SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#26 10-03-2021 09:11:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3730

Re: Slabé Cu plechy - otázky


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#27 14-03-2021 19:49:53

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 312

Re: Slabé Cu plechy - otázky

To chci!


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#28 04-04-2021 22:14:32

joE
Člen
Registrovaný: 05-01-2008
Příspěvky: 64

Re: Slabé Cu plechy - otázky

Frank napsal(a):

Mě na tom fascinuje ta přesnost, i když ti umělci na tom videu to někdy dost odbývají. A potom ta možnost úspěšně(prý) svařit i dva materiály, které TIG metodou vůbec nelze. Třeba ocel s hliníkem nebo hliník s mědí.

https://youtu.be/7wPXbKsJgIg

mám ji doma něco přes 3 měsíce, Andeli 250MPL  a opravdu nekecaj :-)
zkusil jsem svařit nerez plech 1mm s měď.plechem 1mm ....fakt to jde a drží
zkoušel jsem mosaz 0.3 ,2ks k sobě, bronz 0.25 ,2ks., je to asi nejslabší možné - ale jde to
Pokud vydrží aspoň 3 roky tak za 8,5tis nebudu moc nadávat...

koupil jsem ji zde --- https://www.aliexpress.com/item/4000902 … 4c4dC08Oru

kdo potřebuje tenký a houževnatý drát ---
https://www.aliexpress.com/item/3272062 … 4c4dC08Oru

Ještě hledám hubice Pyrex ale miniaturní jako jsou u Micro TIG, pro ty nejmenší díly nebo hluboké tvary ve vstřikovací formě na plasty . Tam je standartní TIG hořák velký, není pořádně vidět

Editoval joE (05-04-2021 08:05:39)

Offline

 

#29 04-04-2021 22:30:50

joE
Člen
Registrovaný: 05-01-2008
Příspěvky: 64

Re: Slabé Cu plechy - otázky

Frank napsal(a):

pat napsal(a):

Frank..... jaký je tam rozdíl od TIG mašiny? Já pořád žiji v tom ,že je to TIG bodováni.

Já přesně neznám funkci, ale myslím, že normální TIG to není. Ten impulz musí dosáhnout vysoký proud po dobu několika milisekund a to lze asi jedině výbojem nějaké kapacity kondenzátoru. To běžný TIG nedokáže. Tím vznikne okamžité množství tepla nutné k roztavení kovu a vzápětí rychlému zchladnutí. Takže materiál zůstává relativně studený a deformace minimální.
A právě v tom je také ten princip svaření dvou kovů, které není možné běžným TIGem úspěšně dosáhnout, neboť trvalým teplem oblouku vzniká horká tavná lázeň, kde vznikají mezi některými kovy velmi křehké sloučeniny, tzv intermetalické, které způsobí naprostou degradaci pevnosti.

v jednom videu na Youtube jsem viděl rozhovor kde se mluvilo o vývoji této metody a zmiňovali spolupráci rusů....a také princip EDM strojů , pracoval jsem na nich cca 18let, elektrojiskrové vyjiskřovací stroje. Tam se také používají kondenzátory a při hrubování jsou impulsy klidně 120Amp. Dnes samozřejmě CNC, křivka výboje lze zobrazit na LCD a také ovlivnit její průběh .
Takže malá souvislost tam může být
Bohužel já a angličtina ...to je bída a ještě chytit řeč :-D
Zkusím to video najít

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče