SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-07-2019 17:39:39

El_Mundial
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 6

WLSP 315 a hliník

Zdravím.
Dá se s WLSP 315 v sériovém stavu vařit hliník? Co případně je nutno předělat?

Offline

 

#2 29-07-2019 17:52:01

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1010
Web

Re: WLSP 315 a hliník

treba kupit hlinikovy drot, najlepsie AlMg5 1mm a vymenit flasu s CO2 za cisty argon.. pokial je tam ocelovy bovden a je cisty a nedrhne, moze tam ostat, a aj kladky mozu ostat klasicke V.. Kto chce, nech si tam kupi miesto oceloveho bovdenu teflonovy pripadne aj kladky U. Treba si dat pozor, aby bol bovden hned za kladkami a aby tam nebola napriklad 5mm medzera. No a spicky na hlinik a hubicu NESTRIEKAT pri praci ziadnym separatorom. Pritlak kladiek treba citlivo nastavit tak, aby pri vylete drotu zo spicky sa dal drot zastavit prstami. No a nakoniec zvarat s nepokrutenym kablom horaku.
Samozrejme parametre su uplne niekde inde ako pri zvarani ocele. Je dobre zvarat na vyssich posuvoch.

Editoval vyrobca (29-07-2019 17:54:35)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 29-07-2019 20:46:54

El_Mundial
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 6

Re: WLSP 315 a hliník

Děkuji za odpověď a ještě drobnost ohledně plynu. Když to není čistý argon ale je tam 18% CO2, je to problém?

Offline

 

#4 29-07-2019 21:03:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3593

Re: WLSP 315 a hliník

Ar s 18% CO2 je směs na svařování "černých" ocelí. Al s tím svařovat nejde. Stačí se vždy podívat do katalogu na podmínky svařování se zvoleným přídavným materiálem - drátem podle svařovaného materiálu.

Offline

 

#5 29-07-2019 21:18:30

El_Mundial
Člen
Registrovaný: 01-04-2019
Příspěvky: 6

Re: WLSP 315 a hliník

Mockrát děkuji za odpovědi.

Offline

 

#6 29-07-2019 21:43:01

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2185

Re: WLSP 315 a hliník

jirkati napsal(a):

Ar s 18% CO2 je směs na svařování "černých" ocelí. Al s tím svařovat nejde

Oblouk to chytí, ale nelze to považovat za svár... To je jako svařovat MMA s oklepanou elektrodou (bez ochrany)... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#7 30-07-2019 10:37:25

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 651

Re: WLSP 315 a hliník

tohle by mě taky zajímalo jelikož tento stroj vastním, cosi se mi zdá že se musí přehodit kabely kvůli polaritě?

na ocel se používá polarita nepřímá to znamená na materiál se připojuje kostra mínus pól "-" a na elektrodu to jest do hořáku je lus pól "+" a na hliník přesně naopak

https://www.mmspektrum.com/clanek/svaro … ynech.html
Citace:
Svařování hliníku metodou MIG
MIG (Metal Inert Gas, svařování tavící se elektrodou) je opět velmi rozšířenou metodou, stále přezdívanou „céóčko" podle prvního ochranného plynu, který se kdysi na těchto strojích používal. U této metody hoří elektrický oblouk mezi odtavující se drátovou elektrodou, která je zároveň přídavným materiálem. Tato elektroda o průměru od 0,6 do 1,6 mm (typicky 1,2 mm) je namotána na cívce a pomocí kladkového podavače, bowdenu a kontaktní trysky, kde získá elektrické napětí a proud, je vedena do oblouku, respektive u krátkého oblouku až do tavné lázně. Hubicí, která je umístěna centricky ke kontaktní trysce, je do procesu přiváděn ochranný plyn, většinou na bázi argonu. Pro hliník i zde platí několik specifik oproti oceli.

Zdroj musí být vhodný pro svařování hliníku, tzn. musí mít možnost změny polarity tzv. čištění. Protože hliník je měkký, bývá vybaven čtyřkladkovým podavačem a bowden má teflonovou vložku. Pokud se žádá svařování menších tlouštěk, měl by zdroj být vybaven pulzací. Standardně se hliník svařuje sprchovým procesem, zkratový proces má nižší stabilitu, ale záleží též na plynu, jak pojednáme níže.

Jako ochranný plyn se používá čistý argon nebo u větších tlouštěk jeho směs s heliem. Oproti svařování oceli je průtok ochranného plynu vyšší - cca 16 až 20 l.min-1 (pro PM průměru 1,2 mm), dle použitého svařovacího proudu. Použije-li se směs s heliem, které je velmi lehké, jsou spotřeby až dvojnásobné.

Offline

 

#8 30-07-2019 12:09:17

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1010
Web

Re: WLSP 315 a hliník

Kramlik - polaritu pri zvarani hliniku metodou MIG naozaj netreba.. Pri tejto metode nejake cistenie hliniku neexistuje. Pulz tak tiez nie je podmienka. Netreba mat dokonca ani MAG invertor, staci obycajna jednoducha dvojkladkova odbocka. Naozaj..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#9 30-07-2019 12:10:43

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1796

Re: WLSP 315 a hliník

No já vařím na dvou  kladce  a nic se nepřehazuje. jen ten argon minimálně 4,6 a drát si dej AL MG je tvrdší. AL SI je opravdu měký a motal se mi .Kladky v pohodě  ani se nic nedeformovalo . Jen jak není hned zápal a jako to trochu drcne je pruser. To by jsi musel mít vše sto procent čisté bez oxidu. Já beru ALMG a nemám problém. No a prúvlak o číslo větší. Jo a dúležité hořák musí být opravdu silný ,jinak  shoří  To teplo tam opravdu je velké.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS