SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-11-2019 15:31:15

seeter
Člen
Registrovaný: 09-11-2019
Příspěvky: 2

Prskání kuliček

Zdravím,
svařoval jsem ocel plech 10mm na jackel 6mm svářečkou Alfain Paegas 250 MIG Syn s drátem 0,8mm CO2 průtok 12 l/min. Jeden svár mi to začalo prskat kuličky viz obrázek a druhý svár byl vcelku bez kuliček.
Zkoušel jsem změnit úhel a vzdálenost v rámci rozumných mezí přesto kuličky lítaly. Nevíte čím je to způsobené? Myslíte, že je to dobře přivařené? Použil jsem nastavení na tloušťku svařovaného materiálu 10mm.

https://imgur.com/HDASDPx
https://imgur.com/PPHmx9N

Offline

 

#2 09-11-2019 18:01:31

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2170

Re: Prskání kuliček

Špatné a nepravidelné vedení hořáku. 12l je u 0.8mm drátu celkem zbytečně moc. Tam stačí 10 (nebo i míň - dokud to nepóruje). Teď ještě není přes to očouzení vidět, jestli byl materiál obroušený a připravený na svařování. Pokud to obroušené nebylo, tak to bude vždy kuličkovat ve větší míře, než materiál očistěný...

EDIT: a oprav odkazy na obrázky... wink Respektive nevím proč to nahráváš kdesi mimo, kde to po pár dnech zmizí a musím potvrzovat souhlas s používáním stránek. Obrázky můžeš nahrát rovnou sem na stránky... Je k tomu ten kouzelný odkaz "Moje obrázky"... wink

Editoval Rellik (09-11-2019 18:03:48)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 09-11-2019 18:17:13

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4921

Re: Prskání kuliček

Jestli máte dobře nastavenou mašinu, tak to někdy dělá i moc vzdálený hořák od materiálu jak tady často píše Jirkati. Některé mašiny se synergií to umí trošku vykorigovat, ale pořád to plive. Nebo moc malý posuv drátu.


Omicron GAMA 1900L HF; Powermat PM-IMG 220t.
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#4 09-11-2019 18:23:54

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2170

Re: Prskání kuliček

Vzdálenost hořáku (průvlaku) od materiálu by měla být cca desetinásobek průměru drátu. V případě 0.8mm drátu by to mělo být +- 8mm...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#5 09-11-2019 18:32:19

seeter
Člen
Registrovaný: 09-11-2019
Příspěvky: 2

Re: Prskání kuliček

Tak to bude to velkou vzdáleností, protože je to v rohu a blbě se tam dostávám s hubicí. Jinak povrch jsem čistil jak to šlo. Ale jak se to zadělá od prvního svařování v uzkém prostoru, tak už to dobře neočistím pro další svár.
Jak je to s nastavením pro různě tloušťky? Když mám 6mm a 10mm, tak to nastavím na svařování pro 10mm?

Offline

 

#6 09-11-2019 20:52:19

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2170

Re: Prskání kuliček

Neřeš nastavení podle tloušťky... Můžeš svařovat 10mm na 100A nebo i na 300A... Záleží na pozici, velikosti sváru i poloze... Tohle nejde určít co se jak má nastavit. To musí vidět sám svářeč... Jinak tím ošistěním jsem myslel přejetí bruskou aby byl vidět čistý kov. Pokud to jen odmastíš, tak to opravdu nestačí... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS