SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Fascinovaly mne 2 věci rikša a automatická reverzace hoblovky , super . O 100 let zpět .
Offline
Tohle je trochu jinej level
https://www.youtube.com/watch?v=nQaAKUAzK0w
i když je to z padesátejch let. Ale ze současnosti by to asi nebylo tak zajímavý.
Offline
No to teda je.
Offline
Colchester jsou poctivý držáky...Pro Triumpha 2000 už jsem si jel,No řízením osudu a technickým stavem transportního vybavení se dostal jinému....No tak někdy jindy
Offline
Kdyby to někoho zajímalo. Udělěl jsem přípravek na dělení. Vždy jsem stříhal proužek papíru a rozdělil ho na potřebný počet dílů. nalepil na obvod univerzálky a podle toho dělil. Nyní jsem udělal přípravek co je na fotkách. Kolo má 120zM1, tedy umožňuje dělit 2,3,4,5,6,8, atd. Je to z C45, kužel a rozpěrný konec jsou zakaleny. Barva je taková jaká vyšla. Chtěl jsem to černit, ale měl jsem lázeň, kterou jsem už 3x použil. Ale 3/4 roku jsem ji měl ve flašce, Takovou barvu to udělalo.
Offline
Jen pro upřesnění.
To jsi zarval do vřetene to zubatý kolo a na kryt převodů jsi přidělal ten zamykací mechanizmus?
Offline
To Famater Ja som na svoju MN-80 urobil niečo podobné, ale na inom princípe. Namiesto zubatého kolesa som použil kotúč, na ktorý som mohol prichytiť papierový kotúč s požadovaným delením. Ten papierový si vytlačím na PC a je vytvorený v autocadu. V tom súbore mám v jednotlivých hladinách rôzne delenia a ak potrebujem náhodou Ďalšie, tak nie je problém, pridať ďalšiu hladinu. Nevýhoda toho spôsobu je, že je potreba mať prípravok na aretáciu.
Offline
Pafíku, je to rozepřené v díře ve vřeteni, rozepřené kuželem podobně jako u řidítek kola. Vsunutá "trubka" je na konci naříznutá. Konec trubky a kužel jsou zakalené (mat. C45). Ten aretační vehement je přišroubovaný na kryt. Kryt když je dobře našroubovaný a utažený se nehne. Navíc tady nejsou žádné síly. Co se týká aretace, uvažoval jsem o ložiskové jehličce. Ale dal jsem tam nerez TIG drát o1,6. Myslím, že to bude vyhovovat dlouhodobě.
Seniore, možná by bylo dobré se zabývat brzdou vřetene.
Offline
Tak jsem to myslel; je to ve vřeteni a zámek na krytu. Takže při 120 zubech máš krok 3 stupně. Takže když potřebuješ dělit deseti, tak to počítáš po zubech? Nebo tam máš nějaký značky pro rychlou orientaci?
Jako pro nenáročný dělení v pohodě, ale kdybych to chtěl přesně, tak bych to dal do děličky na frézce.
Offline
Pafíku, to já taky, kdybych měl frézu. Na to na co je tento přípravek použitelný ani bych nepotřebobal děliku, ale spočítal byvh to pomocí DRO. V žádném případě to nemůže být náhrada frézy, ale je to na předvrtání otvotů na přírubách a podobných spojích . Dělit se dá jen co 120 zubů dovolí. odpočítám zuby a pomocí šupléry přenesu dál, mezeru označím tečkou. Když neudělám chybu, tak se to musí na konci sejít.
Offline
Famater napsal(a):
Pafíku, to já taky, kdybych měl frézu. Na to na co je tento přípravek použitelný ani bych nepotřebobal děliku, ale spočítal byvh to pomocí DRO. V žádném případě to nemůže být náhrada frézy, ale je to na předvrtání otvotů na přírubách a podobných spojích . Dělit se dá jen co 120 zubů dovolí. odpočítám zuby a pomocí šupléry přenesu dál, mezeru označím tečkou. Když neudělám chybu, tak se to musí na konci sejít.
Což frézu ti klidně dám, ale frézku si budeš muset dokoupit ....
Jestli chceš pro zjednodušení, tak ti můžu na děličce udělat kola na konkrétní (nejpoužívanější) dělící poměry. Třeba 16, 18, 20, .... Abys nemusel počítat.
Kolečka si uděláš a zářezy pak já.
Offline
To je to názvosloví. Já se ho snažím dost dodržovat, ale v tomto případě zvyk je železná košile. Dík za nabídku, ale ono se to zase tak često nepoužívá a možnosti, které 120z kolo dává mě vyhovují. I když to počítání bývá někdy problém. Někdy se mě stává, že když sčítám sloupec čísel, tak kolikrát to sčítám, tolik mám výsledků. A teď si vyber.
Pozn.: o svátcích se snad už dostanu k tomu dát do soustruhu ten 1,1kW motor. Ozubenou řemenici mám připravenou novou, abych to neměl zbytečně dlouho rozebrané..
Offline