SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-03-2016 11:40:30

Pauli
Člen
Registrovaný: 11-03-2016
Příspěvky: 1

Pajeni medi, tepelny odporn

Dobry den,
potrebuji si vyrobit chladic pro chlazeni vodniho okruhu, pujde o zakladnu z medi a medene trubicky ve kterych koluje kapalina na ochlazeni.
Otazka zni jak spojit zakladnu s trubickama.
Jelikoz kolujici kapalina nepresahne 50stupnu, napadlo me mekke pajeni, mam k dispozici bezolovnaty cin (SN96.5% AG3% CU0.5%) a olovnaty cin, tavidla Kester flux 979 a Formosa SMF-2.

Cim bude nejlepsi pajet aby spoj mel co nejmensi tepelny odpor?
V pripade nejakeho vhodnejsiho cinu/tavidla budu rad za radu.


Druha otazka, kde nejlepe sehnad med pro chladic? jednalo by se o zakladnu 50cmx50cmx0.5cm a 10cmx15cmx1xcm


Diky za jakoukoliv radu smile
Pauli

Offline

 

#2 11-03-2016 14:55:28

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2536

Re: Pajeni medi, tepelny odporn

tak toto sa ti bude pajkovat dost tazko taky velky kus medi bude to teplo rychlo ovadzat najskor to budes musiet pajkovat let-lampou alebo pb-horakom celu rurku si na tu platnu najskor prichit mechanicky aby sa ti to pri pajkovani samotnom neposuvalo,kde zozenies taky kus medi nemam sajnu osobne by som to dal vyfrezovat s dvoch kusov duralu ktore by som nasledne dokopy zlepil,nebola by tam ziadna rurka jej tvar by som dal vyfrezovat na cnc-cku na jednu aj druhu polku platni,na konco uz len narezat zavity nahodit fitingy a hotovo

Offline

 

#3 07-11-2019 08:20:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2775

Re: Pajeni medi, tepelny odporn

Největší tepelný odpor je při přestupu tepla na straně vzduchu. Proto jsou na trubkách chladičů lamely. Bude jedno čím to zapájíš, důležité bude, aby tam nevznikla vzduchová mezera. Nepochopil jsem jak myslíš konstrukci chladiče. Ale vždy bude nutné, aby lamely, kterými bude procházet trubka byly vyhrdlené. Pájel bych to naměko. Ale raději bych se podíval po nějakém chladiči hotovém a celkové řešení chladící jednotky bych tomu přizpůsobil. Tak zatím postupoval každý, kdo  si udělal chldící jednotku a o kom vím.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS