SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 11-11-2020 11:45:54

Kublejz
Člen
Registrovaný: 04-05-2015
Příspěvky: 17

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Ještě bych se chtěl zeptat jestli vadí když nám ten dílec dodavatel svařil a my následně svary komplet odfrézovali, (kvůli tomu, že na to neměli papíry) a my opětovně navařili stejné.
Může tam vzniknout nějaký problém?
FOTO svarů zde:

https://ibb.co/ssXP2C5
https://ibb.co/8Ycgjch
https://ibb.co/hH51d9z
https://ibb.co/2tHfwms

Ještě jedna věc, poznáte z těchto fotek jestli je plný průvar?(Prošlo externím TUV kontrolorem VT,a MT lvl3)

Editoval Kublejz (11-11-2020 11:57:12)

Offline

 

#27 11-11-2020 12:00:41

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1587

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Já svým laickým okem bych řekl, že to není provařený, ale já su nený podstatnej. Ale chtělo by to vybrousit a pocintat takovou tou vodičkou, jako to vídáme v amerických filmech smile
Dodatečně - předpokládám, že jste odfrézovali opravdu jen ten svár, ne další 3 mm základního materiálu..

Editoval pafik1605 (11-11-2020 13:21:03)

Offline

 

#28 11-11-2020 13:01:38

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

obycajne ked brusim bruskou a je niekde uz len taka tenka "slupka" materialu tak to tak ztmavne, ako opal pri zvarani
neviem, ci to tmave na fotkach po opracovani je to to iste

v kazdom pripade mame krasny prikalad, ako ten fantasticky system vzdelavania, kvalifikacie, kontroly a manazmentu zvaracov a zvarov funguje v praxi big_smilebig_smilebig_smile

uz sa tesim na tie prispevky, kde budu citovane vsetky tie normy, predpisy a vyhlasky, ktore sa ako sami vidime, nedodrziavaju big_smilebig_smilebig_smile


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#29 11-11-2020 13:52:23

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1131

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Provokatér smile

Offline

 

#30 11-11-2020 17:36:07

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3968

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Rcp - už se ti ulevilo? Jinak příspěvek nic moc. Možná bys měl vyzkoušet nějaké chatování na netu. big_smile

Offline

 

#31 11-11-2020 18:11:28

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

no tak prepac! big_smilebig_smile

k tym fotkam nic nebude?

na tie moje reci kludne kasli - co si myslis, o tych fotkach?

Editoval rcp (11-11-2020 18:14:44)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#32 11-11-2020 18:30:21

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1587

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Taky by mě zajímalo, co jirkati řekne k těm fotkám. Blbě vidím, ale zato třeba mám rentgenové oči big_smile

Offline

 

#33 11-11-2020 19:45:56

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3968

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Bez vybroušení a regulérního provedení makra je to vše o pojmech a dojmech. Díl je nesmyslně zkonstruovaný. Velikost koutových svárů se určí jednoduše jako a = 0,7 t (nejmenšího v daném spoji). To zde není dodrženo. Navíc odfrézování části sváru kvůli šroubům po celé délce sváru je taky pěkná blbost. Úhel 90° je zcela evidentně vrub.

Ale když to prošlo kontrolou "(Prošlo externím TUV kontrolorem VT,a MT lvl3)" a výsledek odsouhlasí zákazník, není co řešit cool

Offline

 

#34 11-11-2020 19:58:04

Kublejz
Člen
Registrovaný: 04-05-2015
Příspěvky: 17

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Me se to z pohledu kvality nelíbí, jenze ja už to mám v kvalitě za par a projektový vedouci si to údajně  bere na sebe.Ja jsem za to vyrobit to znovu

Osobně si myslím ze nejslabsi článek budou ty šrouby na obtěžování ploše to ma jen 10mm, šrouby M8 pevnost 8.8 celkem dva tyhle držáky musi udržet cca 3,5tuny

Editoval Kublejz (11-11-2020 20:02:32)

Offline

 

#35 11-11-2020 21:31:50

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

rcp napsal(a):

a je niekde uz len taka tenka "slupka" materialu

jasná věc, tím se orientuju když něco odbrušuju a nechci pokurvit materiál který je pod tím. Ale to funguje u broušení flexou, toto bych řek je frézované.
Ty skvrny jsou mi záhadou.
Pokud to celé visí jen na 4kusech M8 (prý 8.8pevnost - bacha na padělky) a stále je tam ten svár v díře, na posledních fotkách není vidět, tak uletí ty šrouby v případě přetížení.
Sváry i když místy málo provařené to udrží.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#36 11-11-2020 21:41:31

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3026

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

podla fotiek to skor vyzera, ze to zaistuje nejaku plosinu proti pohybu smerom dole > zasunie sa nejaky zaistovaci pneumaticky piest

teoreticky, ak je skoro ziadna medzera medzi tym vyrabanym dielom a konstrukciou, po ktorej chodi plosina hore/dole, by to malo zostat nejak "zasprajcovane", aj keby tam sroby nezostali > piest zostane v diere, na pieste zostane ten diel a na tom diely plosina..........

samozrejme, na toto sa neda spoliehat

Editoval rcp (11-11-2020 21:45:56)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#37 11-11-2020 22:00:07

jao
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 19-10-2015
Příspěvky: 359

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Stačí to ešte raz natrieť a vydrží to. Tak ako zábradlia na zastávkach MHD big_smile
Obetuj jeden výrobok a daj to pod lis a uvidíš. 4 tony sú brnkačka.

Online

 

#38 12-11-2020 08:13:32

Kublejz
Člen
Registrovaný: 04-05-2015
Příspěvky: 17

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Ano, funguje to na principu zajištění, pneumatikou vyjede kaleny čep a zajisti se staticky proti pohybu viz. foto: https://ibb.co/Gp6QVVm , https://ibb.co/hMG4krT , ještě je tam a6 koutak zevnitr v prumeru 70mm zavareno.

Offline

 

#39 12-11-2020 21:09:02

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 410

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

bourač napsal(a):

Pokud to celé visí jen na 4kusech M8 (prý 8.8pevnost - ...

A já v #20 tipoval M12... No asi to má konstruktér součásti dobře navrhnuté a spočítané.
Pak se X lidí motá s dokladováním certifikátů, odstaňováním svarů, znovuzavařením atd...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#40 12-11-2020 22:18:53

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

no já skoro M16 big_smile, blbě se to odhaduje takto z fotky, když tam není nic okolo ke srovnání. Ale plocháč tl. 15mm...
Ten projektant je blázen, tady se přeci nic neušetří. Ale všechno plané řeči, staticky to asi je správně ale stačí jakákoliv dynamická nehoda - působení sil bůhví odkud (třeba do toho nabourá ještěrka) a uletí to ve šroubech.

Kolik má průměr hlavy imbus M8 asi tak 13mm? A svár měl být veliký a6? Pak ten svářeč to tam pocitově narval mnohem větší housenku a muselo se kus frézovat smile aby se vešly podložky.
Moderátor o tom píše - že je tam vrub! Ale vrub je díky barvě kulatej tak v pohodě. big_smile big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#41 13-11-2020 07:52:01

Kublejz
Člen
Registrovaný: 04-05-2015
Příspěvky: 17

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Kecám blbě big_smile šrouby tam jsou M12 8.8 , sorry... navíc je každý držák ještě skolíkován 2mě kolíky v každým držáku.

Díly se stejně vyrábějí znovu, ale ten svar bude asi nejsilnejsi článek té konstrukce..

Editoval Kublejz (13-11-2020 08:42:53)

Offline

 

#42 13-11-2020 12:12:51

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3961
Web

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Houstone máme tu problem big_smile
Já se zabývám trochu jinou činností, většinou projektant napíše do projektu "Provést dle standardních postupů" - vůbec totiž neví jak to udělat. A když navrhne a popíše postup ukáže se to pro praxi neproveditelné, nebo zbytečně drahé. Kupodivu si nechají poradit a projekt upraví.
Ty držáky už stály tolik peněz že by bylo lepší je vyfrézovat vcelku z hranolu příslušných rozměrů.
Frézu - nástroj upnutý do frézky, použít s radiusem aby nevznikl ostrý kout - možnost vzniku vrubu.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#43 13-11-2020 12:47:33

Kublejz
Člen
Registrovaný: 04-05-2015
Příspěvky: 17

Re: Svařitelnost Taženky S355J2+C

Ja konstruktera upozorňoval ze nasledne odrazuje z kazdr strany cca 0,5mm svaru ale i tak tam a bezpecnost kolem 7-8

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS