SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 10-06-2019 15:47:04

stepanh
Člen
Registrovaný: 16-05-2019
Příspěvky: 5

rezani plasmou ve vlhkem prostredi

Dobry den,

mam dotaz -  potrebuji uriznout par trubek ktere mi vedou ve starem betonovem tepelnem tunelu. Jelikoz tam tech trubek je vic (4 vedle sebe, 80mm) a je to dost na tesno, dost blbe se tam dostavam bruskou abych je byl schopen vyrezat.  Tak me napadlo ci bych to nemohl urezat plasmou.

Trubky jsou lehce vlhke, podlozi je take vlhke... masina by byla v suchu nahore, takze bych tam stahl jen horak a uzemneni. sam bych si stoupl na plotnu styroduru abych nestal v mokru. 

No, a dotaz zni... da se ve vlhkem prostredi timto zpusobem bezpecne pracovat? Nebo uplna blbost?

Predem dekuji.

Stepan

Offline

 

#2 10-06-2019 18:04:24

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 977
Web

Re: rezani plasmou ve vlhkem prostredi

Pokial nemusis ist s horakom priamo pod vodnu hladinu tak je to v pohode... CNC plazmy bezne rezu plechy ktore lezia na vodnej hladine kvoli chladeniu a zachytavaniu spalin a odpadu do vody.
https://www.youtube.com/watch?v=CILxSlricyc
Osobne som si to tiez vyskusal s klasickym rucnym horakom a uplne v pohode.. voda spliechala na vsetky strany a veselo to rezalo..

Editoval vyrobca (10-06-2019 18:09:52)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 10-06-2019 19:16:59

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3507

Re: rezani plasmou ve vlhkem prostredi

Pokud dodržíš postup jaký jsi popsal, tak je to OK a můžeš beze strachu řezat. Přesto je určitá opatrnost na místě, protože přece jen je na oblouku napětí až 300 V. To leknutí je nepříjemné.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS