SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Základ 20 litru a pak jsem rozšiřoval Euro na Trubku 5mm a to taky stálo 20 litru:-)
Offline
Ahoj chlapi!
Mel bych na Vas prosbu o radu. Po letech jsem si poridil kolo (zadny extra luxus, ale preci jen na moje pomery me stalo nejakou korunu) http://www.mall.cz/trekingova-kola/meri … -40-v-2010 a vyrazil jsem na cesty.
Bohuzel jsem takovy smolar, ze jsem se sice po ceste stihl vyhnout autu, ale misto toho jsem potkal sloup ;o) /, ktery dojebal me, tak i kolo. Po konzultaci s kamaradem cyklistou jsem zjistil, ze ty skody "nejsou tak strasne" jak se puvodne zdalo, ale abych presel k veci.
To co me nejvic boli jsou vidlice typu: RST SOFI ics ML 50, ktere jak vidite na prilozenem obrazku http://www.eod.cz/editor/image/eshop_pr … -003_l.jpg maji v predni casti spoj ve tvaru prevraceneho "U".
Par centimetru nad spojem VIDLICE x UCKO mi leva "stopka" ucka praskla. - jedna se o cca 5-7cm. (dodatecne bych mohl dolozit i foto s prasklinou)
Otakzka zni: Je mozne doporucit mi nekoho, kdo by mi to byl schopny svarit? (kolo by melo byt z hliniku/duralu a ten jak jsem se docelt se svaruje v ochrane atmosfere). Bydlim v Praze, kolo mam ted odstavene v praci na Praze 1 (neni problem s nim nekam dojet metrem, pripadne ho dotlacit). Kolik by takove svareni stalo? A plati moje teorie, kdyz se neco svari, tak to drzi pevne? (vsiml jsem, si ze i ram kola je z fabriky svarovany, tak bych ocekaval, ze odpoved bude kladna).
Nova vidlice me prijde na cca 2K s praci + k tomu budu muset nechat seridit kolo za dalsi litr. A protoze mam trochu hloubej do kapsy, ocenil bych, kdyz by to slo po znamosti udelat za par stovek (svareni), bo je mi lito vyhodit takovych penez kvuli tomu ze praskla nejaky "drzacek na brzdy".
Nejsem si 100% jist jake funkce tento Uckovy spoj ma, ale mam takove indice, ze:
a) slouzi jako drzak na brzdy/blatnik
b) mozna funguje jako drzak-upevneni, aby se vidlice nehybaly dopredu a dozadu (ve smeru jizdy) - coz nemam potvrzene
popis vidlice:
Odpružená vidlice RST pro 700C, sloupek 25,4mm x 180mm/50mm závit nebo 28,6mm x 260mm bez závitu, vnitřní nohy Cr-Mo o25,4mm/vnější Alu 6061, blokace pružení (P)/pružina (L), zdvih 50mm, seřizovací jednotky pro nastavení tuhosti
Za kazdy tip/radu budu moc rad,
predem diky.
Offline
Dej sem tu fotku,ať je vidět co s tím máš.V podstatě by to neměl být žádný problém a v Praze bude asi dost lidí,co svařujou hliník.
Offline
Pavel ZRX napsal(a):
Já jsem dnes vařil rám na Yamaha R1, prasklina cca 12cm, taky 500 a zákazník byl spokojený.
to je podla mna v pohode cena,je to uz tak 8 rokov dozadu co kamaratovy zacal "prdiet" vyfuk na favorite,bola tam asi 15mm velka prasklinka pri zvare koncovej casti vyfuku (ta co trci zo samotneho tlmica) bol to dat opravit a bez papiera ho to stalo 300 sk,co bolo podla mna dobra palka s ohladom na casovu aj technicku narocnost zvarania.
Offline
Ahoj chlapi, tak jsem spachal fotky te praskliny (omluvte nevalnou kvalitu je to z mobilu).
btw. s vidlicema je trochu hnute, ale mam dojem, zej e to jen narazem a zase se to bude dat posunout, kazdopadne trhlina je trochu niz, nez jsem popisoval a je "nerovnomerna".../
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Offline
ta vidlica je viac ci menej KO
Jedine komplet rozobrat zrovnat pozvarat ako zlomenu vystuz tak prasklinu praveho oka tlmica ale ako to bude spolu sediet to uz je o inom.
Offline
Ahoj
info pro Kuželku, je to problém, už jsem se s tím setkal tyhle výdle z většiny případů jsou z titanu a dneska spojí balík podle informací od prodejcu 4kg drátu asi 12000,- a po kusech to scháním už 3roky. Takže problém, bez drátu to držet nebude takže rychlejší a lacinější koupit nové vydle.
Offline
Ahoj KOVOBOS u nás v Přerově v prodejně Linde ti ho prodají i po kusech Právě jsem jich tam 10ks koupil a vyšlo to něco okolo 600kč
Offline
Material by mela byt nejaka slitina hiliniku, alespon kdyz jsem hledal co je ta vidlice zac viz prispevek nahore
Odpružená vidlice RST pro 700C, sloupek 25,4mm x 180mm/50mm závit nebo 28,6mm x 260mm bez závitu, vnitřní nohy Cr-Mo o25,4mm/vnější Alu 6061, blokace pružení (P)/pružina (L), zdvih 50mm, seřizovací jednotky pro nastavení tuhosti )
titan tam nikde nevidim (teda mozna jsem uz periodickou tabulku dlouho nevidel a oznaceni slitin 6061 mi taky nic nerika) /
takze je to bez sance?
Offline
aj keby to zvaril sam pas boh tak by som sa na tom bal ist niekde mimo cestu...nahodou nieco povoli a co potom ? na tvojom mieste by som ani neuvazoval a kupil novu vidlicu
Offline
Ahoj
pro ,,oldaster,, moc děkuji za info Přerov je pro mě trošku z ruky, ale v Českých Budějovicích to u Linde zkusím fakt moc děkuji za informaci ,prodejce kde nakupuji přidavné dráty stím má velké problémy tak ještě jednou díky.
Offline
Ahoj,
info pro Kuželku jestly je to z Al tak si rači kup nové vydle z Ti je to Čína a ty se ještě budou dlouho učit dělat kvalitní slitiny je to problém u kol a motorek atd. nemaj na to. Protože to bude praskat pořád, ale někde jinde, bude to levnější.
Offline
Svaření vidlice je-li z 6061 by mělo být možné.Je nutné počítat se všemi nevýhodami svařování (snížená pevnost materiálu ve sváru).Každý kdo provádí opravy svařování rámu hliníkových kol vám řekne že u starších kol bez přesného určení materiálu je jakékoliv svařování at už únavových či mechanických trhlin riziko.Natož jsou li vytvrzované.Ale většinou po svaření to drží.Rámy většinou svařím a spím klidně. Vidlice jsou vždy extremně namáhané a jejich svaření v jejích nosných částech je velké riziko. Přivaření držáku není li nosnou částí bych klidně prubnul.
Jsem s Prahy.
Offline
Pro KOVOBOS -není zač,taky jsem tenhle problém řešil a byl jsem u nás v prodejně Asters a prodavač se mě díval jako na dementa,když jsem mu řekl,že potřebuju 10 drátů.Chtěl,ať si objednám aspoň několik kilo a když jsem se ho ptal,kolik kilo by to mělo být,tak se smál a neřekl mi nic.V LInde se nesmáli a za 3 dny jsem je měl na prodejně.Ta prodejna sice není nejlevnější,ale vycházejí maximálně vstříc.
Offline
Drát za 60 kč je ok, mně stál 100kč se slevou, a sháněl jsem ho 2 měsíce..
Offline
Tu vidlici svařte drátem ALMG4,5 Mn. Jde to v pohodě a pokud dobře vidím jedná se pouze o kruhový držák který není nosným prvkem a tak by to mělo být OK.
Online
KOVOBOS napsal(a):
Ahoj
info pro Kuželku, je to problém, už jsem se s tím setkal tyhle výdle z většiny případů jsou z titanu a dneska spojí balík podle informací od prodejcu 4kg drátu asi 12000,- a po kusech to scháním už 3roky. Takže problém, bez drátu to držet nebude takže rychlejší a lacinější koupit nové vydle.
To kdo ti povídal?Nějaký čásek jsem dělal cyklomechanika a s titanovým můstkem jsem se nesetkal ani u vidic daleko vyšší cenové kategorie.To už jsem tam viděl spíš karbon,ovšem u vidlí které cenou začínají na cca 3-4násobku uvedeného nového kola.Protože je tam požadavek na co nejnižší hmotnost při maximální tuhosti(přec jen to má ještě nějaké vnitřnosti a chodí tam ještě kluzáky) bývá na tom nálepka Mg u většiny známých výrobců.
Edit:to že ten můstek není důležitou nosnoučástí vidlice není pravda-horní nohy nebo též "kluzáky jsou pouze nalisovány a zalepeny v těch brýlích.Navíc koukám že má pěkně očesanou oblast kolem prachovky(většinou gufero),takže na místě "Kuželky" bych pořídil třeba starší vidli za pětikilo a montáž hravě zvládne i "průměrně zručná žena",navíc má prasklé i ty brýle na pravé noze u lockoutu.
Editoval Ládes (29-05-2010 21:26:18)
Offline
Dekuji Lades a ostatni,
budu to resit vymenout vidlic.
hezky tyden a diky za konzultaci
Offline
Moudré rozhodnutí,s tímhle není žádná sranda.Případná destrukce vidle může skončit úrazem minimálně ze sféry střední závažnosti.Ona to sice chvilku podrží osa náboje,ale při silových spurtech je celá vidlice značně namáhána kroucením -už jsem viděl jak maníkovi doslova zmizelo přední kolo u daleko masivnější vidle(vnitřní nohy d36)-nemít integrálku a páteřák asi by to už nerozdejchal.Stejně jel s límcem na krku.
Offline
Jo jo dobře ses rozhodl.
Offline
Já bych to určitě řešil novou vidlí,myslím,že to nebude až tak drahé a bude to asi i pevnější a přesnější pro chod vidle. I když do lehlého terénu by to možná vydrželo. Mám na biku vidli,kde jsou nohy z hořčíkové slitiny ,ale titan tam určitě není,leda nějaký šroub.
Offline
Pavel ZRX napsal(a):
Já jsem dnes vařil rám na Yamaha R1, prasklina cca 12cm, taky 500 a zákazník byl spokojený.
500 je uplne normalna cena,keby sa mu zdalo vela,nech si kúpi novy alebo druhy alebo sa môže vozit s prasknutym kazdy chce zarobit a robit nieco pod cenu nema zmysel,v obchode sa vas tiez nikto nezjednava-bud kupis alebo nie
Offline
Ahoj mam prozbu ohledně ceny za svaření Tig Ac, začínam a tak nevim kolik se tak orientačně pohybuje?? Mam kšeft na konstrukce, jsou z jeklu sila 3-5 mm a
nejsou nové, ale použité, zaroveń mam praci na svaření drobností z čistého hliníku sila do 3mm. Můžete poradit diky
Offline
Svařák napsal(a):
LOL, přesunul bych to do rubriky demence na kvadrát i s těmi fotkami pochopitelně...
Právě naopak toto téma je užitečné aby si každý vytvořil názor na to co jde a vyplatí opravovat a co naopak neopravovat z důvodu bezpečnosti.
Ale uzavřít toto téma určitě. Proto aby v tom nebyl zmatek a nespamovali ho svými komentáři a urážkami jiní.
Offline
to michal 2405: zalezi na tom kolko je prace s pripravou a pod.Ty si musis aspon odhadom vediet zratat kolko si dal za stroj,kolko platis za elektriku,kolko stoji plyn a drát+aby si nieco zarobil...Ked nemas zarobit nemusis to robit,chapes.Cena 15 eur-20 eur na hodku pre domaceho majstra na hlinik,je na mieste,samozrejme je to vsetko o dohode so zakaznikom.Naklady su velke,dost ich neni na zaciatku vidiet,ono na to clovek dojde az po case,co kolko stoji a co sa vyplati robit-zvarat a co nie.Samozrejme podliezat ceny nejak extremne nema zmysel,pretože to nerobi dobru krv u konkurencie.Vela uspechov
Offline