SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-07-2019 19:23:30

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4950

V sváry

Dobrý den, i když nějakou dobu svařuji, v hlavě mi hlodá taková laická myšlenka. V práci svařujeme materiály asi 5-6mm sem tam něco tenšího nebo tlustšího. Buď tzv. kouťák tedy pozice PB nebo svár V a to buď normálně pozice PA nebo na tzv. padáka. (pozice PG?) Ano, vyjadřovat se k tomu nebudu. Ale k otázce. Zajímal by mě názor zkušenějších svářečů. Vše bude prosím jen všeobecné a hodnoty přibližné. Když budu mít materiál např. 5mm, klasický ocelový plech. Svár V na tupo v pozici PA, tedy shora. Co je prosím více efektivnější, tedy co bude mít jakoby větší pevnost:
1: Udělat menší úkosy s otupením řekněme 1mm, svařování bez mezery a na větší proudy, řekněme kolem 180-200A s myšlenkou že vyšší proud to nataví a udělá větší svár
2. Udělat větší úkos a svařovat menšími proudy, řekněme kolem 140-150A s menším posunem hořáku?

Já osobně radši dělám ten druhý způsob, i když je to pracnější a zdlouhavější. Nevím však jestli je to to pravé. Jestli se zeptáte proč svařujeme i na tzv. padáka, raději se neptejte. Co vím tak se tak svařovat nemá(nesmí?) Jen tenké materiály do 3mm. Je to tak? Ale pro rýpaly, jsem ve firmě chvíli a oni to tak už roky svařují a nebudu jim jejich myšlenku vyvracet.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#2 16-07-2019 20:52:09

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2147

Re: V sváry

varok napsal(a):

Buď tzv. kouťák tedy pozice PB .......

....ja varim "koutaky" aj v inych poziciach, ako PB.... robim nieco spatne?.......

varok napsal(a):

..........nebo svár V a to buď normálně pozice PA nebo na tzv. padáka. (pozice PG?)

"V svar" na trubke zvaram nenormale v PF - najskor jednu stranu, potom druhu - kua, preco som nenormalny? - asi pridem o body, a budem musiet navstivit preskusanie vo zvaracej skole......

varok napsal(a):

............  Jestli se zeptáte proč svařujeme i na tzv. padáka, raději se neptejte. Co vím tak se tak svařovat nemá(nesmí?)....

https://www.youtube.com/watch?v=cUNzEDOVg9s
https://www.youtube.com/watch?v=qD7Kwt_rPC0
https://www.youtube.com/watch?v=Juqz7MlKFIg
......................
aj oni su divni, len varok je lietadlo.......  hod sem fotku svojho korena na stupacku..... az vidime rozdiel ......

varok napsal(a):

.....Já osobně radši dělám ten druhý způsob, i když je to pracnější a zdlouhavější....

ja osobne "mam radsej" skrutkovane spoje, ale nas zvaraci technolog mi vysvetlil, ze predsa len to bude lepsie zavarit podla projektovej dokumentacie...... a mozno to bude menej pracne a rychlejsie - poznas to "rceni" ?"jeli sme skratkou - bola sice delsi, ale o to klukatejsi"...... big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Editoval rcp (16-07-2019 21:09:29)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#3 16-07-2019 21:10:50

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4950

Re: V sváry

Tak dobře upřesním to. Vidím že jste nepochopil.

Pokud vím, tak ta vaše pozice PF je ale svislá zespodu nahoru. Svařovat potrubí jako na videu vidím poprvé. Co jsem dělal donedávna u plynařů, tak se svařovalo taky v pozici PF zdola nahoru.

Kouťáky jsou samozřejmě i v jiných pozicích, špatně jsem to napsal. Myslel jsem jako že mi to svařujeme v pozici PB.

Pozice tzv. PADÁK je jako na videu je shora dolů. Možná u trubek povolené, nevím. Ale u výrobků všude kde jsem dělal jsme v této pozici nesměli svařovat.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#4 16-07-2019 21:13:58

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4950

Re: V sváry

Pořekadlo neznám. Ve výkresové dokumentaci je h...o! Jen velikosti svarů, které stejně nikdo nedodržuje přesně a ani to nejde.
A proč tam pořád mícháte sváry na stoupačku, když jsem se ptal na sváry shora dolů?


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#5 16-07-2019 21:16:13

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2147

Re: V sváry

uz som ti niekolko krat pisal, ze mi nemas vykat - neviem, co je horsie? ze mi vykas, alebo ze dost casto nechapem tvoje prispevky........ big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

varok napsal(a):

.............Jen velikosti svarů, které stejně nikdo nedodržuje přesně a ani to nejde......

dalsie "rceni" poznam prašť jak uhoď - to bude asi na remizu - ci nedodrzis velkost zvaru, alebo poziciu - poziciu vies ukecat - povies, ze si mal zvarenec "hore nohami", ale velkost zvaru nie - mierka nepusti.....  big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Editoval rcp (16-07-2019 21:27:06)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#6 16-07-2019 21:37:26

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4950

Re: V sváry

Aha, zapomněl jsem. Tak tedy kouknul jsem na ty videa s amíky a ti jedou shora dolů normálně a navíc fuga jak blázen.
Takže tahle pozice je povolena?
V čem nechápeš mé příspěvky? Ptal jsem se na názor ostatních, jestli je podle nich lepší dělat na výrobku menší úkosy a drtit to vysokým proudem, nebo naopak větší V drážka a menší proud. Žádná WPSka není, každý svařuje jak umí. Nechci to rozmazávat. Že mají u nás v práci papíry snad 3  lidi z deseti psát raději ani nebudu. Tedy myslím poctivě udělané.

Jak mi tedy vysvětlíš, že projektant nakreslí do výkresu svar a1 u materiálu tl. 5 a 6mm a svařujeme drátem 1mm? No nevím.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#7 16-07-2019 21:42:01

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2147

Re: V sváry

a to nemate ziadneho kontrolora/"zvieracieho" technologa? ako taky vyrobok opusti fabriku?
a to vo vedlajsom vlakne citam nazory, ze kontrolovat treba vsetko - od IQ az po stolicu zamestnancov................ inak to stoji za prd.....

rada odo mna - zvar to tak, aby si bol so svojou pracou spokojny TY - ak to bude dobre, nikto ti nepovie nic - ak to bude spatne, tak skoncis v tescu za pokladnou .....

Editoval rcp (16-07-2019 21:49:12)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#8 16-07-2019 21:54:54

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4950

Re: V sváry

smile Děkuji za radu. Problém vidím v tom, že to chci mít právě co nejpěknější a sváry jak mají být. Jenže ostatní nee, prostě.......
Mají nějakou normu, nevím podle koho dělaná. A tu zatím nestíhám. Proto jsem se ptal.

Výstupní kontrola je, ale......Svařování vůbec nerozumí. Co více napsat?

Editoval varok (16-07-2019 21:55:35)


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS