SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
|
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Jestli jsou servisy předražené - to bych si nedovolil tvrdit. Každá firma má kromě mzdových výdajů obrovské výdaje režijní (mandatorní). Jakýkoli servis musí platit nejen daně, ale i nájmy prostor, spotřebu energií, odpisy, pořizování nových materiálů a zařízení a údržbu všech stávajících, měřící a kontrolní techniku, různé revize a nutná školení a další desítky nákladových položek. To vše se u výrobního podniku ( u servisu) platí jen a jen z příjmů dané firmy. A ty přicházejí jen od zákaznílů. Čím složitější výroba či servis, nebo třeba služba, tím musí být dražší její výkony.
Varoku, kdyby ses chtěl živit opravou karoserií aut a přitom mít čistý plat 50 000 Kč při 170 hod. práce měsíčně, t.j. cca 300 Kč čistých na hodinu, tak při napočítání režijních nákladů na elektřinu, ochranné plyny, přídavné materiály, vytápění pracovních prostor, pořízení zařízení a nářadí a samozřejmě všech daní, se nedostaneš pod 500 Kč/hod. A to nebudeš třeba potřebovat platit účetní, zásobovače, dopravu od zákazníka a zpět atd. Tím pádem tě ale někdo také označí za předraženého opraváře.
Offline
Jirkati, tentokrát máš naprostou pravdu. Něco jiného je dělat si v garáži svůj koníček a něco úplně jiného se tou samou činností živit.
Offline
Jirkati: Něco jiného je mít mašinu plácnu za 25000,- kč a dát ji do servisu. Cena opravy třeba 5000,- kč. Ale když máte křáp za 1500,- kč a servis vám řekne za opravu 5000,- kč?
Offline
Je tam mozno este jedna moznost ako laik odskusat to trafko.Vyhadzuje jedna poistka,ale ktora?Podla prilozenej schemy z odkazu su dve, jedna 2A ,ktora isti primar toho trafka a zaroven cez kontakt asi toho maleho relatka aj chladiaci ventilator.Potom je tam 6.3A poistka ktora isti sekundar trafka a vystup ktoreho ide dalej do hlavnej dosky.Je tam vsak aj pripojena cez odpor zaroven aj indikacna cervena ledka ktora vlastne len indikuje pritomnost sekundarneho napatia na tom trafku.Na skusku by teda bolo potrebne odpojit tie dva sede fastony oznacene ako FAN1 a FAN2 ci by nebol tiez nacnuty ventilator a zaroven tiez odpojit ten biely sestpinovy konektor ktory ide dalej do hlavnej dosky.Ak pri tychto odpojenych konektoroch budu poistky drzat a zaroven svietit ta ledka tak to trafko s najvacsou pravdepodobnostou este prezilo a chyba potom moze byt dalej v hlavnej doske.Predpokladam ze to zoskvrcane vinutie bude asi primar a ked to bude pri tejto skuske vyhadzovat tu 2A poistku tak tam bude medzizavitovy skrat a trafko je kaput.
Offline
Je to tak, Jirkati má pravdu. Profesionální opravna musí mít profi nástroje, kus třeba za 20 - 100 tisíc nebo klidně i milión, s třeba pětiletými odpisy, to znamená, že už jen odpisy z jednoho miliónu je za rok 200 tisíc. Takových zařízená má náročná dílna za třeba 10 nebo pokud opravuje třeba baterky do EV, tak klidně za 100 i možná víc set milasů. Na 100 milasů má ročně 20 miliónů odpisů, to je měsíčně necelé dva milióny. na které musí z oprav vydělávat.
Levné šunty jako hlavní nářadí tam mít nemůže, kvůli jistotě oprav a kvůli těm povinným certifikacím.
Potom každá minuta, kterou pracovník na tu zakázku vynaloží, je zatížena klidně mnoha tisícovou režií.
Někdo tam přiveze levný šunt za pár tisíc a už samotné převzetí do opravy, vizuální kontrola a pokusné zapnutí nebo něco podobného vyjde pomalu dráž než nová věc. Natož nějaká rozborka stroje a uvnitř hledání nějaké chyby, třeba spáleného odpůrku na desce, jeho výměna a následná kontrola chodu a seřízení.
Offline
jirkati: máš samozřejmě pravdu, ale existujou ještě další důvody pro drahé servisy. Konkrétně třeba automobily - marže na autech je pár procent. Automobilka ti řekne cenu, za kterou ti to prodá, a zároveň ti nadiktuje, za kolik to ty prodáš. Proto maj autosalony taky servisy. To, abys měl na provoz autosalonu, na to ti musí vydělat servis. Zeťák dělá v autosalonu/servisu, kterej dělá koncernový auta. Škodovky konkrétně. Několikrát do roka kontroly z fabriky, postupy, originál (drahý) nářadí a přípravky, jednou potřebovali protáhnout závit M10x1; závitník jsem mu dal, ale pak ho musel někam schovat, aby ho nenašla kontrola. Dokonce mu jednou nakázali sundat ze zdi kalendář s nahotinama (ne zrovna porno). Byl na zdi, kam normálně nemaj klienti přístup. O tom, že maj z automobilky nařízený odběry, o tom už vůbec nemluvím.
U malých firem to bude v menším to samý.
Takže to je další důvod drahých značkových servisů čehokoliv.
Offline
Radim: je to fórum o svařování a svářečkách, tak jsem psal o servisu svářeček. To co píšete je spíše nějaký všeobecný servis kde čeho. Samozřejmě vše chápu, ale byl jsem v několika servisech svářecí techniky a věřte, nic zázračného za stovky miliónů tam nemají. Pár nějakých měřáků, lepší servisy i nějakou diagnostiku pro moderní mašiny. To ale nebude zase tak nákladná věc. Na druhou stranu jak jsem psal, servis by měl zohlednit i celkovou cenu stroje, ale když někdo neuvažuje a dá takovouhle hračku do servisu sv. techniky, tak jeho věc.
Přivezete mašinu, oni na to mrknou, vyzkouší co to dělá a nedělá. Na nic nepřijdou tak stroj rozeberou a měří a zkoumají. To samozřejmě zabere nějaký čas.
Ve svářečce vám odejde nějaká součástka za plácnu 100,- kč. Servis vám to opraví, jdete si převzítmašinu a řeknou vám cenu třeba 3000,- kč.
Pro mě více než úsměvné.
Offline
Stránky: 1 2