SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 27-02-2021 20:21:47

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Špinavý zvar hlinik

Zdravím zakupil som si zváračku Sherman digitig 200 ACDC Multipro... skúšam zvarat hlinik o hrúbke 2aj  3mm  a stále mám problém zo scukornatenym alebo špinavým zvarom .. nastavenia som skúšal rôzne  zatiaľ bez pulse. Približne nastavenia som mal.1sek predfuk,štartovací prúd 20amper , nábeh 1-3sek,hlavný prúd 100amper,frekvencia 170, čistenie 30%,dobeh 2sek.,koncový prúd 20amper , dofuk 7sek , material odmasteny okartacovany . Skúšal som aj zelenú aj fialovú elektródu 2.4mm , hubica číslo 6aj 8 , prídavný drôt almg5,Argón 4.6 ..viete mi niekto poradiť kde môže byt problém ? http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10183_image.jpg

Editoval Rider888 (27-02-2021 20:23:08)

Offline

 

#2 27-02-2021 20:49:41

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2530

Re: Špinavý zvar hlinik

Nejspíš neočištěný základní materiál... Každý matreš chce před svářením očistit (odmastit), případně obrousit minimálně brusným rounem... Jinak zbytek "nastavení" vypadá OK.


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 27-02-2021 21:21:57

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Rellik napsal(a):

Nejspíš neočištěný základní materiál... Každý matreš chce před svářením očistit (odmastit), případně obrousit minimálně brusným rounem... Jinak zbytek "nastavení" vypadá OK.

Práveže  skúšal som už viac metód očistenia aj odmastovačom ,jemným kartacom ručne ,do uťahovačky   Aj jemnou frezkou úplne doživa  stále to iste

Offline

 

#4 27-02-2021 21:26:54

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Podívej se na tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=k-YF0AaGvmk


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#5 28-02-2021 09:54:36

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2398

Re: Špinavý zvar hlinik

Tak čistotu  materiálu vidí a není matěj aby vařil špínu . Já mám pocit  že hubice je malá. já vařím hlínu minimálně 13 a průtok asi 12 jak je malá hubice pak můžou vznikat nějaké turbulence nebo jak to napsat a ty stáhnou kyslík  do svaru. Zkusil bych  udělat něco s pokritím svařence argonem,který také nemusí být žádná sláva. Prostě mám pocit ,že je to v pokrytí svaru  ochraným plynem. Třeba  jednou dříve u nás dělal Bulhat a pořád se chvástal jaký není svářeč.  Pak si připojil na TIG směsku . Pro mně byl tento člověk pohádkář a ukázal že o svařováni neví nic. Bylo to ale na nerez ,hlínu by ani  nenatavil. big_smile

Offline

 

#6 28-02-2021 10:30:30

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Podíval ses na to video? Poenta je, že oxyd hliníku (korund) je velmi tvrdý a při nesprávném způsobu čištění se do hliníku zažere a pak při sváření vyplave na povrch. Co se týká velikosti hubice a průtoku, tak to musí být v poměru, aby nebyla moc velká rychlost Ar při výstupu z hubice. Vyhovuje průtok = č.Hubice. Tj. to co té hubici č. 13 dáváš je dobře. Ale také by nejspíš vyhověla i hubice č.7-8 a průtok 7-8l/min pokud ti na dílo nefouká vítr.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 28-02-2021 10:41:35

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Tak skusil som to očistiť podľa videa  stále je to viac-menej to iste prietok som skúšal aj viac aj menej 8-12l na tej hubici č6 aj č8 ...  pri tom zváraní vidím že sa to topí pekne aj material aj prídavný drot  ta lázen pri zváraní je fakt čistá ako zrkadlo ... ale skončím zvar dám dole kuklu pozrem na to vyzerá to ako  napajkovane cínom tongue

Offline

 

#8 28-02-2021 11:43:23

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1922
Web

Re: Špinavý zvar hlinik

Rider888 napsal(a):

Zdravím zakupil som si zváračku Sherman digitig 200 ACDC Multipro... skúšam zvarat hlinik o hrúbke 2aj  3mm  a stále mám problém zo scukornatenym alebo špinavým zvarom .. nastavenia som skúšal rôzne  zatiaľ bez pulse. Približne nastavenia som mal.1sek predfuk,štartovací prúd 20amper , nábeh 1-3sek,hlavný prúd 100amper,frekvencia 170, čistenie 30%,dobeh 2sek.,koncový prúd 20amper , dofuk 7sek , material odmasteny okartacovany . Skúšal som aj zelenú aj fialovú elektródu 2.4mm , hubica číslo 6aj 8 , prídavný drôt almg5,Argón 4.6 ..viete mi niekto poradiť kde môže byt problém ? http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _image.jpg

Když tady čtu vaše problémy a všechny návody kolegů výše, tak už toho moc nezbývá, čím poradit. Několikrát se mi za svářečskou kariéru stalo totéž. Máte hořák s plynovou čočkou? Pokud ne, doporučuji použít. Máte zjištěnou deklarovanou čistotu argonu? Několikrát se mi stalo, že argon deklarované parametry neměl a při svařování nastával popisovaný jev. Po výměně láhve bylo vše OK. Máte možnost použít na zkoušku jiný argon?

Offline

 

#9 28-02-2021 12:03:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Ještě bych k tomu co napsal Frank doplnil, držet hořák více kolmo. Ale na fotkách je vidět, že je hliník nejspíš eloxovaný. K tomu problému obecně. je rozdíl, jestli jsou na povrchu krupičky, jebo jen není lesklý. Pokud je to jen matné, tak je to způsobeno oxydací za hořákem, kdy svár vystoupí z ochrany argonem moc teplý a rychle povrch zoxyduje. Pak čočka a hořák více kolmo by skutečně mělo pomoci. Tedy pokud není vadný plyn.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 28-02-2021 12:20:37

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Skúsim neska aspoň vylúčiť problém stym argonom zabehnem kamarátovi na jeho fľašu ..ak nepomoze pôjdem zohnat čočku a veci ktomu ...zatiaľ vďaka za rady

Offline

 

#11 28-02-2021 19:02:22

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Tak som u toho kolegu  skúsili sme druhu fľašu a presne to iste ..jeho mašina na tých istých nastaveniach krásne ... skúsili sme prehodiť jeho horak a je to sto a jedno ...ideme rozobrat horak ešte dám vedieť či sme našli chybu big_smile

Offline

 

#12 28-02-2021 20:36:03

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Také se to stává, když je moc dlouhý oblouk. Víc mě už nenapadá.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 01-03-2021 14:21:18

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

No horak bol 8 metrový   Rozbalili sme ho  bola trošku poškodená hadica a mierne porušený aj kábel ...  mohol prisavat vzduch ...každopádne druhý horak a problém je vyriešený ...ďakujem všetkým za rady

Offline

 

#14 01-03-2021 14:58:31

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1922
Web

Re: Špinavý zvar hlinik

Rider888 napsal(a):

No horak bol 8 metrový   Rozbalili sme ho  bola trošku poškodená hadica a mierne porušený aj kábel ...  mohol prisavat vzduch ...každopádne druhý horak a problém je vyriešený ...ďakujem všetkým za rady

Tak sláva! Kuriózní závada odstraněna. I to se může stát. big_smile

Offline

 

#15 01-03-2021 15:08:41

Tom_
Člen
Místo: Těšínsko
Registrovaný: 10-01-2018
Příspěvky: 462

Re: Špinavý zvar hlinik

Tak se pochlub jak ty svary vypadaji ted big_smile

Offline

 

#16 01-03-2021 23:32:30

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Zajtra odfotím 😂 oproti tým prvým sú jak z obrázku 😂😂😂

Offline

 

#17 02-03-2021 09:39:36

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Rider: Na hadici, když bude díra, tak nic přisávat nebude, bude ucházet. Pokud jsi neměřil průtok na hubici, tak pravděpodobně byl v hubici menší průtok Ar. Ještě k původnímu problému pro úplnost. Tohle se také stává, když budeš mít moc dlouhý oblouk.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#18 02-03-2021 10:22:38

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Môže byt nehádam sa ...každopádne sme problém vyriešili a môžem sa učiť dalej 😂

Offline

 

#19 02-03-2021 10:31:51

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3733

Re: Špinavý zvar hlinik

Nejde přece o hádání se. Já mám takový zvyk, že když někomu něco doporučím, tak mě zajímá jak to dopadlo a také pokud se nějaká závady vyřeší, tak musím mít jasno jaká závada to skutečně byla a jaký byl její mechanismus.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#20 02-03-2021 15:16:37

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

No predsa stym prisavanim vzduchu to bude blbosť ...možno bol problém len v dĺžke toho oblúka plus únik plynu

Offline

 

#21 02-03-2021 17:35:19

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2398

Re: Špinavý zvar hlinik

No myslet si to mužeš ,ale četl jsem to  ,že někdy jak je silný průtok plynu tak to také není dobré . Můžou vznikat ty turbulence.

Offline

 

#22 02-03-2021 17:47:26

Rider888
Člen
Registrovaný: 23-02-2021
Příspěvky: 11

Re: Špinavý zvar hlinik

Skúšal som medzi 8-12L pri hubici č6-8  a niejaky razantný rozdiel nevidim ... ja  som teraz Rád keď sa mi netrasú ruky pri pridávaní materiálu takze  skôr sa sústredím na to zváranie ako  sledovať detaily 😂😂😂

Offline

 

#23 02-03-2021 19:12:01

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2398

Re: Špinavý zvar hlinik

Tak jasně ale tady  čtou příspěvky i jiní členové.Tady já je aspoň čtu .No a když mě něco zaujme ,tak reaguji. Byl to nějaký článek o plynových čočkách

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče