SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-06-2020 09:46:40

fizo
Člen
Registrovaný: 22-06-2020
Příspěvky: 2

zavaření děr

Pěkný den, mám v plechu 1,2mm nerez 6 děr cca 8mm průměr. Poraďte jak na to. Případně pro někoho melouch...Díky

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9735_nerez_plech.jpg

Editoval fizo (22-06-2020 09:49:23)

Offline

 

#2 22-06-2020 10:51:32

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1855
Web

Re: zavaření děr

fizo napsal(a):

Pěkný den, mám v plechu 1,2mm nerez 6 děr cca 8mm průměr. Poraďte jak na to. Případně pro někoho melouch...Díky

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _plech.jpg

Což o to, zavařit to problém nebude, ale bez deformaci (pokroucení) to na nerezu asi nebude... Jedině metodou CMT.

Offline

 

#3 22-06-2020 10:58:10

fizo
Člen
Registrovaný: 22-06-2020
Příspěvky: 2

Re: zavaření děr

TAK MOŽNÁ LEPŠÍ VARIANTA TO JEN ZAPÁJET... JDE MI O UTĚSNĚNÍ PLOCHY, NIC VÍC

Offline

 

#4 22-06-2020 16:55:07

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 85

Re: zavaření děr

Dá sa to pochytať zvierkami,podložiť hlinikom,mosadzou ,alebo vypáliť malé kolečka ktoré sa tam vložia a obvaria iba po obvode. No dva či tri centimetre plechu nestoja za námahu, zváranie a brúsenie či samotný čas. Keby to bolo oprava niečoho sa da o tom uvažovať ale aby nebol odpad z plechu si myslím že je to bezpredmetné


TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#5 22-06-2020 17:50:57

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 5834

Re: zavaření děr

Jestli tazateli nejde o vzhled, zkusil bych to zakápnout normálně COčkem. Vždycky postupně "nakapat" do každé dírky jednou a nechat vychladnout. Pak zase do jiné opačné dírky a tak postupně.


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#6 22-06-2020 21:40:19

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3787

Re: zavaření děr

Svařování nerezu s sebou vždy nese deformaci. Čím větší svár, tím větší deformace. A tohle jsou díry jak do -  hodně velké. Svářeč se deformacím nedokáže ubránit žádnou variantou svařovacího postupu. Takže jedině pájet na měkko nebo nízkoteplotní pájkou na tvrdo a pak dorovnat.

Offline

 

#7 23-06-2020 10:59:19

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2360

Re: zavaření děr

Udelat zátky na přesno naklepnout a pak body 0.02s cca 120-150A po kazdem bodu vychladit stlacenym vzduchem.Tak bych to delal ja.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 23-06-2020 13:02:49

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 106

Re: zavaření děr

ja by som to skusil prichytiť, nahrial, zavaril a skusil to popustit led lampou, co vy na to, tak by to nešlo? alebo lepidlo na kovy?

https://www.lepidlatmely.sk/loctite-ea- … RPEALw_wcB
https://www.elotechnik.cz/loctite-3421- … 00-ml.html

Editoval AndyS (23-06-2020 13:54:47)


konstrukter v Caterpillar, Bobcat, Thermoking, JLG.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

#9 23-06-2020 13:28:51

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3330

Re: zavaření děr

Dělal bych to jako Honza. Už jsem takto zavařil v plechu 1mm díru cca 25mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 23-06-2020 18:19:49

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2360

Re: zavaření děr

Obcas svarim plechy tl1,5-2,5 na tupo k sobe v podstatě bez vyraznych deformací ale je to piplačka a nechce to kvaltovat.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#11 23-06-2020 18:37:33

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3330

Re: zavaření děr

To je právě to. Nekvaltovat. Jinak u nás někde na Moravě je firma, která dokáže z desky vyříznout dřez a navařit tam jiný.  Není to poznat. Nevím, jak to dělají oni ale jsou na to stroje, jako microspot a svár je chlazený vodou.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 24-06-2020 07:31:54

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2360

Re: zavaření děr

https://i.postimg.cc/MM0C6yNB/IMG-20200624-072558.jpg

Svareno migatronic Pi 350 samozrejme bez pridavneho materialu body na preskacku(z druhe strany nedoslo k  nabehu barev oxidu)

Editoval Honza007 (24-06-2020 08:20:32)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#13 24-06-2020 07:36:42

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 106

Re: zavaření děr

ty vyzera ako TIG bez pridavneho materialu


konstrukter v Caterpillar, Bobcat, Thermoking, JLG.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

#14 24-06-2020 10:14:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3330

Re: zavaření děr

Neříkej. Že sis to někde přečetl?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#15 24-06-2020 10:41:30

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1855
Web

Re: zavaření děr

Bez deformací na tenkém nerezu jedině toto: https://youtu.be/Du38DBUd4DM

Offline

 

#16 24-06-2020 12:11:43

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2360

Re: zavaření děr

Jinak výše zmíněnym způsobem(trochu jine parametry) jsem svářel i lem k obalu tlakoměru (oboji nerez tl cca 0.7 mm)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#17 24-06-2020 12:14:21

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 106

Re: zavaření děr

Famater napsal(a):

Neříkej. Že sis to někde přečetl?

hmm.. az teraz som si vsimol text pod obrazkom.. sorry

Ono to bolo editovane po tom čo som na to reagoval.. 7:36 som nemohol vediet že to o 8:16 prida :-)

Editoval AndyS (24-06-2020 12:20:25)


konstrukter v Caterpillar, Bobcat, Thermoking, JLG.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

#18 24-06-2020 13:16:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3330

Re: zavaření děr

Dyť je to jen taková legrace, to nemusíš vysvětlovat.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#19 24-06-2020 20:37:39

roboba
Člen
Registrovaný: 04-09-2008
Příspěvky: 27

Re: zavaření děr

Pokial to nebude namahane tak to staci tmelom zapatlat(zo zadnej strany dat doho viac) a spredu do rovna zabrusit, pripadne epoxid/tekuty kov, zo zadu hodit troska sklenenej latky (ak nieje kludne aj bavlnenej) a rovnako zbrusit z pohladovej strany do roviny. Zvaranim si len privodis problemy.


Jet Tig Mini Ac/dc

Offline

 

#20 24-06-2020 21:54:57

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 354

Re: zavaření děr

Frank napsal(a):

Bez deformací na tenkém nerezu jedině toto: https://youtu.be/Du38DBUd4DM

Neskutečná paráda!
Jen mě trošku udivuje, že dle zvuku u videa, tam ochraný plyn jenom tak plivne.
Možná to zkresluje, je slyšet sepnutí EMV, krátké zasyčení možná Argonu... No asi doběh stačí na ten bod.
Ani ta tenoučká wolframka s obrovským vysazením od hubice se nerozsvítí...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#21 24-06-2020 23:13:55

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1855
Web

Re: zavaření děr

davor napsal(a):

Frank napsal(a):

Bez deformací na tenkém nerezu jedině toto: https://youtu.be/Du38DBUd4DM

Neskutečná paráda!
Jen mě trošku udivuje, že dle zvuku u videa, tam ochraný plyn jenom tak plivne.
Možná to zkresluje, je slyšet sepnutí EMV, krátké zasyčení možná Argonu... No asi doběh stačí na ten bod.
Ani ta tenoučká wolframka s obrovským vysazením od hubice se nerozsvítí...

Mě to také fascinuje. Je to "prakticky" bez vneseného tepla a tudíž asi bez deformací teplem, spec. na nerezu. Viděl jsem to přímo na jedné exkurzi a vážně mě to nadchlo! smile

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS