SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-04-2013 20:37:07

david870
Člen
Registrovaný: 28-06-2011
Příspěvky: 124

CEMENTOVÁNÍ

zdravim potřebuji zakalit material 11550 ale vysledek nebyl žadný otázka je jestli je možné cementovat a kalit tento material

Offline

 

#2 29-04-2013 20:49:47

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2358

Re: CEMENTOVÁNÍ

http://www.svarbazar.cz/phprs/showpage. … li_pouziti

Ideální je zvolit správný materiál a také si nastudovat materiálové listy kde je uvedeno vše potřebné.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 29-04-2013 20:56:02

david870
Člen
Registrovaný: 28-06-2011
Příspěvky: 124

Re: CEMENTOVÁNÍ

v tabulkách je napsáno množství uhlíku do 0.4 a materialové listy jsem včera hledal ale nenašel ale teoreticky by to mělo jít zakalit i bez cementování je to trubka a v lepším materialu sem ji nesehnal

Offline

 

#4 30-04-2013 06:10:40

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3208

Re: CEMENTOVÁNÍ

Co chceš kalit v materiálu s 0,4C ?

Offline

 

#5 30-04-2013 09:35:50

rourek
Člen
Registrovaný: 01-03-2010
Příspěvky: 79

Re: CEMENTOVÁNÍ

0,4 % C v materiálu je hraniční hodnota pro určování kalitelnosti. Záleží na co bude trubka použita, podle mého názoru by to na součást, která není extremně namáhána, mělo stačit. Jen bych asi nevolil kalení v "polních" podmínkách kvůli kontrolování teplot.

Offline

 

#6 30-04-2013 09:39:19

david870
Člen
Registrovaný: 28-06-2011
Příspěvky: 124

Re: CEMENTOVÁNÍ

11550 jak sem psal a ten má mít 0.4 c

Offline

 

#7 30-04-2013 09:43:30

david870
Člen
Registrovaný: 28-06-2011
Příspěvky: 124

Re: CEMENTOVÁNÍ

proč kontrolu teplot nahřeju na 800 a ponořím do vody nebo né ?

Offline

 

#8 20-03-2020 20:33:03

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3690
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

Doporučte mi obalenou elektrodu. Potřebuji provést svár, ten se následně třískově obrobí a pak je nutno obrobenou plochu zakalit.
Nechci tedy žádný tvrdonávar. Jde o unikátní součástky, na hokuspokusy není prostor.
Materiál součástek není znám, je tvrdý (zakalený) ale celkem dobře svařitelný.
Děkuji.

edit: asi jsem to dal do blbé rubriky, i když cementaci sváru bych taky vzal do úvahy - pokud není kalitelná elektroda.

Editoval bourač (20-03-2020 20:34:56)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 21-03-2020 12:53:00

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3784

Re: CEMENTOVÁNÍ

Bourači, podívej se na netu do katalogu ESAB na elektrody řady E-B 5xx, to by mohlo pomoci. Pokud je původní materiál zakalený a není možné předchozí vyžíhání, je nutno k tomu přistoupit trochu jinak. Mám vyzkoušený postup s navařením tenkých vrstev metodou TIG s použitím drátu pro MIG/MAG C 508, případně i OK AUTROD 13.91. V obou případech jsem použil předehřev na cca 200 st.C. Svařovat malými proudy, pak nevznikají trhliny.

Editoval jirkati (21-03-2020 12:53:36)

Offline

 

#10 22-03-2020 15:05:04

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1984
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

bourač napsal(a):

Doporučte mi obalenou elektrodu. Potřebuji provést svár, ten se následně třískově obrobí a pak je nutno obrobenou plochu zakalit.
Nechci tedy žádný tvrdonávar. Jde o unikátní součástky, na hokuspokusy není prostor.
Materiál součástek není znám, je tvrdý (zakalený) ale celkem dobře svařitelný.
Děkuji.

edit: asi jsem to dal do blbé rubriky, i když cementaci sváru bych taky vzal do úvahy - pokud není kalitelná elektroda.

Jirko jsi si jistý,že kalicí teplota návaru bude korespondovat s kalící teplotou základního materiálu? Aby pak sice návar nebyl super,ale celek pak nestál s prominutím za prd protože nebude mít požadované mechanické vlastnosti.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#11 22-03-2020 18:19:27

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3784

Re: CEMENTOVÁNÍ

Ládesi, budeš se divit, ale jsem si jistý. Ve firmě jsme už před čtrnácti roky celkem běžně navařovali zpočátu MIKROTIGem, po získání zkušeností i TIGem i docela velké lisovací nástroje (AUTOMOTIVE) s úspěšností přes 95%. I když podle mně byl mikrotig lepší hlavně na ostré lisovací hrany. Ale i při TIGu se to "šimralo" jen max 30 A. Bohužel si už nevzpomenu na značku speciálního přídavného materiálu, ale nebyl to ESAB.

Offline

 

#12 22-03-2020 21:48:07

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1984
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

Jasné,ono to bylo cílené na bourače.Nevíme co je to za součástku,jak veliká je,k čemu má přesně sloužit.Je jasné že když budu renovovat funkční část metrové matrice budu to maximálně dělat znovu když se mi návar vyloupne i s o něco větším kusem základního materiálu.Když ale navařím něco malého z 5 mm plechu(vyhřeju to při navařování),následně budu obrábět a obrobený opravený kus kalit může dojít k nenapravitelným škodám když tam budou rozdíly v kalících teplotách-základní materiál se kalí dejme tomu z 800-850 a návar z 1050.Všimni si že bourač zamítl tvrdonávary(kvůli obrábění?)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#13 22-03-2020 23:18:58

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3690
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

jj kvůli obrábění
loupačka kabelů - podávací válce (jako na hoblovce na dřevo) které cpou kabel proti loupacímu noži. Válce dva kusy oba poháněné mezi nimi stisknutý kabel.
Válce průměr 60mm, orádlované a zakalené. To orádlování i když zakalené již bylo úplně opotřebené, válce hladké - nepodávalo to.

Chtěl jsem válcovou plochu navařit, osoustružit a orádlovat. A znova zakalit
Nakonec sem - domácí podmínky - vzal flexu + tenký kotouč, podepřel ruce, podložil bílím papírem, posvítil silným světlem, brýle 3 dioptrie a drážky 1x1mm vyřezal ručně.
Celkem 352 řezů, s roztečí 1mm. Pro funkci stisknout a dopravit šrotový kabel - zcela dostačující a určitě na dlouhý léta.

Na válcích jsou vidět nasmrkaný sváry, práce předchozího vlastníka - ne moje big_smile
Díky Ládes + moderátor!
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn1858.jpghttp://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn1865.jpghttp://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn1868.jpg


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#14 23-03-2020 11:00:50

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1984
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

Tady byly mé obavy liché,myslel jsem že to bude nějaký razník střižník v malem podání.Zde je variant oprav a úprav několik.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#15 23-03-2020 21:06:06

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3690
Web

Re: CEMENTOVÁNÍ

čau, je to už pár let co jsme se tady bavili o pečlivosti a kvalitě provedených prací.
Takto zrenovovaný válce vypadají blbě, uznávám - ale funkční jsou na 100% - k tomu co mají dělat.

Vybavil jsem si všechny operace nutné k opravě aby to vypadalo profesionálně.
Stočit na soustruhu (je to kalený) obrousit na f6.
Vyrobit kroužky ze zaručenýho matroše, orádlovat, zakalit, obrousit díru.

Poloviny hřídele + nůž uprostřed jsou spojené jen třením - utažené šrouby M10, není tam žádný klínek nebo pero.
Ten radiální vektor při zatížení to neprotočí - i když to loupe kabel třeba 100mm průměr, kabel si mašina vtahuje do sebe i dlouhé kusy váhy desítky kg.
Takže jsem se nalisování nebál.
Mám přístup na strojně vybavenou dílnu i kalírnu ale prostě jsem se o víkendu nudil no. smile
Mám tady nějaký kroužky od valivých ložisek, průměry cca 200mm. Kdyby někdo jel mým směrem.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS