SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
No u směsi to má jiný zvuk a taky mi to dost prská kuličky. Ale jen minimální množství. Vrátil jsem se ale k čistému CO2 a na domácí práce to stačí. Naplnění vyjde mnohem levněji. MMA jsem zkoušel jen krátké sváry a slušné. Sice Gama 1900L HF co mám svařuje kapánek lépe, ale i ten Gamastar se dá.
Online
U malých proudů moc rozdílů v nastavení a výsledku není. Směs je potřeba až pro
svařování v pulzu nebo ve sprše. To většina svářeček na 230V nezvládne.
Offline
No s čistým CO2 má svářečka takový jemný krásný zvuk. Se směsí má takový jakoby dunivý zvuk. A aby to dobře svařovalo i na směs, musím trošku přidat na posuvu drátu, protože jinak je moc vysoké napětí, velký rozstřik kuliček.
Online
Po necelý 2 letech mašinka stále jede na výbornou. Ale začal se mi nějak " žvýkat" přívodní kabel u té plastové průchodky. Nevím jestli mám kabel jen kousek cvaknout nebo jestli mám i vyměnit tu průchodku za jiný typ? Někde na youtube někdo ukazoval, už nevím kdo, že to dělají právě ty průchodky když se moc utáhne ta převlečná matka. A uvažuji jestli nepřehodím hlavní vypínač jinam, nejspíše na přední panel. Vzadu je to dost blbě uspořádané, je tam přívodní kabel, pod tím vypínač a pod ním nátrubek na hadičku plynu. Takže se k tomu vypínači špatně dostává.
Online
Přehodit vypínač dopředu jsem také kdysi uvažoval, vzadu je to vážně nepraktické, ale nakonec jsem to nechal, nechtěl jsem protahovat dráty skrz celý stroj tam a zpět. Vzadu to mají všechny naše stroje, nevím, jestli jenom kvůli jednodušší montáži nebo i z jiného důvodu
Offline
Malo by to byt kvôli rušenie keby bol vypinac v predu EMI filter ako keby tam nebol
Offline
To mě také napadlo, ale jestli to tak opravdu je, netuším
Offline
No není to jakože nepraktické z důvodu že je to vzadu, ale že je to dost nešťastně umístěné mezi kabelem a vstupem pro plyn. Kdyby byl vypínač třeba na opačné straně zadního panelu, tak to neřeším. A tím rušením myslíte rušení předního ovládacího panelu?
Online
Ale varoku, každý přeci ví, že zkušebnu nezajímá funkčnost výrobku, ale jestli ruší okolí vzduchem nebo po kabelech. Stejně blbě (a taky mě to sejří) to má jasic mig 160. Pohrával jsem si s myšlenkou, aspoň prohodit kabel a vypínač, ale pak by to chtělo ještě nahoru plyn (a do kapsičky, aby se při přepravě neurazil). zas tak často jí nepoužívám, ale pokaždé nadávám na konstruktéra (a bajonety taky měly být otočené o 180 stupňů). Zlatý mma laston 120 (v tomto ohledu).
Offline
Rušenie okolitých zariadení televízor, rádio.. ktoré ide zo zváračky a aj do nej zo siete a tým by mali aj skôr odchádzať kondenzátory, to mi tu niekto hovoril
Offline
KMU1: Obrázky zadního panelu jsou tady na první stránce. Omlouvám se, napsal jsem to naopak. Nahoře je vývod el. ventilu plynu, pod ním ten hl. vypínač a pod ním přívodní kabel. No a když je tam hadička, tak se to dost blbě zapíná.
Na předním panelu bych to dal na druhou stranu než jsou bajonety, je tam dost místa.
A co s tím přívodním kabelem? Dát jinou průchodku?
Online
Hadice jako hadice. V obou případech je to neergonomické. Ta průchodka od výrobce (i u mě) je blbá, dalo by se to vylepšit, kdyby matka měla na sobě rozšiřující hrdlo alá https://www.sigmashop.cz/kalova-cerpadl … gJ10vD_BwE . Vývodka se spirálou je u většiny výrobců také na prd. Řeším to tak, že vyberu průchodku silnostěnnou, namontuji jí opačně a u závitu udělám rádius. Kabel tolik netrčí a částečně se ohýbá v průchodce, čímž se na hraně láme méně a neláme se přímo v místě zaškrcení. Když se koukneš na jakoukoliv rozebírací prodlužovačku, uvidíš, že odlehčovací spona není nikdy přímo na kraji, ale má ještě za sebou kousek "materiálu".
Offline
KMU1: Mě v tom vašem odkazu vyskočilo čerpadlo celkově. No já mám na svářečce takovou tu blbou průchodku, kdy je uvnitř jakoby kleština, která se dotahuje převlečnou plastovou matkou. Když je to hodně utáhnuté, což z výroby asi je, tak se po čase kabel " sežvýká " a hned za průchodkou je taková jakoby bambule. Co mám třeba Gamu, tak tam žádná průchodka není, jen takový jakoby plastový výstupek a uvnitř je kabel jen uchycen příchytkou. Jenže Gama má plastové obě čela a Gamastar jen přední a zadek z plechu, tak tam by to nešlo.
Online
Pokud je kabel možné vymontovat, tak na kabel navlíkám tak 5 - 10 cm délky silnější bužírku většího průměru a pod ní ještě buďto druhou rozříznurou bužírku nebo tam mám namotanou elektricku izolační pásku nebo něco podobného. Po smontování přirozeně bužírka musí držet v průchodce, aby se to nevysunulo ze stroje či bazmeku - běžně tak má ošetřené výstupy třeba ze zástrček a zásuvek na prodlužovačkách.
Cílem je rozložit ten ohyb kabelu, místo aby se ohýbal plným ohybem v jenom místě, na těch cca 5 - 10 cm. Pokud je možné jen uvolnit kabel z průchodky, tak i ta svrchní bužírka musí být podélně rozříznitá, aby ji tam šlo nasadit a pohromadě potom drží oblepením izolační páskou atd. Přirozeně se zase všechno musí uchytit v průchodce.
Offline
I tak to jde, radši svařitelnou pásku, izolačka se rozmotá-rozblemcne, ale trčí to jak péro z gauče.
Offline
Dobrý nápad. No ono tam je vevnitř myslím nějaké zajištění a ještě je to skřípnuté v té průchodce. Kabel se ohýbá hned za tou průchodkou a gumová izolace se vyboulí. Jestli bude v té průchodce dost místa, zkusím na kabel navléct bužírku nebo smrštivou bužírku. Děkuji Radime za zlepšovák.
Editoval varok (07-05-2022 21:44:58)
Online
KMU1: Izolačka se právě musí přichytit v průchodce, aby se nerozmotala. A pokud se to přichytí v průchodce, často to ani nepotřebuje lepicí vrstvu. Stačí dostatečně dobře natažená páska na roubování nebo dokonce dobře ustřihnutý pásek protažitelnější obyčejné běžné igelitové fólie. Když se před namotáním dobře natáhne, dost k sobě přilne a drží. Já mám zkušenosti s obyčejnou černou - kdysi jsem velký kotouč té pásky koupil ve výprodeji skladových zásob a vedle omotávání kabelů používal jako pásku na roubování. A v té firmě ji tehdy používali na totéž jako levnou náhražku nějaké izolačky. Z obyčejné role černého igelitu metr dvacet nebo jaká se dodávala šířka, namotané v délce 100 nebo snad 500 metrů se na stroji uřízl kotouč cca centimetr silný a náhražka izolačky byla na světě.
Offline
Já v takových případech dávám smršťovačku 3 vrstvy ve třech délkách. je prvve nejkratší, pak střední a navrch nejdelší. Tím vznikne postupný přechod. Na síť jsem to nepoužil, ale na signální kabely .
Offline
Famater: nemělo by to být spíše naopak? Tedy přímo na kabel nejdelší, na to trošku kratší, třeba o 1cm a na to nejkratší, zase třeba o 1cm? Musím kouknout kolik je tam místa. Už jsem měl mašinu 2x rozebranou, ale tenkrát z jiných důvodů, takjsem se zrovna na tu průchodku moc nezaměřoval.
