SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-07-2020 19:21:37

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Pojistné nýty

Prosím, doporučte z čeho vyrobit pojistné nýty (nebo válečky) nebo čim je nahradit.

Má je snad každá sekačka, tedy dokud se neurvou. Jsou dva, po stranách od středu a pomáhají držet nůž u rotační sekačky, v případě že nůž narazí do překážky tak se urvou, středový šroub se víc utáhne a seká se dál. Jenže středový šroub je neúměrně namáhán a při povolování pro ostření nožů je to náročné. Přímo kdo z koho. Originál jsem nýty viděl plastové. Zkoušel jsem je udělat z hliníku, nevydržely ani 5 minut běžného sekání.

Přikládám obrázek nože s označeným místem kde procházejí nýty (špalíčky)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_vvv.jpg

A obrázek unašeče na který se nůž montuje. Středem se dává šroub.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_vv.jpg

Online

 

#2 24-07-2020 22:30:16

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Pojistné nýty

můj způsob opravy se ti nebude líbit, mám jiný systém upínání nože ale ty pojistné silonové výstupky jsem tam měl také. Když se omlely na jejich místo jsem dal šrouby s válcovou hlavou.
Už si nepamatuju jestli to byly imbusy nebo na plochý šroubovák. Od té doby mne bytná neotravuje a seká ten náš jeden ar zahrádky.
Občas při tom slyším jak nabere nějaký šutr nebo kousek želízka který se tam často vyskytuje. Sekačka seká, jednou za 10let nůž flexou nabrousím.

Ty hlavy šroubu mají průměr tak aby se nemusely demontovat, nůž je na hlavy šroubů dírami jen nasunut.

Editoval bourač (24-07-2020 22:32:14)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 25-07-2020 08:53:03

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Re: Pojistné nýty

Bourači, to zní dobře a potvrzuje mi to jako vhodný materiál železo. Uvažoval jsem o mosazi která by mohla být pevností mezi železem a hliníkem a v podobě šroubů sehnatelná.
Překážkou je stejný průměr díry v unašeči jako noži a vrtat větší díru do nože se mi nechce. A hlavně se strácí pojistná funkce.

Online

 

#4 25-07-2020 09:02:53

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 322

Re: Pojistné nýty

Jak často sundáváš nůž  Já to na starý sekačce(elektrický) sešrouboval šroubama s podložkama a byl klid  No nakonec ji popraskali plasty tak šla na odpočinek
šlo ale o to že nesekám bordel jen travku okolo bytovky kde se nic neválí v trávě  dřív to sekal soused kosou tak je to bez bordelu
Na motorový bych to asi nedělal dost často sme svýho času v práci rovnali ty nakopnutý klikovky jak to lidi měli všelijak sešroubovaný

Offline

 

#5 25-07-2020 09:20:55

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

Ty nýty použité jako unašeče mají být jako pojistka proti ohnutí kliky motoru v případě banzinového, nebo hřídele v případě elektrického. Jenže: Aby zafungovaly jako ochrana, musel by nůž narazit ne přkážku symetricky, t.j. na obou koncích "vrtule". Ale v praxi narazí jen jednou stranou. V tom případě se místo nárazu stane bodem otáčení a setrvačnou silou je hřídel namáhán na ohyb. V takovém případě ty čudlíky motor neochrání. Kliky se ohýbají i když tam sjou originální unašeče.
Závěr: dej tam klidně šrouby jako to udělal Bourač.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 25-07-2020 10:06:57

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Pojistné nýty

Ja som nôž pribodoval k hriadeľu, šrob tam je kvôli bezpečnosti. Brusím jak bourač sem tam flexou zospodu a kosí to smile

Offline

 

#7 25-07-2020 13:03:22

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Re: Pojistné nýty

Famater napsal(a):

..... Kliky se ohýbají i když tam sjou originální unašeče.
Závěr: dej tam klidně šrouby jako to udělal Bourač.

Děkuji všem za praktické postřehy a doporučení.
To znamená sešroubovat a neřešit pojistku. Pro broušení lze vytáhnout nůž i s unašečem (při zarezlých dodaných šroubech) a pokud by sekačka přežila nůž tak šrouby jdou vždy odvrtat.
V blahé paměti mam ještě první benzínovou sekačku, pařízek a výměnu ohnuté klikové hřídele, byla tehdy nová a tak tam bylo vše dle výrobce. Nevím, zda tam tyto pojistné čudlíky, unašece už byly. Ted už bych klikovku neměnil, prostě bych měnil celou sekačku.

Editoval Charon (25-07-2020 13:07:24)

Online

 

#8 25-07-2020 13:40:10

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1375

Re: Pojistné nýty

Charone. Pokiaľ som dobre pochopil Bourača, tak tie skrutky nie sú určené na pripevnenie noža, ale na jeho unášanie pomocou hlavičiek. Preto musia byť hlavičky buď valcové, alebo imbusy, ale majú mať taký priemer aby sa zmestili do tých otvorov.

Offline

 

#9 25-07-2020 15:11:26

er-zet
Člen
Místo: Benátky nad Jizerou
Registrovaný: 06-07-2020
Příspěvky: 24

Re: Pojistné nýty

poslední dobou jsem viděl 5 elektrickejch sekaček, značkový i neznačkový od 1500 do 7500 a ani jedna z nich tam tohle neměla..  prostě jen šroub zespodu rovnou do osy.
Ohnutá osa nebo co by to mělo dělat  nikdy nebyl problém kterej tam byl..
Majitelka např. zničila dvě sekačky Bosch tím že jim dávala neskutečnej kouř, a sekala dál aniž by brala v potaz zvuky jaký to muselo vydávat.. přehřátím řemenovýho převodu se roztavilo uložení ložiska a pak už následovala apokalypsa v podobě vyosení celýho kola s nožem, obroušení pastorku a rozložení řemenu a zubů na atomy. Motory to přežili, ale díky totální destrukci převodu a uložení to nemělo smysl opravovat.
Nevím jestli by nějaký pojistný nýty pomohly v podobný situaci kdy ignorant seká a seká nehledě na smrad a zvuky který se z toho lynou  neutral

Offline

 

#10 25-07-2020 16:05:50

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

To se s elektrickou podařilo také mé sestře- přidřené ložisko a odešel motor- vinutí. U benzinových je ohnutá klika častý problém.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#11 25-07-2020 16:20:32

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Re: Pojistné nýty

S dovolením jsem použil Bouračovo metodu.

Bez šroubu, jen kontroluji zda to do sebe půjde.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20200725_142854.jpg

Pohled ze strany od motoru
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20200725_142935.jpg

Výsledný pohled po sestavení.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5816_img_20200725_143823.jpg

Děkuji všem.

Editoval Charon (25-07-2020 16:21:21)

Online

 

#12 25-07-2020 21:31:17

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Pojistné nýty

dokonalé vysvětlení a popis problému od Famatéra smile ani bob by to lépe nedokázal big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#13 26-07-2020 13:44:02

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Pojistné nýty

Já  myslím,  že i  když  narazí  jen  jednou  stranou,  tak  ty nýty,  pokud jsou  správně pevnostně dimenzované a středová  matice není  utažený  na krev,,  povolí  dřív,  než  se klikovka či  hřídel ohne.
A co  takhle si  je vytisknou  na 3D tiskárně?

Offline

 

#14 26-07-2020 20:03:22

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 601

Re: Pojistné nýty

Neschcel som sem napísat,ako som to vyriešil   ja na elektrickej kosačke-aby ste ma neukamenovali. Výrobca tam dal ako unášač tie plastové nity,otec s nou rád kosil okraje chodníka,takže sa samozrejme utrhli. Tak som to prevrtal a dal som tam ocelové skrutky a je pokoj. S centrálnou skrutkou sa nož fixovat nedal-nejakého kreténa napadlo dat skrutke teflonovu hlavu šesthran 21 mm,navyše je hlava velmy nízka. Takže ked sa utiahne poriadne,tak už sa normálne uvolnit nedá-za šesthran.

Offline

 

#15 26-07-2020 20:08:41

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Re: Pojistné nýty

Už jsem tam dal ty šrouby, tak uvidíme. Trefit se do správné pevnosti není až tak snadné a ABS plast či podobný nebude o moc pevnější než hliník, který vydržel asi 5 min.
Ukázal se další problém a to kolísání otáček. Předpokládám, že by to mohl dělat vzduchový filtr. Sice jsem ho umyl v benzínu a vyfoukal stlačeným vzduchem, ale kolísání přetrvalo. Tak koupím nový a zkusím co to udělá.

Online

 

#16 26-07-2020 20:28:04

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

Charone, co to máš za sekačku? Jaký motor?jaký benzin dáváš?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#17 26-07-2020 21:01:34

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

Tady jde o to, že toto bývá následek předpisů EU- kombinace motoru pracujícího s ochuzenou směsí a špatného benzinu. Náchylné jsou Hondy ale přidaly se k nim i motory jiných značek. Zásada je používat premiový benzin 100(Verva, Maxx Motion a p.) Tyto benzíny jsou bez znehodnocujících přísad.  Pro začátek  je potřeba když už je v nádrži zbytek nalít do ní "čistič palivových cest - benzín" nastartovat a nechat jet, až se čistič dostane do karburátoru. Sekačku odstav. je možné ji po několika dnech znovu nastartovat aby se směs v karburátoru vyměnila. Už ale používat jen 100! Od té doby nám už všechny sekačky (4) jedou bez problémů. Honda jedou plynule na volnoběh, jen se tak překuluje.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#18 27-07-2020 02:57:23

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3429
Web

Re: Pojistné nýty

uz sa to tyka kazdeho vratane Brigsov lebo nieje BrigsStratton ako B&G v celej EU mame s pridanym ekobordelom
Japonci maju vyssi oktan v palive preto Hondy na ich benzin nemali problemy dnes sa pridava uz do kazdeho
ten stabilizator paliva aby sa to nezamrdalo tou ekozlozkou ktora sa pridava v EU.
A prejavuje sa to hlavne po dlhej odstavke ked niekto stare palivo nevylial a nechal to tam rozkladat
Premiove palivo ma mensi podiel tej biozlozky preto tam velmi netreba pridavat ten stabilizator.


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#19 27-07-2020 07:32:24

shaolin
Člen
Registrovaný: 07-11-2019
Příspěvky: 77

Re: Pojistné nýty

S tým benzínom je to ako píše Ihlan. Od nova vždy pridávam stabilizátor paliva a deklarujú že potom ten mix udrží benzín použitelný aj rok. Dáva sa hneď pri tankovaní a používam benzín 95. Takýto benzín dávam do stihlky aj do kosačky s Honda GCV motorom. Akurát že po kosení benzín v nádržke vždy dolejem doplna a nechávam ho tam aj cez zimu. V kosačke 3 roky bez problému. Ten stabilizátor mám od Briggsu ale robí ho aj Honda.

Ten bio sajrajt z benzínu nielen zalepí karburátor (otáčky potom kolíšu) ale aj sa nalepuje na vodítka ventilu pri štvortaktoch, takže ho postupne pridrie.

Na mojej kosačke je ten unášač hliníkový (dural...) aj s výstupkami na ten nôž. Tie po nejakom náraze zvykne pekne odstrihnúť. Ja som do toho unášača v mieste výstupkov vyvrtal diery a nabil som do nich drevené bukové kolíčky čo používajú stolári na spájanie dreva. Dokonca stačí jeden prerezaný na dve polovice. Občas ich pri náraze odstrihne, takže to funguje a výmena nieje nijako časovo ani finančne náročná. Lištu mám 55cm (reálne 53...)

Inak kolísanie otáčok môže spôsobovať aj vyťahaná alebo poškodená pružinka regulátora otáčok.

Offline

 

#20 27-07-2020 08:08:17

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1622

Re: Pojistné nýty

Sekačku nemam tady, už je na chalupě a tak přesný označení sekačky nevím. Leju do toho to co do auta, 95 oktanový s tou bio břečkou co máme od EU. Olejový mazaní to má bokem, do benzínu se už olej neleje.
Ten stabilizátor paliva se prodává na benzínový pumpě?
"čistič palivových cest - benzín" - to se předpokládám také u pumpy dá sehnat?

Dřevěné kolíčky, dobrý nápad. Ale už to asi necham jak to je.

Editoval Charon (27-07-2020 08:10:57)

Online

 

#21 27-07-2020 08:26:06

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3429
Web

Re: Pojistné nýty

maju v kazdom HOBII alebo Mountfielde a servisoch BG/Honda praveze ked lejes 95oktan je tam vela tej
biozlozky a ta zdegraduje potom to v kosacke nechas 6tyzdnov-8tyzdnov a mozes cistit karburator a cele
proste novy 95 s biozlozkou kolko 2 roky ho mame  prvy/druhu zimu sa nesmie nechat dlho ani v autonadrzi
cize dochodcovia co maju skodovky 100/120 a perjdu 60km za rok to zistia....

Trosku zle som napisal moj prispevok Hondy v japonsku nikdy nemali problem lebo japonci maju vyssi oktan ako EU
a tak boli tie motory vyvinute a pre EU sa robia asi 3 serie brigsov aj ked je to made in USA ci PRC je viac generacii
starsie nemali problemy tie novsie sa uz ucpavaju takze aj tam treba stabilizator a do starych si nedaval
lebo este bol benzin 95 bez tej ekozlozky teraz to tam musis dat alebo kupis SHELL 99-100oktan co je
podstate benzin ako bol 95  s nizsim podielom ekobordelu

plati zasada liat len tolko do kosacky/pily/frezy (hocico v zahrade)  kolko spotrebujes
v nadrzi nenechat nic a nechat stroj skapat minut aj to co ostalo v sustave
na zimu vycistit nenechat v nadrzi rozhodne tam nenechat 95tku bez stabilizatora to potom pojdes do servisu.
kde ti to vycistia.. smile  pogoogli co a ako to riesia majitelia toho Brigsa a zistis co a ako

Editoval ihlan (27-07-2020 08:30:16)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#22 27-07-2020 09:02:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

Ten vylepšovač paliva (Fuel Fit od B&S) jsem roky používal. Ten stabilizuje benzín, ale ne směs s olejem. Směs s olejem neudělá stabilní ani  100 Verva- musí se dodržovat pravidla používání směsi. Po zkušenostech mnoha uživatelů strojů s motory Honda jsem přešel na benzin 100. A je po problému. Z evropského 95 se vylučuje něco jako pryskyřice na površích kovových součástí. Při malých průměrech trysek nových motorů to představuje v% velkou změnu průřezu trysek. Když je to moc, tak jedině ultrazvuk a ani se to někdy nepodaří. Používání 100oct. paliva to vše řeší a nemusím myslet na to jestli ten Fuelfit mám, nebo nemám. Ten také není zadarmo. Vůbec se nestarám o to, jestli mám v nádrži benzín nebo ne. Na jaře párkrát zatáhnu a motor jede. Na SK, jsem naposledy použil bubnovku Blanice loni koncem května. Pak bylo sucho a nepotřeboval jsem ji použít. Letos jsem z důvodu proticovidových opatření na SK nemohl. Sekačku jsem vytáhl letos až cca 10. 7. po druhé zatáhl a motor běžel. Pravda, je to Tecumseh Centura, ne ještě tak přiškrcený.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#23 27-07-2020 10:26:22

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Pojistné nýty

Není  pravda,  že premová  paliva nemají  biosložku. Aspoň  papírově
EUbenzín  95  má  jako  biosložku  bioetanol, premiové  benzíny mají  jako  biosložku ETBE (etyltercbutyleter).
U etanolu  je problém  v tom,  že je mnohem  rozpustnější  s vodou  než  s benzínovými  frakcemi. Proto  když  se do  benzínu  dostane trochu  víc vlhkosti, etanol  se z  benzínu vyloučí  ve směsi  s vodou  na dně nádrže a nad ním  zůstane benzín. Etanol  s vodou potom  koroduje kovové  povrchy. Další  problém  je v tom,  že etanol není  vzájemně rozpustný  s olejem. Proto  když  se míchá  benzín s olejem pro  dvoutakt,  zase olej  se rozpustí  v benzínu,  ale potom  se etanol  zase vyloučí na dně nádrže nebo  kanystru. ETBE tohle údajně nedělá.
Co  jsem  viděl  diskuze,  pokud se EUbenzín 95 hned spotřebuje a nevadí  motoru,  klidně se přes léto  může používat. Ale na uložení přes zimu  se musí  úplně spotřebovat  a nahradit nějakým premiovým benzínem.

Editoval Radim (27-07-2020 10:27:46)

Offline

 

#24 27-07-2020 11:05:28

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4897

Re: Pojistné nýty

Bez etanolu je právě ta Verva u Benziny.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#25 27-07-2020 11:14:36

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Pojistné nýty

Mám asi 15let Alko a motorem B+S, dávám jenom benzín 95 oktanů bez chemických zlepšováků a žádný problém nemám, přes zimu je sekačka v nevytápěné boudě, na jaře vyndám, nacupuji benzín a nahodím. Nevím, jak teď ty novější motory. O náchylnosti Hondy na kvalitu benzínu jsem u prodejce také slyšel, myslím u Mountfieldu.

Do motorky jsem dával Vervu, bývala bez biosložky, ale nedávno mi někdo říkal, že už se tam něco přidává a lepší je 98 oktan z Čepra. Chci se proto podívat u pumpy na specifikaci paliva

Editoval jees (27-07-2020 11:16:48)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče