SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 08-06-2019 02:28:20

waltr
Člen
Registrovaný: 19-03-2012
Příspěvky: 163

Re: Řezání HSS oceli

ypres.bass napsal(a):

nože do hoblovky se dají řezat skoro bez problémů pásovkou s M51 pásem a dostatečným chalezením

Nože HSS do hoblovky  mají tvrdost 60 a víc.To řezání bych chtěl vidět na vlastní oči.Bulharské nože s HRC 50 snad.


Einhel 160 plus usměrňovač domácí výroby, Povermat MIG 212 synergy puls
Stahlwerk AC/DC plasma WIG 200P S, KWX 73
Autogen velký a malý s PB

Offline

 

#27 08-06-2019 11:30:26

ypres.bass
Člen
Registrovaný: 07-06-2019
Příspěvky: 4

Re: Řezání HSS oceli

waltr napsal(a):

ypres.bass napsal(a):

nože do hoblovky se dají řezat skoro bez problémů pásovkou s M51 pásem a dostatečným chalezením

Nože HSS do hoblovky  mají tvrdost 60 a víc.To řezání bych chtěl vidět na vlastní oči.Bulharské nože s HRC 50 snad.

tak nemůžu mu rovnou nabídnout karbidový pás :-)
ale vážně, proto jsem psal skoro bez problémů, protože standardně M51/ASP (nevím jak konkurence) mají od výrobce udávané, že zvládají do 60HRC
jako ono je to všecko o vyzkoušení


Třístovku malou pilou neuřízneš!
Až budete chtít pilový pás, tak napište... možná vám dám i slevu... ;-)

Offline

 

#28 08-06-2019 13:20:28

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 825

Re: Řezání HSS oceli

HSS oceľ M51 má vďaka 10% volframu a 10% kobaltu tvrdosť 68 až 69 HRC. Vďaka tomu môže za výdatného chladenia a pri malej reznej rýchlosti urezať aj kus HSS s tvrdosťou 60 HRC, ale určite to nie je najlepšie riešenie. Zadávateľ má potrebu rezať pozdĺž najdlhšej strany a tam si rezanie na pasovke neviem dobre predstaviť. Už cca 100 rokov sa na rezanie tvrdých nástrojov používa tenký rezací kotúč tzv. gumovka. Ten nie je armovaný a tiež sa nepoužíva na fričné rezanie, ale na spôsob obrusovania, teda vybrusovania drážky a jej prehlbovania. Dá sa to núdzovo urobiť aj flexou, ale je treba dodržať techniku brúsenia. Najlepšie sa na to ale hodí dratorez (EDM).

Offline

 

#29 08-06-2019 13:28:07

ypres.bass
Člen
Registrovaný: 07-06-2019
Příspěvky: 4

Re: Řezání HSS oceli

senior napsal(a):

HSS oceľ M51 má vďaka 10% volframu a 10% kobaltu tvrdosť 68 až 69 HRC. Vďaka tomu môže za výdatného chladenia a pri malej reznej rýchlosti urezať aj kus HSS s tvrdosťou 60 HRC, ale určite to nie je najlepšie riešenie. Zadávateľ má potrebu rezať pozdĺž najdlhšej strany a tam si rezanie na pasovke neviem dobre predstaviť. Už cca 100 rokov sa na rezanie tvrdých nástrojov používa tenký rezací kotúč tzv. gumovka. Ten nie je armovaný a tiež sa nepoužíva na fričné rezanie, ale na spôsob obrusovania, teda vybrusovania drážky a jej prehlbovania. Dá sa to núdzovo urobiť aj flexou, ale je treba dodržať techniku brúsenia. Najlepšie sa na to ale hodí dratorez (EDM).

je pravda, že jsem asi fakt nepochopil "trasu řezu"


Třístovku malou pilou neuřízneš!
Až budete chtít pilový pás, tak napište... možná vám dám i slevu... ;-)

Offline

 

#30 09-06-2019 21:06:52

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 600

Re: Řezání HSS oceli

Rezať HSS na pásovej pile je nemožné, aj keby tam bol neviem aký pás tak nový zareže 2-3mm a bude KO aj ked výrobca pásu udáva do 60HRC tak je to len taký klam na zákazníka. Nejakým dodatočným ručným tlačením ramena pily (ani pila s prítlakom to neprereže sama - máme Pegas Gonda 300x320 SHI-LR) by to nejak možno prekúsal, ale potom konečná. A nový pás stojí 25-30€
Za jedno by to bolo krivé, další problém by bol s upnutím - skrátka celé somarina

Editoval ivko (09-06-2019 21:11:20)

Offline

 

#31 09-06-2019 22:10:14

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1804
Web

Re: Řezání HSS oceli

Na pásovce se kalená HSS říznout dá,ovšem pásem s diamantovým posypem,cena je vyšší než u dělení vodou nebo drátořezem.Jakýkoliv HSS pás to určitě nedá.Většina má problém i s měkčí pružinovou ocelí pokud je tepelně zpracovaná.Obávám se že ani pás s karbidem se na to nehodí,možná by to říznul,netvrdím že ne ale daleko pravděpodobněji bych to viděl na jeho smrt


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS