SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Jao: Můžu tě ubezpečit, že ty kompresory jsou uvnitř naprosto totožné a ničím krom z výroby fešným vrchním deklem s žebrovím se nelíší! a hlučnost je naprosto stejná...tyto agregáty jsou totiž stjená verze pultových mrazáků....ledničkové klasické jsou menší to ano a i hlučnější.
A pokud nejsou stejné na hlavě, tak se jedná o tu levnější variantu - slabší....já tyto JUN-Air měl dva na opravu, kdy je majitel přehřál a bimetal to nedal a vyhořela ta topná spirálka bimetalu. A pokud se důkladně podíváš na tu spodní fotku, tak uvidíš, že kondenzátor včetně plastového krytu svorkovnice a samotného startéru je s mým jednoválcem STEJNÁ...jsou to stejné KOMPRESORY a ano ten výrobce si tu cenu vyšroubuje.
Offline
Discovera, keď som si pozeral Tvoje kompresory, hneď som si povedal, že - aha, tá svorkovnica je taká istá ako na junákovi Trochu som sklamaný, myslel som si, aký poklad mám v dielni . Ale vážne, musím s Tebou súhlasiť, tieto kompresory sú naozaj držáky, používajú sa roky v našich zariadeniach a fungujú bez poruchy. Do kompresorov kecať nebudem, Ty si v tom profík, len prikladám info zo štítka na porovnanie tých motorov.
Ak je to to isté, a nemal by som junáka, neváhal by som jeden od Teba odkúpiť. To ticho a spoľahlivosť je k nezaplateniu.
Pozerám na štítok a junák mal teraz 14-te narodeniny
Editoval jao (02-04-2021 23:00:21)
Offline
Zklamaný být nemusíš...ty kompresory jsou opravdu držáky a ani za dalších 10 let bude opotřebení vložky, pístu a pístního kroužku naprosto zanedbatelné a jeho účinnost bude v podstatě stejná. Jen kontroluj olej a pokud bude černý vyměn za novou náplň viskozity 46 a pokud možno světlého téměř žlutého oleje (případně jsem schopný jej dodat). Bývá tam 350-450ml....to záleží na roku výroby...já si to už nevybavuji přesně ale tuším, že tvůj by měl mít těch 350ml a můj necelých 450ml. Novější má níže posazené statorové a pomocné vinutí a tím pádem hřídel je na samotném dnu asi 5mm u dna. Já mám ještě o 8 let starší a ten má posazení statoru výš včetně kratší hřídele.
kvalita oleje je důležitá...pokud je černý jak úhel zanáší mazací kanálek mezi ojnicí a klikovkou a přidírá se následně pístek. Poznáš to tak, že vyliješ všechen olej a necháš kompresor ze dva dny na suchu (samozřejmě nesmíš ho zapnout) a pokud po dvou třech dnech se klika kousne (ručně vem velký plochý šroubovák a pootoč s klikou nahoře pod deklem...má tam zářez jak vidíš z mé fotky.
Klika se musí bez sebemenšího kousnutí pohnout. Je to první okamžik, kdy šroubovákem zabereš....nesmíš cítit odpor. Pokud by se tak stalo už je přidřený na válci ale výměnou oleje ho zachráníš...
Děje se to pouze u těchto kompresorů, které nemají v okruhu chladivo tzn. nejsou používané v mrazácích ale pro naše vznešené účely
Editoval Discovera (03-04-2021 00:25:38)
Offline
Cením si, že sa podelíš so svojim know-how a ďakujem za informácie. Olej mám dodávaný priamo od Jun-airu a mení sa podľa predpisu. Asi je to nejaký klasický výrobca olejov, ale dali si to zabaliť do fešáckejších flašiek s firemným polepom. Pozriem sa na tú viskozitu a obsah, ani som netušil, že to je až tak dôležité. Pri výmene oleja ten test vyskúšam. Díky.
---
Nedalo mi to a bol som sa pozrieť na ten olej. V safety data sheete sa píše niečo o viskozite, ale netuším, či to je tých 46.
JUN-AIR SJ-27F
Physical and chemical properties
Auto-ignition temperature 390°C (734°F)
Viscosity Kinematic (40°C (104°F)): 0.201 cm2/s (20.1 cSt)
Viscosity SUS : 95 SUS @100 F
Editoval jao (03-04-2021 02:43:21)
Offline
Tady je nějaký J-A model 6.
15min on/15min off. Také to tak máte?
600W, sání 50L/min, výstup 32L/min
Offline
Ale to kde bol vyrobeny je za zakrutou na fotke a nenapisal si ale asi
JUN-AIR SJ-27F
Synthetic lubricating oil
Supplier's details : CITGO Petroleum Corporation
P.O. Box 4689
Houston, TX 77210
sdsvend(hlemyzd)citgo.com
632492435 : Code
MSDS # : 632492435
zdroj
Bouracovi by sa istotne zapacil skoro klon toho Discoverovho aj farebne
Myslim ze okrem viskozity je dolezite vediet ci je to SYN alebo mineral aj ked ja som tiez dlho hladal
spravny olej pre svoju rychlobezku.
Jao> Vcera som ti chcel napisat aky mas doma poklad ale drahokam je JUN AIR 36-150 pozri cenu
Editoval ihlan (03-04-2021 12:31:04)
Offline
aby dlho nehladal
https://uvison.com/lab-equipment/jun-ai … er-1951350
ale disco ti ho zo svojich zasob vyrobi za polovicnu cenu.....
Editoval rcp (03-04-2021 13:30:08)
Offline
Moc pěkná práce. sháním podobný tichý kompresor do paneláku na dofukování kol, klávesnice počítače apd. Pokusím se s Vámi spojit, mám zájem o koupi.
Offline
j.bill, ty máš model 6. Ja mám model 3 a duty cycle mám 30 sec ON / 80 sec OFF
Ihlan, za zákrutou je len Made in Denmark. Na druhej strane len kecy o chemickom zložení.
Je to syntetika, na fotke to je vidno. A ten 36-tkový model za tú cenu ? Že 58 dB
Je to výzva pre Discoveryho
Na také účely mám iný, ale hlučnosťou je teda úplne inde.
Offline
Platí pravidlo, že jakýkoliv kompresor bežící na nižší otáčky je lepší....to platí i u JUN-AIR. Výrábí se ve dvou provedeních a to z rychlostmi jak zde uvádí j.bill 2900 a 3500ot. Ten rychlejší je horší a náchylnější na kvalitu oleje kde hraje prym hlavně viskozita....jestli je to SYN nebo MINERAL už ani tak ne. Olej s viskozitou 46 je naprostý ideál a míň je jen větší šance na přidření, protože odstředivou silou si středem hřídele klikovy nasává olej do vrchní části k ojnici a pístu a následně rostřik do válce....pokud je nižší než 36 při vyšší rychlosti kompresoru 3500ot má čím dál větší problém nacucnout si správné mniožství oleje a vytváří si v pomyslném tunelu vzduchové bublinky a začíná malý zánik agregátu.
Další rozdíl oproti klasickému kompresoru (o spalovacím motoru ani nemluvím), který se značně zahřívá vůči těmto tichým prckům je minimální zahřívání a tudíž ještě menší vůle (tolerance která se zmenšuje zvyšující se teplotou) na ojnici, pístu-válci. Proto je důležité olej kontrolovat a nedávat tam jakýkoliv hnůj
V žádném případě nesmí do něj přijít klasický olej pro pístové kompresory = jeho smrt a velmi rychlá. Pokud se použije olej řídký jak čaj (menší než 36) kompresor tlačí i menší množství vzduchu = foukne kolem stěn pístu válce za sebe a je i hlučnější ...je to stejnéí jako když odděláte z vntildeklu motoru auta ( nastartovaného) nalévací víko.
No to by mě nenapadlo, že mi zavolá ZDENÁL a koupí ten dvou agregátový kompresor
Lze použít s garancí
https://www.industrien.cz/kompresorove- … ntetic-46/
https://www.industrien.cz/kompresorove- … ntetic-46/
Samozřejmě v litrovce kolem 150Kč
Editoval Discovera (03-04-2021 15:48:31)
Offline
Discovera napsal(a):
koupí ten dvou agregátový kompresor
Dobre urobil a verím, že bude roky spokojný.
Ak by si sa dal do 6 a viac agregátových, hneď urobím predobjednávku.
Offline
A co scroll? Ten jsi nezkoušel?
Offline
Děkuji tímto Discoverovi za dodaný kompresor. Pěkná práce a to ticho je k nezaplacení.
Offline
Discovera - přijímáš objednávky na kompresory? Do dílny by se mi nějaký malý, tichý hodil - nádoba 25l by asi stačila. Primárně by sloužil na pohon sponkovačky nebo rychlý ofuk třísek.
Offline
zdravím - zeptám se - nevíte náhodou jaké má parametry kompresor z tepelného čerpadla od bazénu ? bylo u 18 m3 bazénu a dle sdělení servisu je oprava nerentabilní, tak přemýšlím, jestli ho "vykuchat" nebo vyhodit, a ještě jeden - mám dvoukomresor (lednice /mrazák) - můžou oba tlačit paralelně do jedné nádoby? uvítám jakoukoliv radu nebo i schema zapojení
děkuji
Valda
Offline
Pokud má kompresor štítek , bude na něm .
Offline
Utáhly by takovéhle mašinky stříkací pistoli? Jednou za čas potřebuji něco stříknout a honím to kompresorem ze Z25, jinak pouze foukám gumy.
Offline
Jo a ne...záleží jakou pistoli máš a jak velkou plochu chceš stříkat. Jinak 4 agregát na 24L to dává bez problémů se standardní tryskou do 1,4. Samorřejmě lepší je jinak 50L nádoba, aby kompresory se neběžely permanentně...nejde o to, že by to nedaly, ale při startu se dostává zabrat právě bimetalový startér. Když kompy vypnou a za 10s se zapnou znova, tak ti to vydrží asi 4x a pak se ti nesepne žádný dokud bimetal neschládne....je to zároveň pojistka. Musel bys bimetal nahradit elektronickým spínačem - rozběhem sekundární vinutí a následně odpojení. Jinak 24L zádobník a dva agregáty dávají velmi slušně pistole LVLP (odzkoušeno na moji https://www.mojedilna.cz/pistole-star-e … -13mm-lvlp) a dokonce i na HVLP W101 ( a tu opravdu miluji...nerezová tryska s jehlou a kvalitka TOP https://www.aliexpress.com/item/4001294 … a63efcf-10 )
Vše záleží na šikovnosti správně namíchané (naředěné) barvy a tím pádem nastavenému průtoku.
Editoval Discovera (21-06-2021 21:41:19)
Offline
Já mám HVLP a v manuálu píší:
Potřebné technické parametry kompresoru:
Plnící objem kompresoru alespoň 240 l/min
Výkon alespoň 1,8 kW
Offline
taky tichsi - akurat tie hadice sycia......
varrok 2 dni citaj a nehykaj nahlas......
Editoval ihlan (03-10-2022 20:24:25)
Offline
Stačil by aj jeden kompresor ale z klimatizácie .
Inač celkom pekná konštrukcia .
Offline
To jede všech 8 kompresorů?
Offline
Discovero, máš to moc pěkný! Ta kladívková barva tomu dodala šmrnc. Mám tady teď kompresor HTK55AA z malého mrazáku (olej jsem vyměnil za VDL 46) a chystám se na vzdušník. Původně jsem ho chtěl skutit z 2kg PB lahve, leč jsem se o tom zmínil před kolegou, kterému se prý doma válí odstrojený vzdušník z hasičáku, kterýžto býval taktéž napájen ledničkovým komprďákem. Slíbil, že ho přiveze a tím pádem už budu moci rovnou nastrojovat.
Inspiroval jsem se tím normally OPEN ventilem, na Ali jsem ho pořídil za cca 185,-Kč i s poštou, dorazit by mi měl v polovině března. Tak uvidíme. Jediná nevýhoda je, že jsem tam za boha nenašel za normální peníz normally open s vnitřním závitem 1/4" (normally closed se jak na potvoru s tímto závitem běžně dělá), tudíž výstup na zpětném ventilu budu muset zredukovat z 1/4" na 1/8". Ale to už je otázka pár desetikorun za mosaznou fitinku.
Vzhledem k omezenému rozpočtu na tento kompresor jsem se rozhodl pořídit set tlakového spínače+redukčního ventilu+pojišťováku+budíků+koncovky na hadici za směšných 316,-Kč z allegra. Je to samozřejmě čína, nečekám ani že budíky budou přesně ukazovat a dle komentářů na allegru vím, že v podstatě všechny závity musím přepakovat. Což mi opět neva, šňůry tangit mám dost.
Závěrem bych se chtěl zeptat: hodlám to používat na ofuk drobných dílů (vypraný karburátor, občas vyfoukat prach z elektroniky), je vhodné zařadit odlučovač vody/oleje? Nebo se toto bude dít ve vzdušníku (otvor pro vstup vzduchu a výstup nebude totožný)? Nyní mám kompresor zapojený bez vzdušníku, na hadici trysku a stálý tlak v hadici kolem 6Bar. V hadici je zařazen běžný čínský odlučovač s vypouštěcím ventilkem, kterýžto se ale po chvíli celkem uvnitř rosí a občas hadice vyflusne zkondenzovanou vodu a nebo kapku oleje. Takže evidentně moc nefunguje. Což se mi moc nelíbí, ale přičítám to vysoké teplotě, pokud kompresor běží dlouho (nechal jsem ho běžet déle, řádově 30min v kuse jestli se ve skleničce objeví olej) a byl na víku poměrně dost teplý. Se vzdušníkem bych se dostal při drobném ofukování na cca práce/odpočinek v poměru 1:1. Uvítám jakýkoli nápad či poznámku, pokud píšu kraviny. Díky
Editoval Jestřáb (08-02-2024 11:08:06)
Offline