SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 10-07-2020 20:49:09

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 559

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

každý spalovací motor pracuje s prebytkom vzduchu-to znamená,že nasaje viac vzduchu k zhoreniu paliva,než je potrebné. V moderné motory pracuju s velkým prebytkom vzduchu,teda výfukové spaliny obsahuju určité percento kyslíka. Velký prebytok kyslíka je potrebný k správnej funkcii katalyzátorov a regenerácii DPF filtrov a taktiež k dohoreniu spalín vychádzajucich zo spalovacej komory . Niektoré motory mali i samostatné potrubie,ktorým sa privádzal vzduch za výfukový ventil. Takže na spaliny by som sa radšej nespoliehal.

Offline

 

#27 27-07-2020 21:59:41

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 2624

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

https://www.televizeseznam.cz/video/vrt … e-64079662

prvi dvaja.....

Editoval rcp (27-07-2020 22:00:28)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#28 27-07-2020 23:19:23

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3637
Web

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

admine vidíš to? sad pusť nám prosím to kecálkovo big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#29 27-07-2020 23:27:42

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 429

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Brembo napsal(a):

každý spalovací motor pracuje s prebytkom vzduchu-to znamená,že nasaje viac vzduchu k zhoreniu paliva,než je potrebné. V moderné motory pracuju s velkým prebytkom vzduchu,teda výfukové spaliny obsahuju určité percento kyslíka. Velký prebytok kyslíka je potrebný k správnej funkcii katalyzátorov a regenerácii DPF filtrov a taktiež k dohoreniu spalín vychádzajucich zo spalovacej komory . Niektoré motory mali i samostatné potrubie,ktorým sa privádzal vzduch za výfukový ventil. Takže na spaliny by som sa radšej nespoliehal.

Vic vzduchu nez potrebuje opravdu nasat nemuze to by totis nemel spravny pomer paliva/vzduch a o to se uz 20 let stara vaha vzduchu. Drive byla skrtici klapka. Trochu bych osvezil princip slalovacich motoru.

Offline

 

#30 28-07-2020 00:02:50

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3637
Web

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

jj dnešní motory jsou uplně jinde, třeba EGR ventil a váha vzduchu sice je součástí sání ale vzduch neváží, hmotnost počítá procesor z teploty a hustoty:)

a většina komponentů je z hliníku - kdyby někomu přišlo že je to tady zas.raný OFFtopic.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#31 28-07-2020 10:36:41

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2958

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Možná  by byla dobrá  rada počkat  na zimu  na mráz. Nafta je hořlavina většinou  3 třídy nebo  na rozhraní  dvojky a trojky,  zvláště ta letní. To  znamená,  že páry nafty by měly začít nad kapalinou  hořet  při  teplotě nějak 50 - 60 st  C. Letní  při  vyšší,  zimní  při  nižší. Na nádrži od nafty uložené  na slunku  a pořádně rozehřáté potom stačí  při  svařování  jen  malé  oteplení a troška vneseného  tepla a už  to  letí....
Benzín  by měla být hořlavina dvojka,  měl  by začít hořet  při teplotě par nad kapalinou nějak 25 - 30 st  C. Takže benzínová  nádrž je na ten  výbuch  o  dost  citlivější.
Jinak  ředidla jsou  většinou  taky hořlaviny dvojky třídy.  Takže pokud jsou  vychlazené  na třeba 0 stupňů  C,  dá  se v těch kapalinách  při  troše obratnosti  i  zhasnout cigareta nebo  hořící  zápalka.
Hořlavinou  jedničky třídy je třeba aceton  nebo  etanol,  ty začnou  hořet  i  vychlazené  na 0 st  C.
Myslím, že hodně problémů  bylo  způsobeno  tím,  že jeden vařil  nádrž v zimě za hodně nízkých  teplot a šlo  to  bez  jakýchkoliv problémů,  druhý to  dělal podle něho,  ale v létě za vedra a už to  bylo. Nebo  když  vyčistil  nádrž od třeba nafty třeba čistým  technickým  acetonem,  oproti  dřívějšku je nyní  hodně v prodeji. Asi proto,  že na rozdíl  od třeba toluenu a lakových  benzínů má aceton  nižší  emise CO2  takže jejich  výrobci  méně platí  za uhlík.
Zase aceton  je o  hodně těkavější.  Pokud dal  do  nádrže hadici  se vzduchem  a nechal  to  třeba aspoň  půl  hodiny vyfoukávat,  měl  by se téměř všechen  aceton vypařit a dostat pryč  z  nádrže.

Offline

 

#32 28-07-2020 11:15:15

Sinuhet
Člen
Registrovaný: 13-04-2019
Příspěvky: 48

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Viem ze kamarat zvaruje nadrze na motorky (viem su mensie) a tvrdil ze staci na vyplachnutie horucim luhom sodnym...

Offline

 

#33 28-07-2020 11:16:52

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 980
Web

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Svařoval jsem dvě 840l nádrže z DAFu před dvěma měsíci a nádrž před svařováním byla odvíčkovaná dva týdny, než se ke mě dostaly a ještě jí částečně napustili vodou. Pak jsem nařezal z 2ky plechu pásy, které přišly na místo, kde je stažená pásovinu k rámu a vařilo se v pulsu Triem a celé následně jen obloukem tigem přejel. Nádrž jak lusk. Pláty byly 3ks  20x90cm....prožrany jak řešeto od těch upínacích popruhů.
No být to nádrž od benzínu dávám od toho ruce pryč.
Nadrž na motorku je ještě pohoda ale nádrže z kamionů kdyby byly na benal to už je jiný objem a tam těkavé páry jsou o hubu.

Editoval Discovera (28-07-2020 11:19:53)


Welder Fantasy TRIO 230 DualPulse,  TecnoMig 212 LCD + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155, TecnoTig 205 AC/DC Puls. 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP17, WP26, WP18F, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen

Offline

 

#34 28-07-2020 14:59:54

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1941

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Za mě, když jsme stavěli čerpací stanice, byl automobilový benzín hořlavina 1. třídy s bodem vzplanutí -24°C, ethanol měl myslím +12°C.

Offline

 

#35 28-07-2020 20:48:35

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3637
Web

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Discovera napsal(a):

prožrany jak řešeto od těch upínacích popruhů. .

Navrhuju plynule přejít od benzínu k pracím práškům big_smile :

Po 15 letech odešla automatka, plněná zepředu. Značka Blomberg.
Trošku tekla, jen trošku jinak vše OK.

Rozebral jsem jí na prvočinitele, plastová vana, nerezový buben upevněný k hřídeli hliníkovým třírameným  držákem. Ložiska + symering naprosto OK.
Ten hliníkový držák byl v blízkosti hřídele sežraný tolik že se jedno rameno úplně oddělilo. Pračka tedy prala a ždímala ale buben se mírně vyosil a škrtal o plastovou vanu.
Škrtal a drhnul několik let až vanu prodřel (nahoře).
Zajímavé je že hliník totálně zkorodoval jen těsně u osy, na velkém průměru byl profil tech 3 ramen úplně v pořádku i když zde byl původně mnohem menší tloušťky.
Vysvětluju si to tím že pračka když máchá, tak voda je pod úrovní osy a na tom středu zůstane agresivní prací prostředek, odstředivá síla je zde relativně malá a prášek se neumeje a trvale rozežírá ten hliníkovej střed.
Možná kdyby se občas napustila pračka ručně hadicí nad osu otáčení bubnu mohla tady holka být ještě 10 let.
Už nevím kolik tenkrát stála. Koupil sem úplně stejnou (4999Kč. PlaneoElektro) akorát se jmenuje jinak.
Opravit to nejde - buben nelze vyjmout bez totální destrukce vany.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#36 29-07-2020 08:11:40

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 559

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Adamw140 napsal(a):

Brembo napsal(a):

každý spalovací motor pracuje s prebytkom vzduchu-to znamená,že nasaje viac vzduchu k zhoreniu paliva,než je potrebné. V moderné motory pracuju s velkým prebytkom vzduchu,teda výfukové spaliny obsahuju určité percento kyslíka. Velký prebytok kyslíka je potrebný k správnej funkcii katalyzátorov a regenerácii DPF filtrov a taktiež k dohoreniu spalín vychádzajucich zo spalovacej komory . Niektoré motory mali i samostatné potrubie,ktorým sa privádzal vzduch za výfukový ventil. Takže na spaliny by som sa radšej nespoliehal.

Vic vzduchu nez potrebuje opravdu nasat nemuze to by totis nemel spravny pomer paliva/vzduch a o to se uz 20 let stara vaha vzduchu. Drive byla skrtici klapka. Trochu bych osvezil princip slalovacich motoru.

Problematiku spalovacích motorov mám naštudovanu pomerne dobre. Váha vzducu alebo MAF senzor-ani zdaleka ho nemá každý motor a niektoré motory maju len MAP senzor. Iné maju MAF i MAF. škrtiaca klapka vobec nesluži na riadenia nastaveného pomeru vzduchu a paliva ale ne reguláciu prietoku vzduchu-u zážihových motorov nie je inak možné riadit výkon a otáčky-doteraz ho maju všetky zážihové motory. Lamda sonda zase sníma percentuálny podiel vzduchu v spalinách. Zážihový motor dokáže pracovat i dvojnásobne bohatšou zmesou. Rozhodne tu nemienim tuto tematiku rozvýjat.

Offline

 

#37 29-07-2020 08:26:34

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 559

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

hliník a jeho zliatiny silno oxiduju za pomoci soli-chlorid sodný a vody. Sol sa pridáva do mnohých zmekčovačov vody ale i pracích prostriedkov. životnost bola vopred daná výrobcom,vy ste ju nemohli ovplivnit-jedine hliníkový odliatok chránit voči vode a zmečovačom a pracím prostriedkom-čo je nemožné. Napríklad neošetrené hliníkové disky dokážu uplne zoxidovat zvnutra,pričom ich povrch sa javí byt v poriadku,no disk sa prakticky rozsype v niektorých častiach.
Ale téma bola iná,takže neodporučam naplnat palivovu nádrž spalinami zo spalovacieho motora ale použit inu metodu. A ešte niečo k tematike nafty v nádrži-do nafty sa za velkých mrazov pridával a niekedy ešte i teraz pridáva benzín-samozrejme nie v rafinériách. Zabranuje totiž zamrznutiu nafty-vyzrážaniu parafínu a voskov za nízkych teplot. V nafte sa čuchom len velmy tažko definuje benzín-musel by byt v hojnej miere. Takže odporučam použit iné metody na zamedzeniu vniku požiaru alebo výbuchu ako spaliny z motora-nepríklad CO2,dusík alebo vodu. Pred niekolkými rokmi v zberných surovinách nedaleko rozpalovali velku olejovu  nádrž. Prišlo k výbuchu a zvarač bol tažko popálený. Samozrejme boli porušené všetky bezpečnostné pravidlá zo strany majitela a z časti i samotných pracovníkov. Neviem či mal pálič vobec nejaké skušky na prácu s autogénom.Samozrejme sa to vyšetrovalo,ale vzhladom k tomu,že to bolo v dobách divokých privatizácií a obnormej skorumpovanosti sudov,tak majitel  zberných surovín nebol potrestaný,a pracovník nedostal žiadne odškodné.

Editoval Brembo (29-07-2020 08:44:14)

Offline

 

#38 29-07-2020 08:50:56

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 559

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Radim tlaky pár u nafty či letnej alebo zimnej sa príliš nelíšia,len sa pridáva malé percento prídavných látok do zimnej. Zvačša to býva petrolej,je pre ekonomiku výrobcu najvhodnejší. Takže nebezpečenstvo je zhruba rovnaké.
U benzínov je to iné,letný motorový benzín má tlak pár z dovodu bezpečnosti nižší-teda odparnost letného benzínu je nižšia.

Offline

 

#39 29-07-2020 11:26:17

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 554

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Brembo napsal(a):

............... Zážihový motor dokáže pracovat i dvojnásobne bohatšou zmesou. ......

Pokud se nepletu, tak čim bohatší směs, tim víc benzínu a méně kyslíku, motor se zakuckává a padá výkon.
Z hlediska motoru se snažíme dostat na poměr 14,7 dílů vzduchu a 1 díl benzínu, směs v tzv. stechiometrickém poměru. To je poměr nejvýhodnější pro motor, jde o fyziku.
Opačný stav o kterém asi hovoříte je chudá směs, motor je sice výkonnější, ale v důsledku nízkého obsahu benzínu dochází k přehřívání válce a výsledkem bývá např. přidřený píst. Hodně chudou směs signalizuje “chcípání” motoru při delší jízdě na plný plyn.

Nějaké dlouhodobé přisávání vzduchu za motorem si dost těžko dokáži představit, minimálně lamba sonda co je za katalizátorem by řvala. Snad jen krátkodobě pro spálení prachových částic.

Na technický se mohli zbláznit, hodnoty spalin mimo toleranci jen pro to, že na konci výfukového potrubí za tlumičem byla prorezlá díra. Z toho usuzuji, že ani u nich není žádoucí víc kyslíku ve výfukových plynech. Auto jezdilo na benzín.

Offline

 

#40 29-07-2020 11:53:47

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2958

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Brembo napsal(a):

Radim tlaky pár u nafty či letnej alebo zimnej sa príliš nelíšia,len sa pridáva malé percento prídavných látok do zimnej. Zvačša to býva petrolej,je pre ekonomiku výrobcu najvhodnejší. Takže nebezpečenstvo je zhruba rovnaké.
U benzínov je to iné,letný motorový benzín má tlak pár z dovodu bezpečnosti nižší-teda odparnost letného benzínu je nižšia.

To  je možné. Zimní nafta by ještě měla být mnohem  precizněji  zbavována rozpuštěných  parafínů, protože ty se za nízké  teploty srážejí.
Jinak  si  myslím,  že největší  rozdíly v parametrech tady myslím  hlavně tu  teplotu  vznícení, budou  způsobeny různými  výrobci,  benzínu  i  nafty a tím  různým  složením  daným různou technologií.

Offline

 

#41 29-07-2020 15:48:35

JZ
Člen
Registrovaný: 08-07-2020
Příspěvky: 6

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Snad mě admini nesežerou, ale co se týká motorů:
benzínový motor se, pokud to jen trochu jde (vzhledem k teplotě spalovacího prostoru, odparnosti benzinu, klepání...), krmí směsí, která má co možná nejblíž k takzvanému stechiometrickému složení (t.j. lambda = 1) a výkon se řídí množstvím nasáté směsi. A skutečně je pravdou, že při chudé směsi dochází k hoření dusíku v nadbytku kyslíku ve válci a horšímu chlazení spalovacího prostoru menším množstvím paliva. Takže se může až propálit píst. Tj. výkon benzínového motoru je primárně řízen kvantitativně (množstvím nasáté směsi, která má optimální složení). A lambda sonda měří množství kyslíku ve výfukovách plynech. A pokud je ho moc, přiškrtí sání, přidá benzin nebo otevře EGR a obráceně.

Oproti tomu naftový motor (alespoň ty starší) žádnou škrtící klapku nemají (a z principu ani nesmí mít žádný zásadnější restriktor v sání, protože by nedošlo k dostatečnému vývinu tepla při adiabatické kompresi ve válci a tudíž by se vstříknuté palivo nevznítilo). Váha vzduch se začala montovat, pokud dobře vím, až s příchodem přeplňovaných motorů a dává řídící jednotce vědět, kolik vzduchu turbo natlačilo do válců, aby vstříknuté množství paliva bylo adekvátní nasátému vzduchu - kyslíku a nepadaly z výfuku brikety. Tj. naftový motor má řízení výkonu primárně kvalitativní - nafta se spaluje (téměř) vždy s přebytkem kyslíku a výkon je řízen množstvím paliva, tj. kvalitou zápalné směsi. Ovšem v případě nových emisních norem, které kladou velký důraz na množtví NOX ve výfukových plynech, už není situace tak jednoduchá a musí se množství kyslíku (a tedy NOX, které naftový motor díky vyšším spalovacím teplotám a tlakům produkuje v daleko větší míře než benzinový) hlídat a podle něho krmit sání "inertním" plynem přes EGR, řídit množství vstříknuté nafty a případně změnit parametry vstřikování močoviny nebo regeneračního procesu v případě akumulačních katalyzátorů (neplést s DPF, to je ještě jiná pohádka). Takže i zde vstupuje do hry způsob řízení splaovacího procesu "z toho druhého světa".

Jinak, co se týká odparnosti benzínu, jedná se jednu z nejvýznamnějších vlastností tohoto paliva - při vstřiku do sání/válce je potřeba, aby se co nejrychleji odpařil do vzduchu, aby se co nejvíce využilo odparné teplo, nevznikaly neodpařené kapénky (jsou základem vzniku sazí a ovlivňují již zmiňovaný koeficient lambda). Takže v případě benzinu je celkem jedno, jestli se jedná o zimní nebo letní benzin - oba se odpařují poměrně statečně a při teplotách, které se dosahují při svařování obloukem je to naprosto okrajová vlastnost: https://www.ceproas.cz/public/files/use … enziny.pdf

V případě nafty je pravda, že odparnost musí být naopak daleko nižší, ale hnáty a zdraví má človék jenom jedny. A poměrně často se stává, že benzinka neprojde zkouškou motorové nafty dělanou ČOI, kdy právě nesplňuje limity odparnosti. Takže já bych k celé problematice přistupoval poměrně konzervativně. Ale každý svého štěstí strůjce.

Offline

 

#42 29-07-2020 17:24:16

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 234

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

Brembo, rozvÝjať môžeš s vlkmi na mesiac. Škrtiacu klapku nemá viacero benzínových motorov, typicky BMW používa VANOS a BIVANOS systém, ktorý mení zdvih ventilov a tým sa škrtí prietok vzduchu. Študuj problematiku ďalej...

Charon, výkon motora vzniká spaľovaním paliva, takže je nepravdepodobné, aby pri chudobnejšej zmesi stúpol výkon, spravidla sa to ani nedeje. Najvyšší výkon sa zvyčajne dosahuje pri cca 0,9 ideálneho pomeru paliva. To zvyšuje spotrebu a HCx. Preto dnes autá jazdia tesne nad 1, lebo vtedy sa zas pre zmenu spáli "dokonale" všetko nasaté palivo. Vyššie sa pri bežných motoroch už zas nemôže ísť kvôli NOx.

Editoval jean (29-07-2020 17:32:00)

Offline

 

#43 29-07-2020 21:36:46

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 559

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

niektoré motory maju prisávanie alebo vstrekovanie vzduchu tesne za výfukový ventil-pred katalyzátorom. Je to ale riadený proces a pomáha znižovat emisie či už vo fáze zahrievania motora-katalyzátor nedosahuje prevádzkovu teplotu alebo sa tam prídavný vzduch nasáva pri bežnej prevádzke-či už zahriateho alebo studeného. Je to ale z dovodu plnenia emisných limitov,kde je takéto riešenie jednoduchšie,ako vyvinut uplne nový motor. Chcel som len poznamenat,že motory pracuju s určitým prebytkom vzduchu a preto riešenie samovznietenia paliva v nádrži privádzaním spalín nie je to najlepšie a najbezpečnejšie riešenie. Motor dokáže pracovat i s 2x násobným množstvom paliva-mimoriadne bohatá zmes-samozrejme len motor so vstrekovaním paliva. Motory s karburátorom-už len záhradná technika,generátory a veterány za žiadnych okolností nenasaju 2x násobne bohatšiu zmes,bez upravy karburátora. U vstrekovania je to možné,ale nie žiaduce,lenže niekedy elektronika zblbne a otimálny zmiesavací pomer si prisposobí svojmu obrazu-chyba riadiacej jednotky alebo zlé udaje niektorého senzora,snímača.

Offline

 

#44 29-07-2020 21:51:20

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 234

Re: Zvaranie palivovej nadrze z domiesavaca

"za žiadnych okolností nenasaju 2x násobne bohatšiu zmes,bez upravy karburátora." - A existuje zázračné zariadenie menované sýtič, ktoré upravuje pomer až ku 4:1 vzduch - benzín. Sekundárneho vzduchu v spalinách bude s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou tak málo, že nejaké výbušné pomery s parami benzínu nehrozia. Ventil na sekundárny vzduch je záležitosť prevažne  motorkových pohonov, autá majú spravidla EGR ventil, ktorý má práve opačnú funkciu, spaliny vracia späť do valca, čím je možné spaľovať "menej benzínu na objem valca, ako by sa patrilo" a zároveň sa tým znižuje teplota spaľovania - tvorí sa menej NOx. Ako príjemný bonus je zasraný motor sadzami.
"Vstrekovanie" sekundárneho vzduchu je dosť primitívny systém, ktorý sa používal skôr v 80. rokoch, nie je to riadené, auto nemá informáciu o tom, čo sa so spalinami deje, nie som si istý, ale veľmi pravdepodobne to nebude v mladšom aute, ako je euro II (skôr euro I). Každopádne dotaz bol na nádrž domiešavača, pri dieslovom motore sekundárny vzduch nemá význam, lebo diesel pracuje takmer vždy s prebytkom vzduchu. Napriek tomu by som nádrž radšej poriadne prefúkal CO2, ako spalinami.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS