SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 14-05-2010 15:31:58

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Kotel z AKC

PavelK napsal(a):

Přispěju se svou troškou do mlýna, Dvanáct let topím dřevem (buk, dub, jasan....) v kotlíku, který jsem svařil z
elektrodami EB 121 z obyčejného černého plechu koupeného ve Feroně. Vnitřek tl.5mm. venek 3mm.
Zatím bez problémů, nějakou korozi jsem ještě neobjevil. Dřevo sušené dva a více let, polena d. 50cm.
Okruh uzavřený, asi 1,2 baru. Ahoj. smile

Je to sice uz dost stare, ale mozna by to mohlo nekoho zajimat. Zalezi na spusobu spalovani. Pokud vam v kotli drevo prohoriva a plamen jde smerem nahoru, tak vydrzi celkem dlouho. Problem nastava az kdyz chcete vysokou ucinost, kdy se drevo v kotli zplynuje a plamen hori prez trysku kolmo dolu (kotle na drevoplyn Atmos) Tam uz je to dost choulostivy na nizkoteplotni korozi a dehtování. Takový kotel se musi provozovat na maximalni vykon, jinak je do 6 let kaput

Editoval vkalina (14-05-2010 15:34:55)


BERLAN BWIG180

Offline

 

#27 14-05-2010 19:26:24

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 302

Re: Kotel z AKC

kalinka blbost , mám zplynující kotel už 7 let jedu většinou na min výkon protože jede celý týden tak není potřeba tak topit a koroze žádná . Tyto kotle mají většinou duomix .


Kitin 170LA

Offline

 

#28 15-05-2010 20:36:45

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Kotel z AKC

No moc casu uz ti nezbyva, to neni vymysl, ale vlastni zkusenost. Kotel Atmos 25G, mi vydrzel tech tvejch 7 let. Ted mam 25GS a je pravda ze je o 100 kg tezsi nez jeho predchudce. Ja jsem korozi taky nepozoroval, kotlove teleso bylo na prvni pohled OK, ale kourovod u roztapeci klapky zacal tyc. Materialu tam bylo hafo, ale jaksi dost porezniho. Zavaril jsem to a za mesic to teklo vedle. Dnes mam akumulaci a vypada to mnohem lip. Topim na plny vykon, zadnej popel a nejsem otrok kotelny


BERLAN BWIG180

Offline

 

#29 16-05-2010 10:52:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4477

Re: Kotel z AKC

Hm, kotel a komín jeden celek jsou. Současný kotel s vysokou účinností zkombinovaný se starým komínem znamená nedostatečný tah či silně kolísající tah s počasím nebo směrem větru  a tím nízkoteplotní kondenzaci uvnitř kotle a sníženou životnost.
Jinak to vypadá, že s domácí výrobou kotlů bude brzo utrum nebo se minimálně majiteli domku provozování takového kotle prodraží na poplatcích, protože podle navrhovaného nového zákona o ochraně ovzduší budou muset mít i kotle pro rodinné domky atest na čistotu spalin. A ten domácí výrobce nejspíš nedostane.

Offline

 

#30 16-05-2010 10:59:46

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Kotel z AKC

Jo jo, komin jsem musel taky postavit novej. Ten puvodni dehtoval az beda.


BERLAN BWIG180

Offline

 

#31 16-05-2010 12:07:09

cipisek32
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 05-09-2007
Příspěvky: 302

Re: Kotel z AKC

Kalinka před tím jsem měl kotel na uhlí , ten dehtoval až běda aby nevyhasl než dojdu z práce a nemusel furt zatápět . Vydržel 22 let a nebyla to litina !


Kitin 170LA

Offline

 

#32 16-05-2010 18:37:07

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Kotel z AKC

Já ti to nevymlouvam, kotel na uhlí mi taky vydrzel dlouho, Docela mě to překvapilo, že dehet ze dřeva je agresivnější než z hnědýho uhlí. Samozřejmě mi to tenkrát řikali, že provozovat to bez nádrží je hovadina. Já tomu tenkrát taky nevěřil a říkal si, že jsou všichni nějak moc chytrý a chtěj na mě vyvařit. Holt si to každej musí vyzkoušet na vlastní kůži, sice to stojí pak mnohem víc, ale nejsem o nic lepší. Dneska když do něčeho takovýho jdu, hledám informace kde se dá a trvá mi tak rok než se rozhoupu. Jinat na TZB-INFO je k tomu celkem slušná diskuse http://forum.tzb-info.cz/t.py?t=11& … mp;start=0


BERLAN BWIG180

Offline

 

#33 23-10-2010 12:16:34

suhajja1
Člen
Registrovaný: 23-10-2010
Příspěvky: 2

Re: Kotel z AKC

ahojte ja som si vyrobil kotol z nerezu ktory som len nakupil zo zbernych surovin povätsinou tacky z kuchýn o hrubke cca 0,8 az 1 mm zvaril som to mig z neviem akym ale nerezovym dratom a mal som aj ocelovy bovden a plyn fm04 a mam ho uz zhruba 5 rokov a nemam s nim najmensi problem topi ako divy nespalim vele dreva takze proste sa mi to podarilo ja len tak na okraj

Offline

 

#34 25-10-2010 07:43:00

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Kotel z AKC

Dovolte mi se vyjádřit k tématu, které je mým povoláním i druhým zaměstnáním (protože kotle na dřevo do nerezu spravuji).
Klasický teplovodní kotel, není problém vyrábět z materiálu 17240, povolená provozní teplota tohoto materiálu je 300 st. C. Při chlazených plochách vodou je max. povrchová teplota mat. 200 st. C, takže zde problém není. Jediným problémem s rozdílnou teplotní roztažností je navařit na nerez plech, nějaký pomocný pásek, nebo držák z obyčejného materiálu (který bude samozřejmě dostatečně teplotně zatížený) a ten je schopen nerezový plech roztrhnout. Austenitické oceli mají mez kluzu sice menši než obyčejná ocel (např. 11375 -235 Mpa a 17240 tuším nějakých 170 MPa), ovšem po několikerém překročení meze kluzu, dochází u těchto ocelí k výraznému zpevnění a ztrátě houževnatosti a pak následnému prasknutí. K tomuto ovšem dojde především u ohybů nerezového materiálu. Ve volných plochách je toto riziko podstatně menší.
Co se týče použití v kombinaci z obyčejným materiálem, není problém pokud se dodrží určité zásady. Pro efektivnost se nejvíce používá metoda MAG, ovšem tato metoda při použití přechodových materiálů silně kvalitou zaostává za MMA a TIG. Proto je nezbytně nutné při MAG nepoužívat přechodový drát 309 !!! Ten sice odpovídá podle teorie, ale výsledek je katastrofa. Svár po namíchání má zhruba stejné chem. složení, ale mechanické hodnoty svaru jsou špatné. Nechali jsme si udělat lámací zkoušky ve VUZ (protože jsme měli s tímto drátem pořád problémy) a výsledek byl příšerný, provařit kořen u kouťáku nemožné, laicky řečeno - nechce se to vůbec s obyčejným mat. namíchat. Takže závary minimální a pevnost také špatná. Při MMA a TIG, tento problém nenastává. Osvědčil se nám drát 307 (kromě ekvivalentu od Esabu- je v něm moc uhlíku), spojení je bezproblematické a navíc je tento drát i po namíchání stále houževnatý a k praskání nedochází. Ono totiž je další otázkou, zda spoj je nutno koncipovan jako nerezový, když je stejně spoj mezi nerez a rez a obyčejná ocel stejně zrezne. Konzultoval jsem toto i např. s technologem modřanských strojíren, kde s úspěchem používají spoje obyč. + nerez pomocí obyčejného nízkouhlíkového drátu (elektrody). Pokud tedy navrhnete kotel tak, aby spoje byli mimo korozní napadení, můžete s úspěchem spoj vyřešit i nízkouhlíkovým přídavným materiálem (obsah C tak pod 0.05, v případě 17240, klidně 0,08 to je její obsah C). Podotýkám, že toto řešení je možné uplatnit jen u vodou chlazených částí, při teplotách nad 350 st. C, hrozí difundování uhlíku do nerezu a možné MKK a nebo použít mat. 17248, který je stabilizovaný.
A co jsem si přečetl začátek vlákna, tak u kotlů se zplynování opravdu záleží na teplotě vratné vody (min 60 st. C) a suchém palivu (max. 20% vlhkost). Nicméně i tak je životnost kotlů na dřevo se zplynováním cca 9 let v průměru.

Editoval kirkmen (25-10-2010 07:46:14)


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#35 25-10-2010 14:34:19

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2438
Web

Re: Kotel z AKC

kirkmen napsal(a):

Proto je nezbytně nutné při MAG nepoužívat přechodový drát 309 !!! Ten sice odpovídá podle teorie, ale výsledek je katastrofa. Svár po namíchání má zhruba stejné chem. složení, ale mechanické hodnoty svaru jsou špatné. Nechali jsme si udělat lámací zkoušky ve VUZ (protože jsme měli s tímto drátem pořád problémy) a výsledek byl příšerný, provařit kořen u kouťáku nemožné, laicky řečeno - nechce se to vůbec s obyčejným mat. namíchat. Takže závary minimální a pevnost také špatná. Při MMA a TIG, tento problém nenastává.

Souhlasím. Správný postřeh! My jsme ten samý problém řešili před několika roky. Ono to jde tím MIG (MAG) 309 dobře, ale musí být trubičkový a plyn Ar - CO2, nebo i čistý CO2. Ale pozor! Ne všude. Kořen sváru tímto, asi nebude řešení. My ve firmě s tím  děláme náročné návary určitých těsnících ploch v  tělesech vysokotlakých ventilů z uhlík. oceli a výsledek velmi dobrý. Míním kvalita vs. produktivita. Pokud se použil obyčejný 309 drát a MIG a plyn Ar 98% + O2 2%, tedy podle vašeho MAG methoda, byla to katastrofa.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče