SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Děkuji Vám za přijetí.
Jsem ve svařování nováček.
Pořídil jsem si na doporučení prodejny CHOBOLA svářečku MMA/MIG/MAG Laston MIG195V
Jedná se o novější verzi, ani návod k ní není.
V režimu MMA se nastavuje napětí V a proud A
v režimu MIG se nastavuje napětí V, a rychlost posuvu drátu. Proud nelze nastavovat.
Předchozí model měl i potenciometr na proud, tento již nemá
Všude se doporučuje nastavovat napětí a proud dle materiálu. Mám to chápat, že stroj si nastaví dle rychlosti posuvu drátu?
Zkoušel jsem tenké plechy a i při malém napětí to ihned propálí 0,5mm přitom u známého jsem vždy bez problému něco heftnul :-)
Offline
petrValda napsal(a):
Všude se doporučuje nastavovat napětí a proud dle materiálu. Mám to chápat, že stroj si nastaví dle rychlosti posuvu drátu?
-)
Přesně tak to funguje.
Offline
Má pravdu, předsedo ....
Offline
Co je pro vás nejnižší napětí? Dá se nastavovat i el. tlumivka? Při svařování tenkých plechů zkuste jemně přidat na posuvu drátu. Nevím jak ten Laston, ale některé inverory prostě neumí tenké plechy. Osobní zkušenost.
Offline
Každá metoda funguje v nějakých mezích. Očekávat se nedá, že metodou mig/mag půjde jen tak vařit plech 0,5 mm. U této metody se nenastavuje proud, ten je odvozen od rychlosti podávání drátu. Nastavte si napřed napětí a k němu musíte donastavit správně posuv. Například napětí 18,5V k němu posuv 4m/min. Jakmile začnete svařovat, stroj vám místo metrů, začne ukazovat ampery. V tomto případě to bude cca 80 až 90 amper. Drát 0,8 mm odpovídá zhruba elektrodě 2,5mm a proto nejlépe svařuje od 70 do 120 amper a úplně nejlépe se chová kolem 90 amper. Pokud chcete svařovat něco tak tenkého, jako je plech 0,5 mm, musíte napětí ztlumit na minimum a pak k němu doladit posuv. Laston je dobrá volba, svařuje moc dobře.
Offline
Na 0.5 plech to chce uz 0,6 drat
Offline
Na drát 0,6mm by si musel koupit kladku. Originál je 0,8/1mm. Obecně se drátem 0,6mm svařuje velice špatně, je už příliš tenký a těžko se dosahuje na konci hořáku plynulost posuvu. Chtělo by to kratší hořák s e slabším bowdenem. Efekt se obvykle nedostaví, proto všichni karosáři používají drát 0,8mm.
Offline
Já dělám karosařinu raději drátem 0,6mm. Zdá se mi že se svár při menším napětí trošku lépe rozlívá. S 0,8kou jsem musel dávat více a někdy je potřeba hodně nízké napětí, když už jsou plechy hodně tenké, jinak je to samá ďoura.
Offline