registrovaný: 11-04-2019
Příspěvky: 3

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

chcem kupit drot almg5 na univerzalne zvaranie hlinika ,  aku zvolit univerzalnu hrubku drotu ? 1,6 , 2,4 ,alebo az 4 ?

Offline

 

#27 07-05-2019 10:41:59

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2563

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

AlMg5 bych nepovažoval za univenzální.  Volil bych spíše AlSi5. Co se týká průměrů, záleží na to co se bude nejvíce svářet. Raději než celý balík jednoho průměru, bych koupil průměry 1,6,2,0, 2,4 po menších množstvích. Většinou se dají koupit na váhu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#28 07-05-2019 10:51:33

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3520

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Proč se asi vyrábí tolik druhů a typů přídavných Al materiálů, když by přece měl stačit, podle některých svářečů, jeden univerzální, třeba almg5. Moje kouzelná koule mi říká, že bez znalosti tloušťky svařovaného materiálu a bez znalosti jeho skutečného složení se nedá určit ani typ drátu, ani jeho průměr.
Jen pro pobavení - naprostá většina tzv. duralů je nesvařitelná. V materiálovém listu je maximálně napsáno : Svařitelnost obtížná.

Offline

 

#29 07-05-2019 10:53:25

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1614

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Já nevím ale já vařím drátem kolem 3mm pak to ani nestačíš přidávat .Hlína se vaří jinak než nerez, tam bych šel asi do dvoječky. Jinak  ALmg a ALsi jsou docela odlišné tak je otázkou co budeš svařovat. MG je tvrdší a tím pevnější ale může prasknout dříve než SI které  se lépe rozlévá je měkčí a tudiš houževnatější

Offline

 

#30 07-05-2019 13:13:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2563

Re: Zváranie AlMgSi1 póry

Já se na to dívám z pohledu co se běžně vaří- jekly tl stěny 1,5-3 mm. Já ale také plechy tl.1mm. Proto jsem přidal 1,6mm.  Co se týká materiálu, vycházím zase z těch jeklů, co jsou běžně k dostání a na ně je AlSi5 vhodný. Pro jiné případy pak opravdu nastane problém výběru přídavného materiálu i průměru.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS