SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-08-2019 18:27:37

n810
Člen
Registrovaný: 30-08-2019
Příspěvky: 5

Výběr co2 na karosařinu

Zdravím chlapy, potřeboval bych poradit s výběrem co2 svářečky na karosářské práce.Už skoro 7 let vlastním svářečku Jasic mig 160, není to špatná mašinka na práci okolo baráku, ale začínám s karosařinou a zjištuji, že na tak slabé plechy (0,8mm) není vůbec vhodná.Doposud jsem vařil 2, 3, 5 hutní materiál a nikdy nebyl žádný problém dala se vždy pěkně vyštelovat, oblouk chytala výborně a i ho držela dobře, byl to i pěkný zvukový zážitek pěkně šustila.Ale ted se vše změnilo, začal jsem vařit slabé plechy a po ubrání proudu svářečka špatně chytá oblouk a jakoby vaří přerušovaně, ale ne že by kopala nebo tak to ne, ale nedá se podle ucha tak pěkně vyštelovat jako když vařím na cca 80A prostě nemá správný zvuk.A když dám 80A na 0,8 plech tak se někdy bod povede že je pěkně rozlitý, ale to musím tak rychle mačkat spoušt hořáku že často udělám díru, není v tom cit.A na tech cca 50A to dělá návary a pořádně to nerozleju, chová se to nějak takhle zmačknu spoušt tak nějak zvláštně se zapálí oblouk a pak to jako přerušovaně vaří až to udělá návar.Zkoušel jsem jít i výš s napětím ale bez efektu pekně zapaluje a provařuje od 80A a víš.Tak jsem začal přemýšlet o jiné mašině, ale vůbec nevím co vybrat aby to dobře vařilo ty slabé plechy a nelepilo.Dříve jsem v jedné firmě vaříval s migatronikem kdx 250 a to byla snad nejlepší mašina co jsem měl v ruce.Podle oka jsem nastavil proud našteloval přibližně posuv a vždy to vařilo pěkně, na ty slabé plechy to byla pecka.Ta mašina chytala oblouk i na lehce rezavém plechu jako nic a pěkně svár rozlila ale nepropálila, tak takovéhle vlastnosti bych potřeboval aby měla má nová mašina.Samozřejmě nemůžu dát za mašinu 60 000kč ale tak maximálně těch 30tkč.Je mi jedno co to bude za značku hlavně to musí fungovat a radši bych aby byla na 380V.Omlouvám se za dlouhý a neodborně psaný text, jsem vlastně svářeč amatér a předem děkuji za rady.

Offline

 

#2 30-08-2019 19:15:46

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4997

Re: Výběr co2 na karosařinu

Dobrý večer, sice je v podstatě to samé téma hned vedle, ale co už. Já taky dělám docela dost karosařinu a mám to samé trápení co vy. Nevím co máte přesně za typ mašiny, jestli tu co má Taggerx zde na foru nebo tu starší verzi, ale to je jedno. Taky jsem ji chtěl, ale už se nedá koupit, škoda.  Předtím jsem měl starou odbočku od Telwinu, ta neměla problém jet i na hooodně nízký proud, dal jsem drát 0,6mm. Jenže i když jsem ji dobře seštěloval, často kopal drát o materiál než to zapálilo oblouk, při delších svárech kolísala rychlost podavače apod. Teď jsem nedávno koupil mašinku za pár korun multifunkci od jakoby ´poláků´, ale na karosařinu taky dost slabota. Už jsem dokonce koupil i kladku na 0,6ku drát, s tím to pracuje ještě hůře, tak jsem nechal raději drát 0,8mm. Jediné co u té mašinky chválím, tak že okamžitě zapálí oblouk, né nějaké kopání drátu o materiál apod. Svařuje to dobře i na dlouhé prodlužovačce a to potřebuji také. U té karosařiny mám proud někde okolo 50-60A, napětí nevím, jelikož displeje ukazují nesmysly. Ale ač velice nerad, musím přiznat že už jsem do mašiny trošku hrabal, tak jsem asi přišel o záruku, ale trošku jsem ji poladil, no už je to lepší. Předtím to taky svařovalo dobře jen na vyšší proud, na ten nižší rozsah to bylo jakoby hodně studené. Rady zde p. Rellíka moc nepomáhaly, no nedá se nic dělat. I když jsem hodně ubral na drátu, svár byl prostě jen přilepená kulička na plechu. Teď jsem schopný jet i na proudy něco málo přes 50A, i když to není ještě pořád ono, tak lepší než předtím.

Nevím, třeba jsem měl jen smůlu na špatný kus, ale už pomalu vylepšuji a kašlu na jejich slavný odborný servis!

Editoval varok (30-08-2019 19:20:31)


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t; Gamastar 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#3 30-08-2019 19:47:43

n810
Člen
Registrovaný: 30-08-2019
Příspěvky: 5

Re: Výběr co2 na karosařinu

Děkuji za reakci, aspon je vidět že nejsem jediný kdo má takový problém.Jinak já mám Jasic mig 160 J35 je to mašina stará už 7 let, nemá ani displeje takže ty hodnoty co uvádím jsou jenom můj odhad pro příklad.Jak čtu váš příspěvek tak zjištuji že za těch 7 let neudělala čína žádný pokrok v těch malých přenosných cočkách.Slabé plechy to vaří pořád stejně blbě.No chtělo by to někoho aby nám objasnil proč tomu tak vlastně je, že to vaří až od vyššího proudu.A pak holt vybrat něco jiného, zkrátka pro tuto práci více vhodného.Ale postačí když se ozve někdo kdo má zkušenosti s jakýmkoliv cočkem co slušně vaří 0,8mm plechy, a je finančně dostupné pro obyčejné lidi.

Offline

 

#4 30-08-2019 20:04:30

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4997

Re: Výběr co2 na karosařinu

Asi vás trošku zklamu, ale jednou jsem zkoušel malé proudy i u nás v práci, kde máme profi mašiny Lorch a taky ouvej. Tam si myslím displeje ukazují docela přesně na desetiny a taky to moc nejde. Pod asi 70A a napětí odhadem 16V je to taky jen bobkování. Sice jsem zkoušel jen na plechu asi 1mm, protože jsem v práci tenší plech nesehnal, ale i tak. Proč tomu tak je nevím. Že by věděl pan jirkati nebo třeba p. Rellík nebo někdo jiný? Můj osobní názor je ten, že prostě ty elektronické mrchy jsou naladěny tak, že až asi od nějakých 70A a řekněme 16V dobře hoří oblouk. Nevím, ale nejsem profi svářeč co se týče elektroniky.
Jo vy máte ten úplně starší plechový typ. Jak už jsem psal, u své mašiny jsem zkoušel i drát 0,6mm. Zase takové zlepšení tam není a mě to dělá problémy u 4m hořáku. Drát se často uzluje u podavače. Tak jsem raději nechal 0,8ku.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t; Gamastar 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#5 30-08-2019 21:01:15

n810
Člen
Registrovaný: 30-08-2019
Příspěvky: 5

Re: Výběr co2 na karosařinu

No zklamaný už jsem byl z dřívějška.V bývalém zaměstnání tehdy pořídily k Migatroniku kdx 250 ještě Migatronik 220 duo nebo tak nějak.No a to bylo něco hrozného vařila ještě hůře ocel a hliník něž můj Jasic.Takže vím že značkové svářečky nemusí nutně znamenat výhru.A už i já jsem vyzkoušel spousty svářeček, ale v hlavě mi uvízla kdx 250 na plechy nejlepší mašina co jsem kdy zkusil.No chce to odborníka aby řekl proč ta kdx 250 byla tak úžasnou mašinou co vlastně bylo tak jiného oproti ostatním běžným mašinám.Ani si nemyslím že ta mašina byla přímo určena na karosařinu při tom výkonu.Zkrátka jaký ten parametr nebo systém určuje jestli bude vařit dobře tenké plechy a nebo nikoli.

Offline

 

#6 30-08-2019 21:08:32

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 291

Re: Výběr co2 na karosařinu

Nejsem zadnej super odbornik jen z praxe: levne svarecky maji motorek i mechaniku fakt mizernou a k tomu rizeni motorku za moc nestoji a proto nelze radne nastavit. 0,8 je na plechy silna - potrebuje vic proudu na udrzeni oblouku naproti tomu 0,6 je chatrnejsi a uzluje se na kladkach. Pokud jsem vzal kit 225 a dal 0,6 tak jsem karosarinu na 1-2 stupen. Omicron gamastar 175 d je ovsem jeste lepsi a daji se tim varit i ty nejtensi a nejschnilejsi plechy. Chapu ale ze to neni uplne nejlevnejsi cinsky stroj ale obecne kde bude invertorova svarecka se snekovym prevodem posuvu dratu bude nadeje ze to bude fungovat.
K levnym strojum s mizernym posuvem- jde to natrenovat a jeden klempir mi rikal ze stroj si zije svym zivotem tak ty se mu musis prizpusobit. Stelovat tlak na drat, pruzna a pevna ruka, ladit drat s napetim (pod 16 moc ne) a vyvarit par dratu nez je v tom clovek dobrej.

Offline

 

#7 30-08-2019 21:23:27

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Výběr co2 na karosařinu

No já mám tu KDX250 doma společně s transstelem 2200 a také jsem se rozhodl si ponechat oba stroje oba mají něco do sebe co ten druhý nema

Offline

 

#8 30-08-2019 21:25:43

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4997

Re: Výběr co2 na karosařinu

Tak co jsem koukal, tak třeba v mé mašince je podobný podavač jako se dává i do dražších.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t; Gamastar 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#9 30-08-2019 21:37:43

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 291

Re: Výběr co2 na karosařinu

Bovden na to ma jeste vliv ale mnohem mensi nez kvalitni posuv dratu.
Tazatel ale koukam pise ze chce stroj do 30 a to se s tou 175d vejde nicmene uz bych si ji nekoupil. Sel bych po cinskych lehcich invertorech se stejnym posuvem - zkratka motor ze steracu nikoliv z volkmena.

Offline

 

#10 30-08-2019 21:40:06

n810
Člen
Registrovaný: 30-08-2019
Příspěvky: 5

Re: Výběr co2 na karosařinu

Děkuji za váš názor.A váš typ by bylo něco od Omicronu na způsob těch jejich gamastárů?Opravdu to ty plechy nelepí ale pěkně provaří?Jinak to neřeší to hlavní co je na tom kdx 250 tak jinak oproti ostatním.Už se tady psalo že i některé profi mašiny nechtějí vařit na malý proud.A myslím že budou ty podavače mezi profi mašinami na stejné úrovni takže tím tohle asi nebude.Spíše je to nějaká vlastnost něčeho jiného ale čeho?A jak poznat z parametrů bez vyzkoušení jestli zrovna tahle bude nebo nebude dobrá na slabý plech.A tuhle informaci bych rád zjistil abych mohl i já amatér vybrat mašinu sám.

Offline

 

#11 30-08-2019 21:52:04

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Výběr co2 na karosařinu

Já mám pocit, že je to tlumivkou proč je KDX tak dobre

Offline

 

#12 30-08-2019 22:06:00

n810
Člen
Registrovaný: 30-08-2019
Příspěvky: 5

Re: Výběr co2 na karosařinu

Děkuji za cenou radu, takže myslíte že je to převážně o té tlumivce.Takže když to shrneme postačí sehnat stroj s laditelnou tlumivkou a bylo by po problému?Jinak vám ji v dobrém závidím je to pořád špičková mašina to se musí nechat, alespon pro klempíře.

Offline

 

#13 30-08-2019 22:52:40

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Výběr co2 na karosařinu

To já nevim,je pravdou že jsem ji chtěl prodat. Teď jsem rád,že mi zůstala. Chtěl jsem za ní 16 dneska to je almužna

Offline

 

#14 30-08-2019 22:55:36

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Výběr co2 na karosařinu

Jinak ta tlumivka je dost velká něco jako trafo a ne elektronická

Offline

 

#15 30-08-2019 23:22:26

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 291

Re: Výběr co2 na karosařinu

Nojo ale v dnesni dobe lze i tlumivku do obvodu zaradit jen castecne a regulovat pomoci modernich obvodu. Kazda slusnejsi svarecka tlumivku ma a regulace muze byt prednastavena. Gamastar vari v pohode a nikdy nelepi tak ze by neco upadlo. Varili mi s tim lidi co videli svarecku jen v televizi a kdyz to dostali do ruky udelali svar sice opticky hroznej nicmene provarenej. Mam na tom drzak na lahev s co2 a malej ventil takze lze odnest v 1 ruce a to se kolem aut hodi. Jinak kdyz mi upadl vejfuk vzal jsem varne koleno a k te uz letite stare roure 1 mm jsem navaril varne koleno odhadem 5-6 mm - drzi tesni a funguje uz dlouho. Tenke plechy to dovede taky ale mam tam 0,8 takze to na to neni ideal ale jde to. Naposledy jsem svaroval prasklou zidli z trubicek 0,5 a taky v klidu. Jinak ladeni tlumivky ma treba laston 175 a je za levno i s hadicema.

Offline

 

#16 01-09-2019 08:40:45

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1834

Re: Výběr co2 na karosařinu

No ten fronis Transstel tu tlumivku asi také má,ale jako ten Migatronic asi nevaří je takový tvrdší

Offline

 

#17 01-09-2019 14:55:03

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 956

Re: Výběr co2 na karosařinu

Jak svářečka svařuje na nízké proudy, velké proudy, v cočku, směsném plynu a podobně je dáno především tím, jak se povedlo trefit dynamickou charakteristiku vlastního zdroje svářečky - trafa a tlumivky. To se nedá dost dobře teoreticky spočítat, musí se použít zkušenosti a pokusy. Většina výrobců volí nějaký kompromis a záleží na tom, jak se jim podaří strefit do požadavků uživatelů. Jasic MIG 160 J35 je vynikající na drobné zámečnické práce, na karosařinu je trochu tvrdý, ale i tu perfektně zvládne. Chce to mít v pořádku všechny přechodové spoje, zejména přechod mezi eurokoncovkou a hořákem. Toto místo je jeho největší slabina. Taky si uvědomte, že každá metoda svařování má svou oblast použití a zrovna metoda mig- mag je omezena zhruba od 50A do 500A. Chtít svařovat mimo tyto meze nebude u této metody nikdy ono. Pokud bych měl navrhnout stroje na tenké plechy, tak je to ten zelený FILEX , případně černý ST 160 a ST200.

Offline

 

#18 01-09-2019 15:26:58

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4997

Re: Výběr co2 na karosařinu

A ten zelený filex opravdu svařuje dobře i plechy kolem 0,8mm? No musím přiznat, taky jsem po ni trošku pokukoval, ale....? V ostravě je u choboly pán, který tomu podle mě moc nerozumí. Škoda


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t; Gamastar 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS