SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Konečně někdo na svářecím foru navrhl prasklinu zavařit. Kupte si tři elektrody nikelitky a po očištění a vybroušení praskliny to zavařte krátkými svary. Pokud to na poprvé bude moc porezní, vlivem znečištění olejem postup ještě jednou zopakujte. Na blouznění předchozích přispěvovatelů, mimo seniora, zapomente.
Offline
ZDENÁL napsal(a):
Konečně někdo na svářecím foru navrhl prasklinu zavařit. Kupte si tři elektrody nikelitky a po očištění a vybroušení praskliny to zavařte krátkými svary. Pokud to na poprvé bude moc porezní, vlivem znečištění olejem postup ještě jednou zopakujte. Na blouznění předchozích přispěvovatelů, mimo seniora, zapomente.
A četl jste vůbec že tazatel uvedl že se svařováním nemá zkušenosti?
Offline
Stejně je dost pravděpodobné, že to nakonec bude muset někomu dát svařit nebo spájet tou mosazí či jinou tvrdou pájkou.
Offline
Sváření elektrodou zde je opravdu velmi vošajtlich . Nešel bych do toho . Ta zátka vypadá realističtěji a na prvou fertig .
Offline
Já tedy jako svářeč profík se značnými zkušenostmi i na litině pochopitelně souhlasím, že se to dá zavařit způsoby uvedenými výše, které jsou ověřené a pevnostně OK. Jen bych viděl problém v tom, že je tam nutná 100% těsnost sváru proti prolínání oleje. To může být na zaolejované litině docela problém. Berte to jako upozornění.
Offline
Chlapi moc děkuji!!!!
Vše si beru k srdci!
Ale opravdu si na to netroufám!
Zavařil jsem v životě pouze pár jeklů a plocháčů. Sic mám pouze invertor i starou střídavinu.
opravdu bych to někomu svěřil.....
Prasklina je vidět pouze okolo toho výčnělku se závitem, nezdá se, že to vede paprskovitě někam pryč!
Jinak jsem objednal tu BELZONU....
ještě je čas na svár, než to dám to tepla a zalepím.
Offline
to poznáte jak do předpokládaného začátku praskliny hrábnete mikrobruskou-to budete muset tak jak tak.Škoda že jste až na druhém konci republiky....No tak chlapi kladeňáci, nebo už ve vašich končinách svářeči vymřeli?.....
Offline
Za pár let nebude nikdo , kdo umí litinu . Ono také nebude proč ....
Offline
Na toto videu maník poměrně slušně vysvětluje problematiku sváření litiny.
https://www.youtube.com/watch?v=iyAykUm … mp;index=8
Offline
Nekoukal jsem na celý (tím pádem ani neslyšel), ale zaslechl jsem silikonovej bronz. Takže ne svařování ale letovnání. A netuším, proč používá střídavej proud. Kvůli nějakému pseudočištění?
Offline
On používá hliníkový bronz. Ten při DC se tak "neleje" a vlivem oxydů nevytvoří tak hladký povrch. Já jsem to sem dal, spíš kvůli popisu problematiky sváření litiny a popsání důvodu, proč to pájí CuAl8. Ale Tgem to jde i oklepanou nikelitkou, nebo monelovým kovem.
Offline
Famater napsal(a):
On používá hliníkový bronz. Ten při DC se tak "neleje" a vlivem oxydů nevytvoří tak hladký povrch. Já jsem to sem dal, spíš kvůli popisu problematiky sváření litiny a popsání důvodu, proč to pájí CuAl8. Ale Tgem to jde i oklepanou nikelitkou, nebo monelovým kovem.
O tom zde píšu už nejméně 12 let a mám s tímto způsobem velmi dobré zkušenosti. Ano na litině to je nejlepší způsob, zejména pokud je nutné vytvořit těsný spoj(bez mikroprasklin) použít Al bronze CuAl8 (ERCuAl-A2 Alum. Bronze A2) Střídavý proud je lepší použít kvůli čištění Al oxidů na povrcho tavné lázně. Stejně jako u hliníku, pouze nastavuji menší stupeň čištění, než u Al. Jde to ale dobře i DC a minus na hořáku. Jen se obtížněji ovládá lázeň a po dokončení není spoj jako zlatý.
Offline
Aha, takže jsem slyšel hliníkovej bronz, ale než jsem dokoukal část, tak jsem to zapomněl, udržel jsem jen ten bronz .
Pak dává logiku i to AC, čistí se ta hliníková část ....
Offline
Když DC tak raději větší hubici a drát důsledně držet v ochranném plynu.
Offline
pafik1605 napsal(a):
Aha, takže jsem slyšel hliníkovej bronz, ale než jsem dokoukal část, tak jsem to zapomněl, udržel jsem jen ten bronz .
Pak dává logiku i to AC, čistí se ta hliníková část ....
Tak, tak. Ona litina jde i tím Silikon bronzem a DC minus docela fajn. Pochopitelně s menší pevností spoje. Ale to mnohdy postačí a navíc elasticita takového spoje zaručí jeho těsnost. (většinou nedochází během chladnutí k miro-prasklinám, jako třeba u použití Ni příd. drátu). Tím Al bronzem jde velmi dobře i mnoho exotických spojů jako nerez/litina, nerez/měď ap. Když jsem kdysi působil ve Svářecí škole, tam jsem měl velmi mnoho času a možností vyzkoušet svařovat, nebo pájet mnoho exotických materiálů... Škoda, že tehdy nebyla běžně dostupná video technika pořídit ukázky...
Famater: Ano při použití Al bronzu na litině a DC je vhodnější větší hubice a lepší ochrana tavné lázně. Každopádně po AC je ten spoj jako zlatý.
Offline
Vidím, Franku, že jsi na příjmu. Drát Al bronz CuMn13Al8Ni2. Setkal jsi se s ním? Má mít tvrdost 260HB. Na litinu asi ne, ale na pájení ocel. plechů a tenkostěnných trubek.
Offline
Famater napsal(a):
Vidím, Franku, že jsi na příjmu. Drát Al bronz CuMn13Al8Ni2. Setkal jsi se s ním? Má mít tvrdost 260HB. Na litinu asi ne, ale na pájení ocel. plechů a tenkostěnných trubek.
Přiznám se, že neznám wire CuMn13Al8Ni2, možná existuje, ale nesetkal jsem se s ním, ani nevím, zda je zde k sehnání... Učiním dotaz zde v místním Welding store. Prodává se zde LNM CuAl8Ni2 s pevností v tahu 530N/mm2 určený pro svařování tenkostěnných ocelových rámů ap. Ale tam je udána tvrdost jen 140HB.
https://www.lincolnelectric.com/assets/ … i2-eng.pdf
Editoval Frank (10-07-2023 13:17:19)
Offline
On existuje, koupil jsem ho, průměr 2mm. Použití (operativně) je ještě náročnější než CuAl8. Dc (-) nejde vůbec, musí se jen AC. Mě šlo o nějaké informace, kde se to skutečně používá. Já předpokládám na pájení tenkých trubek a plechů. Na litinu si myslím, že to bude moc tvrdé. Pokud něco zjistíš, dej to sem. Až s tím udělám nějaké zkušenosti zvěřejním je. Děkuji.
Offline
Famater napsal(a):
On existuje, koupil jsem ho, průměr 2mm. Použití (operativně) je ještě náročnější než CuAl8. Dc (-) nejde vůbec, musí se jen AC. Mě šlo o nějaké informace, kde se to skutečně používá. Já předpokládám na pájení tenkých trubek a plechů. Na litinu si myslím, že to bude moc tvrdé. Pokud něco zjistíš, dej to sem. Až s tím udělám nějaké zkušenosti zvěřejním je. Děkuji.
Tak jsem navštívil místní prodejnu s potřebami pro svařování (mám ji tady kousek od baráku) a ten drát CuMn13Al8Ni2 po celý Americe není k sehnání. Koukali jsme do počítače s majitelem prodejny a nic. Jedině ten CuAl8Ni2 na cívkách pro MIG v průměrech 1mm - 2mm.
Zajímala by mne prodejna, kde jsi ten CuMn13Al8Ni2 koupil a zda to byly dráty pro TIG?
https://certilas.com/en/product/cual8ni2
Offline
Koupil jsem to tady:
https://www.wirpo.cz/eshop/drat-tig-albro-mns-cumn14al7
ten CuAl8Ni2 je vlastne CuAl8-A2.
Offline
Famater napsal(a):
Koupil jsem to tady:
https://www.wirpo.cz/eshop/drat-tig-albro-mns-cumn14al7
ten CuAl8Ni2 je vlastne CuAl8-A2.
Aha, tak tady v USA se mi to na žádném prohlížeči neotevře, jen se objeví Hmmm… can't reach this page. Děkuji za snahu.
Offline
Nevyvařoval někdo rozvrtaný stůl u vrtačky apod.?. Koupil jsem malou frézku a je tam
pár otvorů a drážka. Je to šedá litina ?. Posledně jsem vyvářel tigem rozřezanou pilu Bomarku, tam kde dojíždí pilový pás .Použil jsem obyč. bazickou Böhler 7018, ale je znát po vybroušení jiná barva materiálu.
Offline
A to má vliv na funkci že je barva jiná?
Offline
Na funkci to vliv nemá, ale vzhled je vzhled. Už jsem dnes
koupil od Esab nikelitky. Tak je otluču, ale ta cena za 1 ks.
Mohl jsem koupit eldy i od Böhler, ale ty byly snad ze zlata. (-:
Offline
Jaká je cena zlata?
Ceníková cena, pokud nemáte u vašeho prodejce žádnou slevu, je pro UTP 86 FN pr. 2,5 2483,- Kč/kg, tj. ca. 44,- Kč/ks.
A to se bavíme o špičkové bimetalové elektrodě.
Zdeny0 napsal(a):
Na funkci to vliv nemá, ale vzhled je vzhled. Už jsem dnes
koupil od Esab nikelitky. Tak je otluču, ale ta cena za 1 ks.
Mohl jsem koupit eldy i od Böhler, ale ty byly snad ze zlata. (-:
Offline