SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 29 30 31 32 33 … 35
davor napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Šlo by:
.....Navařovat na šneka?! 1. až 4. nedává smysl.
Pokud nejsou poškozená uložení hřídelů, udělat nové šnekové kolo přizpůsobené stávajícímu šneku, hlavně vzhledem k osové vzdálenosti.
Nový šnek by byl na výrobu jednodušší, ale má už zničené kolo...
Nerozebíral jsem to, tak nevím, jak a z čeho je to udělaný. Jen jsem vyjmenoval možnosti, jak to eventuelně řešit. Ne samozřejmě v tomhle stavu, ale když to ještě funguje a není to orvané.
Navařovat poškozený zuby na ozubený kolečka je běžný, co se ti na tom nelíbí? Navíc ten šnek zabírá podle obrázků tak jedním a půl zubem.
A udělat novou krabičku, co se ti na tom nelíbí? Hliníkových nebo ocelových krabiček jsem už svařoval několik.
Offline
Pokud to neni tajne, jak se ty zuby po navareni dotvarovavaji? Teda pokud nemam frezu patricneho tvaru, samozrejme. Dremelkou z ruky? U bezneho kola, kde je zub rovny si to jeste dokazu jakz takz predstavit, ale u snekoveho uz moc ne? Tohle uz je na me ponekud vyssi strojarina. Dik
Offline
E Ryc: Budeš-li cokoli vyrábět, tak to vyjde dráž, než když kolo koupíš i za tu tisícovku. Nové kolo bych nastavil, aby šnek byl ve středu, dal kvalitní olej na hypoidní převody a řezal dál. Přitom uvidíš, jaká je skutečná vůle a jak šnek zabírá. Případnou výrobu korigovaného kola bych odložil a rozhodl se až podle toho jak bude kolo vypadat za nějaký čas. Je možné, že to vůbec nebudeš muset řešit.
Offline
E-Ryc napsal(a):
Pokud to neni tajne, jak se ty zuby po navareni dotvarovavaji? Teda pokud nemam frezu patricneho tvaru, samozrejme. Dremelkou z ruky? U bezneho kola, kde je zub rovny si to jeste dokazu jakz takz predstavit, ale u snekoveho uz moc ne? Tohle uz je na me ponekud vyssi strojarina. Dik
Tak zrovna u tohodle bych to vzal dremelkou podle stávajícího profilu zubů. Horší to být nemůže
Offline
Tie vzdialenosti premerám až to vyčistím a znova zložím do kopy .
Nejaký dobrák poistil koliesko pružinovým kolíkom .
Musím to nejak vylisovať a stiahnuť z hriadele.
Samotné koleso by som sa mohol pokúsiť urobiť na mojím sústruhu .
Sústruh je síce podobnej kvality ako ta píla ale možno by to šlo .
Frézu uchytiť do univerzály na nejakú hriadeľ , podoprieť to koníkom a do nožovej hlavy urobiť jednoduchý prípravok ktorý by to koliesko držal .
Niečo ako v tomto videu:
https://www.youtube.com/watch?v=5lXzsWd … amp;t=719s
Ale uchytil by som to tak , aby fréza k obrobku išla čelne a nie pozdĺž zubu ako v tom videu.
Offline
pafik1605 napsal(a):
... co se ti na tom nelíbí?
Pafiku, samozřejmě, že možností je spousta, včetně 1. až 5.
Já jen zvažoval nejméně pracný/nákladný způsob opravy tohoto.
Navaření takto malého šneku, jeho následné opracování na soustruhu, popř. i rovnání mě rozesmálo, když cca za 1,5hod jde stočit nový...
Offline
... a na odvalovací fréze a bůhvíjak ještě.
Vycházel jsem z toho, že elektronický.zlo nemá takovýhle stroje. Ale svářečku má určitě.
Offline
Tak som to konečne zmeral .
Priemer hriadeľa ozubeného kolesa je 15 mm
Medzi hriadeľom a šnekom je medzera 11,95 mm.
Polovica šneku 15 mm + medzera 11,95 mm + polovica hriadele 7,5 mm = osova vzdialenosť 34,45 mm .
Offline
pafik1605 napsal(a):
... a na odvalovací fréze a bůhvíjak ještě.
Vycházel jsem z toho, že elektronický.zlo nemá takovýhle stroje. Ale svářečku má určitě.
Promiň, ale nechápu. Kdo nebo co je "elektronický.zlo"? m.evil ?
Já se jen snažím pomoct/diskutovat o problematice/možnostech opravy této konkrétní šnekové převodovky z pásové pily na železo majitele m.evil.
O výrobě ozubení odvalovacím způsobem z mé strany nepadlo ani slovo...
Pochop, že se nenavážím do Tebe ani nikoho jiného. Třeba dovedeš např. vyvařit díry v odlitku skříně převodovky z neznámé slitiny hliníku nasáklé mazivy.
To je mimo mé schopnosti/možnosti i dovednosti.
Ale zvládnul bych ty zavařené otvory opracovat na frézce, i vzhledem k osové vzdálenosti o pootočení o 90st...
Každý preferuje řešení, které je pro něj schůdnější, jednodušší, k čemu má přístup, co zvládne apod.
m.evil překvapil, že by se možná pustil do výroby toho šnekového kola (vč. jeho ozubení!) na soustruhu. Všechno jde, jen se musí chtít (popř.být donucen okolnostmi).
Třeba Tumlík je zářným příkladem nadšence, který dokáže svým umem a znalostmi vytěžit z mála strojního vybavení téměř vše.
Offline
m.evil napsal(a):
Tak som to konečne zmeral .
Priemer hriadeľa ozubeného kolesa je 15 mm
Medzi hriadeľom a šnekom je medzera 11,95 mm.
Polovica šneku 15 mm + medzera 11,95 mm + polovica hriadele 7,5 mm = osova vzdialenosť 34,45 mm .
Zkus to ještě, pro kontrolu, změřit z vnější strany (tj. neměřit mezeru, ale přes...).
Jaká bude odchylka?
Offline
davor napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
... a na odvalovací fréze a bůhvíjak ještě.
Vycházel jsem z toho, že elektronický.zlo nemá takovýhle stroje. Ale svářečku má určitě.Promiň, ale nechápu. Kdo nebo co je "elektronický.zlo"? m.evil ?
Já se jen snažím pomoct/diskutovat o problematice/možnostech opravy této konkrétní šnekové převodovky z pásové pily na železo majitele m.evil.
O výrobě ozubení odvalovacím způsobem z mé strany nepadlo ani slovo...
Pochop, že se nenavážím do Tebe ani nikoho jiného. Třeba dovedeš např. vyvařit díry v odlitku skříně převodovky z neznámé slitiny hliníku nasáklé mazivy.
To je mimo mé schopnosti/možnosti i dovednosti.
Ale zvládnul bych ty zavařené otvory opracovat na frézce, i vzhledem k osové vzdálenosti o pootočení o 90st...
Každý preferuje řešení, které je pro něj schůdnější, jednodušší, k čemu má přístup, co zvládne apod.
m.evil překvapil, že by se možná pustil do výroby toho šnekového kola (vč. jeho ozubení!) na soustruhu. Všechno jde, jen se musí chtít (popř.být donucen okolnostmi).
Třeba Tumlík je zářným příkladem nadšence, který dokáže svým umem a znalostmi vytěžit z mála strojního vybavení téměř vše.
No a já jsem po krátké úvaze nastínil pár možností, jak to poloamatérsky opravit. A tys napsal, že to nedává smysl.
Tumlíka sem netahej, to je jiná kategorie, nad schopnosti nás všech tady dohromady . Tomu bych se neodvážil radit, jak opravit šnekovej převod .
Offline
Urobil som 2 výpočty. Jeden podľa # 758 kde mi podľa nameranej rozteče, pčtu zubov a priemeru šneku vyšiel modul m=2,16, čo je nezmysel ako v metrickej tak imperiálnej norme. Druhý výpočet som urobil podľa obrázka z # 748 - teda stúpania skrutkovice šneku a tam je modul m2. Problémom je, že pre Z=20 a m=2 je rozteč 33 mm. Pri zväčšení počtu zubov na 21 by bola predpísaná rozteč 34 mm čo je oproti nameranej 34,45 prijateľnejšia odchýlka a dá sa aj táto vykompenzovať korigovaným ozubením.
Offline
senior: Ak som dobre pochopil , tak pre 20 zubové koleso je potrebná menšia osová vzdialenosť ?
To by vysvetľovalo , prečo sa tie zuby neopotrebovali až úplne do hĺbky .
Možno je práve problém v tej osovej vzdialenosti , že zuby do seba dokonale nezapadajú.
Inač ložiska hriadeli v prevodovke nemajú vo vnútri žiaden doraz - osadenie.
Šnek môže byť prakticky ako koľvek bez trvalej pozície udanej výrobcom.
To isté platí aj pre hriadeľ ozubeného kolesa.
Pozeral som jedno video , na ktorom bol šnek oveľa hlbšie ako v mojom prípade.
https://youtu.be/lfAFbcjcMwM?t=152
Editoval m.evil (09-04-2022 13:50:11)
Offline
Prípadný osový posun šneku nezasahuje do záberových pomerov. Šnekové kolo však musí mať svoju pozíciu správne definovanú.
Offline
senior:
Tak že je to M2 - No.3 ?
https://www.aliexpress.com/item/32811118450.html
Editoval m.evil (09-04-2022 15:06:42)
Offline
Ak budeš robiť koleso s 21 zubami, tak No.4
Material: HSS
No.1 = 12-13 teeth,
2 = 14-16 teeth, 3 = 17-20 teeth,
4 = 21-25 teeth, 5 = 26-34 teeth,
6 = 35-54 teeth, 7 = 55-134 teeth,
8 = 135 teeth or more,
To naozaj chceš vyrábať šnekové kolo na kolene doma? Musíš, okrem správneho rozdelenia nastaviť aj správny uhol podľa stúpania šneka. Nebolo by jednoduchšie to nechať vyrobiť u fy ktorá sa tým zaoberá?
Offline
davor napsal(a):
m.evil napsal(a):
Tak som to konečne zmeral .
Priemer hriadeľa ozubeného kolesa je 15 mm
Medzi hriadeľom a šnekom je medzera 11,95 mm.
Polovica šneku 15 mm + medzera 11,95 mm + polovica hriadele 7,5 mm = osova vzdialenosť 34,45 mm .Zkus to ještě, pro kontrolu, změřit z vnější strany (tj. neměřit mezeru, ale přes...).
Jaká bude odchylka?
Nameral som 56,6 mm
senior: Ak by som zohnal bronzovú guľatinu a frézu , skúsil by som to už len zo zvedavosti.
Hlavný problém spočíva v tom , že pílu potrebujem už teraz .
Kým zoženiem potrebné veci , urobím prípravok , prejde kopec času ktorý momentálne nemám .
Ale vďaka za výpočet potrebnej frézy .
Možno sa to ešte niekomu v budúcnosti zíde .
Momentálne mi asi zostáva možnosť kúpiť to predražené ozubené koleso ako náhradný diel.
Zákazkova výroba bude drahá a životnosť nového kolesa je neistá .
Najlepšie by bolo kúpiť novú šnekovú prevodovku a pohon píly prerobiť .
Offline
m.evil napsal(a):
...
Hlavný problém spočíva v tom , že pílu potrebujem už teraz .
Kým zoženiem potrebné veci , urobím prípravok , prejde kopec času ktorý momentálne nemám .
...
A o tom to je. Na "nedostatek času" končí spousta dobrých plánu a tužeb.
Dá se zrekapitulovat proč k závadě došlo. Je to pro velkou osovou vzdálenost ozubeného kola od šneku který pak zabírá na konci zubu, nebo špatné mazání, nebo hrubý šnek, nebo ...?
Offline
Takže rozteč (vzdialenosť osi) je 34 mm takže pri Z=21 nie je potrebná žiadna korekcia. S výrobou ozubenia v domácich podmienkach však môže byť problém. Keď sa predsa len chceš o to pokúsiť, poradil by som ti iný postup, ako na tom videu z odkazu na #755. Je to šnekové kolo a vyžaduje iný postup. Môj návrh, ktorý som zatiaľ v praxi neoveril, je takýto.
Vyrobiť si vlastnú frézu z nástrojovej ocele, v núdzi môže byť aj kvalitná kaliteľná oceľ. Podtočenie frézy zrejme nebudeš schopný urobiť, ale na tento účel poslúži aj ručné opracovanie.
Koleso vysústružíš s valcovým povrchom, teda bez prehĺbenia. Na obvode si presne narysuješ v správnom uhle 21 rysiek.
Do každej rysky navrtáš toľko otvorov, koľko sa ti tam zmestia ale do takej hĺbky, aby si neodvrtal podstatnú časť budúceho zuba. Diery môžu byť stupňovité, teda pri vrchu 4 mm a hlbšie cca 2,5
Po tomto úkone vysústužiš potrebný tvar kolesa. Predvrtané diery zabezpečia správne vedenie frézy pri tomto odvaľovacom procese.
Offline
Atlan napsal(a):
Na miesacke som to navaril tigom a CuAl8? Uz neviem. Troska lizol na sustruhu, flexou doladil medzeri a miesacka beha.
https://i.postimg.cc/BXm0w4gT/20160520-164734.jpg
Tu to ale nejde, pretože je potrebný iný počet zubov.
Offline
Když je osová vzdálenost o tolik větší, dochází k mnohem většímu "skluzu" v zubech a s tím spojenému většímu opotřebení. Ve spolupráci s nedostatečným mazáním se výsledek dostavil. Pokoušet se vyrobit šnekové kolo v amatérských odmínkách je časová "šílenost" s nejistým výsledkem. Poptal bych se tam, kde to dělají profesionálně. Na př.https://genera-broumov.cz/snekove-kolo. Nebo najít soukromíka, který je na to vybavený. Protože to nebude rychle, tak bych zatím dal to kolo za 1000 Kč.
Offline
Než v budoucnu vyrábět nový kolo, nešla by změnšit ta osová vzdálenost? Což se podívat zda by nešlo hnout motorem a tím i šnekem a tím tu osovou vdálenost snížit.
Offline
senior napsal(a):
Atlan napsal(a):
Na miesacke som to navaril tigom a CuAl8? Uz neviem. Troska lizol na sustruhu, flexou doladil medzeri a miesacka beha.
https://i.postimg.cc/BXm0w4gT/20160520-164734.jpgTu to ale nejde, pretože je potrebný iný počet zubov.
Ako z núdze v tom nevidím problém .
Síce životnosť bude krátka , ale na prácu ktorú potrebujem spraviť by to malo stačiť.
TIG a argón mám .
Neskôr až bude viac času sa tým zaoberať , by som mohol riešiť to nové 21 zubové koleso.
No skôr sa mi pozdáva myšlienka prestavby stroja na iný pohon.
https://www.elektromotory.sk/obchod/kom … 40-p71b14/
Charon : neide to nijak upraviť . Je to pevne dané liatinovým odliatkom prevodovky
Editoval m.evil (10-04-2022 11:54:45)
Offline
Otazka je ci ti to nebude prskat, kto vie z coho je to koleso realne vyrobene.
Offline
Stránky: 1 … 29 30 31 32 33 … 35