Online
Zrovna tady koukám na káblík vycházející z napáječky mého modemu. Tam jsem použil jemnější materiál, papírová lepicí páska s trvale měkkým lepidlem určená pro chránění hladkých povrchů před barvou.
Offline
Ne takto je povrch úplně hladký.
Offline
Famater: přesně tak to také dělám.
Radim: Zrovna změkčovadla z PVC se pěkně do těchto pásek rády uvolňují. Ale chvíli jim to trvá.
varok: Zas bych tě tak nechválil (cca jedna dobrá rada na 1000 příspěvků), ale oceňuji, že jsi napsal "vlastní názor". Pro ilustraci. Taky jsem ti v souvislosti s vývody tvojí svářečky nenapsal, že kromě vývodů je vidět i větrák a kastle. To celé čerpadlo má na sobě dva vývody(jak pro zš). Ten nižší je pro požární hadici a ten vyšší pro napájecí kabel. A o ten tvar vývodu šlo.
Offline
Hades20 napsal(a):
Malo by to byt kvôli rušenie keby bol vypinac v predu EMI filter ako keby tam nebol
Tomu nerozumím, zkuste to prosím vysvětlit.
EMI filtr, je filtr na vstupu do zařízení bránící pronikaní rušení ze zařízení do přenosové sítě. Filtr je většinou umístěn na tištěném spoji v místě napájení. Sestava blokově vypadá následovně: zásuvka - přívodní šnůra - vypínač -filtr - usměrnění - spínaný zdroj - Zdrojem rušení je tam spínaný zdroj a je jedno zda je vypínač vepředu či vzadu.
Duvodem umístění vypínače vzadu asi je:
1) přívodní šnůra vstupuje do zařízení vzadu, tak tam hned dají vypínač a ušetří 50cm drátu
2) přívodní drát nezabírá místo v zařízení a vypínač nezabíra místo na předním panelu
3) je to jednodušší a bezpečnější, na předním panelu by se muselo zajistit oddělení napájecího napětí od ovládání a zobrazování
4) nikomu to nevadí a všichni jsou na to zvyklí
5) stávající rozmístění je jednodušší na montáž
Osobně mě to štve, šahat dozadu, ale né zas tolik abych to nějak víc řešil. Asi nejednodušší by bylo dát prodlužovačku s vypínačem a až se vypálí tak ji vyměnit za novou.
Offline
: Aha, tak ta průchodka na kabel u toho čerpadla je taková velká kovová a velká kráva.
No já zkusím někde pohledat plastovou průchodku, ale princip jako bývá třeba na elektroinstalačních krabicích: https://www.kvelektro.cz/krabice-sez-ac … JBEALw_wcB
Tam není ta jakoby kleština, kabel se utahuje jen vmačkáváním té kuželové gumy, kterou dotahuje ta převlečná matka. Podle mě lepší řešení. Kabel to drží dost pevně a nedeformuje ho za průchodkou.
Ten vypínač vpředu by neměl být problém. Místa tam je dost, dokonce je vzadu i taková plastová krytka, takže by byl vypínač chráněný. Kabel je jedno, že ho zkrátím o třeba 30-40cm, je dlouhý dost a stejně většinou mám kratší prodlužku.
Charon: Už jsem psal, mě neštve že je vypínač vzadu, ale že je umístěn tak blbě mezi přívodním kabelem a hadičkou s plynem.
Editoval varok (30-08-2021 10:45:11)
Online
Varok: chápu tě a pokud máš chuť to předělávat tak jenom dobře. Nevím proč většina výrobců předpokládá DoDo režim - dodělej doma. To mě zase nesedí umístění vzadu. Je to jeden z ovládacích prvků, asi ten nejdůležitější. Při každém svařování se musí použít (zapnout a vypnout), tak proč má být umístěn z druhé strany než všechny ostatní? Ergonomie některým výrobcům zřejmě nic neříká.
Editoval Charon (30-08-2021 12:15:36)
Offline